Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla nastakengät?

Vierailija
14.01.2023 |

Vai pärjäätkö talvella pelkillä perustalvikengillä? Itselläni ei oo vielä ollu nastakenkiä, mutta on sen verran tullut liukasteltua noilla tavallisilla kengillä että oon miettiny, että pitäskö ne nastakengät kuitenkin ostaa. 🤔

Kommentit (408)

Vierailija
21/408 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta vaihdoin rullaluistimiin nastarenkaat.

Vierailija
22/408 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ostaisin heti, jos joutuisin kävelemään yhtään pidemmälle/enemmän kuin postilaatikolle tai autolle.

Kaatuminen ei ole matkan pituudesta kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/408 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette sitten tule Lönkalle rapistelemaan!

Vierailija
24/408 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä. Juuri kävin kävelylenkillä ja ilman nastakenkiä tuskin olisin pysynyt pystyssä.

Vierailija
25/408 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ja hyvin olen pärjännyt tavallisilla kengillä. Harvoin minulla on minnekään niin kiire, että en ehtisi kävellä varovaisesti.

N48

Kiire ei ole yhtä kuin liukastuminen.

T. Ortopedi

Vierailija
26/408 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ja en usko, että ostankaan. En viitsi ostaa jotain kenkiä sen parin päivän liukkaan kelin takia.

Vierailija
27/408 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkät kitkat on. Peilijäällä ne ei pidä, mutta niiden kanssa voi hoitaa kauppareissut. Lisäksi asun Etelä-Suomessa ja täällä on suurimmaksi osaksi talvisinkin sulaa. Nastat menee kyllä silti hankintaan, vaikka veikkaan käyttäväni silti pääasiassa noita kitkoja. 

Vierailija
28/408 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ne on ihan välttämättömät kun koirien kanssa on pakko ulkoilla päivittäin ja olen muutenkin nivelongelmainen.

Vierailija
29/408 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksen vuoden ympäri eli vähän pakko olla. Mutta ei ne nastatkaan ihan kaikkeen jäähän pure.

Vierailija
30/408 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nastakengät, ja viimeiset 8 vuotta olen niiden hankkimista suositellut jokaiselle,joka on liukkaudesta valittanut. Yleensä muille koiranomistajille.

Vierailija
31/408 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, hevostallilla käytän niitä kun siellä ei mitään kulkureittejä hiekoiteta ja suurimman osan talvesta ovat peilijäässä.

Vierailija
32/408 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen työmatkat kävellen. Vaikka matka ei ole pitkä, en varmaan olisi enää hengissä ilman nastakenkiä. Ostin ne jo vuosia sitten ja ovat olleet kyllä todella tarpeelliset, varsinkin niinä talvina, jolloin lämpötila heittelee nollan molemmin puolin.

Vierailija
33/408 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat tosi hyvät!

Ei tarvi liukkautta pelätä. Kaupassa kyllä täytyy kävellä varovasti, helposti luistaa kivilattialla.

Vierailija
34/408 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulainen sanoi että "nastoilla voi liukastua, pysy sisällä jos on liukasta". Pakko olisi kuitenkin välillä liikkua.

Nastatkin luistaa, mutta ei niillä liukastu. Tänäänkin 9 km kävelty pitkin jäisiä uria.

Vierailija
35/408 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
36/408 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvijuoksunastarit, nastapohjaulkoilujalkineet kävelylenkeille sekä irtonastat kaupungille pääkallokeleillä.

Liukkaus on jalkinevalintakysymys.

Vierailija
37/408 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kerrostalossa asujat, voiko nastoilla kävellä käytävässä?

Itse laitan nastaremit jalkineisin siinä kerostalon käytävä rapusta sisään ulos. Ala tasantella,jossa matto ja istahdan sihen rapuun,jotta saan ne hyvin talvikenkin tai kumisaapaihini.Sama poistan ne kengistä kun astun liikeisin kaupat ymm aulaan.Koska ne minusta liukkaat sisätilat.

Vierailija
38/408 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ja käyn juoksulenkilläkin talvella ihan tavallisilla polkujuoksukengillä. Hyvin olen pärjännyt, ehkä sitten joskus vanhempana ja hauraampana pitää ottaa nastat alle.

-m68v

Vierailija
39/408 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kerrostalossa asujat, voiko nastoilla kävellä käytävässä?

No en omakotitaloasujanakaan kävelisi terassilla tai sisällä nastoilla.

Siksi ostin nuo puolikkaat, pystyy tulemaan varpaillaan terassille / sisälle ja ovat kuitenkin tehokkaat liukkaalla. 

Periaatteessa voi mutta itse ainakin kävelen usein sukkasillani alakertaan ja laitan nastakengät vasta siellä jalkaan. Niillä on epämukavaa kävellä portaissa ja lattiaan voi jäädä jälkiä.

Vierailija
40/408 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on pakko olla nastakengät jos meinaa talvella liikkua ulkona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan