Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla nastakengät?

Vierailija
14.01.2023 |

Vai pärjäätkö talvella pelkillä perustalvikengillä? Itselläni ei oo vielä ollu nastakenkiä, mutta on sen verran tullut liukasteltua noilla tavallisilla kengillä että oon miettiny, että pitäskö ne nastakengät kuitenkin ostaa. 🤔

Kommentit (408)

Vierailija
241/408 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon autokuski. Joku vuos takaperin kyllästyin löytään itteni talvisin selältäni jäisiltä pihoilta. Icebugin turvakengät oli toimiva ratkasu. Piikkikengät myös siviilissä - vaikka ne 20 v. vanhat botakset oiski näyttävämmät 😏

Vierailija
242/408 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät irrotettavat nastapohjalliset kantapäihin. Täys pohjalliset isoilla nastoilla ei kelpaa , ovat tosi epämukavat kovilla pinnoilla. Liukkaat on nastakengätkin kovilla pinnoilla. Parhaat kitkapohjatkaan ei pidä liukkaalla jäällä. Ja jos niillä kompastuu esim. matonreunaan, pysähdys on sitten erittäin nopea! Ei kovin hyvät sisällä nekään. Kokemusta on. Ai nìin, fillariin nastarengas ainakin eteen, ei ollut, 6p. saikkua tuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/408 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta nastapohjalliset on. Aivan mahtavat. 

Vierailija
244/408 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Pari vuotta sitten unohdin työkengät pitkän matkan päähän toiselle työmaalle ja kävin ostamassa halvimmat ns. turvakengät tokmannista. Huomasin että niissä on mahtava pito jopa peiljäällä. Työnantaja vielä tarjosi irtonastat niin käytän ko. kenkiä aina missä työmailla saa ja on liukasta ja kotona kävelyllä käydessä.

Vierailija
245/408 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nastakengät enkä pärjäisi ilman (tai en pärjäisi ilman kaatuilua). Asuinpaikkani muistuttaa laaksoa: jyrkkien mäkien välissä. Samalla kuulumme kaupungin viimeiseen teidenauraus- ja kunnossapitoluokkaan, joka merkitsee sitä, että jos tänään sataa kunnolla lunta, niin kävelyväylät ja parkkipaikat aurataan (ja hiekoitetaan) pahimillaan vasta seuraavana päivänä puolenpäivän aikaan. Kun sitten on mäkiä ja jos jalkaisin kulkee, niin etenkin liukkailla on aika vaikea pysyä pystyssä ilman nastoja.  suojatiet niinikään ovat meilläpäin vaarallisen liukkaita ja tottakai usein käyttämilleni suojateille autot tulee mutkan takaa ylämäestä, joten joskus pitää oikeasti sitten olla varuillaan suojatietä ylittäessä ja olla valmis juoksemaan se yli liukkailla, jos huomaa, että auto tulee.

Vierailija
246/408 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut ostamista. Minulla on kitkakengät. Eilen meinasin lentää nurin monta kertaa, eivät tunnu pitävän juurikaan.

Vierailija
247/408 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen harkinnut ostamista. Minulla on kitkakengät. Eilen meinasin lentää nurin monta kertaa, eivät tunnu pitävän juurikaan.

Liukkaalla jäällä eivät toimi hyvin, silloin nastat on paremmat

Vierailija
248/408 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on nastakengät ja myös pitopohja kengät pitopohja kengillä pärjää hyvin ellei tiet ole ihan jäiset nastakengät ollu 5 vuotta ja on ollu hyvä hankinta syksyllä ostin pitopohja kengät hyvät kävellä eikä olleet kalliitkaan 200 euroa tarjouksessa  mutta kengissä en säästä hyvät ja laadukkaat kestää monta vuotta käytössä

Vierailija
249/408 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli aikaisemmin kitkakengät ja nykyisin nastakengät. Kitkakengissä oli se vika, että heti jos jään päällä oli vesikerros, niistä ei ollut mitään hyötyä vaan oli kuin bambi liukkaalla jäällä. Ja vettä on usein jäällä liukkaalla kelillä. 

Vierailija
250/408 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Aikaisemmin kaatuneena en menisi edes 20 m:n matkaa postilaatikolle ilman nastakenkiä, puhumattakaan lenkille.

Vierailija
251/408 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmet on. Parit varrelliset Icebugit "koirankusetuskengiksi" ja arkikäyttöön, toisissa paksumpi vuori koville pakkasille ja sitten Hokan nastalliset polkujuoksukengät lenkkeilyyn. En luopuisi kunnon nastakengistä enää, vaikka aiemmin tuli lipsuteltua nastattomilla tossuilla talvet. Paljon enemmän tulee liikuttua kun ei tarvitse varoa.

Vierailija
252/408 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Niiden sijaan minulla on nastahammas.

Vierailija
253/408 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näilä keleilä Ike Pukit on musti.

Vierailija
254/408 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään ajattelin että pärjään ilman. Olen tottunut liukkaaseen ja ajattelin olevani sille immuuni. Taitoin nilkan juoksulenkillä talviliukkailla ja ostin juoksuun nastalenkkarit. Nyt kaduttaa etten ostanut aiemmin. Aivan taivaallisen ihanaa ja helppoa juosta nastoilla talvella! Pätee myös muuhun, jos pitää vaikka kolata piha niin laitan nastat jalkaan, vaikka juoksulenkkareissa ei oikein vartta olekaan. Mutta hintansa väärti, oli sitten juoksuun tai muuhun ulkona liikkumiseen!!

Vierailija
255/408 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on.

Vierailija
256/408 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citymarket punaisista hinnoista vielä -40%. Viikko sitten ostettu Trekker nastakengät ovh. 99€ punalappu 40€ ja nyt hinta oli 24€. Loistosijoitus! Olen supertyytyvänen. Kivä lähteä näillä keleillä lenkille.

Vierailija
257/408 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä rummutusta, että kohta kaupataan aikuisille rokotetta? Ottakaa, ottakaa, pankaa kieltä vakoon huoletta!

Vierailija
258/408 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nastojen ropina kuuluu entistä useammin sisällä esim kaupoissa, että eipä ihmiset paljon ajattele mitä lattiat kestää (paitsi oman kodin, jonka uusimisen joutuisi itse maksamaan).

Vierailija
259/408 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin! Ei tarvitse lenkkeillä koiran kanssa kieli keskellä suuta. Kauppoihin tai muualle kuin lenkeille en nuo jalassa mene.

Vierailija
260/408 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja niille on nyt käyttöä. Pitäisi vaan olla vielä paremmin goretex. Tai kaipaisin kumisaappaat nastoilla:) Välillä on loskaa ja vettä nilkkoihin saakka, sitten metrin päässä umpijäätä...