Onko sinulla nastakengät?
Vai pärjäätkö talvella pelkillä perustalvikengillä? Itselläni ei oo vielä ollu nastakenkiä, mutta on sen verran tullut liukasteltua noilla tavallisilla kengillä että oon miettiny, että pitäskö ne nastakengät kuitenkin ostaa. 🤔
Kommentit (408)
Vierailija kirjoitti:
Nastakengät kannattaa ostaa vasta sen jälkeen kun on kaatunut jäisellä tiellä ja siinä samalla rikkonut itsensä.
Juuri näin! Kalliit kengät eikä kertaakaan kaatuisi ennen kuin ovat puhki kuluneet. Menisi rahat ihan hukkaan. Kyllä minua ainakin kaduttaisi tuollainen rahan syytäminen turhuuteen.
Ostin Icebugin älynastakengät, joilla on hyvä kävellä niin jäällä kuin sisätiloissa. Aivan mahtavan hyvät!
Osta! On tosi hyvät. En luopuisi. Ja markkinoilla on sellaisia, joissa nastat reagoivat alustaan. Ei jatkuvasti metalli esillä.
Voi kävellä kivilattialla ja varovasti puulla.
On ja suosittelen. Icebugin nasta-talvikengät olleet jo monta vuotta ja vieläkin hyvässä kunnossa. Niin erilaista kävellä liukkaallakin, kun vertaa välillä tavallisilla kengillä kävelyyn. Eivät toki nekään täysin estä, ettei ikinä mitään vahinkoa voisi sattua, mutta valtavasti kyllä tuovat turvaa ulkona liikumiseen talviliukkailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ja hyvin olen pärjännyt tavallisilla kengillä. Harvoin minulla on minnekään niin kiire, että en ehtisi kävellä varovaisesti.
N48Näyttää muuten naurettavalta, kun ihmiset sipsuttavat jäisillä teillä.
Niin näyttää!
Auts! Ihan sattuu katsoakin. 😬
Minulla on myös sellaiset älynastat. Reagoivat ottamalla pois ja laittamalla takaisin. Hämmästyttävän tarkasti juuri silloin kun tarve vaati. Hinta 10e.😁
Vierailija kirjoitti:
Miten kerrostalossa asujat, voiko nastoilla kävellä käytävässä?
Voi mutta ne on liukkaat kovalla lattialla. Ne suojat pitää ostaa.
Omistan kahdet nastakengät, varrelliset ja varrettomat. Toiset ovat lenkkeilyyn ja toinen pari kaupungilla ja asioilla käymistä varten. Koen nastat aivan välttämättömiksi koska asun ison kaupungin keskustassa, ja täällä on aina lauhan sään aikaan sekä keväisin tosiliukkaat jalkakäytävät. Tavallisilla kengillä pitäisi töpöttää hitaasti ja supervarovasti ja sittenkään ei pysyisi kunnolla pystyssä.
Icebugeja löytyy myös kevyinä lenkkareina. Sopivat jääkeleillä juoksua tai hölkkää harrastaville. On kuitenkin syytä käyttää lämpimiä hengittäviä sukkia ja ehkä pohjallisiakin niiden kanssa, jotta jalat pysyvät lämpiminä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan järkyttävän kamalat kävellä. Pitää aivan jäätävää rapinaa käveltäessä, saatika sisälle kauppaan mentäessä.
Haluan kulkea huomaamattomasti ja hiljaa.
En suosittele, onhan sitä ennenkin kaaduttu, ei siinä mitään yleensä tapahdu.Kuuluisat viimeiset sanat :)
Sinä mieluummin kaadut liukkaalla ja katkaiset esim. jalkasi tai kätesi, kuin kuuntelet rapinaa kaupassa käydessäsi. Erikoiset prioriteetit sinulla.
Ja vaikka et itse kaatuisikaan liukkaalla tai satuttaisi kaatuessasi itseäsi sen kummemmin, niin esim. yhtään iäkkäämmillä ihmisillä murtuu helposti lonkka, kun kunnolla kaatuu. Sitä sitten leikellään ja kuntoutetaan pitkään.
- -
Olen huomannut, että nykyään kaatuu ihan eri tavalla kuin 60 vuotta ja 60 kiloa sitten!
On. Maksoi lähes 200€ mutta vaimo maksoi. Nyt pysyy pystyssä jopa märän jään päällä.
Ei kyllä ole mutta joskus käynyt mielessä että varmaan olisi hyvä olla kun kengänpohjat tuntuu nykyisin liukkaammilta kuin ennenvanhaan. Toki olin lapsi 80-luvulla mutta silloin tuntui kunnon Pohjolan oloihin tehdyissä talvikengisä olevan enemmän pitoa ilman nastojakin kuin nykyisissä kiinassa tehdyissä, joiden ainoa tavoite on olla mahdollisimman halpa valmistaa ja tuottaa maksimivoitot sijoittajille :/
Vierailija kirjoitti:
ostaisin heti, jos joutuisin kävelemään yhtään pidemmälle/enemmän kuin postilaatikolle tai autolle.
Juuri näin. Lyhyillä matkoillahan ei voi kaatua, eihän?
Minulla on 7 euron irrotettavat nastapohjat ollut nyt kaksi talvea kun muutin alueelle, jossa on iso mäki joka on usein jäinen. Aivan parasta kun voi kävellä vakaasti, lähes kuin kesällä oli keli mikä tahansa. Ennen aina pelkäsin liukastumista. Nyt kaduttaa vaan ettei tullut hankittua näitä jo vuosia sitten. Tiedän useamman nuoren ihmisen, joka on kaatunut pahasti ihan tasaisella parkkipaikalla autolle/autolta kävellessä, esim yksi loukkasi päänsä niin ettei muista tapahtumaa lainkaan ja päätyi sairaalahoitoon. Toiselta murtui nilkka. Suosittelen todella kokeilemaan, ei ole kallis investointi ja tuskin enää haluat mennä ilman.
Kyllä on ja ovat Etelä-Suomen talvissa tosi tarpeelliset, jos haluaa talvella käydä kävelyllä. Tällä tulee vuoroin lunta ja välillä on +6 astetta ja vettä sataa, kunnes taas jäätyy. Joten liukasta on.
Jos ekaa kertaa ostatte Ice bugit, harjoitelkaa niillä kävelyä liukkailla. Reippaasti isketty jalan vaikka peilijäähän niin opitte askeltamaan rennosti ja luottamaan niihin. Minä testasin ekalla lenkillä selkä suorana kiipeilyä suht ison paksussa jäässä olevan kallion päälle. Helppoa kuin heinän teko!
Epäilen, että niille, jotka liukastuvat esim. kaupoissa tai peilijäällä, on ujo askellus. Reippaasti koko paino joka askeleella niin ette edes horjahda. Vaatii harjoittelua ja luottamuksen kasvattamista.
Minulla on neljät Icebugit, joista kahdet on lenkkarit. Eivät mene pilalle vaikkei jäätä joka paikassa olekaan. Tsemppiä!!
Vierailija kirjoitti:
Miten kerrostalossa asujat, voiko nastoilla kävellä käytävässä?
Kengät pois ja matka jatkuu sukkasillaan👌 Samahan se vaikka ne ottaa jalastaan alarapussa kun ainakin meillä rappukäytävä on puhdas 👍
Jos olen menossa kävellen kauppaan, pakkaan mukaan Icebugin nastasuojukset. Laitan ne kenkiin kaupan ulkopuolella ja poislähtiessä otan pois.