Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Suomalainen lapsiperhe muutti Italiaan ja koki karvaan pettymyksen nyt italialaismediassa kuohuu

Vierailija
13.01.2023 |

Lähde: https://www.is.fi/perhe/art-2000009322215.html

Voi harmi, kun ruusuiset kuvat kaatuneet. Miten joku voi olettaa, että kaikkialla muualla koulusysteemi on samaa tasoa kuin meillä Suomessa?
Toivottavasti Espanjassa asiat ovat sitten paremmin!

Kommentit (101)

Vierailija
101/101 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

[Itse quote=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Italia on kuin Suomi 60-luvulta, Sisilia 50-luvulta eikä se kansakunta muutenkaan ole sitä terävintä A-ryhmää.

Sinänsä otan tämän perheenäidin avautumisen positiivisena asiana. Jospa italialaiset ottaisivat opikseen vaikka iltapäiväkerhot, jolloin naiset voisivat paremmin osallistua työelämään myös lastensaannin jälkeen.

Erehdyt. Ei Italiaa voi katsella ja kokea vain yhdenlaisena maana. Tätä artikkeliakin saa hämmästellä, kun Sisilia on autonominen alue kuten Ahvenanmaa Suomessa. Ei kai Suomessakaan mennä ahvenanmaalaiseen kouluun ja kirjoitella artikkeleita, että "suomalainen koulu" on tämmöinen ja tommoinen tarkoittaen ihan koko maan kouluja. Italiassa on eri maakunnissa kovin erilaista, niin koulut kuin koko elämä. Asun Italiassa itse 13 vuotta jo. Hetken asumisen perusteella kuten tämä artikkelin perhe ja sekin Sisiliassa ei sentään ole läpileikkaus koko isosta maasta.  

Itse asiassa kyseinen perhe on juuri Ahvenanmaalta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi