Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parveketupakoinnin kieltäminen on johtanut uusiin ongelmiin. Tupakoijat polttavat liesituulettimen alla ja pyörävarastossa, ne jotka menevät ulos herättävän koko rapun

Vierailija
13.01.2023 |

Kolistellessaan puolen tunnin välein hissille. Klo 3, klo 3.30, klo 4 (en nyt katso kelloa mutta suunilleen noin) PAM sanoo kotiovi, klonk klonk hissi kulkee, PAM sanoo alaovi ja sitten toisinpäin kun palataan kotiin. Liesituuletin- tupakoijat taas eivät jää kiinni kun on vaikea varmasti sanoa, mistä savu tulee.
Jotenkin aavistin että näin tässä kävisi, itse en polta mutta ei minua haitannut että ihmiset polttivat parvekkeillaan.

Kommentit (803)

Vierailija
481/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yläkerrassa yrittää tuulettaa ja naapuri käy alakerrassa parvekkeella röökillä, niin hajut lemahtavat sinne ylös. Tästä kokemusta lapsuudenkodistani. Äitini sai hepulin siitä piipunkärystä, kun halusi tuulettaa kämppää raikkaaksi.

Viime vuosien aikana seinänaapuri olit tukkinut kaikki mahdolliset ilmanvaihtokanavat ja röökasi sisällä ja se lemupilvi lehahti mojovasti seinän läpi. Viimein taisi valitus mennä isännöitsijälle saakka, mutta se haju oli hirveä. Myös lapsuudenkodissani tämä.

Itse muutin kesällä uuteen asumisoikeusasuntoon ja täällä on selvä sääntö röökaamiselle. Tietty sakki näkyy säännöllisesti kessulla tuolla parkkipaikan takanurkalla. Kova on nikkis kun usean kerran päivässä siellä käyvät.

mahtaakohan tupakoitsijat kokea tuon ulkona tupakoimisen nöyryyttäväksi, kun näin joutuvat kaikkien katseiden alle "katsokaa, noi on nitejä, nikotinisteja"

Vierailija
482/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En asu kerrostalossa, mutta teidän ongelmanne loppuvat, kun Suomi saadaan savuttomaksi.

Moni työpaikka on jo.

Tämä on toteamus, ei mielipide.

On joo, moni kuntakin on savuton, mutta ei se tarkoita todellakaan sitä etteikö niissä tupakoitaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahahaha sitten kun meille tulee tupakointi kielto eli pian niin minäpä juoksen täysillä ylimmästä kerroksesta rööki palavana jo ulkorappuset alas jokaisen kerroksen kautta ja en tiedä mihin tumpit heitän koska vielä ainakaan ei ole tullut tuhkiksia mihinkään :)

vau, aikuinen, joka on jäänyt teini-ikäisen asteelle!

Vierailija
484/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Astmaatikkona olen erittäin tyytyväinen tupakointikiellosta! On ihan perseestä, että minä maksan ihan samalla lailla parvekkeesta, kuin perkeleen käryttäjät, mutta en voi ikinä käyttää sitä, koska en kestä tupakansavua ja saisin heti astmakohtauksen! Tupakoitsijat ovat helvetin itsekkäitä. Entinen naapuripariskunta kävi röökillä vuoron perään koko päivän ja puoli yötä - se haju oli kuvottava 🤮

Minulla on astma ja käyn tupakalla. Ja tuolle yhdelle tiedoksi tupakoimattomia työpaikkoja on paljon, mutta se meinaa sitä ettei ole tuhkakuppia ja sitten mennään ruokatunnilla kadulle tupakalle.

minullakin on astma eikä tulisi mieleenkään tupakoida. keuhkoni ovat hyvin terveet (koska olen lapsesta asti tiennyt, että minun on pidettävä keuhkoistani parempaa huolta kuin ei-astmaa potevan) ja viimeisten mittausten mnukaan pääsen hapenottokyvyssä huippu-urheilijoiden tasolle. Silti, yksikin altistuminen tupakansavulle aiheuttaa astmakohtauksen ja saatan seuraavan yön olla hereillä ja oksentaa ja seruata elintoimintojani siltä varalta, että pitää soittaa sairaalaan/lähteä sinne. On väärin, että joku tupakoitsija voi päättää, että nyt minut voi myrkyttää ja päästä kuin pälkähästä siitä.

Hän ei ole susta vastuussa vaikka kuinka niin ajattelisit. Astmaai on sun ongelmasi, ei kenenkään muun. Varmaan osaat itse suojata itsesi, jos et, muuta palvelutaloon.

Vierailija
485/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahahaha sitten kun meille tulee tupakointi kielto eli pian niin minäpä juoksen täysillä ylimmästä kerroksesta rööki palavana jo ulkorappuset alas jokaisen kerroksen kautta ja en tiedä mihin tumpit heitän koska vielä ainakaan ei ole tullut tuhkiksia mihinkään :)

Mikäli sitä tuhkista ja röökipaikkaa ei ilmesty, savuttomuusvaade on laiton.

Vierailija
486/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Astmaatikkona olen erittäin tyytyväinen tupakointikiellosta! On ihan perseestä, että minä maksan ihan samalla lailla parvekkeesta, kuin perkeleen käryttäjät, mutta en voi ikinä käyttää sitä, koska en kestä tupakansavua ja saisin heti astmakohtauksen! Tupakoitsijat ovat helvetin itsekkäitä. Entinen naapuripariskunta kävi röökillä vuoron perään koko päivän ja puoli yötä - se haju oli kuvottava 🤮

Minulla on astma ja käyn tupakalla. Ja tuolle yhdelle tiedoksi tupakoimattomia työpaikkoja on paljon, mutta se meinaa sitä ettei ole tuhkakuppia ja sitten mennään ruokatunnilla kadulle tupakalle.

minullakin on astma eikä tulisi mieleenkään tupakoida. keuhkoni ovat hyvin terveet (koska olen lapsesta asti tiennyt, että minun on pidettävä keuhkoistani parempaa huolta kuin ei-astmaa potevan) ja viimeisten mittausten mnukaan pääsen hapenottokyvyssä huippu-urheilijoiden tasolle. Silti, yksikin altistuminen tupakansavulle aiheuttaa astmakohtauksen ja saatan seuraavan yön olla hereillä ja oksentaa ja seruata elintoimintojani siltä varalta, että pitää soittaa sairaalaan/lähteä sinne. On väärin, että joku tupakoitsija voi päättää, että nyt minut voi myrkyttää ja päästä kuin pälkähästä siitä.

Hän ei ole susta vastuussa vaikka kuinka niin ajattelisit. Astmaai on sun ongelmasi, ei kenenkään muun. Varmaan osaat itse suojata itsesi, jos et, muuta palvelutaloon.

hänellä ei ole oikeutta päättää minun puolestani tupakoinko vai en. hänellä on velvollisuus tupakoida siten ettei savunsa kulkeudu minun asuntooni

Vierailija
487/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmen tunnin pianokonsertti on tupakoivalle viskisiepponaapurille oikein makoisa vastaisku myös.

Kiitos, anna mennä vaan! Pianomusiikki on mieleeni ja jos ilmaiseksi saan konsertin pössyttelyni taustalle, en todellakaan valita!

Vierailija
488/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rappuravaamisien jäljltä myös meidän hissi haisee 24/7 röökiltä. Parveketupakointi ei edes kantautunut meille sisälle saakka.

Vierailija
489/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo lähinnä idioottimaisuudesta jos ei osaa käyttäytyä. Oma mieheni osaa mennä hiljaa ulos tupakalle ja varmistaa lisäksi aina ettei varmasti savu osu kehenkään. Eikä takuulla heitä tumppeja maahan. Mutta hän onkin sivistynyt, huomaavainen ja omaa normaalit käytöstavat. Aika juntti on jos pitää tarkoituksella kolistella hähää siitäs saitte kun kielsitte parvekkeella polton -meiningillä ja viskoa tumppeja ympäriinsä.

