IL: Nykyajan miesviha "Mies on melkein kirosana"
Vihataanko miehiä? https://www.iltalehti.fi/mieli/a/1e63a3cd-91dc-4786-98bc-fcbce140d69b
Kommentit (2652)
Intersektionaalinen marxilainen feminismi.
Ite en kannusta vihaan mutten jaksa harmistua/kiinnostua "miesvihasta" niin kauan kun maailmassa on oikeaa vihaa naisia kohtaan esim. Iranin naisten asema ja kohtalot. Me pohjoismaalaiset olemme harvoja onnnekkaita jossa naiset saavat elää vapaammin mutta täälläkin edelleen hyvin vihamielinen kulttuuri naisia kohtaan. Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan paheksuisi jos tulisi Me Miehet -radio ja naiset potkittais pellolle.
Saahan sellaisen perustaa aivan vapaasti.
Jos naiset sais potkut sukupuolensa vuoksi, niin eipä se olisi todellakaan laillista
Miksi ketään pitäisi potkia mustään pois. Kai miesten radiokanavan voi muutenkin perustaa. Vai onks siinäkin liikaa vaivaa?
Nyt niin tehtiin miehille. Mut eipä se tasa-arvo kiinnostakaan
Miksi muuten tartutte tuohon radioon niin kovasti, vaikka huolestuttavampi esimerkki on tuo lapsiin kohdistuva täysin perusteeton eriarvoistava kohtelu.
Voitteko kertoa miksi annatte kohdella poikianne noin? Miksi se ei häiritse teitä yhtään?
Kohdella poikiani miten? Siten että he eivät pääse töihin Me naiset - radiokanavalle? 😂
Vierailija kirjoitti:
"Joistain suomalaisista miehistä tuntuu, että heitä ei kuunnella, heitä halveksutaan tai heidän ongelmiaan väheksytään – tai että heitä jopa vihataan heidän sukupuolensa takia. Tästä on kyse ilmiössä, jonka moni tunnistaa."
Tällainen Iltalehden juttu sitten, kun viime aikoina on ollut useita otsikoihin nousseita, naisiin kohdistuneita väkivaltatapauksia ja henkirikoksia.
Miesten keskuudessa on hierarkia, jossa väkivaltaiset, narsistit ja sosiopaatit saavat vallan eri yhteisöissä. Sitten nämä ylemmän tason miehet alistavat näitä alemman tason miehiä sekä naisia.
Miehet voisivat itse tehdä jotain muuttaakseen tällaisen vallankäytön kulttuurin terveemmäksi. Miksi tällaiset antisosiaaliset tyypit pääsevät aina johtoon työpaikoilla ja jo koulun poikaporukoissa?
Koska johtohenkilöt osaavat dominoida toisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan vielä miehet rahoittavat naisten elämää?
Mua niin riepoo tämä miesten kaksinaismoralismi. Tuollaisia kommentteja, kuten tämä lainaamani, kyllä heitetään, mutta odotapas vaan. Sitten kun nainen kertoo, että vuositulonsa on vaikkapa 100keur vuodessa, niin välittömästi jatkuu haukkuminen, kuinka uranaiset ei miehiä kiinnosta ja kukaan mies ei kestä hyvätuloisen naisen kanssa olla.
Eli, mitä miehet oikeasti haluaa, on ilmeisesti, että nainen ei saisi tienata itse mitään, mutta nainen ei saisi miehenkään rahoilla elää. Haluavat siis sen alistettavan kotiorjan. Siis tilanteen, jossa naisella ei ole käytössään rahaa ollenkaan, vaan mies päättää, mitä nainen voi saada tai tehdä.
Ja vielä ihmettelevät, miksi on miesvihaa.
Miehet haluaa sen tasa-arvon. Sinäkin esittelet edellä vain ääripäitä. Tasa-arvo on sitä, että voidaan tienata ja positioida toisemme samalle viivalle. Kaikessa. Eli samalla, kun naiset haluavat sitä sananvaltaa, statusta, asemaa jne. niin samalla lähtee ne perinteiset naisten etuoikeudet. Ei ole tasa-arvoistaa enää vaatia asioita sukupuolen perusteella, koska on nainen on muka heikompia tai jostain muusta syystä päästettävä miesten edelle.
Ei, vaan siinä tasa-arvossa ollaan samalla viivalla. Ei etuoikeuksia kummallekaan, vaan samat asiat kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä siitä ole kauaa aikaa kun tasa-arvo valtuutetun toimielimessä oli hirvee lössi naisia ja yksi (1) mies. Ei noussut metakkaa.
Seuratkaa mediaa ja mainoksia nainen sitä, nainen tätä, tyttöjä on kaikki lapset nykyään automaattisesti.
Eikö mikään varoituksen ääni sano päässä, ettei tämä suuntaus ole hyväksi?!
Miehiä ei tasa-arvoasiat kiinnosta. Noihin paikkoihin ei yleensä tule yhtään kiinnostunutta miestä. Ei yhtään. Sinutko sinne saisi sitten pakottamalla pakottaa? Kiinnostukaa tasa-arvosta ja hakeutukaa noihin paikkoihin!
Miksi oletat sukupuoleni. Olen nainen.
Esitä lähde väitteellesi, ettei miehiä kiinnosta.
Huokaus. Tätä keskustelua on käyty vuosikymmeniä. Miehet halvekduvat tasa-arvotyötä. Sama juttu ollut joka työpaikalla, kun näistä asioista on puhuttu. On pitänyt työstää asioita naisten kesken, koska miehet eivät näihin yhteistyöelimiin tule. Miehistä tasa-arvo on typerää, huuhaata, naisten hömpötyksiä eikä merkitse heille mitään. Tyhjänpâiväistä puljaamista. Siitä olen itse vetänyt johtopäätökset miesten tasa-arvo-ongelmien laajuudesta.
Meillä on miespuolinen tasa-arvoministeri, jota miehet halveksivat. Ei kiinnostusta. Ei halua viedä mitään eteenpäin.
Sitä todella saa mitä tilaa.
Et ole itse kiinnostunut tutkimaan mitä miehet tekee tasa-arvon eteen. Sen kun haukut ja arvostelet täällä. Ja yleistät. Et anna fiksua kuvaa itsestäsi. Olet hyvä esimerkki miesvihasta.
On totta, että moni mies kokee tasa-arvoasiat vieraana, ja useinhan ne palveleekin naisten etua. Esim rahoitus valtion taholta on kaikki suunnattu naisille. Mikä tässä on muna ja mikä kana...?
Mutta toivotaan pikaista muutosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoin sen jo kerran ja sanon sen uudestaan:
miesvihaajista ei ole vaimomatskuksi.
Oikeastiko sinä kuvittelet, että ne edes haluaisi jonkun miehen vaimoksi?
Miksi naisen pitäisi haluta jonkun miehen vaimoksi? Ei ne läheskään kaikki enää nykyään halua. Maailma on muuttunut eikä nainen enää tarvitse miestä siihen, että voi elää elämänsä.
Ehkä sinä et halua lapsia, mutta monet muut naiset haluavat. Siihen tarvitaan miestä. Tangoon tarvitaan kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan paheksuisi jos tulisi Me Miehet -radio ja naiset potkittais pellolle.
Minä oon tasa-arvo-ihminen, en ymmärrä tätä nais-mies öyhötystä, miksi naiset haukkuu miehiä ja toisin päin. Mulle me miehet-radio tai me naiset radio ei oo uhka. Naisena voisin mielelläni katsoa vaikka me miehet ohjelmaa tv:stä tai kuunnella radiosta.
rAAdiosta tulee vain roskaa ja sitä samaa teeveestä. Jos ei osaa psykologian ja sosiuaalipsykologian perusteita joku TLC on liki nollan arvoista ... Ja TLC on ilmeisesti osin näytelty. Tää on kuin Dianan hautajaiset - jos sanot väärän asian niin seuraavan yön nukut pihalla kirves päässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se enemmän näyttää siltä, että miehet vihaavat naisia. Lukekaa vaikka keskustelupalstoja tai katsokaa kuolin- ja väkivaltatilastoja. Milloin viimeksi nainen on vaikka *aiskannut miehen väkivaltaisesti? Case closed.
Sanoo miesvihaaja.
Miehet ovat avoimesti halveksineet, alistaneet , haukkuneet ja vihanneet naisia kautta aikain. Lopultakin metsä vastaa, kun sinne huudetaan.
En minä vihaa miehiä, olen tuntenut useita erittäin mukavia ja fiksuja miehiä.
Naisia vihaavia palstamiehiä ihmettelen, mutta heitä kasvaa kaikenlaisissa perheissä.
Esim.
Vapaaehtoisesti sinkkuja naisia kehutaan ja tsempataan.
Vapaaehtoisesti sinkkuja miehiä haukutaan, että on hyvä kun ovat sinkkuja ja että ne ei edes saisi naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä siitä ole kauaa aikaa kun tasa-arvo valtuutetun toimielimessä oli hirvee lössi naisia ja yksi (1) mies. Ei noussut metakkaa.
Seuratkaa mediaa ja mainoksia nainen sitä, nainen tätä, tyttöjä on kaikki lapset nykyään automaattisesti.
Eikö mikään varoituksen ääni sano päässä, ettei tämä suuntaus ole hyväksi?!
Miehiä ei tasa-arvoasiat kiinnosta. Noihin paikkoihin ei yleensä tule yhtään kiinnostunutta miestä. Ei yhtään. Sinutko sinne saisi sitten pakottamalla pakottaa? Kiinnostukaa tasa-arvosta ja hakeutukaa noihin paikkoihin!
Miksi oletat sukupuoleni. Olen nainen.
Esitä lähde väitteellesi, ettei miehiä kiinnosta.
Huokaus. Tätä keskustelua on käyty vuosikymmeniä. Miehet halvekduvat tasa-arvotyötä. Sama juttu ollut joka työpaikalla, kun näistä asioista on puhuttu. On pitänyt työstää asioita naisten kesken, koska miehet eivät näihin yhteistyöelimiin tule. Miehistä tasa-arvo on typerää, huuhaata, naisten hömpötyksiä eikä merkitse heille mitään. Tyhjänpâiväistä puljaamista. Siitä olen itse vetänyt johtopäätökset miesten tasa-arvo-ongelmien laajuudesta.
Meillä on miespuolinen tasa-arvoministeri, jota miehet halveksivat. Ei kiinnostusta. Ei halua viedä mitään eteenpäin.
Sitä todella saa mitä tilaa.
Et ole itse kiinnostunut tutkimaan mitä miehet tekee tasa-arvon eteen. Sen kun haukut ja arvostelet täällä. Ja yleistät. Et anna fiksua kuvaa itsestäsi. Olet hyvä esimerkki miesvihasta.
On totta, että moni mies kokee tasa-arvoasiat vieraana, ja useinhan ne palveleekin naisten etua. Esim rahoitus valtion taholta on kaikki suunnattu naisille. Mikä tässä on muna ja mikä kana...?
Mutta toivotaan pikaista muutosta
No mitä he tekevät? Ihan vaikka kolme esimerkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en vihaa miehiä. Olen nainen. Mutta olen kyllä huomannut kaiken tämän naisen jalustalle nostamisen mediassa ja on tullut vähän fiiliksiä että painetaanko jotenkin miehiä alas. Epämiellyttävältä on tuntunut. Tasa-arvoa haluan, ja minusta on ihan jees että mennään sitä kohti että sais samaa palkkaa samasta työstä - se on asia jota ihmettelen, että miksi näin ei ole ollut jo kauan sitten.
Mutta yleensäkin se, että olitpa sitten millanen tahansa, niin kaikki oltaisi yhtä arvokkaita.
Totta kai painetaan. Onhan esimerkkejä valtavasti miten eri tavoin naista ja miestä saa nykyään kohdella.
Muistatteko kun me naiset -radio tuli? Miehet potkittiin pihalle ja palkattiin pelkät naiset?
Ei olis ikimaailmassa voinut tapahtua toisinpäin. Voitte vaan kuvitella paskamyrskyn.
Meillä on pääministerinä "tyttöjen puolella" oleva "naisasianaiseksi" julistautunut nainen.
Toisinpäin sama? Ukko valtionjohdossa juhlis poitsujen kanssa eikä sanois halaistua sanaa koskaan tytöistä... Mitä kävis? Oikein lapsista kyse! Olisko kansainvälisesti sen jälkeen noteerattu tasa-arvon edistäjänä.
Mutta mammat ei kiinnostu puolustamaan tasa-arvoa. Sulkee vaan silmät kaksinaismoralismilta. Ei puolusta poikiaan, kuten satavarmasti hyökkäis puolustamaan tyttäriään. Eipä sillä, en ole monen miehenkään nähnyt erityisesti aktivoituvan.
Esimerkkejä on pilvinpimein, kun pitää silmät auki. Jotenkin ei edes vaivauduta selittämään, miksi eri säännöt onkin ok. Ne vaan on. Koska girl power.
Oletko syntynyt eilen? Onko sinulla mitään käsitystä siitä, millainen media, politiikka ja hyvävelisysteemi meillä on vuosikymmenet ollut? Yhtä luonnollista kuin on ollut täysi kieshallitus on täysi naishallitus. Ei eroa.
On OLLUT. Kuten itsekin sanoit.
Nyt eletään tätä päivää. Tänään syntyvä poika ei ansaitse syrjintää. Historia on todella paska perustelu syrjiä poikia. En ymmärrä tuota logiikkaa. Jos (ja kun!) naisten ja tyttöjen syrjiminen oli väärin, miksi se onkin nyt oikein miehiin ja poikiin kohdistuen?
Yritä edes perustella
Jep
Sitähän minäkin..
Vaikea keksiä mitään hyvää selitystä sille, miksi poikia saisi syrjiä...
Olen mies ja totean että oikea ongelma yhteiskunnassamme on ihmisten heikkous. Niin miesten kuin naistenkin.
Eli ei se mitä tapahtuu vaan mitä aiot tehdä asialle. Koskee sekä miehiä että naisia.
Vertaa itseäsi siihen mitä olit itse eilen, ei muihin. Huomenna sinun tulee olla vahvempi kuin tänään.
Nyky-yhteiskunnan ongelma on se, motivaation puute, ei mennä epämukavuusalueelle, ei olla valmiita näkemään vaivaa, kehittämään itseään. Ei kukaan sinua sohvalta hae tai unelmiasi sinulle tuo hopeatarjottimella. Itse sinun pitää tehdä työtä sen eteen.
Miesten testotasot ovat tippuneet todella paljon. Se on iso ongelma. Ei tässä mikään miesviha ongelma ole. Miehen pitää tehdä mitä miehen pitää tehdä. Se on miehen rooli ja tehtävä, eikä valittaminen. Menkää salille älkääkä antako kenenkään (naisten, miesten, yhtään kenenkään) hyppiä silmillenne!
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat avoimesti halveksineet, alistaneet , haukkuneet ja vihanneet naisia kautta aikain. Lopultakin metsä vastaa, kun sinne huudetaan.
On aika kohtuutonta syyttää nykyajan miestä historian painolastista. Ei tällä hetkellä elävät ole vastuussa siitä mitä on tapahtunut kautta aikain.
Vierailija kirjoitti:
Ite en kannusta vihaan mutten jaksa harmistua/kiinnostua "miesvihasta" niin kauan kun maailmassa on oikeaa vihaa naisia kohtaan esim. Iranin naisten asema ja kohtalot. Me pohjoismaalaiset olemme harvoja onnnekkaita jossa naiset saavat elää vapaammin mutta täälläkin edelleen hyvin vihamielinen kulttuuri naisia kohtaan. Ei mulla muuta.
Lue historiaa mitä naiset tekivät yhden uskonnon perustajalkle tämän nuoruudessa. Maailman historia muuttui silloin.
Kyllä tämän keskustelun luettuaan ei muuta voi kuin äänestää Kokoomusta ensi vaaleissa. Sillä kun on ainoa miespuheenjohtaja.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja totean että oikea ongelma yhteiskunnassamme on ihmisten heikkous. Niin miesten kuin naistenkin.
Eli ei se mitä tapahtuu vaan mitä aiot tehdä asialle. Koskee sekä miehiä että naisia.
Vertaa itseäsi siihen mitä olit itse eilen, ei muihin. Huomenna sinun tulee olla vahvempi kuin tänään.
Nyky-yhteiskunnan ongelma on se, motivaation puute, ei mennä epämukavuusalueelle, ei olla valmiita näkemään vaivaa, kehittämään itseään. Ei kukaan sinua sohvalta hae tai unelmiasi sinulle tuo hopeatarjottimella. Itse sinun pitää tehdä työtä sen eteen.
Miesten testotasot ovat tippuneet todella paljon. Se on iso ongelma. Ei tässä mikään miesviha ongelma ole. Miehen pitää tehdä mitä miehen pitää tehdä. Se on miehen rooli ja tehtävä, eikä valittaminen. Menkää salille älkääkä antako kenenkään (naisten, miesten, yhtään kenenkään) hyppiä silmillenne!
Sekö se on tärkeää - ettei kukaan hypi silmille? Miesten ego on munankuorenhauras. Teidät saa tolaltasn kutsumalla teitä setämiehiksi. Ette tarvitse salia vaan terapiaa.
Jaa naisfeministitkö ihan pelkästään omin kätösin saa asioita tapahtumaan? Ei mitään apuja saatu mistään.
Ja ihan samoinhan feministit vaatii miehiä tekemään kaikenlaista naisten etujen puolesta. Kaikenlaisia kiintiöitä jne.