Hehkutetaan lasten hoitamista kotona, ei päiväkodissa
Olen jo pitkään ajatellut, miten tilanne on kääntynyt siihen, että ei melkein kehtaa sanoa ääneen, kuinka haluaa hoitaa lapset kotona ainakin kolmevuotiaaksi.
En yhtään koe, että päiväkoti olisi pienille hyvä paikka. Yli kolmevuotiaillekin päiväkoti on todella stressaavaa, ainakin jos päivät ovat pitkiä.
Varmaan osa syy, ettei kehtaa sanoa ääneen mielipidettä on se, että pelkää syyllistävänsä toisia vanhempia, jotka saattavat viedä jo 1 vuotiaan päikkyyn.
Siis yleinen keskustelu tuntuu olevan, että nopeasti vaan lapset muiden hoitoon (isoihin ryhmiin...) ja äiti nopeasti töihin. Ja tuntuu hassulta kokea olevansa vähemmistöä.
Ilmanmuuta joillakin on oikeasti taloudellinen pakko.. Ja kyllä mekin joudutaan tinkimään paljosta.
Mutta on ihana mennä vielä 1 vuotiaan kanssa vauvantahtisesti ja isommillekin antaa stressitön lapsuus.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Niin, eikö panostus oman lapsen lapsuuteen ole arvokkaampaa kuin oma ura? / 3 vuotta pois työelämästä x X
Sano se iseille.
Vierailija kirjoitti:
Ei sairastelukierteitä!
Jep
Hermosto saa kehittyä rauhallisissa oloissa ilman huutomölyä
Olen iloinen, että minua ei ole laumakasvatettu päiväkodissa. Sain heräillä rauhassa omassa kodissani äitini kanssa. En jäänyt mistään paitsi. Osasin lukea, laskea ja kirjoittaa, kun menin kouluun. Nykyään minulla on yliopisto-tutkinto ja hyvä työ.
Vierailija kirjoitti:
Hermosto saa kehittyä rauhallisissa oloissa ilman huutomölyä
No tämä
Hohhoijaa.