Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parveketupakoinnin kieltäminen on johtanut uusiin ongelmiin. Tupakoijat polttavat liesituulettimen alla ja pyörävarastossa, ne jotka menevät ulos herättävän koko rapun

Vierailija
13.01.2023 |

Kolistellessaan puolen tunnin välein hissille. Klo 3, klo 3.30, klo 4 (en nyt katso kelloa mutta suunilleen noin) PAM sanoo kotiovi, klonk klonk hissi kulkee, PAM sanoo alaovi ja sitten toisinpäin kun palataan kotiin. Liesituuletin- tupakoijat taas eivät jää kiinni kun on vaikea varmasti sanoa, mistä savu tulee.
Jotenkin aavistin että näin tässä kävisi, itse en polta mutta ei minua haitannut että ihmiset polttivat parvekkeillaan.

Kommentit (803)

Vierailija
381/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lopettaa tupakoinnin sitku:

- naapuri ei ramppaa korkokengillään ees taas

- kukaan ei käytä hajusteita

- naapuri ei kuseta koiraansa pihalla keskellä yötä, aamuyöllä, keskipäivällä jne ja koira lakkaa haukkumasta kaikkea kuulemaansa rapinaa rappukäytävässä

- kun lumiauraajat eivät herätä minua aamulla klo 5-6.

- kun naapuri ei tee kalaruokia/kaaliruokia.

- kun katutyöt lakkautetaan.

- kun rakennustyömaat lopettavat rakentamisen

- kun naapurin teini tajuaa, että hajuvesessä ei tarvitse uida

- kun naapuri mies tajuaa, että saunan kiukaalla ei grillata makkaraa

- kun vttu kaikki in hajuttomia, mauttomia ja äänettömiä.

Vierailija
382/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörävarasto- ja liesituuletintupakointi olisi kiellettävä lain uhalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu tupakoiva ihminen ei häiritse tupakan savullaan ketään ulkopuolista ihmistä, ei missään tilanteessa.  Älykäs tupakkaa polttava ihminen, joka asuu kerrostalossa menee polttelemaan sellaiseen paikkaan savukkeensa, jossa tupakan passiivinen savu ei häiritse muita ihmisiä.

Liian usein nämä täyttä savuttomuutta vaativat ihmiset ovat niitä, jotka itse aiheuttavat taas jotain muuta, muita häiritsevää haittaa. On siis ok vaatia naapurilta savuttomuutta vaikka taloyhtiö tupakoinnin sallisi, mutta itse saa antaa lastensa juosta, kolistella ja huutaa, aloittaa remontin heti aamuseitsemältä tai antaa koiran ulista aamusta iltaan vaikka nuo asiat häiritsisivät muita. Ihmisen itsekkyydellä ei ole rajoja.

A) meillä ei ole lapsia

B) meillä ei ole koiraa tai muitakaan lemmikkejä

C) meillä remontoitiin just viime syksynä keittiöt, kylppärit, tehtiin putki- ja sähköremonttti. Ei tarvetta omaan remontointiin.

Ja kuitenkin meidän täytyy sietää parveketupakointia!

No, se loppuu 1.6.2023, ja tupakointi parvekkeilla ja sisällä on kiellettyä ja HÄÄTÖPERUSTE tässä vuokratalossa. Sitä odotan kuin kuuta nousevaa. Minä kielin isännöitsijälle HETI, kun sitä rikotaan.

Vierailija
384/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- naapuri ei kuseta koiraansa pihalla keskellä yötä, aamuyöllä, keskipäivällä jne ja koira lakkaa haukkumasta kaikkea kuulemaansa rapinaa rappukäytävässä

Eikö sulle olisi helpompaa muuttaa jonnekin sivumpaan pois seinänaapureiden ja aura-autojen ulottuvilta? Vaikuttaa siltä, että ongelmasi ei ole ihmisten hajut vaan ihmiset itsessään. Et sinä kuitenkaan sen vuoksi tupakoi, että muut tekevät elämästäsi noin sietämätöntä.

