Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla nastakengät?

Vierailija
14.01.2023 |

Vai pärjäätkö talvella pelkillä perustalvikengillä? Itselläni ei oo vielä ollu nastakenkiä, mutta on sen verran tullut liukasteltua noilla tavallisilla kengillä että oon miettiny, että pitäskö ne nastakengät kuitenkin ostaa. 🤔

Kommentit (408)

Vierailija
161/408 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävän kamalat kävellä. Pitää aivan jäätävää rapinaa käveltäessä, saatika sisälle kauppaan mentäessä.

Haluan kulkea huomaamattomasti ja hiljaa.

En suosittele, onhan sitä ennenkin kaaduttu, ei siinä mitään yleensä tapahdu.

Vierailija
162/408 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietenkin. Valitsin aina aikaisemmin itselleni pitävästä pohjamateriaalista, lähinnä kumista, valmistetut talvijalkineet. Kaikesta huolimatta lensin niillä keskimäärin joka toinen talvi kertaalleen per'iilleeni täällä Kaakkois-.Suomessa. Kun minulla on vielä korkeahkosta iästäni huolimatta järkeä tallella, hankin noin 4 vuotta sitten itselleni oikeat nastapohjakengät, joita käytän ulkoillessani. En ole tänä aikana liukastunut niillä kertaakaan. Välttelen käyttämästä niitä sisätiloissa, esimerkiksi kauppakeskusten lattioilla,  koska ne ovat siellä melkoisen liukkaita ja äänekkäitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/408 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan järkyttävän kamalat kävellä. Pitää aivan jäätävää rapinaa käveltäessä, saatika sisälle kauppaan mentäessä.

Kuuluisat viimeiset sanat :)

Sinä mieluummin kaadut liukkaalla ja katkaiset esim. jalkasi tai kätesi, kuin kuuntelet rapinaa kaupassa käydessäsi. Erikoiset prioriteetit sinulla.

Ja vaikka et itse kaatuisikaan liukkaalla tai satuttaisi kaatuessasi itseäsi sen kummemmin, niin esim. yhtään iäkkäämmillä ihmisillä murtuu helposti lonkka, kun kunnolla kaatuu. Sitä sitten leikellään ja kuntoutetaan pitkään.

Vierailija
164/408 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitellakaan olevani ilman. Jos keli on yhtään liukas, nastakengät on ihan ehdottomat. 

Joo, kaupassa tai rapussa kävely niillä on vähän hassun tuntuista ja rapisee, mutta se on paljon pienempi ongelma kuin liukastelu, tai edes se pelokas vaappuminen millä nastattomat kanssakulkijat liikkuvat kun minä vaan tepsutan ihan tavallisesti menemään.  Puhumattakaan siitä että kaatuisi ja loukkaantuisi. Olen seurannut parin kaverin toipumista murtumasta (jalka ja ranne), kuukausien kivuliaita prosesseja jolloin elämä todella epämukavaa ja vaivalloista. Kumpikaan näistäkään ei varmaan olisi kaatunut jos olisi ollut nastat alla, mutta kun ei niin ei.🙄

Ei ne tietenkään maailman kauneimmat kengät ole, mutta kuitenkin sen verran huomaamattomat että kehtaa kulkea missä nyt ikinä arkena tarviikin.

Vierailija
165/408 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nastakengät ovat hyvät lumi-ja jääkelillä ulkona. Sisällä kivilattialla vaaralliset. Itse käytän liukkaalla kelillä kantapään alle as. Nastakumilenkkejä , sisällä heti pois .

Vierailija
166/408 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisetkin ulkoilukengät kannattaa aina kaupassa kokeilla sormella ja jalalla etteivät tunnu liukkailta! Ilkeää on nimittäin kulkea pitkään edes nilkka nyrjähtäneenä.

Vierailija
167/408 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Non.

Vierailija
168/408 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla nastat kengät.

Vierailija
169/408 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannin strap-on- nastat, 10 eur, tarvittaessa omien kenkien pohjaan ja sisälle mennessä pois. Ei kulu rahat eikä lattiat.

Vierailija
170/408 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Icebugin nastalenkkarit kolmatta talvea käytössä, on kyllä tosi hyvät, ei tonne muuten jaksaisi lähteä liukastelemaan tälläisillä keleillä, niin aika vähiin jäisi ulkoilut

Vierailija
171/408 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vasta nyt päätettiin kaikille hommata sellaiset kenkien pohjaan vedettävät kumiset nastaläpyskät. Ovat todella hyvät, ei tarvitse pelätä enää liukastelua ja saa kuitenkin myös pois helposti (etteivät esim. kerrostalon rapun lattiat mene pilalle). Aikaisemmin olen pitänyt näitä vähän semmoisena mummojuttuna, mutta nyt kun pitäisi mennä vauvan kanssa koiraa ulkoiluttamaan niin pakko panostaa tämmöiseenkin turvallisuuteen. Suosittelen! Ovat olleet monesta paikasta ihan loppu ja osa ei (äitini mukaan) ole yhtään toimivia, mutta sellaiset Kvill-merkkiset ovat nämä hyvät ja niitä sai ainakin vielä yllättäen ihan Clas Ohlsonilta.

Vierailija
172/408 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies osti, kun olin ensimmäisestä raskaana 2020. Sinä talvena ei tosin tullut lunta ja jäätä juuri ollenkaan täällä eteläisessä Suomessa. Viime ja tänä talvena nastakengät olleet kovassa käytössä. Kauppareissulle laitan toiset kengät, koska nastalliset ovat liukkaat sisätiloissa.

Vierailija
173/408 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluisat viimeiset sanat :)

Sinä mieluummin kaadut liukkaalla ja katkaiset esim. jalkasi tai kätesi, kuin kuuntelet rapinaa kaupassa käydessäsi. Erikoiset prioriteetit sinulla.

Ja vaikka et itse kaatuisikaan liukkaalla tai satuttaisi kaatuessasi itseäsi sen kummemmin, niin esim. yhtään iäkkäämmillä ihmisillä murtuu helposti lonkka, kun kunnolla kaatuu. Sitä sitten leikellään ja kuntoutetaan pitkään.

Vanhus voi kaatuessaan saada lonkkamurtuman. Vastaavasti nuori saa nilkkamurtuman liukastuessaan. Molempien kannattaa käyttää nastalenkkareita liukkaalla kelillä.

Vierailija
174/408 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nuorempienkin käyttää todella liukkaalla kelillä nastakenkiä. Töölön sairaala täyttyy aina pääkallokelillä murtumapotilaista ja ei siellä pelkästään vanhuksia ole vaan kaiken ikäisiä odottamassa leikkausta. Tavallisimpia ovat ranne- ja nilkkamurtumat jotka syntyvät yllättävän helposti ihan terveelle kun sattuu kaatumaan yllättäen ja tullaan käsi edellä maahan tai nilkka vääntyy. Leikkausta joutuu odottamaan jos listalla on vaikka sata päivystyspotilasta ja operaation jälkeen toipuminen vie muutaman kuukauden. 

Vierailija
175/408 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kerrostalossa asujat, voiko nastoilla kävellä käytävässä?

No en omakotitaloasujanakaan kävelisi terassilla tai sisällä nastoilla.

Siksi ostin nuo puolikkaat, pystyy tulemaan varpaillaan terassille / sisälle ja ovat kuitenkin tehokkaat liukkaalla. 

Kyllä kävelen käytävillä. Jää painaumia, mutta hetken kuluttua lattia virheetön.

Puulattialle jää jäljet.

Vierailija
176/408 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on käytännölliset näillä keleillä.Kannattaa käyttää.

Vierailija
177/408 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Luotan Merrelin kitkoihin kengissä ja Nokian kitkoihin autossa.

Vierailija
178/408 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomat näillä keleillä, eikä kelit näytä juurikaan tästä parantuvan. Pelkään kaatumista tosi paljon kun muutaman kerran olen itseni satuttanut.

Vierailija
179/408 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, Icebugit. Ovat kyllä todella hyvät.

Vierailija
180/408 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoksen vuoden ympäri eli vähän pakko olla. Mutta ei ne nastatkaan ihan kaikkeen jäähän pure.

Koskaan juoksumaton hankintaa harkinnut? Juoksumatolla voi juosta sitten kotonaan, eikä haittaa, millainen sää ulkona on. Liukkaat on toki sellainen, ettei juoksemaan ulos välttämättä innosta lähteä, mutta on sellaisia säitä mm. kova pakkanenkin tai lumimyräkkä, jossa tuiskuttaa myrskytuulen kera sääriin asti lunta. Muinakin vuodenaikoina, jopa kesällä, voi olla kunnon koiranilma, joka ei innosta silloin ulos juoksemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan