Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parveketupakoinnin kieltäminen on johtanut uusiin ongelmiin. Tupakoijat polttavat liesituulettimen alla ja pyörävarastossa, ne jotka menevät ulos herättävän koko rapun

Vierailija
13.01.2023 |

Kolistellessaan puolen tunnin välein hissille. Klo 3, klo 3.30, klo 4 (en nyt katso kelloa mutta suunilleen noin) PAM sanoo kotiovi, klonk klonk hissi kulkee, PAM sanoo alaovi ja sitten toisinpäin kun palataan kotiin. Liesituuletin- tupakoijat taas eivät jää kiinni kun on vaikea varmasti sanoa, mistä savu tulee.
Jotenkin aavistin että näin tässä kävisi, itse en polta mutta ei minua haitannut että ihmiset polttivat parvekkeillaan.

Kommentit (803)

Vierailija
401/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttavat vaik ei sais. Haju löyhyää pitkälle. Eivät tajua, et kaikki tietää.

Vierailija
402/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen polttanut 30 vuotta ja surullinen tästä nykyisestä rajoittamisesta ja kyttäämisestä. Eikö se ole jokaisen oma asia mihin rahansa pistää? En yhtään ihmettele että kanssapolttajat päättävät pistää anarkian pystyyn ja viskovat tumpit kylmästi pihoille jos tuhkis viedään, itse en tekisi niin koska taapero tai koiranpentu voi syödä tumpin mutta ymmärrän kyllä miksi.

Jos se olisi vain tupakoitsijan oma asia, niin tässähän ei olisi mitään ongelmaa. Valitettavasti ne myrkkysavut leviävät mysö toisten ihmisten koteihin ja keuhkoihin: silloin se ei enää ole tupakoitsijan oma asia. Koska tuapkoitsijat eivät ole tästä välittäneet, on tarvittu lakiin kiristyksiä ja lisää on tulossa...

P-puhetta, ellette nyt tupakoivan naapurin kanssa ole ymmärtäneet jotain sellaista väärin kuin että on tarkoitus asua siellä sisätiloissa eikä nuuskuttamassa toistenne päästöjä 24/7 siellä parvekkeilla :D

1) tupakoimattomallakin on oikeus käyttää parvekkettaan ja nauttia siellä myrkyttömästä ilmastam vai olisitko tupakoitsijan valmis sitten maksamaan/ostamaan sen tupakoimattoman parvekkeen, kun hän ei sitä sinun vuoksesi voi käyttää

2) monella parvekkeella on korvausilmaventtiilli: sitä kautta vedetään korvausilma sisään. Tupakansavut voivat tulla sitä kautta sisätiloihin. Niin ei saa käydä.

1) haju ei ole myrkky 2) haju ei myrkky 3) itsekään en tykkää monista naapureiden hajuista, mutta niitä on vaan haisteltava ellei sitten ok-talossa asu

Kun puhutaan tupakan hajusta, niin kyllä se on myrkky. Tupakka nimenomaan luokitellaan nykyisin myrkyksi ja kaikista suurimman osan niistä saa pasiivisesti tupakoiva ihminen.  Se haju koostuu myrkyistä. Se haku tulee savun mukana.

Passiivinen tupakointi vaan vaatii samassa tuulettamattomassa sisätilassa olemista. Että älä oo yhtään huolissasi jonkun parvekkella kärtsäämisestä

Kummallisesti se toisen parvekkeella kärtsääminen aiheuttaa minulle terveydelleisiä oireita ja kummallisesti tiedekin todistaa sen, että parveketupakoitsijan tupakointi aiheuttaa sivullisillekin terveydellistä haittaa.

Koita jo uskoa, että parveketupakoinnille on tulossa pysyvät kiellot. Jos nyt sen täytyy hakea oikeudesta, tuelvaisuudessa ei enää tarvitse, kun parvekkeilla ei yksinkertaisesti saa tupakoida. Tupakoitsijat saavat täysin vapaasti tappaa itsensä sillä tupakallaan, mutta muita eivät saa.

Miksi sä olet hankkinut asunnon talosta, jossa parvekkeella saa polttaa? Minusta on ihan naurettavaa jälkikäteen sit asettaa näitä kieltoja kun ihan jokainen on asuntonsa hankkiessaan säännöt tienneet. Sit tupakoimattomat päättää olevansa tärkeämpiä kuin tupakoitsijat ja hakee talon savuttomaksi. Mun mielestä se on yksiselitteisesti väärin, jokainen tehköön omassa asunnossaan mitä haluaa.

Suomessa on asumisterveyslaki ja tupakan haju tulee asuntoon sisälle, se on vaarallista esim. lapsille.

Myös passiivinen tupakanpoltto aiheuttaa syöpää. Jokainen saa polttaa tupakkaa, mutta, se on väärin, että tupakan savu tulee naapureiden asuntoon, jotka ei polta tupakkaa.

Se tupakanhaju ei ole mitään passiivista tupakointia. Asiasta on mainittu ketjussa jo monta kertaa, mutta teillä joillakin on aivot klikkiytyneet jumiin joidenkin asioiden suhteen, ettekä kykene oppimaan sellaista uutta tietoa, joka on ristiriidassa aivojumienne kanssa.

Kyllä se savu ja haju tulee naapuriasuntoon sisälle ja aiheuttaa osalle migreeniä kuten puolisolleni. Migreeniä aiheuttaa myös kahvi ja punaviini.

Aa, te olette näitä tyyppejä, jotka tissuttelee iltaisin ja sit on migreeni aamulla 😅 Muuttakaa.

Ei itse asiassa juoda alkoholia. Kyllä naamasta näkee kuka alkoholia juo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin lopettaa tupakoinnin sitku:

- naapuri ei ramppaa korkokengillään ees taas

- kukaan ei käytä hajusteita

- naapuri ei kuseta koiraansa pihalla keskellä yötä, aamuyöllä, keskipäivällä jne ja koira lakkaa haukkumasta kaikkea kuulemaansa rapinaa rappukäytävässä

- kun lumiauraajat eivät herätä minua aamulla klo 5-6.

- kun naapuri ei tee kalaruokia/kaaliruokia.

- kun katutyöt lakkautetaan.

- kun rakennustyömaat lopettavat rakentamisen

- kun naapurin teini tajuaa, että hajuvesessä ei tarvitse uida

- kun naapuri mies tajuaa, että saunan kiukaalla ei grillata makkaraa

- kun vttu kaikki in hajuttomia, mauttomia ja äänettömiä.

Eikö sulle olisi helpompaa muuttaa jonnekin sivumpaan pois seinänaapureiden ja aura-autojen ulottuvilta? Vaikuttaa siltä, että ongelmasi ei ole ihmisten hajut vaan ihmiset itsessään. Et sinä kuitenkaan sen vuoksi tupakoi, että muut tekevät elämästäsi noin sietämätöntä.

Ja miksi minun pitäisi muuttaa? Ihan yhtä lailla kaikkien hajujen ja ääntä tuottavien ihmisten olisi hyvä asua jossain, missä kukaan ei häiriinny yhtään mistään.

Sun listassasi on paljon asioita, jotka eivät muutu sillä että se naapurin kaalilaatikkoa kokkaileva ja korkokengissä koiraa ulkoiluttava Marketta hajuvedessä uivine lapsineen muuttaa pois. Selvästi ongelmasi ihmisten kanssa on sitä luokkaa, että helpoimmalla pääset kun itse poistut sivumpaan nauttimaan hiljaisuudesta ja vapaudesta tupakoida muiden häiritsemättä.

Vierailija
404/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7. Kerroksessa asuu viinaan menevä äijäporukka, ulkomaalaisia. Kova melu, kun kännissä huutavat ja ravaavat rapussa ja pihalla. Toissa yönä lopettivat noin klo 4.

Noh, pääasia että sääntöjä noudatettiin.

Tuossahan rikottiin ainakin 2 sääntöä.

Tuossa on tasan yksi lainmukainen sääntö, jota on voitu rikkoa, eli kännissä huutaminen. Jos jossain on sääntö asunnosta pihalle kulkemisen ja takaisin tulemisen estämiseksi, se on yksiselitteisesti lainvastainen eikä päde.

Kotirauhan rikkominen ja taloyhtiön sääntö; hiljaisuus klo 22-7. Se että rikotaanko hiljaisuutta rappukäytävässä vai omassa asunnossa ei ole merkityksellinen.

Vaikka hiljaisuus olisi mihin aikaan, käytävällä kulkemista eikä edes siellä normaalia puhetta voi estää. Naapurit ei myöskään voi kertoa millä kengillä käytävillä kulkee. Ja siellä käytävällä saa myös nauraa ihan niin kuin kotonaan oli kello mitä hyvänsä.

- - -

Isännöintiliitto:

"Mitä on häiritsevä elämä taloyhtiöissä?

Elämä on häiritsevää, mikäli se on jatkuvaa tai toistuvaa, ja siitä aiheutuu häiriötä usealle asukkaalle. Esimerkiksi jatkuvasti rappukäytävässä raikuvaa musiikkia tai kahdeksan tuntia päivässä haukkuvaa koiraa ei tarvitse sietää."

- Sama koskee kolisteluasi tai mitä hyvänsä muuta metelöintiäsi.   Paas yrittäen jos et muuten usko

Raikuva musiikki tai tuntikausia räksyttävä koira ovat aivan eri asioita, kuin rappukäytävän käyttäminen asunnosta poistumiseen ja sinne palaamiseen. Sitä, montako kertaa näin saa tehdä yksi ihminen vuorokauden aikana ei ole määritetty missään laissa. Ketään ei voi syyttää häiritsevästä elämästä taloyhtiössä sen enempää siitä, että henkilö on käynyt kahdeksan kertaa illan aikana ulkona, kuin kanta-astumisesta yläpuolellasi olevassa asunnossa tai naapurissa öisin parkuvasta vauvasta. Jos ei siedä muita ihmisiä tai toistuvia elämisen ääniä, ei pidä asua kerrostalossa.

- eri kuin tuo jolle vastasit

Lainaan tätä ketjua:

7. Kerroksessa asuu viinaan menevä äijäporukka, ulkomaalaisia. Kova melu, kun kännissä huutavat ja ravaavat rapussa ja pihalla. Toissa yönä lopettivat noin klo 4.

käytävällä saa myös nauraa ihan niin kuin kotonaan oli kello mitä hyvänsä.

Kotirauhan rikkominen ja taloyhtiön sääntö; hiljaisuus klo 22-7. Se että rikotaanko hiljaisuutta rappukäytävässä vai omassa asunnossa ei ole merkityksellinen.

Elämä on häiritsevää, mikäli se on jatkuvaa tai toistuvaa, ja siitä aiheutuu häiriötä usealle asukkaalle. Esimerkiksi jatkuvasti rappukäytävässä raikuvaa musiikkia tai kahdeksan tuntia päivässä haukkuvaa koiraa ei tarvitse sietää."

Vierailija
405/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on tasan yksi lainmukainen sääntö, jota on voitu rikkoa, eli kännissä huutaminen. Jos jossain on sääntö asunnosta pihalle kulkemisen ja takaisin tulemisen estämiseksi, se on yksiselitteisesti lainvastainen eikä päde.

Ei ole kotirauhan rikkomista kulkea rapussa, ihan sama mihin kellonaikaan tahansa. Ihmisen pitää saada tulla töistä tai baarista kotiin, lähteä töihin tai vaikka ihan vaan huvikseen ulos. Siellä juoksee keskellä yötä postinjakaja ja rappuset kolisee. Ei voi kieltää. Jos parveketupakointi kielletään, ihmisellä on oikeus poistua asunnosta pihalle tupakoimaan. Vaikka sitten neljältä aamuyöllä.

Jos siellä tahallaan metelöidään niin silloin se on. Mikä tässä on niin vaikeaa?

Vierailija
406/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naapureiden liike rappu käytävässä häiritsee niin silloin vika on äänieristyksessä. Olen tästä puhunut kymmeniä vuosia mutta asia ei ole ketään kiinnostanut vaan on todettu että se on normaalia asumisen ääntä. Joten pakko nyt vaan hyväksyä että röökin imuttelijat juoksee ulkona 10 minuutin välein.

Asuttiin rivarissa. Tuo 10min pitää todella paikkansa. Minua epäiltiin liioittelusta.

Vierailija
407/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaxuhalit tupakoitsijoille!

Vierailija
408/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen polttanut 30 vuotta ja surullinen tästä nykyisestä rajoittamisesta ja kyttäämisestä. Eikö se ole jokaisen oma asia mihin rahansa pistää? En yhtään ihmettele että kanssapolttajat päättävät pistää anarkian pystyyn ja viskovat tumpit kylmästi pihoille jos tuhkis viedään, itse en tekisi niin koska taapero tai koiranpentu voi syödä tumpin mutta ymmärrän kyllä miksi.

Jos se olisi vain tupakoitsijan oma asia, niin tässähän ei olisi mitään ongelmaa. Valitettavasti ne myrkkysavut leviävät mysö toisten ihmisten koteihin ja keuhkoihin: silloin se ei enää ole tupakoitsijan oma asia. Koska tuapkoitsijat eivät ole tästä välittäneet, on tarvittu lakiin kiristyksiä ja lisää on tulossa...

P-puhetta, ellette nyt tupakoivan naapurin kanssa ole ymmärtäneet jotain sellaista väärin kuin että on tarkoitus asua siellä sisätiloissa eikä nuuskuttamassa toistenne päästöjä 24/7 siellä parvekkeilla :D

1) tupakoimattomallakin on oikeus käyttää parvekkettaan ja nauttia siellä myrkyttömästä ilmastam vai olisitko tupakoitsijan valmis sitten maksamaan/ostamaan sen tupakoimattoman parvekkeen, kun hän ei sitä sinun vuoksesi voi käyttää

2) monella parvekkeella on korvausilmaventtiilli: sitä kautta vedetään korvausilma sisään. Tupakansavut voivat tulla sitä kautta sisätiloihin. Niin ei saa käydä.

1) haju ei ole myrkky 2) haju ei myrkky 3) itsekään en tykkää monista naapureiden hajuista, mutta niitä on vaan haisteltava ellei sitten ok-talossa asu

Kun puhutaan tupakan hajusta, niin kyllä se on myrkky. Tupakka nimenomaan luokitellaan nykyisin myrkyksi ja kaikista suurimman osan niistä saa pasiivisesti tupakoiva ihminen.  Se haju koostuu myrkyistä. Se haku tulee savun mukana.

Passiivinen tupakointi vaan vaatii samassa tuulettamattomassa sisätilassa olemista. Että älä oo yhtään huolissasi jonkun parvekkella kärtsäämisestä

Kummallisesti se toisen parvekkeella kärtsääminen aiheuttaa minulle terveydelleisiä oireita ja kummallisesti tiedekin todistaa sen, että parveketupakoitsijan tupakointi aiheuttaa sivullisillekin terveydellistä haittaa.

Koita jo uskoa, että parveketupakoinnille on tulossa pysyvät kiellot. Jos nyt sen täytyy hakea oikeudesta, tuelvaisuudessa ei enää tarvitse, kun parvekkeilla ei yksinkertaisesti saa tupakoida. Tupakoitsijat saavat täysin vapaasti tappaa itsensä sillä tupakallaan, mutta muita eivät saa.

Miksi sä olet hankkinut asunnon talosta, jossa parvekkeella saa polttaa? Minusta on ihan naurettavaa jälkikäteen sit asettaa näitä kieltoja kun ihan jokainen on asuntonsa hankkiessaan säännöt tienneet. Sit tupakoimattomat päättää olevansa tärkeämpiä kuin tupakoitsijat ja hakee talon savuttomaksi. Mun mielestä se on yksiselitteisesti väärin, jokainen tehköön omassa asunnossaan mitä haluaa.

Suomessa on asumisterveyslaki ja tupakan haju tulee asuntoon sisälle, se on vaarallista esim. lapsille.

Myös passiivinen tupakanpoltto aiheuttaa syöpää. Jokainen saa polttaa tupakkaa, mutta, se on väärin, että tupakan savu tulee naapureiden asuntoon, jotka ei polta tupakkaa.

Se tupakanhaju ei ole mitään passiivista tupakointia. Asiasta on mainittu ketjussa jo monta kertaa, mutta teillä joillakin on aivot klikkiytyneet jumiin joidenkin asioiden suhteen, ettekä kykene oppimaan sellaista uutta tietoa, joka on ristiriidassa aivojumienne kanssa.

Kyllä se savu ja haju tulee naapuriasuntoon sisälle ja aiheuttaa osalle migreeniä kuten puolisolleni. Migreeniä aiheuttaa myös kahvi ja punaviini.

Aa, te olette näitä tyyppejä, jotka tissuttelee iltaisin ja sit on migreeni aamulla 😅 Muuttakaa.

Ei itse asiassa juoda alkoholia. Kyllä naamasta näkee kuka alkoholia juo.

Olet kyllä ihan kauhunaapuri 🙄

409/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tupakointia pysty mitenkään kieltämään meillä Suomessa niin kauan kun ko. tavaraa on ylipäätään maailmassa saatavilla. Suuntahan on päinvastainen, liberaali.

Olen itse tuonut satoja kartonkeja tupakkaa Baltian maista, laivoilta ja itänaapurista. Kun olen siellä kolmisensataa kertaa käynyt. Voi olla että ylimääräistäkin on vahingossa tullut. Itse olisin tuonut sata kartonkia kerralla jos polttaisin. Sama  kuin oluessa jota nautin. Tuon kavereille lastin ja saan itse ilmaiset oluet.

Sitten nämä ns. savuttomat alueet. Oltiin töissä eräässä ammatillisessa oppilaitoksessa. Oppilaitos on ns. savuton. Aiemmin oli kuulemma ollut muutama tupakkapaikka siellä täällä, katos, penkki, tuhkis ja roskis. Ne oli poistettu. Nyt sitten oppilaat käyvät röökillä läheisen tien varrella. Tai polttelevat jonkun rakennuksen takana. Viikonloppuisin asuntolassa voivat poltella rauhassa ulkona kun kukaan ei kyttää. Vielä kun muutama lehtorikin eli opettaja on tupakoivia niin mikään ei ole muuttunut paitsi pidempi matka tontin ulkopuolelle ja ihan typerää pelleilyä.

Ja mistäs minä vieraalla paikkakunnalla esim. tiedän mikä paikka on  ns. savuton. Poltan missä tykkään.

Vierailija
410/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyörävarasto- ja liesituuletintupakointi olisi kiellettävä lain uhalla.

Keksikää lisää paikkoja, joissa tupakointi  voisi olla kielletty? Itse kieltäisin tupakoinnin kaikkialla, ovathn he itseäni alempia (säälittäviä addikteja, mutta en heitä sääli), koska en itse polta kuin harvoin.

Siis itse poltat kuitenkin mutta vain harvoin, mutta silti pidät tupakoitsijoita säälittävinä, itseäsi alempina ihmisinä, muttet sitten kuitenkaan pidä. Häh?

Vierailija
411/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka hiljaisuus olisi mihin aikaan, käytävällä kulkemista eikä edes siellä normaalia puhetta voi estää. Naapurit ei myöskään voi kertoa millä kengillä käytävillä kulkee. Ja siellä käytävällä saa myös nauraa ihan niin kuin kotonaan oli kello mitä hyvänsä.

- - -

Isännöintiliitto:

"Mitä on häiritsevä elämä taloyhtiöissä?

- Sama koskee kolisteluasi tai mitä hyvänsä muuta metelöintiäsi.   Paas yrittäen jos et muuten usko

Raikuva musiikki tai tuntikausia räksyttävä koira ovat aivan eri asioita, kuin rappukäytävän käyttäminen asunnosta poistumiseen ja sinne palaamiseen. Sitä, montako kertaa näin saa tehdä yksi ihminen vuorokauden aikana ei ole määritetty missään laissa. Ketään ei voi syyttää häiritsevästä elämästä taloyhtiössä sen enempää siitä, että henkilö on käynyt kahdeksan kertaa illan aikana ulkona, kuin kanta-astumisesta yläpuolellasi olevassa asunnossa tai naapurissa öisin parkuvasta vauvasta. Jos ei siedä muita ihmisiä tai toistuvia elämisen ääniä, ei pidä asua kerrostalossa.

- eri kuin tuo jolle vastasit

Lainaan tätä ketjua:

käytävällä saa myös nauraa ihan niin kuin kotonaan oli kello mitä hyvänsä.

- viinaan menevä äijäporukka oli ongelma, mutta muista syistä kuin rapussa ravaamisen vuoksi

- käytävällä nauraminen ei ole kiellettyä, eri asia jos nauraja jää räkättämään käytävään eikä siirry joko asuntoon tai ulos

- hiljaisuus klo 7-22 ei tarkoita, että rappukäytävässä tai omassa asunnossa ei saa kulkea tuon jälkeen

- tuota viimeistä esimerkkiä ei kannata lähteä purkamaan, kun itse näit niin paljon vaivaa että lopetit lihavoimisen vasta kun olennainen häirintään liittyvä asia olisi tullut tekstissä kerrotuksi

Vierailija
412/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei tupakoitsijat kerrostalon parvekkeillanne:  Kysyn teiltä arvon savustelijat, että miksi te mennessänne omalle parvekkeellenne polttelemaan sen keuhkosairauksia yms. aiheuttavan myrkyllisen kääryleenne laitatte oman parvekkeen oven kiinni siksi aikaa, kun olette parvellanne polttelemassa savukettanne????

Ja tehän tiedätte, että savukkeenne savu nousee yläpuolellanne asuvien naapureiden parvekkeelle ja ikkunoiden venttiilien kautta huoneistoihin saakka; niin miksi te sitten suljette sen oman parvekkeen ovenne kiinni tupakointinne ajaksi kesäaikanakin; niin?

Minä laitan partsinoven kiinni siellä tupakoidessani, koska sisällä on tupakoimattomia asukkaita ja lemmikkejä. Laita sinäkin partsinovi kiinni, jos naapuriparvekkeen röökinkäry häiritsee.

Vierailija
413/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, en voi kuivattaa pyykkejä parvekkeella, kun naapuri polttaa omalla parvekkeella tupakkaa, kesällä laitan kanankakkaa parvekkeelle kukkaruukkuihin ja lähden mökille.

Eli haluat olla naapureiden silmissä kusípää numero yksi. Se sääntöjen mukaan parvekkeella tupakoiva tuskin herättää samanlaista ärsytystä muissa naapureissa paskanhajua levittävä.

Meillä oli rivitalossa tupakoiva naapuri, savut tuli suoraan terassille me ja sisään.

Haettiin keväällä lehmänpaskaa kukkapenkkeihin (hevonpaska oli loppunut, sitä oli kyllä alunperin tarkoitus hakea).

Kyllä loppui naapurilta tupruttelu takapihalla.

🤣

Vierailija
414/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jaxuhalit tupakoitsijoille!

Sulle myös, kun tosiasia on se, että tupakointi tulee jatkumaan tasan niin kauan kun tupakkaa viljellään ja sitä pystyy jostakin ostamaan. Eli luultavasti ikuisesti.

Vierailija
415/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kotirauhan rikkomista kulkea rapussa, ihan sama mihin kellonaikaan tahansa. Ihmisen pitää saada tulla töistä tai baarista kotiin, lähteä töihin tai vaikka ihan vaan huvikseen ulos. Siellä juoksee keskellä yötä postinjakaja ja rappuset kolisee. Ei voi kieltää. Jos parveketupakointi kielletään, ihmisellä on oikeus poistua asunnosta pihalle tupakoimaan. Vaikka sitten neljältä aamuyöllä.

Jos siellä tahallaan metelöidään niin silloin se on. Mikä tässä on niin vaikeaa?

Siis onko tässä nyt kyse jostain muusta, kuin siitä että tupakoitsija käy tupakalla kymmenen kertaa illan tai yön aikana? Koska se lienee sallittua, vaikka siitä koituu kulkemisen ääniä. Mitä on tuo tahallaan metelöinti, mihin viittaat? Tuolla aiemmin jo sanottiin, että rappukäytävässä keskellä yötä kännissä huutaminen ja riehuminen ei ole hyväksyttävää.

Vierailija
416/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, en voi kuivattaa pyykkejä parvekkeella, kun naapuri polttaa omalla parvekkeella tupakkaa, kesällä laitan kanankakkaa parvekkeelle kukkaruukkuihin ja lähden mökille.

Eli haluat olla naapureiden silmissä kusípää numero yksi. Se sääntöjen mukaan parvekkeella tupakoiva tuskin herättää samanlaista ärsytystä muissa naapureissa paskanhajua levittävä.

Meillä oli rivitalossa tupakoiva naapuri, savut tuli suoraan terassille me ja sisään.

Haettiin keväällä lehmänpaskaa kukkapenkkeihin (hevonpaska oli loppunut, sitä oli kyllä alunperin tarkoitus hakea).

🤣

Saitteko itse suurtakin nautintoa siinä lemussa eläessänne?

Vierailija
417/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤣

Siis niin lapsellista touhua että huhhuh. Naapuri tupakoi, se ärsyttää. Toinen hankkii haisevaa lehmänpaskaa kostaakseen. Sitten toinen alkaa tuprutella kostoksi kahta kauheammin. Ollaanko aikuisia vai paljonko sitä ikää olikaan?

Vierailija
418/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei tupakoitsijat kerrostalon parvekkeillanne:  Kysyn teiltä arvon savustelijat, että miksi te mennessänne omalle parvekkeellenne polttelemaan sen keuhkosairauksia yms. aiheuttavan myrkyllisen kääryleenne laitatte oman parvekkeen oven kiinni siksi aikaa, kun olette parvellanne polttelemassa savukettanne????

Ja tehän tiedätte, että savukkeenne savu nousee yläpuolellanne asuvien naapureiden parvekkeelle ja ikkunoiden venttiilien kautta huoneistoihin saakka; niin miksi te sitten suljette sen oman parvekkeen ovenne kiinni tupakointinne ajaksi kesäaikanakin; niin?

Minä laitan partsinoven kiinni siellä tupakoidessani, koska sisällä on tupakoimattomia asukkaita ja lemmikkejä. Laita sinäkin partsinovi kiinni, jos naapuriparvekkeen röökinkäry häiritsee.

Jep ja hyödytön sivutuotetahan se savu vaan on, miksi sitä säilömään, sit samat syyt kun muillakin, pakkanen, hyttyset ym. Rakettitiedettä!

Vierailija
419/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuleppas, kun parveke on kerrostalossa juurikin sitä varten, että kun ihminen sinne huoneistostaan menee viettämään aikaansa, niin hän ei todellakaan mene sinne haistellakseen sinun aiheuttamaa kitkerää savukkeesi savua vaan raikasta ilmaa.  Ymmärrätkö senkin oman hajuaistisi häivyttäneenä tupakointisi seurauksena???

420/803 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranpaskat kyllä ovat paljon pahempia kuin tupakointi. Muutaman kerran koirankakkkaan crocksini sotanneena ja kiroilleena nurmikkoa ajellessa... koiraihmisten tapa on käyttää koiriaan tarpeillaan naapuruston tonteilla. Jos omistaa koiran, sillä pitää olla riittävästi tilaa juosta ja ulkoilla ja käydä tarpeillaan omalla tontilla. Siis koirat kuuluu maalle. Meilläkin näin oli ennen. Nyt asutaan luhtitalo- osakkeessa. Ei tule koiraa. En kehtaa niitä käyttää paskalla muiden nurkissa.

Mutta asiaan... keksin jokunen vuosi ratkaisun joka toimii. Suihkutan painekannusta jolla yleensä levitetään liuotinta koneisiin niitä pestessä... suihkutan sillä löpöä eli polttoöljyä tontin reunaan, nurmikolle tien viereen ja hiekalle pari kertaa kesässä. Ei ole koiranpaskoja näkynyt. Joku naapuri kysyi että mitä siihen suihkuttelet. Sanoin että venäläistä ihmeainetta. On lannoite ja tuholaistentorjunta samassa. Tätä ei enää saa mistään. He he. Ja toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä