Sektiosta neljä kuukautta, uudestaan raskaana
Ensimmäinen lapsemme syntyi 4 kk sitten sektiolla. Toivuin kuitenkin nopeasti ja vauva-arki lähti sujumaan hyvin. Fyysisesti tunsin oloni normaaliksi jo viikon jälkeen. Imetän, ja toki olemme käyttäneet myös ehkäisyä. Aloin epäillä olevani raskaana, koska minulla oli täsmälleen samoja oireita kuin edellisessä raskaudessa. Tein tänään positiivisen raskaustestin ja vaikka tiesin sen melko varmasti olevan positiivinen, olen silti järkyttynyt.
Tietty heti maanantaina soitan asiasta, mutta tänään lauantaina olen ihan yksin asian kanssa. En ole vielä kertonut edes miehelle. Googletin jo kaikki kauhutarinat sektion jälkeisen raskauden riskeistä, niitä en ehkä enää haluaisi lukea. Olisiko jollain siis kokemusta uudesta raskaudesta lyhyellä aikavälillä sektion jälkeen? Ehkä positiivisia kokemuksia?
Kommentit (85)
Kiltti mies 41v kirjoitti:
Kyllä synnytyksestä parissa viikossa on jo toipunut.
Mun mies toipui päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vain 4kk sektiosta, en itse ainakaan uskaltaisi jatkaa raskautta. Sen verran lyhyt aika isosta leikkauksesta eikä kohtu ole välttämättä parantunut. Pelkäsin itse kovasti uutta raskautta liian pian sektion jälkeen, joten otin kierukan, vaikka suunnitelmissa oli lyhyt ikäero sisarusten välillä.
Kysyisin lääkärin mielipidettä ja miettisin kaksi kertaa, uskallanko ottaa moisen riskin. 4kk on tosi lyhyt aika keholle!
Jeesus: ei ole suurempaa rakkautta kun se että antaa elämänsä toisen puolesta.
Jeesus antoi elämäsä eloon jäävien ihmisten puolesta. Tässä tapauksessa menetettäisiin sekä äiti että lapsi. Ei se mitään rakkautta ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun lapseni ovat 2v3kk, 3v5kk ja 4v6kk, kaikki sektiolla syntyneet. Ei ongelmia.
Menehtyikö lapsista se, joka olisi nyt noin vuoden vanha? Kuinka pitkällä nykyinen raskautesi on?
Mitä et nyt ymmärtänyt? Oletko käynyt koulussa matikan tunneilla? Kommentista voi helposti laskea, että kaikki lapset ovat syntyneet n. vuoden ikäerolla ( 14 kk ja 13 kk).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vain 4kk sektiosta, en itse ainakaan uskaltaisi jatkaa raskautta. Sen verran lyhyt aika isosta leikkauksesta eikä kohtu ole välttämättä parantunut. Pelkäsin itse kovasti uutta raskautta liian pian sektion jälkeen, joten otin kierukan, vaikka suunnitelmissa oli lyhyt ikäero sisarusten välillä.
Kysyisin lääkärin mielipidettä ja miettisin kaksi kertaa, uskallanko ottaa moisen riskin. 4kk on tosi lyhyt aika keholle!
Jeesus: ei ole suurempaa rakkautta kun se että antaa elämänsä toisen puolesta.
Jeesus antoi elämäsä eloon jäävien ihmisten puolesta. Tässä tapauksessa menetettäisiin sekä äiti että lapsi. Ei se mitään rakkautta ole.
Jeesus ei antanut elämänsä puolestamme, että me elämme sen kuten me haluamme.
Hän ei antanut elämänsä meille, että me päätetään elämästä ja kuolemasta. Abortti on aina murha.
Seksi hedelmäisessä iässä voi aina johtaa raskauteen.
Abortista puhutaan myös silloin, kun itsestään keskeytynyt raskaus ja kohtuontelo tyhjennetään joko lääkkeellisesti ja imulla. Onko tämäkin murha?
Moniko Suomessa naisista on joutunut kärsimään elinkautista vankilaan tehtyään abortin. Juuri niin - ei ainoatakaan, koska kyseessä ei ole murha.
Menehtyikö lapsista se, joka olisi nyt noin vuoden vanha? Kuinka pitkällä nykyinen raskautesi on?