Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajilla ei asiaa lääkärien pöytään

Vierailija
27.09.2024 |

Hesarissa konkarihoitaja nosti esille tämän epäkohdan kun oli tehnyt rikkeistä suurimman ja istunut kirurgin, joka perehdytti häntä sairaalaan, kanssa samaan pöytään. Oli kuulemma kirurgi niin kiusaantunut.

Olisiko aika uudistautua siellä hoitoalalla pikku hiljaa ja luopua kaikenlaisista vanhentuneista rönsyistä? Ei ole varaa menettää tuottavuutta tällaisella pelleilyllä, lääkärien ja hoitajien vuorovaikutus varmasti edesauttaisi uusien ideoiden kehittymiseen, miten parantaa prosesseja ja työntekoa.

Kommentit (381)

Vierailija
1/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirurgit ei perehdytä hoitajia. 

Vierailija
2/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko sinne samaan pöytään on tunkea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo naurettavaa, kertoo tosi paljon millaisia nousukkaita lääkärit ovat Suomessa.

Olin 1980- luvulla Ruotsissa sairaalassa töissä. Siellä ohjeistettiin, ettei niillä ole sellaista sairaalahierarkiaa kuin Suomen sairaaloissa.  Siellä lääkärit moikkasivat kaikkia ja istuivat myös samassa kahvipöydässä.

Hoh hoijaa, näitä suomalaisia lääkäreitä ja lääkäriammattikuntaa. Mikään ei ole muuttunut 40 vuodessa. Lääkäreillä on peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
4/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä aihe ole käsitelty. Jos elämä on kiinni jostakin ruokapöydän istumajärjestyksestä niin ei mene vahvasti. Sairaalassa on ihan loogista että lääkärit istuu keskenään koska jutut todennäköisesti liikkuu heidän työssään. Samoin hoitajien kanssa. Tuskin siinä missään aktiivisesta dissaamisesta on kyse, vaan on luontevaa istua niiden seurassa joiden kanssa tekee töitä tai jakaa ammatillisen tietämyksen. Enemmän minä pidän ongelmana hoitajien keskinäistä nokittelua kuin tätä.

Vierailija
5/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja ja en ensinnäkään koskaan ehdi syömään minnekään ruokalaan vaan syön eväät osaston taukotilassa. Aikamoista luxusta jos on erikseen aikaa lähteä ruokalaan ja siellä vielä pahoittaa mieltään jostakin istumisjärjestyksestä. En myöskään ymmärrä miksi pitäisi tunkea johonkin kirurgien pöytään erikseen. Ei tässä ole kyse mistään hierarkian korostamisesta, vaan luontevuudesta. Kirurgit varmaan tuntee toisensa paremmin kuin jonkun hoitajan, samoin toisinpäin. 

Vierailija
6/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hesarin linkki jäi uupumaan. Ilman sitä uutinen on mielikuvitusta. 

t. hoitaja

Vierailija
7/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhentuneet asenteet ja arvojärjestykset, huonosta kohtelusta puhumattakaan, on ne suurimmat ongelmat tuolla alalla.

Mutta liitto sanoo "lisää palkkaa, niin mieli on parempi!", eivätkä puutu niihin oikeisiin ongelmiin.

Vierailija
8/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä "en ehdi syömään". Miksi et ehdi? Sinulle kuuluu tauko, joten pidä se. 

Vierailija
9/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä "en ehdi syömään". Miksi et ehdi? Sinulle kuuluu tauko, joten pidä se. 

Silkkaa oman egon nostamista. Minä olen niin kiireinen ja tärkeä, etten ehdi taukoja pitämään. 

- hoitaja

Vierailija
10/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osastoilla ole samanlaiset tauot kuin toimistotyössä vaan ne pidetään kun pystytään ja tilanne sallii. Älä nyt aloita taas tuota jankuttamista kun et selvästi tiedä mitään.

Vierailija
11/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksei istuisi kirurgin pöytään. Mitä ihmeellistä siinä on? 

Vierailija
12/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osastoilla ole samanlaiset tauot kuin toimistotyössä vaan ne pidetään kun pystytään ja tilanne sallii. Älä nyt aloita taas tuota jankuttamista kun et selvästi tiedä mitään.

Älä itse jaksa. 

- hoitaja

Vierailija
13/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silkkaa oman egon nostamista. Minä olen niin kiireinen ja tärkeä, etten ehdi taukoja pitämään. 

- hoitaja

Et ole kyllä akuutissa hoitotyössä sairaalassa vissiin koskaan ollutkaan. Kyse oli ruokalaan menemisestä ja siihen ei kyllä ole mahdollisuutta monessa paikassa hoitajalla.

Vierailija
14/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta! Onko joku hämmästynyt kastijaosta ja hierarkiasta Suomessa? Minä en! 

Vierailija
15/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se vähän tungettelevaa jos muuallakin on tilaa. Miksi ei mene istumaan laitoshuoltajien kanssa? Ei kelpaa vai? 

Vierailija
16/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä edes kahvipöydässä pitää saada istua rauhassa eukkojen kaakatukselta. Kuitenkin kyselevät kaikkia alapäänsä ongelmia siinä niin ettei kirurgi edes pullaansa pysty syömään

Vierailija
17/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se vähän tungettelevaa jos muuallakin on tilaa. Miksi ei mene istumaan laitoshuoltajien kanssa? Ei kelpaa vai? 

Kerrotko vielä millä tapaa se on tungettelevaa? Parempien ihmisten pöytä? Parempien työntekijöiden pöytä? Amk vs yliopisto - pöytä?

Vierailija
18/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- hoitaja

Et ole kyllä akuutissa hoitotyössä sairaalassa vissiin koskaan ollutkaan. Kyse oli ruokalaan menemisestä ja siihen ei kyllä ole mahdollisuutta monessa paikassa hoitajalla.

Tyhjät tynnyrit kolisee eniten. Tympii tämä alan jatkuva mustamaalaaminen. 

- hoitaja

Vierailija
19/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- hoitaja

No meidän alalla voi toki mennä syömään, mutta joudut heti palaamaan jos asiakkaita tulee. Eli lounastaukorauhaa ei ole. 

Vierailija
20/381 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on Syke-sarjassakin. Kirurgit ja hoitsut syövät eri pöydissä ja tavasta poikkeamista ihmetellään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme