Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole koskaan tuntenut itseäni niin vanhaksi kuin postin lokero-automaatilla yrittäessäni päästä kipeillä polvilla kyykkyyn ja samalla tihrustaa kännykästä koodia

Vierailija
13.01.2023 |

Lopulta piti pyytää myyjä apuun.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään alkoi vanhuus myös itsellä.

Alaselkä kipeä, 2 peittoa ja villasukat yöksi. Herään klo 5 aamulla. Väkisin makaaminen ei auta, uni ei vaan enää tule. Seksi tuntuu työltä.

Lähelle ei nää ja kaikki ylimääräiset äänet ärsyttää.

Enää ei odota muuta kuin hyvää ruokaa.

M49

Tuossa iässähän naisten seksuaallisuus vasta kunnolla herää

Vierailija
42/66 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaus joka aiheuttaa lihasheikkoutta: pernisiöösi anemia. Aiemmin kävin punttisalilla ja kuntotesteissä nousin kyykystä ylös 30 x puolessa minuutissa. Nyt ei välillä pääse kertaakaan. Opettelin uuden tyylin nousta kyykystä ylös: kädet lattiaan, takapuoli ylös ja sitten oikaisu. Pääsee ylös ilman reisivoimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se postin ""palvelu" paranee? No vaihteleesehan se on ollut.

Vierailija
44/66 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksissani menin vahingossa kyykkyyn kipeine polvineni. Kyykin pitkään kun mietin miten päästä kivutta ylös, lopulta kellahdin kyljelleni lattialle, siitä vatsalleni ja varovasti konttausasennon kautta huonekaluista kiinni pidellen ylös. Onneksi olin yksin kotona. Toivottavasti en ikinä kaadu ulkona. Ikää 61 v.

Vierailija
45/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyykkyyn pääsen, ja sieltä ylös, mutta en yllä kovin ylhäältä pakettia ottamaan. Viimeksi en saanut pakettia ulos luukusta, koska paketti oli tasan hyllyn kokoinen eikä sormet mahtuneet väliin. Piti hakea apua. En näe kännykästä koodia kunnolla, mutta aion ottaa kuvankaappausvinkin käyttöön,ä. Jospa se edes helpottaisi vanhuuden kokemista automaatilla. N48

Vierailija
46/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha nivelrikko molemmissa polvissa estää kyykistymisen kokonaan. Ja tosiaan ne koodilukon numerot on pieniä, näppäimetkin on niin pienet että vaikeaa osua näillä nakkisormilla juuri oikeaan kohtaan.

Nuorena naureskelin salaa mummolle, joka perä pystyssä kitki kasvimaata ja käytteli näppärästi kävelykeppiä mitä moninaisimpiin lattiatason kohteisiin. Nyt polvivammaisena ymmärrän kaiken tämän.

😂 Ihan samat sanat!

Minä ronkin kotona kävelykepillä tavaroita lähemmäs, kun en halua nostaa takapuolta tuolista. Kilinkolin vaan kuuluu välillä ku saattaa tulla muutakin roinaa mukana mitä yritän ronkkia.

Vierailija
47/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitan koodit aina paperille, ei tarvitse ruveta sen kännykän kanssa pelaamaan ollenkaan.

Joo, kyllä alahyllyt niin kaupassa kuin automaateissa ovat haastavia tällä selällä ja polvilla.

Oli minulla kyllä jo parikymppisenä aikoja kun en päässyt kyykkyyn ollenkaan, polvet eivät kerta kaikkiaan taipuneet.

Ja liikuin tuolloin pitkin metsiä, ja painoakin oli jopa liian vähän.

Ei kai siinä tarvitse ihmetellä että nyt viisikymppisenä ei taivu kivutta mihin vain.

Kunnolla ei ole tutkittu oikein koskaan, jotain rikkoa kai siellä oli jo kolmikymppisenä.

Vierailija
48/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Kuntoilkaa!

Oletko noin yksinkertainen? Entisillä kilpaurheilijoilla nää ongelmat on ihan oikeita, joillakin enemmän ja joillakin vähemmän.

Uskomattoman vähän ihmiset tietää mistään mitään  :D Paitsi tietysti omasta navastaan.

Vierailija
49/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole osannut riittävästi arvostaa sitä, että olen vahva, notkea ja pystyvä. Kevyesti onnistuu mennä syväkyykkyyn ja sieltä ylös, ja sormissa on voimaa enemmän kuin monella miehellä.

