Onko sinulla nastakengät?
Vai pärjäätkö talvella pelkillä perustalvikengillä? Itselläni ei oo vielä ollu nastakenkiä, mutta on sen verran tullut liukasteltua noilla tavallisilla kengillä että oon miettiny, että pitäskö ne nastakengät kuitenkin ostaa. 🤔
Kommentit (408)
Minulla on ollut Icebugit, sitten Tokmannilta kympin kumiremmit, joissa nastoja. Nyt on ne "Rolls Roycet":
eli Icers. Kanadalainen nastapohja, jota käyttää esim. Kanadan armeija, poliisi ja pelastuslaitos.
Oma shownsa on niiden saaminen jalkaan ja pois, mutta niiden kanssa uskaltaa tämäkin yli 60-v. muori lähteä liikkeelle liukkaalla kelillä.
On. Kahdetkin. Toiset varrelliset yleiseen liikkumiseen ja toisen on matalavartiset lenkkarit liikuntaan. Hermot menee muuten liukastellessa kun ulkoilen ja liikun paljon.
Kun nastakengillä on päässyt kävelemään ei enää suostu kävelemään jäällä ilman.
Aivan ehdottomat henkilöille jotka edes jonkin verran ulkoilevat. Koiranomistajalle täysin välttämättömät.
Ostin nastalenkkarit, käyn niillä myös juoksulenkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Miten kerrostalossa asujat, voiko nastoilla kävellä käytävässä?
Voi. Ei siellä sukkasilleenkaan voi liikkua.
Nämä on kyllä hintaisekseen aivan mainiot. Liukueste kenkiin Boot Spike (pari) 7,95 €
Vältä turhia kaatumisriskejä esim jäällä kävelyyn ja hanki kenkiisi Boot Spike liukuesteet.
Vierailija kirjoitti:
On. Koiranomistajana en enää haluaisi olla ilman. Et tule katumaan.
Etkä kaatumaan.
:)
Nastakengillä ei mennä kauppaan. On myös kauppoja joihin nastoilla voi poiketa ovat vaan harvassa. Kohteliaampi tapa olla kahdet kengät kun menee kauppaan.
On. Paras sijoitus aikoihin omaan hyvinvointiin :)
Vierailija kirjoitti:
Nastakengillä ei mennä kauppaan. On myös kauppoja joihin nastoilla voi poiketa ovat vaan harvassa. Kohteliaampi tapa olla kahdet kengät kun menee kauppaan.
Tavalliseen ruokakauppaan voi mennä
Minulla on lonkissa tekonivelet enkä saisi kaatua. Siksi olen hankkinut Icebugin nastapohjasaappaat ja varrettomat nastalenkkarit. Jälkimmäisillä pärjää nyt maaliskussa kun ei ole kylmä eikä paljon lunta (kohta tulee lisää) mutta kadut ovat liukkaat. Nastakengillä käveleminen on tekniikkalaji niin ulkona kuin sisälläkin. Kivilattioilla pitää olla varovainen.
Jos joku pitää nastakenkiä nolona mummojen juttuna, niin hänestä itsestäänhän ei koskaan tule vanhaa.
Ei ole. Asun talvikuukaudet Aasiassa.
Ei ole koska en liiku ulkona talvella muuta kuin pakolliset työmatkat ja kauppareissut, ja nekin autolla. En todellakaan lähde huvikseen jäätymään pihalle, reuma riehaantuu heti kylmistä ilmoista.
on toki - ne on liukkailla aika edullinen vakuutus
No todellakin on!
Icebugin varrelliset normikävelylenkeille ja saman merkin nastalenkkarit juoksulenkeille.
En edes ajattele lähteväni ilman niitä, kun ulos ovesta menen ulkoilutarkoituksessa. Ja koirien kanssa siis ihan ehdottomat.
Vierailija kirjoitti:
Ne on noloi mummojen juttui
.kunnes kajautat pääsi ja toipuminen kestää ; )
On Icebugit enkä niistä luopuisi! Ainoa haittapuoli on se kaupoissa ja kivilattioilla kulkeminen, joka on inhottavaa. Kannattaa aina miettiä mihin on menossa ja kumpaa käveltävää tulee enemmän, jäistä katua/tietä vai sisätilojen lattioita ja valita kengät sen mukaan.
Just ostin irtonastat. Oon monta vuotta kulkenu koiran kanssa ilman nastoja ja nyt ihmettelen, et miksen oo ostanu aiemmin. Helpottaa kävelemistä kummasti, kun ei koko ajan tarvitse varoa liukastumista.
Ei ole, hyvin pärjännyt ilman toistaiseksi.