Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole koskaan tuntenut itseäni niin vanhaksi kuin postin lokero-automaatilla yrittäessäni päästä kipeillä polvilla kyykkyyn ja samalla tihrustaa kännykästä koodia

Vierailija
13.01.2023 |

Lopulta piti pyytää myyjä apuun.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjeistus ja numerointi on tosi pienellä. Valaistus huono. Kauppakeskuksessa on monen toimijan laatikostoja ja en ole nähnyt niissä kylttiäkään kenen. Vaihtelevatkin vielä. Sitten vain jokaisen laatikoston luokse kokeilemaan, avautuisiko lokeron ovi. Viimeksi oli viestissä 'noutopäivä 20.1.' siis viimeinen, mutta se sana oli jätetty pois. Mietin, haenko heti vai siis vasta ilmoitettuna viimeisenä päivänä....  Paljon kehitettävää, esim: Lykätäänkö ovi kiinni vai jätetäänkö auki, ym. - Helppo asia ja toimii miten sattuu -.

Luukun ovi tietenkin aina kiinni. Miksi ihmeessä sen auki jättäisit?

Vierailija
22/66 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa jos ne lokerot laitetaan maahan asti.

Minä en enää pääse lattialta ylös ilman että voin ottaa tukea tuolista tms, tai että joku auttaa ylös.

Siksi oon nykyään niin arka ees liikkumaan yksin kauppaan varsinkaan liukkailla, vaikka vaan 100m ees taas, jos kaadun, makaan siellä kunnes. joku läheinen löytää päivien päästä.

Nykyaikana ei voi luottaa edes muiden apuun, kävelisivät yli vaan.

Ikä? Mua kiinnostaa, että minkäikäisillä on tällasia ongelmia.

Täytän 51 tässä kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan myös näytöstä kaappauksen ja suurennan sen. En ole vieläkään saanut aikaiseksi hankkia monitehoja enkä näe kunnolla. Näytöt saisi olla myös kahdella korkeudella, koska painaa helposti väärää numeroa kun taulua katsoo yläkulmasta.

Vierailija
24/66 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kerran ongelmia ylimmässä rivissä olevan paketin kanssa. Se paketti oli työnnetty vähän turhan pitkälle siellä luukussa ja jos se olisi jätetty siihen etureunaan, olisin saanut sen helposti. Ylpeys ei antanut periksi pyytää keneltäkään pitkältä ihmiseltä apua, joten ähelsin aikani siinä ja lopulta sain siitä jotenkin kiinni. 😀

"Ei tartte auttaa" 😁

Vierailija
25/66 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään alkoi vanhuus myös itsellä.

Alaselkä kipeä, 2 peittoa ja villasukat yöksi. Herään klo 5 aamulla. Väkisin makaaminen ei auta, uni ei vaan enää tule. Seksi tuntuu työltä.

Lähelle ei nää ja kaikki ylimääräiset äänet ärsyttää.

Enää ei odota muuta kuin hyvää ruokaa.

M49

Vierailija
26/66 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä mittari vanhuudelle. Olen entinen voimistelua harrastanut ja nyt viisikymppisenä tuntuu pahalta kun ei meinaa kyykystä päästä ylös ilman että ottaa tukea lattiasta.

No ehkä ois kannattanu harrastaa liikuntaa voimistelun jälkeenkin.

tuossa 58vee tyyppi,eikä ole mikään ainut tapaus, vaan löytyy paljonkin vastaavia.

Vierailija
27/66 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juttu! Minäkin olen kyykkinyt ja tuskaillut nimenomaan niiden alimpien lokeroiden takia.

Onnettoman pienet näppäimet siinä koodilaitteessa. Sitten pitää vielä kumarrella, että näkee ne näppäillä. Kuitenkin aina näppäilee ne väärin ensiksi.

Ihan kuin joku näppäryystesti, jossa testataan kykyä osoittaa sorminäppäryyttä hankalassa asennossa.

Vierailija
28/66 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjeistus ja numerointi on tosi pienellä. Valaistus huono. Kauppakeskuksessa on monen toimijan laatikostoja ja en ole nähnyt niissä kylttiäkään kenen. Vaihtelevatkin vielä. Sitten vain jokaisen laatikoston luokse kokeilemaan, avautuisiko lokeron ovi. Viimeksi oli viestissä 'noutopäivä 20.1.' siis viimeinen, mutta se sana oli jätetty pois. Mietin, haenko heti vai siis vasta ilmoitettuna viimeisenä päivänä....  Paljon kehitettävää, esim: Lykätäänkö ovi kiinni vai jätetäänkö auki, ym. - Helppo asia ja toimii miten sattuu -.

Tämä on juuri yksi näistä avoimista kysymyksistä.

Vierailija
29/66 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kummassakin polvessa tekonivelet mutta tuossa kyykistelin ja saisin paketin alhaalta. En tietenkään mene niin paljon kyykkyyn että peffa viiltää lattiaa.