Vierailija
385/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen polttanut 30 vuotta ja surullinen tästä nykyisestä rajoittamisesta ja kyttäämisestä. Eikö se ole jokaisen oma asia mihin rahansa pistää? En yhtään ihmettele että kanssapolttajat päättävät pistää anarkian pystyyn ja viskovat tumpit kylmästi pihoille jos tuhkis viedään, itse en tekisi niin koska taapero tai koiranpentu voi syödä tumpin mutta ymmärrän kyllä miksi.

Jos se olisi vain tupakoitsijan oma asia, niin tässähän ei olisi mitään ongelmaa. Valitettavasti ne myrkkysavut leviävät mysö toisten ihmisten koteihin ja keuhkoihin: silloin se ei enää ole tupakoitsijan oma asia. Koska tuapkoitsijat eivät ole tästä välittäneet, on tarvittu lakiin kiristyksiä ja lisää on tulossa...

P-puhetta, ellette nyt tupakoivan naapurin kanssa ole ymmärtäneet jotain sellaista väärin kuin että on tarkoitus asua siellä sisätiloissa eikä nuuskuttamassa toistenne päästöjä 24/7 siellä parvekkeilla :D

1) tupakoimattomallakin on oikeus käyttää parvekkettaan ja nauttia siellä myrkyttömästä ilmastam vai olisitko tupakoitsijan valmis sitten maksamaan/ostamaan sen tupakoimattoman parvekkeen, kun hän ei sitä sinun vuoksesi voi käyttää

2) monella parvekkeella on korvausilmaventtiilli: sitä kautta vedetään korvausilma sisään. Tupakansavut voivat tulla sitä kautta sisätiloihin. Niin ei saa käydä.

Tuskin se korvausventtiili on naapurin parvekkeella.

Meillä myös naapurin parvekkeella on korvausilmaventtiili. Hänen asuntoonsa ei tietenkään hänen tupakansavunsa tule koska hän puhaltaa ne ylös: minun parvekkeelleni.  Hänelle n ehdotettu, että hän muuttaisi viereiseen taloon, koska siellä on muitakin tupakoitsijoita, mutta ei halua, koska ei hän halua tupakanhajua omaan kotiinsa.... Meidän tapauksemme ratkesi joku aika sitten, kun hain pakkoratkaisun hänen kotiinsa ja prvekkeelle lakimiesten avulla.

Kyllä täytyy pienet olla ihmisen murheet, että jaksaa oikeasti nähdä noin ison vaivan vain naapurin tupakoinnin takia. Että ihan lakimiehet, huhhuh.

Monesti tällaisia juttuja lukiessa tulee fiilis, että ongelma ei pohjimmiltaan aina ole edes se itse tupakointi, vaan kyseessä on joku egoilu ja pakottava tarve päästä olemaan se, joka sanoo viimeisen sanan ja voittaa. En usko, että kenenkään elämä ja hyvinvointi voi oikeasti riippua sellaisesta asiasta kuin naapurin tupakointi.

Eli tupakoit itse, ja se haju ei häiritse? Tai sitten se haju vain ei häiritse?

Minä en alkaisi tupakansavussa elää, joten jos alapuoliseen asuntoon muuttaa joku röökaaja, niin alkaa tasan pakkotoimien pyörät pyöriä.

Miksi olet muka tärkeämpi kuin muut? Muuta alunperinkin savuttomaksi rakennettuun taloyhtiöön.

Muuta ja muuta... no tule ostamaan asuntoni?

Ai miksi ostin tällaisen asunnon?

Asunnon ostamisessa täytyy päättää aika iso kokonaisuus asioita, ja se, että naapurien tupakointi häiritsee paljon, käy yleensä ilmi vasta asuntoon muutettua, eikä häiriön määrää välttämättä pysty ennakoimaan. Lisäksi tupakointikieltotaloja on vielä verrattaen vähän, joten aika kapeaksi olisivat asuntomarkkinat kohdallani käyneet.

Sanoisin, että se tupakoinnin lopettaminen ei välttämättä ole merkittävästi tupakointikieltopäätöstä pienempi paha.

No ei tietenkään ole pienempi paha, mutta ihmisten elämisen rajoittaminen ja kyttääminen on se kaikkein pahin. Jos sä et pysty elämään ihmisten seurassa, ihan todella se muuttaminen korpeen nyt vaan on ainoa oikea ratkaisu. Mua vtuttaa suunnattomasti nämä naapurikyylävalittajat ja muita paremmat yksilöt, jotka kuvittelee voivansa määräillä aikuisia ihmisiä.

Jos et ymmärrä yhteisöasumisen sääntöjä ja et osaa elää muita häiritsemättä, suosittelen sinulle muuta asumismuotoa kuin kerrostaloa.

Sinua vituttaa suunnattomasti? Oletko ajatellut, että oma välinpitämättömyytesi taas varmasti vituttaa muita ihmisiä? Miksi sinun vitutuksesi on jotenkin arvokkaampaa kuin muiden?

Jos tupakointikieltopäätös menee läpi, niin se on sitten yhteisön enemmistön tahtotila, ja siihen on sopeutuminen.

Yhteisöasumisen sääntöihin ei kuulu se että sä sanelet mitä muut saa omassa kodissaan tehdä. Mä en polta, joten sun räkytyksesi menee ihan hukkaan. Koko asian pointti on se että se tupakointikiellon haku ei pitäisi edes olla mahdollista, koska se sotii kaikkea moraalia ja yhteisöasumista vastaan. Nämä kyylät ja valittajat muuttakoon yhteen eivätkä puutu muiden elämään, voivat sit keskenään nurista vaikka kukkien väreistä tai verhojen rypyistä.

Vierailija
386/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta vain silloin, jos parveketupakointikin on kielletty.

Vierailija
387/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kielletään myös paha hengitysen haju. Myös hili haisee siihen malliin, että lailla ois siihenki puututtava.

Vierailija
388/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä on. En itse tupakoi, mutta olen vastustanut tuota tupakointikieltoa koko ajan. Lähinnä siitä syystä, että ne ihmiset, jotka etupäässä polttavat (50-80-vuotiaat), ovat joutuneet lapsuutensa ja nuoruutensa aikana sangen aggressiivisen tupakkamainonnan kohteiksi ja myös eläneet valtaosan elämästään täydellisen tupakkamyönteisessä ympäristössä. Kyse on äärimmäisen voimakasta riippuvuutta aiheuttavasta aineesta, ja siihen nähden muutos savuttomuuden suuntaan on ollut sekä välttämätön että nopea. Välttämätön siitä syystä, että estetään uusien sukupolvien riippuvuutta aineesta. Sen sijaan heidän osalta, jotka ovat polttaneet vuosikymmeniä, ei ole ajateltu näitä taustoja ollenkaan. Toki on nikotiinikorvaustuotteiden mainoksia televisiossa, mutta se ei paljoa auta. Lisäksi on sanottava, että suurin osa tämän hetken tupakoijista kuuluu vähävaraisempaan kansanosaan, jolla on todennäköisesti terveyden, terveiden elintapojen ja niihin käytettävien taloudellisten ja henkisten resurssien suhteen muutenkin todella niukkaa. Hyväosaiset ja hyvätuloiset ovat todennäköisesti jo lopettaneet sauhuttelunsa. Nyt ollaan tilanteessa, jossa jo lyötyjä halutaan lyödä entistä enemmän. Ikään kuin joka ikinen tupakoitsija ei tietäisi, että hänen olisi parempi olla polttamatta. Ihan kuin joka ikinen iltaviinilasillisen ääressä olija ei tietäisi, että hänen kannattaisi se "oman ajan rentoutumiskeinonsa" vaihtaa johonkin toiseen. Ihan kuin huumekierteeseen joutunut nuori ei tietäisi, että siitä ei hyvä seuraa. Riippuvuus on sairaus, josta kaikkein eniten kärsii ihminen itse.

Jos otetaan huomioon se, miten vielä 1980-luvulla joka paikassa sisällä poltettiin ja miten 1990-luvulla baareissa ja yökerhoissa poltettiin, joidenkuiden ihmisten suorastaan hysteerinen suhtautuminen tupakansavuun on paitsi historiatonta myös säälittävää.

Nämä nyt vielä lisäykseksi jo sanotuille asioille. Riippuvuussairautta ei voi noin vain katkaista, ja niin tärkeää kuin ennaltaehkäisy onkin nykyisten ja tulevien nuorten osalta, nämä nykyiset tupakoitsijat ovat aloittaneet tupakanpolttonsa ennen 1990-lukua. Heidän tekemiään valintoja (valinta aloittaa tupakanpoltto) tulee arvioida ei nykyisten standardien vaan oman aikansa standardien valossa, ja moraaliset tuomiot asettaa vasta sitten. Sama pätee myös siihen, että taannehtivasti ei voida tehdä taloyhtiöstä täydellisen savutonta. Jos ihminen on muuttanut taloyhtiöön silloin, kun parveketupakointi on ollut sallittua, ei sitä voida jälkikäteen kieltää.

Jotkut taloyhtiöt sitä tekevät, ja edellä on kuvattu sen seurauksia.

Ja vaikka en itse poltakaan, tunnen suurta vahingoniloa ja kannustan kaikkia näissä taloyhtiöissä asuvia tupakoitsijoita ostamaan itselleen vaikka kirpputorilta mainitut puukengät sekä kävelemään portaat ylös ja alas käydessään tupakalla pihalla, riippumatta siitä, onko taloyhtiössä hissiä.

Tsemppiä tupakoitsijoille!

Lähemmäksi viittä vuotta lukenut tätä palstaa ja nyt tuli ensimmäinen järkevä kirjoitus vastaan. bravo

Lait ja säännöt muuttuvat koko ajan.

Lakimuunnos että tupakoitsijan saa heittää taloyhtiöstä ulos.

Vierailija
389/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tupakoitsijat kerrostalon parvekkeillanne:  Kysyn teiltä arvon savustelijat, että miksi te mennessänne omalle parvekkeellenne polttelemaan sen keuhkosairauksia yms. aiheuttavan myrkyllisen kääryleenne laitatte oman parvekkeen oven kiinni siksi aikaa, kun olette parvellanne polttelemassa savukettanne????

Ja tehän tiedätte, että savukkeenne savu nousee yläpuolellanne asuvien naapureiden parvekkeelle ja ikkunoiden venttiilien kautta huoneistoihin saakka; niin miksi te sitten suljette sen oman parvekkeen ovenne kiinni tupakointinne ajaksi kesäaikanakin; niin?

Vierailija
390/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksikää lisää paikkoja, joissa tupakointi  voisi olla kielletty? Itse kieltäisin tupakoinnin kaikkialla, ovathn he itseäni alempia (säälittäviä addikteja, mutta en heitä sääli), koska en itse polta kuin harvoin.

Vierailija
391/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu tupakoiva ihminen ei häiritse tupakan savullaan ketään ulkopuolista ihmistä, ei missään tilanteessa.  Älykäs tupakkaa polttava ihminen, joka asuu kerrostalossa menee polttelemaan sellaiseen paikkaan savukkeensa, jossa tupakan passiivinen savu ei häiritse muita ihmisiä.

Liian usein nämä täyttä savuttomuutta vaativat ihmiset ovat niitä, jotka itse aiheuttavat taas jotain muuta, muita häiritsevää haittaa. On siis ok vaatia naapurilta savuttomuutta vaikka taloyhtiö tupakoinnin sallisi, mutta itse saa antaa lastensa juosta, kolistella ja huutaa, aloittaa remontin heti aamuseitsemältä tai antaa koiran ulista aamusta iltaan vaikka nuo asiat häiritsisivät muita. Ihmisen itsekkyydellä ei ole rajoja.

A) meillä ei ole lapsia

B) meillä ei ole koiraa tai muitakaan lemmikkejä

C) meillä remontoitiin just viime syksynä keittiöt, kylppärit, tehtiin putki- ja sähköremonttti. Ei tarvetta omaan remontointiin.

Ja kuitenkin meidän täytyy sietää parveketupakointia!

No, se loppuu 1.6.2023, ja tupakointi parvekkeilla ja sisällä on kiellettyä ja HÄÄTÖPERUSTE tässä vuokratalossa. Sitä odotan kuin kuuta nousevaa. Minä kielin isännöitsijälle HETI, kun sitä rikotaan.

😅 Miksi sä asut tossa talossa? Sairas taidat olla kun vaadit omakotitalon puitteet kerrostaloon. En tmmärrä yhtäkään vanhaan taloon jälkikäteen tehtyä tuoakointikieltoa ja mielelläni näkisin että näitä puretaan parin vuoden päästä urakalla. Ihmisten elämän rajoittamisesta pitäisi tehdä rikos.

Meillä ei kukaan polta, naapureistani en tiedä, varmasti joku polttaa. Taloyhtiö haettiin viime vuonna savuttomaksi ja me laitettiin asunto myyntiin joulukuussa. Ihan vain siksi että ei me haluta asua talossa jossa kukkahattutädit meuhkaa ja on niin olevinaan.

Vierailija
392/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen polttanut 30 vuotta ja surullinen tästä nykyisestä rajoittamisesta ja kyttäämisestä. Eikö se ole jokaisen oma asia mihin rahansa pistää? En yhtään ihmettele että kanssapolttajat päättävät pistää anarkian pystyyn ja viskovat tumpit kylmästi pihoille jos tuhkis viedään, itse en tekisi niin koska taapero tai koiranpentu voi syödä tumpin mutta ymmärrän kyllä miksi.

Jos se olisi vain tupakoitsijan oma asia, niin tässähän ei olisi mitään ongelmaa. Valitettavasti ne myrkkysavut leviävät mysö toisten ihmisten koteihin ja keuhkoihin: silloin se ei enää ole tupakoitsijan oma asia. Koska tuapkoitsijat eivät ole tästä välittäneet, on tarvittu lakiin kiristyksiä ja lisää on tulossa...

P-puhetta, ellette nyt tupakoivan naapurin kanssa ole ymmärtäneet jotain sellaista väärin kuin että on tarkoitus asua siellä sisätiloissa eikä nuuskuttamassa toistenne päästöjä 24/7 siellä parvekkeilla :D

1) tupakoimattomallakin on oikeus käyttää parvekkettaan ja nauttia siellä myrkyttömästä ilmastam vai olisitko tupakoitsijan valmis sitten maksamaan/ostamaan sen tupakoimattoman parvekkeen, kun hän ei sitä sinun vuoksesi voi käyttää

2) monella parvekkeella on korvausilmaventtiilli: sitä kautta vedetään korvausilma sisään. Tupakansavut voivat tulla sitä kautta sisätiloihin. Niin ei saa käydä.

Meillä myös naapurin parvekkeella on korvausilmaventtiili. Hänen asuntoonsa ei tietenkään hänen tupakansavunsa tule koska hän puhaltaa ne ylös: minun parvekkeelleni.  Hänelle n ehdotettu, että hän muuttaisi viereiseen taloon, koska siellä on muitakin tupakoitsijoita, mutta ei halua, koska ei hän halua tupakanhajua omaan kotiinsa.... Meidän tapauksemme ratkesi joku aika sitten, kun hain pakkoratkaisun hänen kotiinsa ja prvekkeelle lakimiesten avulla.

Kyllä täytyy pienet olla ihmisen murheet, että jaksaa oikeasti nähdä noin ison vaivan vain naapurin tupakoinnin takia. Että ihan lakimiehet, huhhuh.

Monesti tällaisia juttuja lukiessa tulee fiilis, että ongelma ei pohjimmiltaan aina ole edes se itse tupakointi, vaan kyseessä on joku egoilu ja pakottava tarve päästä olemaan se, joka sanoo viimeisen sanan ja voittaa. En usko, että kenenkään elämä ja hyvinvointi voi oikeasti riippua sellaisesta asiasta kuin naapurin tupakointi.

Minä en alkaisi tupakansavussa elää, joten jos alapuoliseen asuntoon muuttaa joku röökaaja, niin alkaa tasan pakkotoimien pyörät pyöriä.

Miksi olet muka tärkeämpi kuin muut? Muuta alunperinkin savuttomaksi rakennettuun taloyhtiöön.

Asunnon ostamisessa täytyy päättää aika iso kokonaisuus asioita, ja se, että naapurien tupakointi häiritsee paljon, käy yleensä ilmi vasta asuntoon muutettua, eikä häiriön määrää välttämättä pysty ennakoimaan. Lisäksi tupakointikieltotaloja on vielä verrattaen vähän, joten aika kapeaksi olisivat asuntomarkkinat kohdallani käyneet.

Sanoisin, että se tupakoinnin lopettaminen ei välttämättä ole merkittävästi tupakointikieltopäätöstä pienempi paha.

No ei tietenkään ole pienempi paha, mutta ihmisten elämisen rajoittaminen ja kyttääminen on se kaikkein pahin. Jos sä et pysty elämään ihmisten seurassa, ihan todella se muuttaminen korpeen nyt vaan on ainoa oikea ratkaisu. Mua vtuttaa suunnattomasti nämä naapurikyylävalittajat ja muita paremmat yksilöt, jotka kuvittelee voivansa määräillä aikuisia ihmisiä.

Jos et ymmärrä yhteisöasumisen sääntöjä ja et osaa elää muita häiritsemättä, suosittelen sinulle muuta asumismuotoa kuin kerrostaloa.

Sinua vituttaa suunnattomasti? Oletko ajatellut, että oma välinpitämättömyytesi taas varmasti vituttaa muita ihmisiä? Miksi sinun vitutuksesi on jotenkin arvokkaampaa kuin muiden?

Jos tupakointikieltopäätös menee läpi, niin se on sitten yhteisön enemmistön tahtotila, ja siihen on sopeutuminen.

Yhteisöasumisen sääntöihin ei kuulu se että sä sanelet mitä muut saa omassa kodissaan tehdä. Mä en polta, joten sun räkytyksesi menee ihan hukkaan. Koko asian pointti on se että se tupakointikiellon haku ei pitäisi edes olla mahdollista, koska se sotii kaikkea moraalia ja yhteisöasumista vastaan. Nämä kyylät ja valittajat muuttakoon yhteen eivätkä puutu muiden elämään, voivat sit keskenään nurista vaikka kukkien väreistä tai verhojen rypyistä.

Yhteisöasumisessa on se ongelma, että sä et voi tehdä kodissasi mitä tahansa, koska se koti on niin helkutin lähellä toisen kotia, että äkkiä tuletkin sillä omalla vapaudellasi loukanneeksi toisen tärkeämpää vapautta.

Kerrostaloissa on pitkä liuta kaikenlaisia sääntöjä, ja tupakointikielto on vain yksi muiden jatkeena. Ei se ole sen kummallisempaa kuin mikä tahansa muu haitan aiheuttamisen kielto.

Eikä nämä asiat ole niin yksinkertaisia muuallakaan. Maallakin tulee joskus koiranhaukkuriitoja, kun se on sellainen pirullinen haitta, joka voi kantaa kauaskin. Ja jumalauta, että jotkut koirat haukkuu maalla paljon. Ihan jatkuvasti.

Vierailija
393/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä keski-euroopassa on ollut jos vuosia myynnissä Marlboron tuote iqos - vähän kuin sähkötupakka mutta oikealla tupakalla ja kun palamista ei tapahdu niin ei tule myöskään epämiellyttävää hajua. Varmaan arvaattekin jo että suomessa ei ole hyväksytty myyntiin. Ruotsissa sentään vuonna 2021.

Kaikki ketä tiedän ja tunnen ovat vaihtaneet tähän jo aikoja sitten, myös Marlboron strategiassa on luopua perinteisistä savukkeista kokonaan. Mutta suomi?

No onhan se nyt ihan selvää, että kun ihmiset tulee järkiinsä ja lakkaavat olemasta Philip Morris Internationalin orjia, niin pitäähän sitä keksiä modernimpaa brändiä tilalle, johan se Marlboro alkoikin olla mennyttä.

Nyt uutta, modernia ja sähköistä putkeen. Ja yllätys yllätys, orjat on heti valmiina omaksumaan uuden tavan.

Ja mitä tulee sähkötupakin haittoihin, niin se höyry ei ole merkittävästi vähemmän kuvottavaa ulkopuolisille, eikä itse sähkötupakan imuttelu ole terveellisempää. Siitä on itseasiassa mahdollisesti keuhkoille jopa nopeampaa ja suurempaa haittaa kuin perinteisestä tupakoinnista.

Aiemmin polttamaton nuorisohan se alkaa tätä sähkötupakkaa vetämään kun se on niin trendikästä ja tuoksuu hyvälle. Ja polttaville tulee toinen koukuttava asia toisen tilalle. Näin tulee aina olemaan. Ihminen on aina käyttänyt jotain addiktoivaa ainetta mistä saa jonkinlaista euforista olotilaa aikaiseksi. Oli se sitten luonnonmukaista tai itse tuotettua. Veikkaan että jos tupakkaa ei olisi enää saatavilla, niin alkavat kokeilut sitten jonkin toisen aineen kanssa. Enkä kannabis on sitten se seuraava koukku, olipa se sitten laitonta tai ei.

Vierailija
394/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijat ovat toisten ihmisten terveyden tuhoavia siinä missä omansakin terveyden, jos ja eivät ymmärrä mennä polttamaan sitä savua tupruttavaa "tuttiaan" kauas muiden asukkaiden asunnoista kerrostaloalueella.

Vierailija
395/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulle olisi helpompaa muuttaa jonnekin sivumpaan pois seinänaapureiden ja aura-autojen ulottuvilta? Vaikuttaa siltä, että ongelmasi ei ole ihmisten hajut vaan ihmiset itsessään. Et sinä kuitenkaan sen vuoksi tupakoi, että muut tekevät elämästäsi noin sietämätöntä.

Ja miksi minun pitäisi muuttaa? Ihan yhtä lailla kaikkien hajujen ja ääntä tuottavien ihmisten olisi hyvä asua jossain, missä kukaan ei häiriinny yhtään mistään.

Vierailija
396/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteisöasumisessa on se ongelma, että sä et voi tehdä kodissasi mitä tahansa, koska se koti on niin helkutin lähellä toisen kotia, että äkkiä tuletkin sillä omalla vapaudellasi loukanneeksi toisen tärkeämpää vapautta.

Kerrostaloissa on pitkä liuta kaikenlaisia sääntöjä, ja tupakointikielto on vain yksi muiden jatkeena. Ei se ole sen kummallisempaa kuin mikä tahansa muu haitan aiheuttamisen kielto.

Eikä nämä asiat ole niin yksinkertaisia muuallakaan. Maallakin tulee joskus koiranhaukkuriitoja, kun se on sellainen pirullinen haitta, joka voi kantaa kauaskin. Ja jumalauta, että jotkut koirat haukkuu maalla paljon. Ihan jatkuvasti.

Ja ennen kuin tartut tuohon tärkeämpään vapauteen, niin otan esimerkin: Vaikka sun kuinka tekisi mieli tirvaista naapuriasi naamaan, niin sun itsemääräämisoikeutesi tässä asiassa ei ole niin tärkeä kuin naapurisi oikeus koskemattomuuteen. Tupakointi on sama juttu, mutta vähän miedommassa mittakaavassa.

Vierailija
397/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä keski-euroopassa on ollut jos vuosia myynnissä Marlboron tuote iqos - vähän kuin sähkötupakka mutta oikealla tupakalla ja kun palamista ei tapahdu niin ei tule myöskään epämiellyttävää hajua. Varmaan arvaattekin jo että suomessa ei ole hyväksytty myyntiin. Ruotsissa sentään vuonna 2021.

Kaikki ketä tiedän ja tunnen ovat vaihtaneet tähän jo aikoja sitten, myös Marlboron strategiassa on luopua perinteisistä savukkeista kokonaan. Mutta suomi?

No onhan se nyt ihan selvää, että kun ihmiset tulee järkiinsä ja lakkaavat olemasta Philip Morris Internationalin orjia, niin pitäähän sitä keksiä modernimpaa brändiä tilalle, johan se Marlboro alkoikin olla mennyttä.

Nyt uutta, modernia ja sähköistä putkeen. Ja yllätys yllätys, orjat on heti valmiina omaksumaan uuden tavan.

Ja mitä tulee sähkötupakin haittoihin, niin se höyry ei ole merkittävästi vähemmän kuvottavaa ulkopuolisille, eikä itse sähkötupakan imuttelu ole terveellisempää. Siitä on itseasiassa mahdollisesti keuhkoille jopa nopeampaa ja suurempaa haittaa kuin perinteisestä tupakoinnista.

Aiemmin polttamaton nuorisohan se alkaa tätä sähkötupakkaa vetämään kun se on niin trendikästä ja tuoksuu hyvälle. Ja polttaville tulee toinen koukuttava asia toisen tilalle. Näin tulee aina olemaan. Ihminen on aina käyttänyt jotain addiktoivaa ainetta mistä saa jonkinlaista euforista olotilaa aikaiseksi. Oli se sitten luonnonmukaista tai itse tuotettua. Veikkaan että jos tupakkaa ei olisi enää saatavilla, niin alkavat kokeilut sitten jonkin toisen aineen kanssa. Enkä kannabis on sitten se seuraava koukku, olipa se sitten laitonta tai ei.

Savuton Suomi agenda on täysin verrattavissa kaikkeen muuhunkin sairaaseen ja narsistiseen ajatukseen omasta ylivertaisuudesta. Tuoakointi ei lopu, päihteet eivät katoa, nämä valivali minäminä tyypit saisivat kadota.

Vierailija
398/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi minun pitäisi muuttaa? Ihan yhtä lailla kaikkien hajujen ja ääntä tuottavien ihmisten olisi hyvä asua jossain, missä kukaan ei häiriinny yhtään mistään.

Siksi että sulla se ongelma tässä on, ei muilla.

Vierailija
399/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtymävaiheen ongelmia. Lopputulos on silti hyvä!

Vierailija
400/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tupakoitsijat on laitettu johonki " paaria luokhan" . Hajuvesikylpijät pitävät paikat käyntinsä jälkhen pari tuntia lemussa. Itte piirtelen tulitikkuja tai laitan kynttilät vaivihkaa palamhan että voin astmaatikkona töitä jatkaa. Kessulla protestina käyn kerran päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi