Miten akateemisen ja amkin käyneen arvot ka elämäntapa eroavat?
Oletetaan, että molemmat ovat töissä ja tienaavat saman verran.
Kommentit (107)
Itselläni on AMK-tutkinto ja mies on akateeminen. Meidän arvot eivät eroa mitenkään. Ei tässä muuten yhdessä elettäisi.
Ihmiset puhuvat toisistaan kuin eläimistä.
AMKkilaiselle ulkona syöminen tarkoittaa Mäkkäriä tai Amarillon, akateemiselle Kappelia tai Savoyta.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on AMK-tutkinto ja mies on akateeminen. Meidän arvot eivät eroa mitenkään. Ei tässä muuten yhdessä elettäisi.
Ai insinööri ja sairaanhoitaja?
Tuo akateemisuudesta höpertely on ihan huuhaata. Yliopisto oli minulle koulu siinä missä joku muukin. En kokenut mitään akateemista valaistumista.
Tuskin välttämättä mitenkään. Myös kahdella akateemisella voi olla hyvin eri arvot. Esimerkiksi Jussi Halla-aho ja ;Marja Ohisalo ovat molemmat koulutukseltaan tohtoreita, niin luulen -en tiedä mutta luulen, että heillä on vähän eri arvot.
Sinkkumies
En tiedä
t. akateeminen amk:n (myös) käynyt
Vierailija kirjoitti:
Arvot ja elämäntavat eivät synny koulutuksen myötä.
Juuri tältä palstalta luin kuinka akateeminen nainen valitti, ettei löydä akateemista rikasta miestä. Amkin käynyt ei kelpaa, koska elämäntapa ja arvot eroavat, joten sitä tässä nyt kysytään.
Pääsääntöisesti tuskin mitenkään ,ap.
Kun ap käyt sen peruskoulun loppuun, opit, että arvot muodostuvat ensisijaisesti kotikasvatuksen myötä. Ei niitä korkeakouluissa opi, vaikka arvot voivatkin muuttua iän myötä.
Akateemisuudesta höpöttelevät eniten jonkun huuhaatutkinnon suorittaneet. Mitä enemmän siitä akateemisuudesta pitää ääntä, sitä varmemmin on realityn suurkuluttaja, niinkuin varmaan tämänkin ketjun ap.
Tekniikan puolella amk-inssit ja di:t ovat täysin samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tältä palstalta luin kuinka akateeminen nainen valitti, ettei löydä akateemista rikasta miestä. Amkin käynyt ei kelpaa, koska elämäntapa ja arvot eroavat, joten sitä tässä nyt kysytään.
Av-palsta - tuo aukottomien faktojen pohjaton lähde :D
Vierailija kirjoitti:
Mutta koulutus syntyy arvojen ja elintapojen myötä.
Anna kun arvaan: koulutuksesi on korkeintaan amk :o)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta koulutus syntyy arvojen ja elintapojen myötä.
Anna kun arvaan: koulutuksesi on korkeintaan amk :o)
Koulutus syntyy kyllä ihan vain opiskelun myötä :D
Anna kun arvaan: et ole vielä edes peruskoulua loppuun saanut ;)
Vierailija kirjoitti:
Tuo akateemisuudesta höpertely on ihan huuhaata. Yliopisto oli minulle koulu siinä missä joku muukin. En kokenut mitään akateemista valaistumista.
Kävit varmaan maakuntayliopiston ja valmistuit joko tekniselle alalle tai opettajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävit varmaan maakuntayliopiston ja valmistuit joko tekniselle alalle tai opettajaksi?
Parempi sekin kuin elämä av-trollina, jonka sinä olet valinnut.
t. eri
Lääkäritkin on käytännössä käsityöläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäritkin on käytännössä käsityöläisiä.
Niin? Tuliko sinulle uutena tietona, että esim. kirurgi tekee töitä käsillä? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti, kokeeko muka isokin osa yliopiston käyneistä itsensä jotenkin akateemisiksi? Itselle se oli ihan vaan koulu, enkä itse asiassa edes koskaan puhunut siitä yliopistona, vaan tyyliin "menen käymään koululla" tms.