Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko identtisen kaksossisaruksen?

Vierailija
08.03.2023 |

Ikioman, sinun näköiseksi, kulkisitte aina yhdessä, pahaa maailmaa ei tarvitsisi kohdata yksin? Mä haluaisin identtisen kaksossiskon, elämä ois onnellisempaa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun näköisesi piti olla

Vierailija
2/13 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo haluaisin mutta en ihan aina sentään kulkea yhdessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on identtinen kaksosveli. Emme me nyt enää keski-ikäisinä kulje aina yhdessä, asummekin eri kaupungeissa. Mielestäni kyllä myöskään maailma ei ole paha.

Ehkä sinä tarvitsisit hyvän ystävän? Sellaisen voi saada vielä aikuisenakin.

Vierailija
4/13 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En kestäisi, jos minuja olisi kaksi. Yhdessäkin ihan riittävästi kestämistä.

Vierailija
5/13 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. En kestäisi, jos minuja olisi kaksi. Yhdessäkin ihan riittävästi kestämistä.

No eivät kaksossisarukset sentään ole saman persoonan kaksi eri kehoa. Kyllä sinä silti olisit sinä, ja hän olisi joku aivan toinen ihminen.

Vierailija
6/13 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan kestäisi hengailla toisen itseni kanssa

Vierailija
7/13 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena olisin halunnut. En enää.

Vierailija
8/13 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan kestäisi hengailla toisen itseni kanssa

Mistä tämä käsitys tulee, että kaksossisarus olisi "toinen minä"? Ei tietenkään ole.

Vierailija
9/13 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eivät kaksossisarukset sentään ole saman persoonan kaksi eri kehoa. Kyllä sinä silti olisit sinä, ja hän olisi joku aivan toinen ihminen.

Hän olisi ulkonäöltään hyvin lähellä minun peilikuvaani. Olisi yhtä jääräpäinen ja v*mainen kuin minä. Hänellä olisi sama perinnöllinen sairaus kuin minulla. Ja lisäksi hän olisi minun äitini kasvattama.

Toisaalta, naapurin Pirkolla olisi ollut vaikea valintatilanne, kun olisi miettinyt, kumpaa meistä hän tällä kertaa kiusaa. Ja hän olisi saattanut erehtyä henkilöstäkin, joten olisi siitä voinut lapsena hyötyäkin olla.

Vierailija
10/13 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi, ahdistava ajatus.

11/13 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se mukavaa ja turvallista. Olen ujo introvertti, ja luultavasti se identtinen kaksossisarenikin olisi, joten viettäisimme varmaan paljon aikaa vain kahdestaan. 

Jossain brittiläisessä dokumentissa oli identtiset kaksoset, jotka vielä keski-ikäisinäkin pukeutuivat samalla tavalla, harrastivat samoja asioita, täydensivät toistensa lauseet ja asuivatkin yhdessä. Minulle ja kaksossisarelleni saattaisi käydä niin.

Vierailija
12/13 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan haluaisi .

Vierailija
13/13 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän olisi ulkonäöltään hyvin lähellä minun peilikuvaani. Olisi yhtä jääräpäinen ja v*mainen kuin minä. Hänellä olisi sama perinnöllinen sairaus kuin minulla. Ja lisäksi hän olisi minun äitini kasvattama.

Toisaalta, naapurin Pirkolla olisi ollut vaikea valintatilanne, kun olisi miettinyt, kumpaa meistä hän tällä kertaa kiusaa. Ja hän olisi saattanut erehtyä henkilöstäkin, joten olisi siitä voinut lapsena hyötyäkin olla.

Mitä vanhemmaksi kaksossisarukset tulevat, sitä vähemmän he muistuttavat toisiaan ulkonäöltään ja käyttäytymistavoiltaan. Samassakin kasvuympäristössä kuitenkin kumpikin kohtaa erilaisia yksittäisiä tapahtumia, ja aikuistuessaan he siirtyvät eri ympäristöihin. Vaikka heillä on sama perimä, se perimä tuottaa eri ympäristöissä eri fenotyypin.

Eli sama perinnöllinen sairaus: kyllä.

Ulkonäöltä lähellä peilikuvaasi: riippuu elämäntavoista ja valinnoista; voihan olla, että teillä olisi aivan eri tyylit tai toinen olisi urheilija ja toinen sohvaperuna. Tai toinen joutuisi onnettomuuteen ja häneltä jouduttaisiin amputoimaan raaja.

Yhtä jääräpäinen: ympäristö ja eletty elämä voi muuttaa perinnöllisiä ja lapsuudessa omaksuttuja käyttäytymistapoja. Joku perinnöllinen tausta toki säilyy, mutta kyllä se käyttäytyminen ja ajattelu voivat olla hyvinkin erilaisia varsinkin vanhemmalla iällä.