Onko sinulla nastakengät?
Vai pärjäätkö talvella pelkillä perustalvikengillä? Itselläni ei oo vielä ollu nastakenkiä, mutta on sen verran tullut liukasteltua noilla tavallisilla kengillä että oon miettiny, että pitäskö ne nastakengät kuitenkin ostaa. 🤔
Kommentit (408)
Icebugin joku lenkkarimainen nastakenkämalli minulla on ollut käytössä jo vuosia. Uudet hankin kyllä heti kun nuo menee rikki, niin hyvät ovat olleet. Vuosia nuo on jo olleet käytössä ja edelleen kaikki nastat tallella sekä hyvin puree jäähän.
On joo. Iso metsästysviettinen koira enkä halua luistella/liukua perässä jos koira vaikka lähtee vetämään. Ja on ne muutenkin hyvät kun ei tarvitse keskittyä pystyssä pysymiseen vaan voi nauttia lenkistä.
Olin tänään kävelemässä 8 km ja osa reitistä oli luontopolkua, osa hiekkatietä, osa maantietä. Luontopolku oli tallattua lunta ja tieosuudet olivat täysin jäättömiä, joten nastakengät olisivat olleet ihan turhat taas kerran. En ole viitsinyt niitä hankkia, sillä ei niitä täällä tarvitse.
Ei kenkiä, vaan liukuesteet. en viitsi sisätiloissa kävellä nastoilla, ja ei pitäisi muidenkaan.
Lenkkeilyä varten on Sarvat. Ihan parhaat. En mene niillä tosin kauppaan tai muihin sisätiloihin, jättävät jälkiä ja narskuvat ikävästi.
On. Parisen viikkoa sitten ne ei kuitenkaan ollut jalassa ja kaaduin. Ei onneksi murtumia.
Nastoilla mennään näillä keleillä.
Vierailija kirjoitti:
ostaisin heti, jos joutuisin kävelemään yhtään pidemmälle/enemmän kuin postilaatikolle tai autolle.
Heh tuuppa meille kylään! Parkkipaikalle ei pääse kuin luistimilla, pikkusen on alaspäin kallellaan tuo polku ja toinen pikkasen ylöspäin ja ensin mennään persuksillaan, sitten kontaten ja loppumatka luistellaan.
Tämä asuinalue on pikku nyppylän päällä ja autoilla on talvella ihan turhaa yrittää ylös/alas mäkeä. Bussipysäkille kans ylös-alas-ylös...eli et tulisi toimeen ilman nastakenkiä täällä.
Jos ei olisi nastakenkiä, niin joutuisin liukkaimmilla keleillä konttaamaan, ryömimään tai kierimään.
Icebugit olleet koko ajan käytössä. Nyt kuitenkin alkavat asfaltit olla sulaneet. Olen kahden vaiheilla, vedänkö tänään ne jalkaani vai en. Typerän tuntuista kävellä paljaalla hiekkaisella asfaltilla. Toisaalta jos jättää ne pois, osuu varmasti vielä joihinkin jäisiin kohtiin.
Icebugit on ja harmittaa vain kun en jo aikaisemmin ole ostanut.
En oo raskinut ostaa kenkiä, mulla on irtonaiset nastat joilla pärjää hyvin. Ei ole kertaakaan tullu niillä kaatumista.
Vierailija kirjoitti:
Lenkkeilyä varten on Sarvat. Ihan parhaat. En mene niillä tosin kauppaan tai muihin sisätiloihin, jättävät jälkiä ja narskuvat ikävästi.
Nastat ei jätä jälkiä betonilattiaan mikä on useimmissa kaupoissa, lehdessä oli kyselty kaupoista: S-ryhmä ja Lidl sanoivat nastakengät on tervetulleita, K-ryhmä että jokainen kauppias päättää itse saako tulla. Yksi syy lisää olla menemättä K-kauppoihin, toinen on että ovat kalleimpia.
Vierailija kirjoitti:
Miten kerrostalossa asujat, voiko nastoilla kävellä käytävässä?
Kävelen käytävällä. Kovalla lattialla liukkaat, joten varoen.
Vierailija kirjoitti:
Miten kerrostalossa asujat, voiko nastoilla kävellä käytävässä?
Kivitasanteet ja -portaat ovat vähän liukkaita. Kuljenkin hissillä, kun nastakengät jalassa. Kotona eteisessä huonompi matto lattialla, ettei mattoa tai lattiaa tarvitse varoa.
Ostin huovasta tehdyt nastakengät. Kalliit, mutta hyvät. Ohut sukka jalassa ei palele. Ei hankaavia saumoja.
Ostin nastakengät pari vuotta sitten ja nastat painuvat kovalla sileällä alustalla sisään. Pitäisi painua, miten sen voisi tarkistaa, en tiedä. Mutta nastojen aiheittama ääni kuuluu kun kävelen jossain kauppakeskuksen kovalla pinnalla. Pakkasella kun kadulla/ tiellä on kova sileä jää ja sen päällä lunta ei ole näköjään takuuta että nastat pitävät. Lauhemnalla ilmalla kyllä pitävät. Kengät olivat minulle suht kalliitkin liki parisataa.
Vierailija kirjoitti:
On. Koiranomistajana en enää haluaisi olla ilman. Et tule katumaan.
Täällä yksi nastoilla kaatunut. Ei ne peilijäällä ole kovin pitävät. Panosta ap mielummin hyvään tapaturmavakuutukseen ja irroitettaviin, kenkiin laitettaviin nastapohjiin.
Itselläni on jo kolmannet nastakengät menossa ja nimenomaan Icebugit, joissa on älynastat.
Yhdet Icebugit ovat kovassa käytössä kestäneet 5-6 vuotta, sitten olen ostanut uudet. Enkä ole n. 15 vuoteen enää kaatunut liukkailla keleillä.
Aika kallis kertaostos, muttei enää sitten, kun käyttöikä on vuosia. En ole muuten niitä aiempiakaan raskinut vielä hävittää, koska niissäkin on vielä pitävyyttä. Pahimmilla liukkailla kuitenkin uudet jalkaan.