En tuntenut itseäni vanhaksi kun sain ensimmäisen ja viimeisen vauvan 44 v 3 vk.

Vierailija
30/66 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Kuntoilkaa!

Kuntoilu ei ole mikään lääke kaikkiin terveysongelmiin, voi jopa nopeuttaa tai pahentaa joitakin sairauksia. Ymmärrät aikanaan, kukaan ei kuole terveenä.

Vierailija
31/66 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tilata paketit lähipostiin niin myyjä pääsee kurkottelemaan tai konttaamaan (sori myyjät!). Itse nostat vain tiskiltä syliin.

Vierailija
32/66 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon saanut bodypumpissa polvet paskax. Liikunta ei kannata.

Vierailija
33/66 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös paketin lähettäminen noista bokseista voi olla todella hankalaa! Tämmöinen lyhyenläntä mummeli saa kurotella oikein kunnolla, että saa nostetuksi ison ja painavan paketin sinne piippuhyllylle. Kun tilauksessa on paketin koko ja paino, miksi se aina ohjataan sinne ylimpään boksiin - ihan aina eivät ne alemmat saman kokoiset taatusti ole varattuja!

Vierailija
34/66 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Kuntoilkaa!

No siitähän ne polvet on menneetkin, liikunnasta. Onneksi näkö on hyvä.

Vierailija
35/66 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juuri yksi näistä avoimista kysymyksistä.

Eikö se ole täysin loogista, että suljet luukun lopuksi? En millään keksi miksi missään automaatissa olisi syytä jättää ovea auki.

Vierailija
36/66 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha nivelrikko molemmissa polvissa estää kyykistymisen kokonaan. Ja tosiaan ne koodilukon numerot on pieniä, näppäimetkin on niin pienet että vaikeaa osua näillä nakkisormilla juuri oikeaan kohtaan.

Nuorena naureskelin salaa mummolle, joka perä pystyssä kitki kasvimaata ja käytteli näppärästi kävelykeppiä mitä moninaisimpiin lattiatason kohteisiin. Nyt polvivammaisena ymmärrän kaiken tämän.

Vierailija
37/66 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tilata paketit lähipostiin niin myyjä pääsee kurkottelemaan tai konttaamaan (sori myyjät!). Itse nostat vain tiskiltä syliin.

Meillä ainakin postin jakelusäde on n. 2 kilsaa. Vaikka tilaa lähetyksen lähikauppaan, saattaa se päätyä viereiseen kaupunginosaan ja automaattiin.

Vierailija
38/66 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en enää pääse lattialta ylös ilman että voin ottaa tukea tuolista tms, tai että joku auttaa ylös.

Siksi oon nykyään niin arka ees liikkumaan yksin kauppaan varsinkaan liukkailla, vaikka vaan 100m ees taas, jos kaadun, makaan siellä kunnes. joku läheinen löytää päivien päästä.

Sairauksia voi olla nuorillakin. Mulla on mm. nivelrikkoiset polvet jo kolmekybäsenä liikuntaharrastuksen ja vammojen aiheuttamana.

Eli runsas liikunta ei ehkä olekaan hyvästä...

Vierailija
39/66 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään alkoi vanhuus myös itsellä.

Alaselkä kipeä, 2 peittoa ja villasukat yöksi. Herään klo 5 aamulla. Väkisin makaaminen ei auta, uni ei vaan enää tule. Seksi tuntuu työltä.

Lähelle ei nää ja kaikki ylimääräiset äänet ärsyttää.

Enää ei odota muuta kuin hyvää ruokaa.

M49

Mä nukun hyvin vain pyjamalla. Paras on jos pyjamahousuissa on korkea vyötärö, ja yläosan saa tungettua sen sisään niin, että selkä ei ole paljaana missään vaiheessa yötä. Lahkeet ei saa olla väljät, silloin palelen sääristä. En koskaan ennen palellut jaloista. Sukat jalassa nukkuu kyllä hyvin, pakkasella must. Nukun välillä 12:een asti, ihan kuin teinit. Mutta on niitä huonosti nukuttujakin öitä... Tykkäisin seksistä, mutta saan helposti virtsiksen seksistä tässä iässä, jee, kun alakertakin kuivuu. Naama kuivuu, iho kuivuu, hiukset kuivuu ja harvenee, silmät kuivuu. Yritän juoda ihan hulluna vettä. Ja ulkoilen mielelläni sateessa.

Likinäköisenä näköni on korjaantunut ikänäön myötä lähes täydelliseksi. 

Panostan hyvään ruokaan. Hemmottelen itseäni terveellisellä ruualla. Tähän ikään mennessä huonostakin kokista on tullut hyvä.

N54

Vierailija
40/66 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairauksia voi olla nuorillakin. Mulla on mm. nivelrikkoiset polvet jo kolmekybäsenä liikuntaharrastuksen ja vammojen aiheuttamana.

Eli runsas liikunta ei ehkä olekaan hyvästä...

Urheilija ei näe tervettä päivää...