IL: Nykyajan miesviha "Mies on melkein kirosana"
Vihataanko miehiä? https://www.iltalehti.fi/mieli/a/1e63a3cd-91dc-4786-98bc-fcbce140d69b
Kommentit (2652)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa miehet on jo ehtineet haukkua naisia emakoiksi ja ihraperseiksi.
Naiset kutsuvat miehiä sioiksi tällä palstalla täysin estotta eikä siihen kukaan reagoi kuin nauramalla.
Ihraperseeksi taas... katsoitko millaiseen viestiin vastattiin?
En muista edes milloin olen viimeksi nähnyt miehiä kutsuttavan sioiksi muuten kuin ironisena, heittona jssap. Aika kuvaavaa ettet sinäkään keksinyt yhtäkään haukumasana jota oikeasti käytettäisiin.
miten se emakko ei ole ironiaa, mutta sika on? Naiset kun käyttävät possu-nimikkeitä, niin se on yhtäkkiä ironiaa ja parodiaa :D
Paitsi että noita ei käytetä. Jos on joku todella kamala MIESYKSILÖ josta nainen kertoo, ts omasta parisuhteestaan, joku saattaa kirjoittaa jssap. SIITÄ YKSILÖSTÄ. Ei koske kaikkia miehiä vaan sitä yhtä. Ei täällä puhuta miehistä sikoina, saati possuina.
Nimenomaan puhutte miehistä sikoina.
https://www.utupub.fi/handle/10024/151516
”Jätä se sika” : Facebookin Naistenhuone-ryhmässä koetut verkkoyhteisöllisyyttä vahvistavat ja heikentävät tekijät
Sarjapettäjämiehet ja valehtelevat miehet pitääkin jättää samantien. Heikkoja ja usein mt-ongelmaisia yksilöitä joiden ei pitäisi saada lapsia kenenkään kanssa.
MItäs sanot vastaavista naisista?
Pätee molempiin sukupuoliin tottakai. Mutta olen tuttavapiirissäni nähnyt niin oksettavia feministeiksi itseään kutsuvia sarjapettäjämiehiä että etoo.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehistä heitetään samanlaista läppää kuin miehet ovat kautta aikojen heittäneet kaikista muista ihmisryhmistä. Eikö se nyt maistukaan hyvältä, kun kakkelsson osuu vaihteeksi itseen? Kummallista, kertakaikkiaan.
Aivan, naiset kostavat oikeutetusti menneiden vuosisatojen vääryyksiä henkilöille jotka elävät naisten kanssa nykyaikaa ja ovat viisaampia.
Enpä ole mitään miesten viisastumista huomannut.
#miesvihanäkyväksi
Oletko sä nähnyt naisten viisastumista? Jos et, niin sehän on sitten naisvihaa, eikö niin? Eli naiset ovat mielestäsi viisastuneet. Kiitos kovasti 😊.
Siis kysytkö vakavissasi?
Tietysti naiset ovat 2023 viisaampia kuin 1200-luvulla. Tai vaikkapa 1923...
Ei pitäisi tulla yllätyksenä, tai kiitoksen aiheena.
"Ainakin vähätellään ja pilkataan. Mutta pidetään itsestäänselvyytenä, että vihollisen hyökätessä suomalainen mies puolustaa jokaista feministiemakkoakin."
Ja tuo kommentti oli hyvä esimerkki mistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset kutsuvat miehiä sioiksi tällä palstalla täysin estotta eikä siihen kukaan reagoi kuin nauramalla.
En muista edes milloin olen viimeksi nähnyt miehiä kutsuttavan sioiksi muuten kuin ironisena, heittona jssap. Aika kuvaavaa ettet sinäkään keksinyt yhtäkään haukumasana jota oikeasti käytettäisiin.
miten se emakko ei ole ironiaa, mutta sika on? Naiset kun käyttävät possu-nimikkeitä, niin se on yhtäkkiä ironiaa ja parodiaa :D
Paitsi että noita ei käytetä. Jos on joku todella kamala MIESYKSILÖ josta nainen kertoo, ts omasta parisuhteestaan, joku saattaa kirjoittaa jssap. SIITÄ YKSILÖSTÄ. Ei koske kaikkia miehiä vaan sitä yhtä. Ei täällä puhuta miehistä sikoina, saati possuina.
”Jätä se sika” : Facebookin Naistenhuone-ryhmässä koetut verkkoyhteisöllisyyttä vahvistavat ja heikentävät tekijät
Sarjapettäjämiehet ja valehtelevat miehet pitääkin jättää samantien. Heikkoja ja usein mt-ongelmaisia yksilöitä joiden ei pitäisi saada lapsia kenenkään kanssa.
MItäs sanot vastaavista naisista?
Pätee molempiin sukupuoliin tottakai. Mutta olen tuttavapiirissäni nähnyt niin oksettavia feministeiksi itseään kutsuvia sarjapettäjämiehiä että etoo.
-eri
Keskenäänkö ne miehet aina pettää?
Vierailija kirjoitti:
Sairasta vihaamista kirjoitti:
Ihan typeriä niin nää naisviha, kuin miesvihajututkin.
Jos ihminen ei tee mitään laitonta, rikolliseksi määriteltyä tai edes näitä pienempääkään pahaa ja ilkeää muita kanssaihmisiään kohtaan, niin ei häntä,eikä hänessä ole mitään syytä kenelläkään vihata häntä
Pelkkä sukupuoli ei todellakaan riitä vihan( jotain kohtaan ) perusteluksi. .
Eikä itse asiassa vihan syyksi,eikä perusteluksi KETÄÄN ihmistä kohtaan.
Se olisikin mukavaa jos sillä ei olisi merkitystä. Mutta sillä on. Se vaikuttaa kaikkeen. Ei kyse ole mistään yksittäisestä mielipiteestä tai haukkumasanasta. Kyse on siitä miten miehiin suhtaudutaan sukupuolen perusteella ilman että on mahdollisuutta vaikuttaa asiaan omilla teoilla.
Tervetuloa, heteromiehet, tähän kerhoon, jonka jäsenyyteen olette vihkineet kaikki muut ihmisryhmät omalla käytöksellänne. Eikö olekaan kiva kerho?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sioista puhutaan tietenkin sikoina.
Joo.
Joten miehet varaavat oikeuden puhua emakoista emakoina.
Hauskaa, eikö totta?
H---ra on h---ra
Tämä on muuten hyvä esimerkki miesten tavasta nimitellä. Kun täällä joku nainen kertoo ikävästä miehestään ja miestä haukutaan siaksi, hän on sitä. Kun mies haukkuu naista hu---, hän ei ole sitä käytännössä koskaan. Tämä kuvaa juurikin sitä mikä on ongelma.
Niin mitä tänne saa kirjoittaa? Viestini katoaa......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viha johtaa pahoihin tekoihin. Naiset eivät erityisemmin tee pahaa miehille. Toisinpäin kyllä on vaikka minkälaista pahuutta. Iso Omena esimerkiksi. Ei ole tarvetta vihata edelleenkään. Pettymys kuvastaa ilmiötä paremmin.
naisten viha purkautuu henkisenä väkivaltana. Sitä tekevät myös keskenään. Koulussakin pojat saattavat tapella fyysisesti, tytöt jättävät jotkut porukoiden ulkopuolelle yksin ja sättivät selän takana.
Olin aikoinaan vähän aikaa töissä naisvaltaisella alalla. Takaisin en mene
Meinaatko tosissasi, että pojat vaan hakkaavat kiusatun, mutta eivät hauku tai jätä tätä porukan ulkopuolelle :D
harvemmin jätettiin ulkopuolelle. Tappelut kouluaikana olivat lähinnä kahden pojan välisiä, ei niin että isompi poikaporukka olisi alkanut dissata jotakuta yksipuolisesti. Tytöt olivat ilkeitä. Mun toiselle tyttärelle tehtiin koulussa näin parin vuoden ajan, oli aika kova paikka
Silloin kun minä olin koulussa niin kyllä siellä oli se yksi poika jota toiset kävi joukolla mätkimässä, haukkuivat päin naamaa ja jättivät toki myös ottamatta porukkaan (paitsi silloin ottivat kun halusivat mätkiä tai nälviä sitä). Kyllä pojat kiusaa, ja todella raaoilla tavoilla vieläpä.
aivan yhtä raakoja ovat tytötkin, ja vielä ilkeitä. On todettu ja nähty, reaaliteetteja ei voi kieltää
Enpä ole kuullut tyttöjen sentään tappaneen kiusattuaan toisin kuin poikien, mutta juu, en väittänytkään ettei tytöt kiusaisi tai olisi julmia. Vastaukseni oli väitteeseen ettei pojat muka kiusaisi.
Neanderthalensis kirjoitti:
Kyllä tämä mammafoorumi myrkylistää osin jo heti normi asialisen mieskirjoittajan. Täällä on modet päällä ja minua on useasti kehotettu poistumaan ja saanut jopa bänniä, kun pistin YK:n väestölaskentaan tietylle piirille epämieluisia tietoja maapallon väestönkasvusta.
-------------------------------
Itse miesvihamielisyyteen eri foorumeilla aloin törmäämään n 20 vuotta sitten. Siellä on ihmisiä jotka automaatisesti luokittavat suht vahvan kirjoittajan pahikseksi. Esimerkiksi puhtaat vegaanit leimaavat henkilön pahikseksi, jos ko henkilö viittaa ihmisen vältämättömiin proteiineihin joita YK on määritellyt proteiineiksi, joita ihminen ei kykene itse sytntetisdoimaan tai korvaamaan toisilla. Tai ei haluta ymmärtää, että soija ihmiselle vaatii pårosessoinnin vaikka karjalle se käy. Cransfieldin ylkärin tutkimus on viimeinen pisara vewge-uskonnolle. Vege-uskonolla en tarkoita ovo-lakto-vegaaneja. Itsekkinolin pitkään ovo-lakto vegaani ja ajoitain olen sitä vieläkin.
--------------------------------
Yllä esimerkkejä miten mies muutuu pahikseksi mielipiteen tai faktan vuoksi/ansiosta/syystä. Osa naisista on absoluutisen asialisia, mutta pieni osa myrkyttää monen sivulisenkin.
Yritän kovasti ymmärtää tätä miesvihaa, josta tässä puhutaan. Kerrotko missä kohdassa tuossa sinun esimerkissäsi on miesvihaa? Näin ulkopuolisena sivustakatsojana näyttää enemmän riidalta tai eriäviltä mielipiteiltä näiden eri ruokia syövien välillä.
Ei ole tarkoitukseni väheksyä kokemustasi, mutta en vain käsitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin. Veikko käyttäytyy luultavasti kuin itse saatana netissä ja Veikolla on sellainen ajatus, että naisten kuuluisi vain sietää se. Antavat mokomat samalla mitalla takaisin joten #miesvihanäkyväksi.
Ja sinä tiedät yämän mistä? Yhtä hyvin minä voisin tietää olet vihattava mätä luuhka.
Okei, listataas näitä. Emakko, ihraperse, räksyttäjä, mätä luuhka.
Tyypillinen nainen: itse saa tehdä loukkaavia päätelmiä tuntemattomista ihmisistä ja nimitellä mutta ei kestä olla itse saamapuolella. Halveksittavaa.
En ole kenenkään naisen täällä nähnyt kommentoivan tyypillisistä miehistä. Itse en ajattele, että palstamiehet edustavat tyypillisiä miehiä. En usko, että naisvihamielisyys on valtavirran ilmiö.
Tässä langassakin näkyy kaikki tuossa artikkelissa mainitut asiat 😂 ei tässä ole edes kysymys siitä etteikö miesviha olisi todella yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin vähätellään ja pilkataan. Mutta pidetään itsestäänselvyytenä, että vihollisen hyökätessä suomalainen mies puolustaa jokaista feministiemakkoakin.
Ne feministiemakot on käyneet toivottavasti käyneet intin, tasa-arvon kannattajina tietysti. Ja heitä näkee rintamalla etunenässä miinoja polkemassa.
Ja tämän kielenkäytön ajatellaan edistävän miesten asemaa? Kunhan sitä vihaa kylvää? Ja se , jos halveksii naisia emakoiksi kutsuvaa henkilöä, ei tarkoita että vihaisi tai halveksisi miehiä.
Tämä.
Eli kerrotte kuinka on ok haukkua miestä siaksi, eikä se tarkoita että halveksuu miehiä, mutta jos naista kutsuu emakoksi niin se tarkoittaa että siinä haukutaan kaikkia naisia, ja se on naisvihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin vähätellään ja pilkataan. Mutta pidetään itsestäänselvyytenä, että vihollisen hyökätessä suomalainen mies puolustaa jokaista feministiemakkoakin.
Tässä on hyvä esimerkki netin veikkojen kielenkäytöstä. Sitten tulee kuitenkin yllätyksenä palaute. Miten se on mahdollista.
Näitä veikkoja alitajuisesti harmittaa kun nykyään naiset ovat johtoasemissa ja saavat hyvää palkkaa. Tulevat yksinhuoltajanakin toimeen. Ovat rekkakuskeja, poliisia, auto asentajia, pappeja jne.. Onneksi se riippuvuus on menneen talven lumia. Lapsiakin saa yksin. Nyky nuori sivistyneempi polvi tietää tämän ja käyttäytyy nätisti ja tasavertaisena naisen kanssa. Aame. 👍😄
Kestää näköjään tosi kauan, että miehet tottuu tasa-arvoon.
Tällä hetkellä se, että nainen katsotaan saman arvoiseksi kuin mies, ja se että naisella on vapaus olla vaikka piittaamatta miehistä on miesten mielestä = miesvihaa.
Osalla miehistä on kova hinku päästä takaisin 1800-luvulle, missä mies määrää ja päättää, ja saa vaimon aina halutessaan, koska naisille ei ole palkkatöitä. Naisten arvo miehen silmissä on aika surkea.
Vierailija kirjoitti:
Suoraan sanottuna, ei. Miehet pääsevät yhä helpommalla kaikesta. Ja naiset rakastavat heitä, vaikka he käyttäytyisivät kuinka tahansa. Kukaan ei vihaa ketään, eikä ketään pidäkään vihata. Arvostus on sitten eri asia. Käyttäytyvätkö miehet enemmistönä arvostettavalla tavalla? Sitä sopii pohtia.
Mihin tämä perustuu, että miehet pääsevät helpommalla? Jos joki pääsee helpommalla se johtuu siitä, että joku antaa sen tapahtua. Jokaisessa työpaikassa voi olla ihminen, joka pääsee helpommalla, koska muut tekevät puolesta ja mahdollistavat sen. Se ei ole sukupuolikysymys.
Mutta jos katsomme mihin suurin osa miehistä joutuu töihin, ne eivät ole niitä helpolla pääsemisen töitä. Raskaimmat ja vaarallisimmat työt ovat aina siinä yli 80% miesten tekemiä töitä. Eipä siellä aamuyöstä paljon naisia näy korjaamassa putkirikkoja. Eikä niitä kaikkein vaarallisempia vankilamellakoita naiset lähde taltuttamaan naisporukassa.
Naiset rakastavat vain sitä yhtä tai niitä perheeseen kuuluvia miehiä. Ei miehiä noin yleisesti. Kyllä heille kelpaa asua miehen rakentamssa talossa, mutta jos hän syö siitä naisen tekemästä pizzasta palan, niin on niiiiin epäreilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viha johtaa pahoihin tekoihin. Naiset eivät erityisemmin tee pahaa miehille. Toisinpäin kyllä on vaikka minkälaista pahuutta. Iso Omena esimerkiksi. Ei ole tarvetta vihata edelleenkään. Pettymys kuvastaa ilmiötä paremmin.
naisten viha purkautuu henkisenä väkivaltana. Sitä tekevät myös keskenään. Koulussakin pojat saattavat tapella fyysisesti, tytöt jättävät jotkut porukoiden ulkopuolelle yksin ja sättivät selän takana.
Olin aikoinaan vähän aikaa töissä naisvaltaisella alalla. Takaisin en mene
Meinaatko tosissasi, että pojat vaan hakkaavat kiusatun, mutta eivät hauku tai jätä tätä porukan ulkopuolelle :D
harvemmin jätettiin ulkopuolelle. Tappelut kouluaikana olivat lähinnä kahden pojan välisiä, ei niin että isompi poikaporukka olisi alkanut dissata jotakuta yksipuolisesti. Tytöt olivat ilkeitä. Mun toiselle tyttärelle tehtiin koulussa näin parin vuoden ajan, oli aika kova paikka
Silloin kun minä olin koulussa niin kyllä siellä oli se yksi poika jota toiset kävi joukolla mätkimässä, haukkuivat päin naamaa ja jättivät toki myös ottamatta porukkaan (paitsi silloin ottivat kun halusivat mätkiä tai nälviä sitä). Kyllä pojat kiusaa, ja todella raaoilla tavoilla vieläpä.
aivan yhtä raakoja ovat tytötkin, ja vielä ilkeitä. On todettu ja nähty, reaaliteetteja ei voi kieltää
Enpä ole kuullut tyttöjen sentään tappaneen kiusattuaan toisin kuin poikien, mutta juu, en väittänytkään ettei tytöt kiusaisi tai olisi julmia. Vastaukseni oli väitteeseen ettei pojat muka kiusaisi.
Linkkaanpa kun sattumalta juuri luin tämmöstä:
https://www.google.com/amp/s/www.bbc.com/news/world-us-canada-64239686…
Vierailija kirjoitti:
Tässä langassakin näkyy kaikki tuossa artikkelissa mainitut asiat 😂 ei tässä ole edes kysymys siitä etteikö miesviha olisi todella yleistä.
Sitä saa mitä tilaa. Sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehistä heitetään samanlaista läppää kuin miehet ovat kautta aikojen heittäneet kaikista muista ihmisryhmistä. Eikö se nyt maistukaan hyvältä, kun kakkelsson osuu vaihteeksi itseen? Kummallista, kertakaikkiaan.
tasa-arvon nimissä saadaan uhriutua kuten naiset :D
Ettehän te muuta teekään kuin uhriudutte ja tihrustatte itkua tyhjänpäiväisyyksistä päivästä
toiseen. Jos teillä on ongelma niin toimikaa sen eteen. Miesasialiikettä vaan pystyyn. Niin kauan kuin tihrustatte vain haukkumisensekaista itkua, niin kukaan ei ota teitä tosissaan.
Kerrotko vielä kuinka paljon naiset olisivat valmiita toimimaan miesten asioiden eteen? Jatkuvastihan feministithän vaatii kyllä yhtä sun toista, mutta ne ei koskaan vaadi naisilta mitään. Miksi siis miesten pitäisi laittaa tikkua ristiin naisten asioiden vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Setämies
😂 onpa kyllä armotonta haukkumista. Terapian paikka.
setämies voi olla viisikymppiselle miehelle todella halventava läppä riippuen tilanteesta. Toki sitäkin voi naisena vähätellä
En. Nyt olen sitten muuten jo se suur m alla.