N42

Vierailija
50/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään alkoi vanhuus myös itsellä.

Alaselkä kipeä, 2 peittoa ja villasukat yöksi. Herään klo 5 aamulla. Väkisin makaaminen ei auta, uni ei vaan enää tule. Seksi tuntuu työltä.

Lähelle ei nää ja kaikki ylimääräiset äänet ärsyttää.

Enää ei odota muuta kuin hyvää ruokaa.

M49

Ihan kuin minä. N48

Vierailija
51/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikänäköä täälläkin, mutta oletteko huomanneet että se kosketusnäyttökin voi oikutella?

Eli pitää painaa *tietyllä* voimalla mutta jos painaa hitusenkin liian pitkään, se onkin tuplaklikkaus...

Alkaa tässä hiljalleen ymmärtää miksi nuorena (1980-luvulla) tuntui että ne viisikymppiset aikuiset ympärillä oli vähän hukassa...

Luultavasti olivat ihan yhtä sokkoina ja romuina jatkuvien muutosten keskellä kuin moni meistä 2020-luvun keski-ikäisistäkin.

Sinnitellään :)

Vierailija
52/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikänäköä täälläkin, mutta oletteko huomanneet että se kosketusnäyttökin voi oikutella?

Eli pitää painaa *tietyllä* voimalla mutta jos painaa hitusenkin liian pitkään, se onkin tuplaklikkaus...

Alkaa tässä hiljalleen ymmärtää miksi nuorena (1980-luvulla) tuntui että ne viisikymppiset aikuiset ympärillä oli vähän hukassa...

Luultavasti olivat ihan yhtä sokkoina ja romuina jatkuvien muutosten keskellä kuin moni meistä 2020-luvun keski-ikäisistäkin.

Sinnitellään :)

Mä olen työpaikalla ja tuttavien keskuudessa tunnettu siitä, että kosketusnäytöt ei toimi mulla. Mun ihon ph tai joku sähkönjohtavuus on väärä, ne ei vaan tunnista. Pelastukseksi on tullut noi kosketusnäyttökynät, eli mä elän Star Trekkiä! Mulla on "stylus" mukana, kuulakärkikynä, jossa on sellainen kumipää. Sillä toimii suurin osa näytöistä. Puhelimella kirjoittaminen on tietenkin hitaampaa, kun on käytössä vain yksi "sormi", mutta toimii edes se.

Mä olen todennut, että kyllä mä saan kaiken toimimaan, kun maltan olla hidas ja rauhallinen, enkä hätäile. En tiedä, miltä se sitten näyttää ulospäin, olenko ihan pihalla oleva mummeli vai oman aikansa ottava ihminen - todennäköisesti tuo ensimmäinen. Korona-aikana ei katottu niin pitkään, kun tökin kaupassakin hedelmävaakaa kynällä, nyt siitä saa taas jo pitkiä katseita.

Minä olen se, joka pyytää pitkiltä ihmisiltä apua kaupassa (kun en vaan yletä ja kaikille hyllyille ei voi kiivetä, ja esimerkiksi vaatteita on ripustettu niin korkealle, ettei niihin vaan yletä). Joskus olen jollekin naisellekin sanonut, että anteeksi, saanko lainata puolisoasi/lastasi, tarvitsisin vähän lisäpituutta ;-)  Myyjiltä kun ei kannata pyytää, jos ovat yhtä lyhyitä kuin minä. Ja joskus joudun pyytämään apua myös pakastimien kanssa, kun ovat niitä syviä: onhan se tietenkin hauskan näköistä, kun keikun jalat ilmassa siinä reunalla sillä hilkulla, että päädynko kokonaan sinne pakastealtaaseen. Äitini (70v) ei suostu enää siinä keikkumaan!

Meillä on sukuvikana nivelrikko, joka alkaa sormien nivelistä, sit menee selkään (en tiennyt, että selässä voi olla nivelrikkoa, ennenkuin veljeni sai oireita) ja jalat toimii pisimpään. Ja kun on dementiariskiäkin suvussa, niin lapset jo valmiiksi kauhistelee, että ihan hirveää, kun ei äitillä toimi enää pää eikä kädet mutta jalat toimii, niin se(=minä) painelee menemään pitkin metsiä eikä sitä kyllä kukaan löydä enää ikinä, kun ei pysty puhelimeenkaan vastaamaan.

Vierailija
53/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 50 eikä ole ollut vielä tuollaisia ongelmia, mutta varmaan joskus myöhemmin.

Eikä välttämättä myöhemminkään.

Eilen viimeksi tein kolmen tuntia lumitöitä.

Tänään kävin jo 13km lenkillä, kävelin aika kovaa vauhtia, en tykkää hölkätä.

Käyn uimassa, hiihtämässä ja jumpalla.

Liikkukaa ihmiset, pysytte kunnossa!

Terv rautarouva 71v.

Vierailija
54/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Ikäni on 51 kun se monia kiinnostaa. Ja ihan normaalipainossa olen.  Mutta kyykkyyn en pääse kun polvet naksuu ja niitä vihloo, joskus toinen polvi "lukkituu" .  Yleensä komporomissi on  mennä polvilleen, mutta ei nyt kaupan tuulikaapissa, missä lokerot, ovat kehdannut..

Ap

Vierailija
55/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista on ollut joskus Lidl Plus -ilmaistuotteiden etsinnässä: ko. tuote on ollut aivan alarivillä ja sitten saat polvistua sinne lattialle varmistamaan hyllyn reunalla olevasta tuotekoodista, että otat varmasti oikeanlaisen ananaspalapurkin.

Vierailija
56/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 50 eikä ole ollut vielä tuollaisia ongelmia, mutta varmaan joskus myöhemmin.

Eikä välttämättä myöhemminkään.

Eilen viimeksi tein kolmen tuntia lumitöitä.

Tänään kävin jo 13km lenkillä, kävelin aika kovaa vauhtia, en tykkää hölkätä.

Käyn uimassa, hiihtämässä ja jumpalla.

Liikkukaa ihmiset, pysytte kunnossa!

Terv rautarouva 71v.

Miten lumitöiden teko tai vaikkapa halonhakkuu vaikuttaa siihen, että näkö heikkenee koko ajan? Miten lenkkeily vaikuttaa siihen, että selkään on laitettu terästä onnettomuuden vuoksi? Tai kun molemmat nilkat on jäykistetty nivelten kuluman vuoksi? Olen tänäänkin käynyt koiran kanssa lenkillä, osittain tiellä, osittain umpihangessa (sain koiran puhtaaksi kurasta ja hiekasta), reilun tunti tarvottiin. Eipä näkö siitä parantunut. Kävin hakemassa kopallisen puita, sattui selkään, vaikka tein ne puut kesällä ihan itse.

Vierailija
57/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä on ihan tavallista, että asiakas tulee koodin kanssa tiskille ja me myyjät sitten autetaan. Ysein tämä koodi on kirjoitettu paperilapulle virlä, niin ei tule kännykän kanssa sähläilyä. Pyytäkää apua vaan :)

Vierailija
58/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole osannut riittävästi arvostaa sitä, että olen vahva, notkea ja pystyvä. Kevyesti onnistuu mennä syväkyykkyyn ja sieltä ylös, ja sormissa on voimaa enemmän kuin monella miehellä.

N42

Pääsen minäkin syväkyykkyyn ja ylös sieltä ilman ongelmia, ja puristusvoimaakin on sormissa. Mutta siinä välissä on ongelmia - perinnöllinen näkökyvyn heikentyminen, jolle ei omin toimin voi mitään, ja selkä, joka on hajonnut niin, että kesken taakankannon se voi pettää. On tässä oppinut arvostamaan niitä hetkiä, kun ei meinaa puukoppa pudota käsistä, kun selkä keksii olla ikävä. Suurimman osan aikaa kaikki toimii hienosti, ja se on hienoa.

Vierailija
59/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N42

Pääsen minäkin syväkyykkyyn ja ylös sieltä ilman ongelmia, ja puristusvoimaakin on sormissa. Mutta siinä välissä on ongelmia - perinnöllinen näkökyvyn heikentyminen, jolle ei omin toimin voi mitään, ja selkä, joka on hajonnut niin, että kesken taakankannon se voi pettää. On tässä oppinut arvostamaan niitä hetkiä, kun ei meinaa puukoppa pudota käsistä, kun selkä keksii olla ikävä. Suurimman osan aikaa kaikki toimii hienosti, ja se on hienoa.

Unohtui, N51 (eri kuin aloittaja)

Vierailija
60/66 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se dabetes 2  ja ylipaino teettää.

Tai futistausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi