Parveketupakoinnin kieltäminen on johtanut uusiin ongelmiin. Tupakoijat polttavat liesituulettimen alla ja pyörävarastossa, ne jotka menevät ulos herättävän koko rapun
Kolistellessaan puolen tunnin välein hissille. Klo 3, klo 3.30, klo 4 (en nyt katso kelloa mutta suunilleen noin) PAM sanoo kotiovi, klonk klonk hissi kulkee, PAM sanoo alaovi ja sitten toisinpäin kun palataan kotiin. Liesituuletin- tupakoijat taas eivät jää kiinni kun on vaikea varmasti sanoa, mistä savu tulee.
Jotenkin aavistin että näin tässä kävisi, itse en polta mutta ei minua haitannut että ihmiset polttivat parvekkeillaan.
Kommentit (803)
Vierailija kirjoitti:
Astmaatikkona olen erittäin tyytyväinen tupakointikiellosta! On ihan perseestä, että minä maksan ihan samalla lailla parvekkeesta, kuin perkeleen käryttäjät, mutta en voi ikinä käyttää sitä, koska en kestä tupakansavua ja saisin heti astmakohtauksen! Tupakoitsijat ovat helvetin itsekkäitä. Entinen naapuripariskunta kävi röökillä vuoron perään koko päivän ja puoli yötä - se haju oli kuvottava 🤮
Minulla on astma ja käyn tupakalla. Ja tuolle yhdelle tiedoksi tupakoimattomia työpaikkoja on paljon, mutta se meinaa sitä ettei ole tuhkakuppia ja sitten mennään ruokatunnilla kadulle tupakalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakoitsijat ovat niin TYHMIÄ
Presidentti niinistökin polttaa.
ei muuten polta. On lopettanut vuosia sitten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen polttanut 30 vuotta ja surullinen tästä nykyisestä rajoittamisesta ja kyttäämisestä. Eikö se ole jokaisen oma asia mihin rahansa pistää? En yhtään ihmettele että kanssapolttajat päättävät pistää anarkian pystyyn ja viskovat tumpit kylmästi pihoille jos tuhkis viedään, itse en tekisi niin koska taapero tai koiranpentu voi syödä tumpin mutta ymmärrän kyllä miksi.
Jos se olisi vain tupakoitsijan oma asia, niin tässähän ei olisi mitään ongelmaa. Valitettavasti ne myrkkysavut leviävät mysö toisten ihmisten koteihin ja keuhkoihin: silloin se ei enää ole tupakoitsijan oma asia. Koska tuapkoitsijat eivät ole tästä välittäneet, on tarvittu lakiin kiristyksiä ja lisää on tulossa...
P-puhetta, ellette nyt tupakoivan naapurin kanssa ole ymmärtäneet jotain sellaista väärin kuin että on tarkoitus asua siellä sisätiloissa eikä nuuskuttamassa toistenne päästöjä 24/7 siellä parvekkeilla :D
1) tupakoimattomallakin on oikeus käyttää parvekkettaan ja nauttia siellä myrkyttömästä ilmastam vai olisitko tupakoitsijan valmis sitten maksamaan/ostamaan sen tupakoimattoman parvekkeen, kun hän ei sitä sinun vuoksesi voi käyttää
2) monella parvekkeella on korvausilmaventtiilli: sitä kautta vedetään korvausilma sisään. Tupakansavut voivat tulla sitä kautta sisätiloihin. Niin ei saa käydä.
Tuskin se korvausventtiili on naapurin parvekkeella.
Meillä myös naapurin parvekkeella on korvausilmaventtiili. Hänen asuntoonsa ei tietenkään hänen tupakansavunsa tule koska hän puhaltaa ne ylös: minun parvekkeelleni. Hänelle n ehdotettu, että hän muuttaisi viereiseen taloon, koska siellä on muitakin tupakoitsijoita, mutta ei halua, koska ei hän halua tupakanhajua omaan kotiinsa.... Meidän tapauksemme ratkesi joku aika sitten, kun hain pakkoratkaisun hänen kotiinsa ja prvekkeelle lakimiesten avulla.
Kyllä täytyy pienet olla ihmisen murheet, että jaksaa oikeasti nähdä noin ison vaivan vain naapurin tupakoinnin takia. Että ihan lakimiehet, huhhuh.
Monesti tällaisia juttuja lukiessa tulee fiilis, että ongelma ei pohjimmiltaan aina ole edes se itse tupakointi, vaan kyseessä on joku egoilu ja pakottava tarve päästä olemaan se, joka sanoo viimeisen sanan ja voittaa. En usko, että kenenkään elämä ja hyvinvointi voi oikeasti riippua sellaisesta asiasta kuin naapurin tupakointi.
Eli tupakoit itse, ja se haju ei häiritse? Tai sitten se haju vain ei häiritse?
Minä en alkaisi tupakansavussa elää, joten jos alapuoliseen asuntoon muuttaa joku röökaaja, niin alkaa tasan pakkotoimien pyörät pyöriä.
Miksi olet muka tärkeämpi kuin muut? Muuta alunperinkin savuttomaksi rakennettuun taloyhtiöön.
Muuta ja muuta... no tule ostamaan asuntoni?
Ai miksi ostin tällaisen asunnon?
Asunnon ostamisessa täytyy päättää aika iso kokonaisuus asioita, ja se, että naapurien tupakointi häiritsee paljon, käy yleensä ilmi vasta asuntoon muutettua, eikä häiriön määrää välttämättä pysty ennakoimaan. Lisäksi tupakointikieltotaloja on vielä verrattaen vähän, joten aika kapeaksi olisivat asuntomarkkinat kohdallani käyneet.
Sanoisin, että se tupakoinnin lopettaminen ei välttämättä ole merkittävästi tupakointikieltopäätöstä pienempi paha.
No ei tietenkään ole pienempi paha, mutta ihmisten elämisen rajoittaminen ja kyttääminen on se kaikkein pahin. Jos sä et pysty elämään ihmisten seurassa, ihan todella se muuttaminen korpeen nyt vaan on ainoa oikea ratkaisu. Mua vtuttaa suunnattomasti nämä naapurikyylävalittajat ja muita paremmat yksilöt, jotka kuvittelee voivansa määräillä aikuisia ihmisiä.
Ja miksi tupakoitsija katsoo oikeudekseen rajoittaa niiden ihmisten elämää, joille tupakoitsijan savut ja hajut kulkeutuvat???
Siihen on pari syytä:
1. Koska mä voin.
2. Olen fyysisesti vahvempi kuin sinä.
Ymmärrätkö nyt...pönttö.
Ihan oma moka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen polttanut 30 vuotta ja surullinen tästä nykyisestä rajoittamisesta ja kyttäämisestä. Eikö se ole jokaisen oma asia mihin rahansa pistää? En yhtään ihmettele että kanssapolttajat päättävät pistää anarkian pystyyn ja viskovat tumpit kylmästi pihoille jos tuhkis viedään, itse en tekisi niin koska taapero tai koiranpentu voi syödä tumpin mutta ymmärrän kyllä miksi.
Jos se olisi vain tupakoitsijan oma asia, niin tässähän ei olisi mitään ongelmaa. Valitettavasti ne myrkkysavut leviävät mysö toisten ihmisten koteihin ja keuhkoihin: silloin se ei enää ole tupakoitsijan oma asia. Koska tuapkoitsijat eivät ole tästä välittäneet, on tarvittu lakiin kiristyksiä ja lisää on tulossa...
P-puhetta, ellette nyt tupakoivan naapurin kanssa ole ymmärtäneet jotain sellaista väärin kuin että on tarkoitus asua siellä sisätiloissa eikä nuuskuttamassa toistenne päästöjä 24/7 siellä parvekkeilla :D
1) tupakoimattomallakin on oikeus käyttää parvekkettaan ja nauttia siellä myrkyttömästä ilmastam vai olisitko tupakoitsijan valmis sitten maksamaan/ostamaan sen tupakoimattoman parvekkeen, kun hän ei sitä sinun vuoksesi voi käyttää
2) monella parvekkeella on korvausilmaventtiilli: sitä kautta vedetään korvausilma sisään. Tupakansavut voivat tulla sitä kautta sisätiloihin. Niin ei saa käydä.
Meillä myös naapurin parvekkeella on korvausilmaventtiili. Hänen asuntoonsa ei tietenkään hänen tupakansavunsa tule koska hän puhaltaa ne ylös: minun parvekkeelleni. Hänelle n ehdotettu, että hän muuttaisi viereiseen taloon, koska siellä on muitakin tupakoitsijoita, mutta ei halua, koska ei hän halua tupakanhajua omaan kotiinsa.... Meidän tapauksemme ratkesi joku aika sitten, kun hain pakkoratkaisun hänen kotiinsa ja prvekkeelle lakimiesten avulla.
Kyllä täytyy pienet olla ihmisen murheet, että jaksaa oikeasti nähdä noin ison vaivan vain naapurin tupakoinnin takia. Että ihan lakimiehet, huhhuh.
Monesti tällaisia juttuja lukiessa tulee fiilis, että ongelma ei pohjimmiltaan aina ole edes se itse tupakointi, vaan kyseessä on joku egoilu ja pakottava tarve päästä olemaan se, joka sanoo viimeisen sanan ja voittaa. En usko, että kenenkään elämä ja hyvinvointi voi oikeasti riippua sellaisesta asiasta kuin naapurin tupakointi.
Minä en alkaisi tupakansavussa elää, joten jos alapuoliseen asuntoon muuttaa joku röökaaja, niin alkaa tasan pakkotoimien pyörät pyöriä.
Miksi olet muka tärkeämpi kuin muut? Muuta alunperinkin savuttomaksi rakennettuun taloyhtiöön.
Asunnon ostamisessa täytyy päättää aika iso kokonaisuus asioita, ja se, että naapurien tupakointi häiritsee paljon, käy yleensä ilmi vasta asuntoon muutettua, eikä häiriön määrää välttämättä pysty ennakoimaan. Lisäksi tupakointikieltotaloja on vielä verrattaen vähän, joten aika kapeaksi olisivat asuntomarkkinat kohdallani käyneet.
Sanoisin, että se tupakoinnin lopettaminen ei välttämättä ole merkittävästi tupakointikieltopäätöstä pienempi paha.
No ei tietenkään ole pienempi paha, mutta ihmisten elämisen rajoittaminen ja kyttääminen on se kaikkein pahin. Jos sä et pysty elämään ihmisten seurassa, ihan todella se muuttaminen korpeen nyt vaan on ainoa oikea ratkaisu. Mua vtuttaa suunnattomasti nämä naapurikyylävalittajat ja muita paremmat yksilöt, jotka kuvittelee voivansa määräillä aikuisia ihmisiä.
Ja miksi tupakoitsija katsoo oikeudekseen rajoittaa niiden ihmisten elämää, joille tupakoitsijan savut ja hajut kulkeutuvat???
Olen eri, mutta ihan itsehän ne ihmiset rajoittavat elämäänsä, kun muuttavat taloon, jossa SAA polttaa.
Tyhmää toistella nollanarvoista argumenttia. Ei se siitä nollasta vahvistu vaikka miten toistelisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain huomautuksen parveketupakoinnista, vaikka olen ollut poissa kotoani 2 viikkoa. Lisäksi, en polta.
- -
Huomautusta eikä varoitusta ei voi antaa ilman todisteita ja se on kotirauhan suojaamalla parvekkeella näytönantamisen ongelma. Kuvaaminen kun ei ole sallittua.
- -Isännöintiliitto:
9. Miten kieltoa valvotaan?
Voimassa olevaa kieltoa valvoo lain mukaan kunta, joka voi asettaa kieltoa rikkovalle uhkasakon. Isännöinti ei valvo tupakointikieltojen noudattamista.
Valvontaa tehdään ilmiantojen perusteella. Viranomainen siis tekee tarkastuskäynnin saatuaan ilmiannon. On hyvä muistaa, että esimerkiksi parveketupakoinnin valokuvaaminen voi olla salakatselua, ja siten rangaistavaa.
- - -
Kukas sen huomautuksen oli allekirjoittanut?
Jos talo on savuton niin silloin saa kuvata koska kyseessä on rikos.
Et saa kuvata, parveke on kotirauhan suojaama paikka, löytyy rikoslaissa pykälät. Jos siis kuvaat naapuria parvekkeella sinä lähdet istumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakoitsijat ovat niin TYHMIÄ
Presidentti niinistökin polttaa.
ei muuten polta. On lopettanut vuosia sitten
Sale kuule vetää röökiä yhtä usein kuin sinä käteen.
Salella menee pari askia päivässä.
Ps. osta sinä vaan sitä Tummelia
eräs tuttuni osti parvekkeelleen siirrettävän käymälän ja johti sitten käymälän hajuputken parvekkeensa vedenottoaukkoon. Siellä kävi kakalla ja kakan hajut menivät alakerran parveketupakoitsijan parvekkeelle. Se tupakoitsija muutti pois. Tietenkään se yläkerran asukas ei kertonut mistä se haju levisi, epäili, että se ehkä tulee hänen polttamisensa sivutuotteena ja uskoi vakaasti, että koska tässä kerrostalossa saa parvekkeella tupakoida ja kun alakerrankin asukas sitä tekee, niin tottakai alakerran asukas hyväksyy ja ymmärtää ne hajut. ne etelä-eurooppalaiset tupakat kun joskus ovat kuulemma varsin pahanhajuisia....
en kehota ketään tekemään noin, mutta kuvastaa hyvin sitä ongelmaa minkä tupakoitsijat aiheuttavat ja kun tupakoitija itse joutuu hengittelemään aphoja hajuja, niin sitten aletaan heti etsimään syyllistä tupakoitsijan huonoon ilmaan
Ihan oma moka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta ihan itsehän ne ihmiset rajoittavat elämäänsä, kun muuttavat taloon, jossa SAA polttaa.
heillä ei välttämättä ole ollut vaihtoehtoja
Jos yläkerrassa yrittää tuulettaa ja naapuri käy alakerrassa parvekkeella röökillä, niin hajut lemahtavat sinne ylös. Tästä kokemusta lapsuudenkodistani. Äitini sai hepulin siitä piipunkärystä, kun halusi tuulettaa kämppää raikkaaksi.
Viime vuosien aikana seinänaapuri olit tukkinut kaikki mahdolliset ilmanvaihtokanavat ja röökasi sisällä ja se lemupilvi lehahti mojovasti seinän läpi. Viimein taisi valitus mennä isännöitsijälle saakka, mutta se haju oli hirveä. Myös lapsuudenkodissani tämä.
Itse muutin kesällä uuteen asumisoikeusasuntoon ja täällä on selvä sääntö röökaamiselle. Tietty sakki näkyy säännöllisesti kessulla tuolla parkkipaikan takanurkalla. Kova on nikkis kun usean kerran päivässä siellä käyvät.
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi pitää kieltää aivan ehdottomasti kokonaan.
Mä lopetan heti tupakoinnin jos roskaruoka myös kielletään. Noi Mäkkärin hajut ja rasvat yököttää ja jos partsilla polttaminen kielletty niin ei sit mitään sähkögrillejäkään saa pitää partsilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Astmaatikkona olen erittäin tyytyväinen tupakointikiellosta! On ihan perseestä, että minä maksan ihan samalla lailla parvekkeesta, kuin perkeleen käryttäjät, mutta en voi ikinä käyttää sitä, koska en kestä tupakansavua ja saisin heti astmakohtauksen! Tupakoitsijat ovat helvetin itsekkäitä. Entinen naapuripariskunta kävi röökillä vuoron perään koko päivän ja puoli yötä - se haju oli kuvottava 🤮
Minulla on astma ja käyn tupakalla. Ja tuolle yhdelle tiedoksi tupakoimattomia työpaikkoja on paljon, mutta se meinaa sitä ettei ole tuhkakuppia ja sitten mennään ruokatunnilla kadulle tupakalle.
minullakin on astma eikä tulisi mieleenkään tupakoida. keuhkoni ovat hyvin terveet (koska olen lapsesta asti tiennyt, että minun on pidettävä keuhkoistani parempaa huolta kuin ei-astmaa potevan) ja viimeisten mittausten mnukaan pääsen hapenottokyvyssä huippu-urheilijoiden tasolle. Silti, yksikin altistuminen tupakansavulle aiheuttaa astmakohtauksen ja saatan seuraavan yön olla hereillä ja oksentaa ja seruata elintoimintojani siltä varalta, että pitää soittaa sairaalaan/lähteä sinne. On väärin, että joku tupakoitsija voi päättää, että nyt minut voi myrkyttää ja päästä kuin pälkähästä siitä.
Jonnah76 kirjoitti:
Tupakan vastustajat todellakin ampuvat itseään nilkkaan kuten joku jo tuossa ylempänä sanoikin. Kielletään tupakointi parvekkeilla-yöllinen ralli röökipaikalle alkaa. Poistetaan tuhkikset-piha on täynnä natsoja.
Mitä jos nukkuisitte öisin? Niin me muutkin yritetään tehdä. Keskikerroksen hengitysoireinen ketjupolttaja tekee siitä kyllä hankalaa. Kun ei saa yskältään unta, siirtää huonekaluja ja ravaa kompuroiden tupakalla.
Herään yleensä klo 5, mutta unet katkeavat usein tuohon.
Jos tupakkapaikka on sijoitettu oikein, ei ikkunoiden alle, on ihan ok että se on päivisin käytössä. Jos sinne on pakko päästä yöllä, kuka käskee pitää meteliä? Eihän sitä pidetä erikseen tupakoinnin takia muutenkaan.
En halua haistaa kenenkään savuja omassa kämpässäni. Se kuuluu tai pitäisi kuulua kotirauhan piiriin.
Sairastan hengenahdistusta, käytän lääkitystä. Työni on pölyistä. Olen lievästi herkistynyt hajuille. Asunnossani on pakko tuulettaa niin usein kuin mahdollista. Ärsyttävää, että talon tuhkis on aivan väärässä paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos yläkerrassa yrittää tuulettaa ja naapuri käy alakerrassa parvekkeella röökillä, niin hajut lemahtavat sinne ylös. Tästä kokemusta lapsuudenkodistani. Äitini sai hepulin siitä piipunkärystä, kun halusi tuulettaa kämppää raikkaaksi.
Viime vuosien aikana seinänaapuri olit tukkinut kaikki mahdolliset ilmanvaihtokanavat ja röökasi sisällä ja se lemupilvi lehahti mojovasti seinän läpi. Viimein taisi valitus mennä isännöitsijälle saakka, mutta se haju oli hirveä. Myös lapsuudenkodissani tämä.
Itse muutin kesällä uuteen asumisoikeusasuntoon ja täällä on selvä sääntö röökaamiselle. Tietty sakki näkyy säännöllisesti kessulla tuolla parkkipaikan takanurkalla. Kova on nikkis kun usean kerran päivässä siellä käyvät.
On sulla näköjään turhaa aikaa kun on aikaa kytätä monta kertaa naapurit käy tupakalla?! Hanki elämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain huomautuksen parveketupakoinnista, vaikka olen ollut poissa kotoani 2 viikkoa. Lisäksi, en polta.
- -
Huomautusta eikä varoitusta ei voi antaa ilman todisteita ja se on kotirauhan suojaamalla parvekkeella näytönantamisen ongelma. Kuvaaminen kun ei ole sallittua.
- -Isännöintiliitto:
9. Miten kieltoa valvotaan?
Voimassa olevaa kieltoa valvoo lain mukaan kunta, joka voi asettaa kieltoa rikkovalle uhkasakon. Isännöinti ei valvo tupakointikieltojen noudattamista.
Valvontaa tehdään ilmiantojen perusteella. Viranomainen siis tekee tarkastuskäynnin saatuaan ilmiannon. On hyvä muistaa, että esimerkiksi parveketupakoinnin valokuvaaminen voi olla salakatselua, ja siten rangaistavaa.
- - -
Kukas sen huomautuksen oli allekirjoittanut?
Jos talo on savuton niin silloin saa kuvata koska kyseessä on rikos.
Et saa kuvata, parveke on kotirauhan suojaama paikka, löytyy rikoslaissa pykälät. Jos siis kuvaat naapuria parvekkeella sinä lähdet istumaan.
Sulla on mielenkiintoinen käsitys oikeuden antamista tuomioista Suomessa. Tuosta tulisi vain sakkoja, ei edes ehdonalaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten menette. Tupakointi on oma vapaaehtoinen harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei tupakoitsijat kerrostalon parvekkeillanne: Kysyn teiltä arvon savustelijat, että miksi te mennessänne omalle parvekkeellenne polttelemaan sen keuhkosairauksia yms. aiheuttavan myrkyllisen kääryleenne laitatte oman parvekkeen oven kiinni siksi aikaa, kun olette parvellanne polttelemassa savukettanne????
Ja tehän tiedätte, että savukkeenne savu nousee yläpuolellanne asuvien naapureiden parvekkeelle ja ikkunoiden venttiilien kautta huoneistoihin saakka; niin miksi te sitten suljette sen oman parvekkeen ovenne kiinni tupakointinne ajaksi kesäaikanakin; niin?
Minä laitan partsinoven kiinni siellä tupakoidessani, koska sisällä on tupakoimattomia asukkaita ja lemmikkejä. Laita sinäkin partsinovi kiinni, jos naapuriparvekkeen röökinkäry häiritsee.
No meidän parvekkeen seinässä on tuuletusventtiili, josta tulee korvausilma sisälle. Eli jos siellä parvekkeella polttaa, on koko olohuone ihan todella voimakkaan tupakanhajun vallassa useita tunteja. Onneksi parveke on lasitettu ja parveketupakointi meillä kielletty, joten tämä on tullut esiin lähinnä, kun olen jonain heikkona hetkenä itse käynyt hyvin myöhään yöllä tupakalla parvekkeella. Normaalisti en enää edes polta, ja jos poltan, menen ulos tupakalle em. syistä. Ei se röökin haju mustakaan hyvältä tuoksu, vaikka itse polttaisin aktiivisemminkin.
Aiemmissa asunnoissani on ollut tuuletusventtiilit eri paikassa, eikä tällaista ongelmaa ole ollut, vaikka naapurit olisikin polttaneet. Nykyisessä taloyhtiössä olen kuitenkin onnellinen, että se tupakointi on kielletty. Ei mielestäni ole reilua, jos tupakanhaju tulee säännöllissesti toisten asuntoihin sisälle. Varsinkin kesällä voi olla raastavaa, jos haluaa tuulettaa iltaisin mutta hajuhaitat estää sen. Kenenkään naapurin kaalilaatikkojen tai hajuvesien tuoksut ei kuitenkaan tule toisten asuntoihin sisälle, niin ei minusta voi verrata näihin, kuten joku teki. Tämän sanon ihmisenä, joku poltti yli kymmenen vuotta todella reippaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sulla näköjään turhaa aikaa kun on aikaa kytätä monta kertaa naapurit käy tupakalla?! Hanki elämä
Menkää kauemmas talosta ja ikkunoista tupakalle ja liikkukaa hiljaa rappukäytävässä niin kukaan ei kiinnitä huomiota.
Jotenkin huvittava näky: kuljin naapurustossa sijaitsevan savuttoman kerrostalon ohi ja joka nurkalla yksi tai kaksi vilusta tärisevää henkilöä veti posket lomolla tupakkia. Olen itse entinen tupakoitsija ja ymmärrän hyvin tupakoitsijoiden tupakan himon ja ymmärrän myös nyt valitukset tupakoinnin muille talon asukkaille aiheuttamista haitoista. Kaikkia tupakoitsijoita ei voi valitettavasti sijoittaa ylimpiin kerroksiin kerrostaloissa jolloin parveketupakoinnista ei olisi muille haittaa (savu nousee ylöspäin), olisiko sähkötupakan polttelusta vähemmän muille haittaa, miten toimisivat ns. sikarihuoneet?
Hahahaha sitten kun meille tulee tupakointi kielto eli pian niin minäpä juoksen täysillä ylimmästä kerroksesta rööki palavana jo ulkorappuset alas jokaisen kerroksen kautta ja en tiedä mihin tumpit heitän koska vielä ainakaan ei ole tullut tuhkiksia mihinkään :)
Juuri tupakointi on yksi syy miksi en asu kerrostalossa. Kiva olla partsilla tai ikkuna auki kun käry tulee sisään..