Vierailija
490/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nämä nillittäjät ampuivat itsejään nilkkaan hankkiessaan meidänkin pihalta pois kaikki tuhkikset. Nyt me röökaajat viskotaan tumppimme ympäri pihaa kun tuhkapistettä ei ole ja purkkiakaan ei saa pitää pihalla. Ihan oma vika.

Suomessa on tapana hätiköidä ja hötkyillä kaikessa seurauksia miettimättä.

Vierailija
491/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kiellettiin parvekkeilla tupakointi mutta tupakkapaikat ovat suoraan alaovien edessä. Kaiken lisäksi paikat ovat vielä sillä puolella, josta merituuli käy ympäri vuoden ja puhaltaa savut sisään, kun oven avaa. Asun viidennessä kerroksessa ja joka kerta tuoksuu rööki, kun oven avaa. Kerran oli jo palohälytyskin.

Melkein tulee ikävä sitä vienoa röökin tuoksua, joka satunnaisesti tuli asuntooni naapureiden parvekkeilta, kun kaikki lävet ulos oli auki kesäisin.

Vierailija
492/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli sitä tuhkista ja röökipaikkaa ei ilmesty, savuttomuusvaade on laiton.

Kyllä, juuri näin.

493/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän saavat niuhottajat, jotka vaativat kieltoa

Ja en tupakoi itse

Vierailija
494/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ei yhtään häiritse rapussa ravaajat tupakoitsijat. Nautin vain suunnattomasti raikkaasta sisäilmasta.

Vierailija
495/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo lähinnä idioottimaisuudesta jos ei osaa käyttäytyä. Oma mieheni osaa mennä hiljaa ulos tupakalle ja varmistaa lisäksi aina ettei varmasti savu osu kehenkään. Eikä takuulla heitä tumppeja maahan. Mutta hän onkin sivistynyt, huomaavainen ja omaa normaalit käytöstavat. Aika juntti on jos pitää tarkoituksella kolistella hähää siitäs saitte kun kielsitte parvekkeella polton -meiningillä ja viskoa tumppeja ympäriinsä.

Lopetappas se kannabiksen poltto jo. Olet taas harhainen.

Vierailija
496/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Röökaajat on valko_roskaa. Monella tatskoja, läväreitä, kirjava tukka, ripsenpidennykset yms. wt-tuntomerkit. Ja koulutustausta on max. amis. Mitä noilta voi muuta odottaa kuin kiukuttelua.

Eikös nyt kiukuttele nämä jotka eivät polta. Vetäisivät hermosavut niin eivät olisi niin jäykkiä

Vierailija
497/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan iloisesti sisällä. Ei kiellot paljon häiritse

Vierailija
498/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain huomautuksen parveketupakoinnista, vaikka olen ollut poissa kotoani 2 viikkoa. Lisäksi, en polta.

- -

Huomautusta eikä varoitusta ei voi antaa ilman todisteita ja se on kotirauhan suojaamalla parvekkeella näytönantamisen ongelma. Kuvaaminen kun ei ole sallittua.

- -

Isännöintiliitto:

9. Miten kieltoa valvotaan?

Voimassa olevaa kieltoa valvoo lain mukaan kunta, joka voi asettaa kieltoa rikkovalle uhkasakon. Isännöinti ei valvo tupakointikieltojen noudattamista.

Valvontaa tehdään ilmiantojen perusteella. Viranomainen siis tekee tarkastuskäynnin saatuaan ilmiannon. On hyvä muistaa, että esimerkiksi parveketupakoinnin valokuvaaminen voi olla salakatselua, ja siten rangaistavaa.

- - -

Kukas sen huomautuksen oli allekirjoittanut?

Jos talo on savuton niin silloin saa kuvata koska kyseessä on rikos.

Koska nudismi omalla pihalla voi olla rikos, niin silloin saa kuvata? Ei kun....

Parempi pitää kamera kaukana tuntemattomista, yksityisyydensuoja voittaa aika monta muuta oikeutta.

Vierailija
499/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei tupakoitsijat kerrostalon parvekkeillanne:  Kysyn teiltä arvon savustelijat, että miksi te mennessänne omalle parvekkeellenne polttelemaan sen keuhkosairauksia yms. aiheuttavan myrkyllisen kääryleenne laitatte oman parvekkeen oven kiinni siksi aikaa, kun olette parvellanne polttelemassa savukettanne????

Ja tehän tiedätte, että savukkeenne savu nousee yläpuolellanne asuvien naapureiden parvekkeelle ja ikkunoiden venttiilien kautta huoneistoihin saakka; niin miksi te sitten suljette sen oman parvekkeen ovenne kiinni tupakointinne ajaksi kesäaikanakin; niin?

Minä laitan partsinoven kiinni siellä tupakoidessani, koska sisällä on tupakoimattomia asukkaita ja lemmikkejä. Laita sinäkin partsinovi kiinni, jos naapuriparvekkeen röökinkäry häiritsee.

Tajuatk että tupakansavu tulee kuitenkin sisälle tuuletusaukoista? Tupakansavu myös menee rakenteisiin.

Jokainen tupakoimaton tietää miltä haisee rakennus jossa on tupakoitu

Vierailija
500/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7. Kerroksessa asuu viinaan menevä äijäporukka, ulkomaalaisia. Kova melu, kun kännissä huutavat ja ravaavat rapussa ja pihalla. Toissa yönä lopettivat noin klo 4.

Noh, pääasia että sääntöjä noudatettiin.

Tuossahan rikottiin ainakin 2 sääntöä.

Tuossa on tasan yksi lainmukainen sääntö, jota on voitu rikkoa, eli kännissä huutaminen. Jos jossain on sääntö asunnosta pihalle kulkemisen ja takaisin tulemisen estämiseksi, se on yksiselitteisesti lainvastainen eikä päde.

Kotirauhan rikkominen ja taloyhtiön sääntö; hiljaisuus klo 22-7. Se että rikotaanko hiljaisuutta rappukäytävässä vai omassa asunnossa ei ole merkityksellinen.

Ei ole kotirauhan rikkomista kulkea rapussa, ihan sama mihin kellonaikaan tahansa. Ihmisen pitää saada tulla töistä tai baarista kotiin, lähteä töihin tai vaikka ihan vaan huvikseen ulos. Siellä juoksee keskellä yötä postinjakaja ja rappuset kolisee. Ei voi kieltää. Jos parveketupakointi kielletään, ihmisellä on oikeus poistua asunnosta pihalle tupakoimaan. Vaikka sitten neljältä aamuyöllä.

Ei voi kieltää, kun naapurin hoitaja tulee yövuorosta kotiin niin minulla on vasarointi siivouspäivä, joka alkaa aamulla klo 7.00.

Ei voi kieltää, mutta mikäli sulla on vasarointipäiviä esim. kolme tai neljä peräkkäin niin toivottavasti ilmoitat remonttisi kestosta vaikkapa lapulla ilmoitustauluun. Kerrostalossa kun asuu yleensä muitakin kuin yövuoroa tekeviä.

Tavallaan pitää nostaa hattua, jos pikkumaisuuttasi jaksat viikosta toiseen siivota, kolistella ja vasaroida heti aamusta vain, jotta yövuorolaiset eivät saa nukkua.

- yövuorolainen

Ei tarvitse ilmoittaa jos yhtä taulua seinälle laittaa.

Kuinka huono naulaaja olet, jos koko aamu menee yhden taulun kiinnittämisessä? Ja jos tämä tapahtuu viikosta toiseen?