IL: Nykyajan miesviha "Mies on melkein kirosana"
Vihataanko miehiä? https://www.iltalehti.fi/mieli/a/1e63a3cd-91dc-4786-98bc-fcbce140d69b
Kommentit (2652)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättäkää suominaiset rauhaan. Se on kaikkien etu.
Silloin naiset ei koe häirintää, eikä miehet saa naisten vihoja päälle. Suominaiset pärjää kuulema nykyään oikein hyvin ilman miehiäkin, joten älkää miehet yrittäkö tunkea itseänne enää siihen kuvioon, kun ette te ole muutenkaan suominaisten tasoisia.
Jos suomimiehet haluatte naisseuraa, etsikää sitä sieltäpäin missä teitä ei vihata.Sinun kannattaa mennä levittämään tätä viestiäsi jonnekin, missä on enemmän miehiä lukemassa. Täällä kuulemma on vain mammoja, joten hukkaan menee hyvä raivo. Kokeile vaikka ylistä, pakkotoistoa tai TechBBS:ää, siellä saat varmaan innostuneen vastaanoton.
Mistä sinä nyt tuollein suutuit? Minähän vain tein toteamuksen. Jos on miesvihaa, niin miksi miesten pitäisi mennä naisten luokse vihattavaksi? Jos Suomimiehet ovat Suomessa ongelma Suominaisille, niin Suomimiesten kannattaa silloin tavata naisia siellä missä he eivät ole ongelma.
Problem solved. Melko yksinkertainen ratkaisu.Tuskin siinä puhekkaan auttaa jos ennakkoasenne on jo valmiiksi tuolla tasolla.
Minä olen tehnyt jo tuon ratkaisun, eikä ole ollut ongelmaa. Suominaisista minulla on jo 26 vuoden kokemus. Enkä sano että ne on olleet huonoja kokemuksia, mutta tämä nykyinen ilmapiiri sai tekemään nyt tämän päätöksen kun aloitin sinkkuelämän.
Suomimies on aika haluttua valuuttaa jopa "paremman tason" naisten keskuudessa, siis muualla kuin Suomessa. Jos yhtään kielet taipuu, niin eikun vaan kokeilemaan keskustelua ulkomailla sinkkunaisten kanssa ja mielummin livenä, ei deittipalstoilla.
Ja voihan naisetkin etsiä itselleen kumppaninsa just sieltä missä on niitä parempia miehiä?Olisin postannut puolestasi tuon säikeen alussa olevan vetoomuksesi Pakkotoistolle, mutta siinähän paljastui, miksi et itse sitä sinne saa: foorumi vaatii rekisteröitymisen. No, joku päivä yritän jaksaa nähdä sen vaivan, ja sitten teen sinun puolestasi avauksen, jonka tuo tavoittelemasi miesyleisökin näkee. Ei tarvitse kiittää, autan mielelläni.
Minä en nyt ymmärrä miten toi minun toteamus voi ottaa sinulle noin koville? Tämä oli nyt vaan kokemus ja havainto joka minulle on tullut.
Tuollainen on todella huonoa käytöstä eikä se ole asiallista keskustelua. Ja tuosta kirjoituksesta todellakin huokuu se miesviha. Osaatko vetää mitään johtopäätöksiä miksi tapailen nykyään ulkomaalaista naista?Minä en nyt ymmärrä miten toi minun avuntarjous voi ottaa sinulle noin koville? Tämä oli nyt vaan ajatus ja havainto joka minulle on tullut, että sinä et jostain syystä itse tohdi lähestyä kohdeyleisöäsi. Miksi koet avuntarjouksen miesvihaksi?
Minun on nyt pakko jo kysyä että heittäännytkö sinä ihan tahallasi tyhmäksi vai ...?
Kohdeyleisö? Avauksessa käsitellään miesvihaa, ja sinä todellakin nyt kylvät sitä. En ymmärrä miten joku pakkotoisto foorumi tms liittyy tähän asiaan ylipäätään millään muotoa. Tein vain toteamuksen, että jos Suomalainen mies tuntee olonsa miesvihatuksi, niin voi koittaa myös ulkomaalaisten naisten kanssa keskustelua. Ja jos synkkaa, niin siitä voi tulla myös parisuhde.Ja nyt tekee mieli kirjoittaa vähän loukkaava kysymys.
Omaa tasoa voi nostaa hyvällä käytöksellä, ja sitä voi myös laskea. Kumpaa teet nyt omasta mielestäsi, tason nostoa vai laskua?Annan sinulle pienen vinkin. Huono käytös on yleensä välitön turn off jos olet etsimässä sitä "tasokkaampaa" seuraa.
Tiedätkö, mua ei vois vähempää kiinnostaa mitkään tasoteoreetikoiden huuhaatasot. Elämä on kaikin puolin reilassa, se taso riittää mulle. Mitään seuraan en ole etsimässä, kun on jo laillisesti vihitty mies ollut 10 vuotta enkä muuta ole ajatellut kaivata.
Naurettavaa kuvitella, että naisia kiinnostaisi paskan vertaa, mille tasolle joku random palstapelle rankkaa. 😂
Kovin näyttää kirpaisevan, ja ilmeisesti aika syvältä? No, jatka sinä siellä sitä onnellista elämääsi ja minä jatkan täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Media trollaa teitä tänäänkin kirjoitti:
Ihan vaan miesvihasta valittaville palstaherroille tideoksi:
Vain IL:n ja IS:n toimituksessa on miesvihaa. Te menette kerta kerran jälkeen median trollaukseen mukaan.
Opetelkaa ymmärtämään tämä, niin huomaatte tämän saman asian.
Miehet on aina ollut helpompi aivopestävämpi osapuoli.
Siksi siis miesten muoti ja kauneusteollisuus on niin iso juttu! Eiku...
Hyvältä näyttäminen on aivopesun uhriksi joutumista?
😂
Selittää paljon.miksi naiset tarvitsevat hyvältä näyttämiseen muotiteollisuutta, joka määrittelee katteiden maksimoimiseksi uusia ulkonäkostandardeja vähintään neljännesvuosittain? Eikö hyvältä voi näyttää olemalla oma itsensä, eikä seuraa kerskakulutellen trendejä?
Jokainen päättää hyvältä näyttämisensä asteen ja tavan ihan itse. Älä sä siitä huolehdi.
no eihän tuo siltä näytä, koska naiset tarvitsevat hyvältä näyttämisen määrittelyyn ulkopuolista teollisuuden alaa, joka kertoo trendit ja muodin. Eihän kyseistä teollisuussektoria olisi, jos naiset keskimäärin määrittelisivät hyvältä näyttämisen itsenäisesti trendeistä piittaamatta!
Katsos kun naisia on monenlaisia. Toiset niistä seuraa trendejä koska haluaa niin tehdä, toisia ei vois vähempää kiinnostaa. Tiedätkö mitä? Miehillä on ihan sama juttu!
Ero miehellä ja naisella tulee siinä että naisen ei tarvitse kiinnostua miestä kiinnostavista asioista mutta kyllä joka nainen jollain tapaa vaatii ja pakottaa miehiä kiinnostumaan naisia kiinnostavista asioista
Siis sinut on joku nainen nyt siis pakottanut kiinnostumaan pikamuodista, vai? Mitens tämä pakottaminen on tapahtunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin naiset ei koe häirintää, eikä miehet saa naisten vihoja päälle. Suominaiset pärjää kuulema nykyään oikein hyvin ilman miehiäkin, joten älkää miehet yrittäkö tunkea itseänne enää siihen kuvioon, kun ette te ole muutenkaan suominaisten tasoisia.
Jos suomimiehet haluatte naisseuraa, etsikää sitä sieltäpäin missä teitä ei vihata.Sinun kannattaa mennä levittämään tätä viestiäsi jonnekin, missä on enemmän miehiä lukemassa. Täällä kuulemma on vain mammoja, joten hukkaan menee hyvä raivo. Kokeile vaikka ylistä, pakkotoistoa tai TechBBS:ää, siellä saat varmaan innostuneen vastaanoton.
Mistä sinä nyt tuollein suutuit? Minähän vain tein toteamuksen. Jos on miesvihaa, niin miksi miesten pitäisi mennä naisten luokse vihattavaksi? Jos Suomimiehet ovat Suomessa ongelma Suominaisille, niin Suomimiesten kannattaa silloin tavata naisia siellä missä he eivät ole ongelma.
Problem solved. Melko yksinkertainen ratkaisu.Tuskin siinä puhekkaan auttaa jos ennakkoasenne on jo valmiiksi tuolla tasolla.
Minä olen tehnyt jo tuon ratkaisun, eikä ole ollut ongelmaa. Suominaisista minulla on jo 26 vuoden kokemus. Enkä sano että ne on olleet huonoja kokemuksia, mutta tämä nykyinen ilmapiiri sai tekemään nyt tämän päätöksen kun aloitin sinkkuelämän.
Suomimies on aika haluttua valuuttaa jopa "paremman tason" naisten keskuudessa, siis muualla kuin Suomessa. Jos yhtään kielet taipuu, niin eikun vaan kokeilemaan keskustelua ulkomailla sinkkunaisten kanssa ja mielummin livenä, ei deittipalstoilla.
Ja voihan naisetkin etsiä itselleen kumppaninsa just sieltä missä on niitä parempia miehiä?Olisin postannut puolestasi tuon säikeen alussa olevan vetoomuksesi Pakkotoistolle, mutta siinähän paljastui, miksi et itse sitä sinne saa: foorumi vaatii rekisteröitymisen. No, joku päivä yritän jaksaa nähdä sen vaivan, ja sitten teen sinun puolestasi avauksen, jonka tuo tavoittelemasi miesyleisökin näkee. Ei tarvitse kiittää, autan mielelläni.
Minä en nyt ymmärrä miten toi minun toteamus voi ottaa sinulle noin koville? Tämä oli nyt vaan kokemus ja havainto joka minulle on tullut.
Tuollainen on todella huonoa käytöstä eikä se ole asiallista keskustelua. Ja tuosta kirjoituksesta todellakin huokuu se miesviha. Osaatko vetää mitään johtopäätöksiä miksi tapailen nykyään ulkomaalaista naista?Minä en nyt ymmärrä miten toi minun avuntarjous voi ottaa sinulle noin koville? Tämä oli nyt vaan ajatus ja havainto joka minulle on tullut, että sinä et jostain syystä itse tohdi lähestyä kohdeyleisöäsi. Miksi koet avuntarjouksen miesvihaksi?
Minun on nyt pakko jo kysyä että heittäännytkö sinä ihan tahallasi tyhmäksi vai ...?
Kohdeyleisö? Avauksessa käsitellään miesvihaa, ja sinä todellakin nyt kylvät sitä. En ymmärrä miten joku pakkotoisto foorumi tms liittyy tähän asiaan ylipäätään millään muotoa. Tein vain toteamuksen, että jos Suomalainen mies tuntee olonsa miesvihatuksi, niin voi koittaa myös ulkomaalaisten naisten kanssa keskustelua. Ja jos synkkaa, niin siitä voi tulla myös parisuhde.Ja nyt tekee mieli kirjoittaa vähän loukkaava kysymys.
Omaa tasoa voi nostaa hyvällä käytöksellä, ja sitä voi myös laskea. Kumpaa teet nyt omasta mielestäsi, tason nostoa vai laskua?Annan sinulle pienen vinkin. Huono käytös on yleensä välitön turn off jos olet etsimässä sitä "tasokkaampaa" seuraa.
Tiedätkö, mua ei vois vähempää kiinnostaa mitkään tasoteoreetikoiden huuhaatasot. Elämä on kaikin puolin reilassa, se taso riittää mulle. Mitään seuraan en ole etsimässä, kun on jo laillisesti vihitty mies ollut 10 vuotta enkä muuta ole ajatellut kaivata.
Naurettavaa kuvitella, että naisia kiinnostaisi paskan vertaa, mille tasolle joku random palstapelle rankkaa. 😂
Kovin näyttää kirpaisevan, ja ilmeisesti aika syvältä? No, jatka sinä siellä sitä onnellista elämääsi ja minä jatkan täällä.
Ei kyllä kovin onnelliselta miesvihauulin elämä vaikuta. Monta päivää jaksaa istua aamusta iltaan länkyttämässä turhanpäiväistä sontaa. Kuka uskoo, että tällä miehenkuvatuksella on muka vaimo? Itse en katselisi hetkeäkään ukkoa, joka paukuttaa paskaa vauva-palstalle 7-23. Eikö se mitään muuta tee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain IL:n ja IS:n toimituksessa on miesvihaa. Te menette kerta kerran jälkeen median trollaukseen mukaan.
😂
Selittää paljon.miksi naiset tarvitsevat hyvältä näyttämiseen muotiteollisuutta, joka määrittelee katteiden maksimoimiseksi uusia ulkonäkostandardeja vähintään neljännesvuosittain? Eikö hyvältä voi näyttää olemalla oma itsensä, eikä seuraa kerskakulutellen trendejä?
Jokainen päättää hyvältä näyttämisensä asteen ja tavan ihan itse. Älä sä siitä huolehdi.
no eihän tuo siltä näytä, koska naiset tarvitsevat hyvältä näyttämisen määrittelyyn ulkopuolista teollisuuden alaa, joka kertoo trendit ja muodin. Eihän kyseistä teollisuussektoria olisi, jos naiset keskimäärin määrittelisivät hyvältä näyttämisen itsenäisesti trendeistä piittaamatta!
Katsos kun naisia on monenlaisia. Toiset niistä seuraa trendejä koska haluaa niin tehdä, toisia ei vois vähempää kiinnostaa. Tiedätkö mitä? Miehillä on ihan sama juttu!
tottakai olemme yksilöitä, mutta sitten taas ihmisten käyttäytymistä voi tarkastella myös suurempina otoksina. Ja muotiteollisuus on suurelta osin naisille suunnattu, eritoten kaikenmaailman trendit naisten lehdissä ja influenserikanavilla. Siksi mainitsin keskimäärin tilastollisesti, en yksilötasoa.
Ja olettehan te naiset turhamaisia trendien perässä juoksijoita :D :
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5d1a316d-201e-461f-94e0-481130360c5e
"Härkönen myöntää, että pikamuoti on erityisesti länsimaalaisten naisten kulutuskäyttäytymisen aiheuttama ongelma. On jopa havaittu, että samat brändit valmistavat miehille kestävämpiä tuotteita, koska nämä ovat tarkempia vaateostoksistaan"
Sitä mä nyt ihmettelen, mihin se mies sitä rahaa niin hulluna hamuaa, kun se ei käytä sitä mihinkään? Omakotitalot ja autot ovat naisten pakottamia ostoksia, matkustelu on paskaa, vaatteita ei tarvita, kalusteita ei tarvita, lapsia kaikkine kuluineen ei tarvita. Hüoríínko sillä kaikki rahat mene?
miten tämä kommentti liittyy mitenkään mihinkään. Lienee niin sanottua speden lanseeraamaa "naisten logiikkaa"? Luonnollisesti olemme kaikki täällä kuluttajia. Autot ovat egoboosti joillekin miehille, mutta onhan se omassa omakotitalossa asuminen vähän erilainen preferenssi kuin pikamuodin ostaminen.
Pointti on ja pysyy, iso osa naisista juoksee muotiteollisuuden trendien perässä, hyväksyy ulkonäön määrittämisen trendien avulla ja on valmis käyttämään rahojaan turhamaisuuttaan myös pikamuotiin. Kaikki feministit eivät varmaan tästä faktasta pidä, mutta kaikki naiset eivät ole feministejä :D
Ja nuoret miehet varastelee merkkivaatteita ja lenkkareita toistensa päältä 😂. Aika velikultia. Mutta onneks miehiä ei muoti kiinnosta.
Siis puhut nyt jostain roadmaneista? Ne nyt ei varsinaisesti oo suomalaisen tai länsimaisen kulttuurin tuotoksia.
Vierailija kirjoitti:
Enpä itse tunne ketään miesvihaajaa. Oma mies on paras tyyppi jota tunnen ja paras ystäväni on mies myös.
Ja mun mielestä parempi kysymys olisi: Vihataanko huonosti käyttäytyviä ihmisiä? Ja vastauskin siihen löytyisi perin helposti: Huono käytös nyt vaan on melko lailla takapuolesta.
Onko tää keskustelu kuollu? Vaikuttaa ainakin siltä, että porukka ei viitsi edes vängätä vastaan siitä, että tässäkin ketjussa esiintyy miesvihaa. Mutta aika paljon tässä on keskusteltu lillukanvarsista ja porukka vaan nokittelee toisiaan tuntikaupalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂
tottakai olemme yksilöitä, mutta sitten taas ihmisten käyttäytymistä voi tarkastella myös suurempina otoksina. Ja muotiteollisuus on suurelta osin naisille suunnattu, eritoten kaikenmaailman trendit naisten lehdissä ja influenserikanavilla. Siksi mainitsin keskimäärin tilastollisesti, en yksilötasoa.
"Härkönen myöntää, että pikamuoti on erityisesti länsimaalaisten naisten kulutuskäyttäytymisen aiheuttama ongelma. On jopa havaittu, että samat brändit valmistavat miehille kestävämpiä tuotteita, koska nämä ovat tarkempia vaateostoksistaan"
Sitä mä nyt ihmettelen, mihin se mies sitä rahaa niin hulluna hamuaa, kun se ei käytä sitä mihinkään? Omakotitalot ja autot ovat naisten pakottamia ostoksia, matkustelu on paskaa, vaatteita ei tarvita, kalusteita ei tarvita, lapsia kaikkine kuluineen ei tarvita. Hüoríínko sillä kaikki rahat mene?
miten tämä kommentti liittyy mitenkään mihinkään. Lienee niin sanottua speden lanseeraamaa "naisten logiikkaa"? Luonnollisesti olemme kaikki täällä kuluttajia. Autot ovat egoboosti joillekin miehille, mutta onhan se omassa omakotitalossa asuminen vähän erilainen preferenssi kuin pikamuodin ostaminen.
Pointti on ja pysyy, iso osa naisista juoksee muotiteollisuuden trendien perässä, hyväksyy ulkonäön määrittämisen trendien avulla ja on valmis käyttämään rahojaan turhamaisuuttaan myös pikamuotiin. Kaikki feministit eivät varmaan tästä faktasta pidä, mutta kaikki naiset eivät ole feministejä :D
Ja nuoret miehet varastelee merkkivaatteita ja lenkkareita toistensa päältä 😂. Aika velikultia. Mutta onneks miehiä ei muoti kiinnosta.
Siis puhut nyt jostain roadmaneista? Ne nyt ei varsinaisesti oo suomalaisen tai länsimaisen kulttuurin tuotoksia.
Eli ne oppi savannilla rakastamaan kalliita merkkivaatteita ja lenkkareita? Kiintoisaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂
Eli ne oppi savannilla rakastamaan kalliita merkkivaatteita ja lenkkareita? Kiintoisaa.
Lähi-itä nyt ei oo mitään savannia. Jos luulet että ne elää siellä jossain savimajoissa eikä omista mitään nykyaikaisia mukavuuksia, niin sulla on aika kolonialistiset käsitykset. Kyl siellä on teknologiaa, muotia ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset itkee kun heitä mur****** naisvihaisessa maailmassa ja miehet itkevät kun eivät saa hyviä arvosanoja koulussa kun eivät jaksa opiskella
Siis ajattelet että se että poikalapset pärjää koulussa on niiden lasten omaa syytä? Ihan kamala suhtautuminen.
No ööööö jos ne pojat opiskelisi niin voisivat saada parempia tuloksia ..... Vai onko se naisten vika kun eivät pojat jaksa keskittyä nyyhkis voi luoja sentää mitä surkeuksia olette ku pitäs opiskellakki teidän puolesta.
Ja kyllä. Se on SEKÄ naisten että miesten vika. Äitien ja isien, opettajien, poliitikkojen, päättävien virkamiesten...
Eihön ole vaan ainostaan miesten ja poikien.
Eli esim. äideillä ja naisopettajilla ei ole vastuuta siitä miten pojat koulussa pärjäävät? Jos ymmärsin oikein, niin mikä sua vaivaa? Ihan sairas ajattelutapa.
Läsnäolevat isät ja miehet sekä varhaiskasvatuksessa että opettajina on ratkaisu. Mutta miehiä ei kiinnosta. Sitten onkin hyvä syyttää naisia, kun pojat kasvatetaan väärin. Itse ei tietenkään jakseta tikkua ristiin laittaa oman sukupuolensa asioiden korjaamiseksi.
Isien pitäisi olla enemmän läsnä lastensa elämässä. Opettajien sukupuolijakauma ei ole ongelman ytimessä, koska kyllä naisopettajakin voi saada poikia motivoitua. Olisi kummallinen maailma jos pojat tarvitsisivat miesopettajan. Vika on metodeissa ja ilmapiirissä, ei opettajan sukupuolessa.
Naisopettaja voisi saada pojan motivoitua, mutta ei se miesvihassaan viitsi tehdä sitä.
Tutkimusten mukaan koevastausten anonymisointi yksin nosti poikien arvosanaa ja laski tyttöjen silloin kun oli naisopettaja. Miesopettajilla vastaavaa ei havaittu.
Selitäs tuo poikien motivaation puuttella?
Mistäs tämän tutkimuksen löytää? Pitää miettiä uudestaan tuota miesopettajien tarpeettomuutta jos tämä on totta. Eipähän tuo oikein kovin hyvin poikia kannusta jos huomaavat että naisopettajat ovat puolueellisia.
Olen naisopettaja. Tunnistan suosivani poikia alitajuisesti hieman enemmän, sillä itselläni on kotona hyvin rakas ja toivottu poikakatras. Tiedostan sen, että pojille on helpommin suopeampi ja kiinnitän käytökseeni systemaattisesti huomiota. Oppilaat tuskin siis alitajuntaista toimintaani huomaavat.
Poikien numerot opettamillani luokilla ovat silti keskiarvollisesti aika paljon tyttöjä alempia, sillä poikien osaaminen äidinkielessä (erityisesti kielioppi ja lukeminen) on todella heikkoa. Lisäksi käytös luokassa on lähtökohtaisesti paljon levottomampaa. Rakkaita ovat silti kaikki, sekä omat pojat, että oppilaspojat.
blogissa vuodelta 2017:
Kävin maanantaina hurjan mielenkiintoisessa seminaarissa –Poikien tyttöjä huonompi peruskoulupärjääminen. Tiesin jo paljon, mutta hämmennyin siitä mitä kaikkea en vielä tiennyt.
Seminaarissa olivat puhumassa Professori Matti Rimpelä, Professori Liisa-Keltinkangas-Järvinen ja Professori Jarkko Hautamäki. Jokaiselta puhujalta kuulin hämmästyttäviä arvioita poikien koulumenestyksen laahaamisen mahdollisista syistä. Asiaa on tutkittu vähän (liian vähän), sillä feminismin kasvun myötä tutkimusten keskittyminen on ollut pääasiassa tyttöjen koulunkäynnissä. Silti jo vuonna 2004 on tiedostettu, että pojat jäävät huolestuttavasti tytöille koulumenestyksessä. Asiaan ei ole kuitenkaan reagoitu.
Reagointi ei taida kiinnostaa valitettavasti tänä päivänäkään, sillä seminaariin oli tullut paikalle vain muutama hassu ihminen. Aika surullista, että poikien koulumenestyksen tippuminen ei tunnu kiinnostavan ketään. Mutta minua se kiinnostaa ja uskon, että kiinnostaa myös muita poikien äitejä. Matti Rimpelä totesi, että poikien koulutusaseman muutos on 2020-luvun tasa-arvopolitiikan tärkeimpiä haasteita.
Ja mitäs vuoden 2017 jälkeen on koulumaailmassa tapahtunut? Niin. Oppivelvollisuuden pidennys ja ilmiöoppiminen yms. eivät ole asioita, joita tytöt olisivat erityisesti tarvinneet.
Eivätkä nuo pojille toimi. Edelleen suositaan koko touhussa itseohajutuvuutta. Se kun sopii tytöille eikä se ole pojilta pois.
Näin kertoo opetusministerikin.
Onko johtopäätös siis se, että että pojat eivät oikeastaan opi millään tavalla, koska mikään tulitoimi ei heihin pure? Teidän suustanne kuulostaa lähinnä siltä.
Miksi ennen ovat oppineet? Johtopäätös voisi vaikka olla se, että muutokset ovat olleet haitallisia pojille.
Orotetaan tytöt omiin kouluihinsa, saavat siellä olla itseohjautuvia.
Tytöt ovat pärjänneet siitä asti kun ovat koulua saaneet käydä, olipa opetustapa mikä hyvänsä. Tytöt mukautuvat ja ovat ahkeria.
Siis yritetäänkö tällä vihjata että pojat eivät mukautuisi ja päirjäisi koulussa yhtä hyvin kuin tytöt? Eivätkö pojat ole ahkeria? Tytöt ovat aina saaneet käydä kouluja.
No näyttääkö että pärjäävät ja mukautuvat yhtä hyvin kyin tytöt? Ei näytä.
Mikä hiton lähtökohta on, että lasten pitäisi kyetä mukautumaan?
Eikö heitä kouluteta heidän ehdoilla?
Eli opettajan pitäisi pystyä kouluttamaan jokainen lumihiutale juuri hänen omilla ehdoillaan luokassa, jossa on 25-30 oppilasta 😂? Kyllä, lasten on tarkoitus oppia myös mukautumaan yhteisöihin ja niiden toimintaodotuksiin. Poikienkin.
Tekemällä toimintaodotukset täysin naisten tarpeita vastaavaksi ei ole mitään realistista mahdollisuutta että "pojat mukautuisivat"
Tytöille se tietysti sopii ja mikäs siinä mukautuessa kun kaikki käy vuosi vuodelta helpommin.
Kerropa jo lopultakin, millaiset ovat ne toimintaodotukset, jotka sopivat pojille.
Ensimmäisenä palauttamalla sukupuoliroolit. Onhan tämä jo nähty kuinka poikalapsille yritetään pukea mekkoja ylle jo syntyessään. Kuinka tuhoisaa se on että pakotetaan lapsesta asti asioihin jotka eivät kiinnosta vähääkään ja jopa pidetään sitä normaalina. Tyttäreni sai joululahjaksi leivontakirjan ja on siitä aivan äärettömän innoissaan. Naisten yhteiskunta antaa saman pojalle jota ei kiinnosta v...ittuakaan ja pakottaa samaan kuin tytön, sanomalla että tämä on ihan normaalia, enää ei ole sukupuolirooleja kuten 50 luvulla. Tajutkaa että ei se vain ole niin. Iskä.
Minulla on kaksi poikaa, jotka pärjäävät opinnoissa, ovat kilttejä ja hyväkäytöksisiä ja huomaavaisia ja tekevät ruokaa ja hoivaavat pikkusisartaan. Ovat muuten myös suosittuja sekä tyttöjen että poikien keskuudessa. Mieskuva muuttuu ja se on vain hyvä. Turhaan sinä sitä yrität jarruttaa. Jokainen tarvitsee yhteisöä, jossa tulee hoivatuksi ja saa hoivata. Se on vahvuutta.
Minäkin teen oman poikani kanssa. On kaksi tyttöä ja poika. Myös itse laitan ruokaa, käyn kaupassa, hoidan lapsiani, siivoan, pesen pyykkiä. Mutta me teemme koska pakko. Kyllä minulla on poikani kanssa aivan eri maailma kuin tyttöjen. Hän haluaa valita aivan eri asioita kuin tyttäreni. Poikani leikkii myös tyttöjen kanssa ja isänä yritän ohjata poikaani kuinka olla kohtelias, sivistynyt ja ottaa huomioon kaikki muutkin. Pojastani ei tyttöä saa tekemälläkään eikä siihen pidä pakottaa.
Biin. Mikä siis on ongelma? Pojat tarvitsevat lukutaitoa, keskittymistä, sopeutumiskykyä ja hoivaamisen taitoja ihan kuten tytötkin. Ei se ole mitään tytöksi pakottamista vaan funktionaalista ihmisyyttä ja ihmisyhteisöjen käsenyyttä.
Ihan yhtä lailla naiset tarvitsisivat mekaniikan ja tekniikan tuntemusta mutta kukaan ei pakota tyttöjä opettelemaan pojille luontaisempia asioita mutta näköjään sinäkin vaadit poikia opettelemaan tytöille luonnollisempia asioita.
Onko tuon vaatimuksen taustalla mitään muuta kuin se että tytöt/naiset tulevat tulevaisuudessa pääsemään helpommalla kun pojat pakotetaan jo lapsena opettelemaan naisten vaatimia asioita.
Tässä matriarkaalisessa yhteiskunnassa on vain jossain vaiheessa päätetty, että kaikki naiseuteen liittyvät asiat ovat hyviä ja kaikki mieheyteen liittyvät puolestaan vähintään "toksisia". Toki sitten naiseuteen liittyvät negatiiviset asiat kielletään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂
Selittää paljon.Tiedätkö miksi mainokset on suunnattu pitkälti naisille? Vaikka miehillä on varallisuus...
Ja käytännössä kaikki liikkeet kaikissa kauppakeskuksissa ovat naisille. Varmaan siksi, koska miehet ovat niin helposti aivopestävissä kuluttajiksi. Naisten logiikalla mennään taas vahvasti.
Ja jos nyt jossain rättikaupassa sattuu olemaan naisten osasto, se on todellakin pieni ja vaatimaton muuhun kauppaan verrattuna. Miehille suurin osa!
Anteeksi mitä? Jo pelkästään naisille suunnattuja vaatekauppoja on ties kuinka paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja voihan naisetkin etsiä itselleen kumppaninsa just sieltä missä on niitä parempia miehiä?Naiset pariutuukin ulkomaalaisten miesten kanssa useammin kuin miehet. Eli on tämä jo tajuttu 🙂.
Kuukerinnelli nyt kiinnostaa naisia pakotuksen ja mädätyksen ansiosta (ja jälleen nähdään naisten laumasieluisuus). Joka paikassa pusketaan tätä agendaa valkoisesta naisesta ja mustasta miehestä, ihan mainoksista lähtien. Tosi harvoin on pareja, joissa on valkoinen mies ja musta nainen esitettynä.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä sellaiset miehet,jotka hakkaavat naisia ovat todella säälittäviä. Helppohan heidän on hakata fyysisesti heikompia. Toivon että väkivaltaiset miehet syntyvät seuraavassa elämässä naisiksi, ja mielellään tyyliin Iraniin! Saisivatpa tietää miltä tuntuu joutua syyttä hakatuksi.
Vielä säälittävämpiä ovat naiset jotka hakkaavat miehiä. Ketään ei saa hakata, mutta jos tekee sen vain siksi koska tietää uhrin olevan kykenemätön suojelemaan itseään yhteiskunnan kirjoittamattomien sääntöjen vuoksi, niin on säälittävä raukka. Ja mieshän tuosta tuomiolle joutuisi, vaikka nainen sen pahoinpitelemisen aloittaa.
Ja mistä lähtien naiset ovat olleet fyysisesti heikompia? Kysypä f eministeiltä, heidän mielestäänhän naisten pärjäämistä esim. urheilussa on vain rajoitettu keinotekoisesti keksimällä miesten ja naisten sarjat. Jos naiset päästettäisiin miesten sarjaan, niin ne olis kohta parempia ja tienaisivat enemmän, ja tämähän miehiä pelottaa. Jalkapallossakin naiset olisivat jo parempia, mutta kun ne saa huonommat harjoitusvuorot. Nämä ovat muuten tältä palstalta luettuja ja opittuja faktoja. Ja mikä se nainen muuten edes on? Eikö meidän pitänyt päästä eroon tästä sukupuolittamisesta? Tätäkin f eministit ovat peräänkuuluttaneet.
Se olis musta muuten mahtavaa, että päästäis oikeasti eroon näistä sukupuolista, sitten kaikki joutuisivat oikeasti pärjäämään omillaan yksilöinä ja kaikki naisten sukupuoleen liittyvät edut poistuisivat. Taidan tietää, kummilla nykyisistä vanhanaikaisista sosiaalisista konstruktioista, eli sukupuolista, silloin pääsisi itku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja voihan naisetkin etsiä itselleen kumppaninsa just sieltä missä on niitä parempia miehiä?Naiset pariutuukin ulkomaalaisten miesten kanssa useammin kuin miehet. Eli on tämä jo tajuttu 🙂.
Kuukerinnelli nyt kiinnostaa naisia pakotuksen ja mädätyksen ansiosta (ja jälleen nähdään naisten laumasieluisuus). Joka paikassa pusketaan tätä agendaa valkoisesta naisesta ja mustasta miehestä, ihan mainoksista lähtien. Tosi harvoin on pareja, joissa on valkoinen mies ja musta nainen esitettynä.
Ulkomaalaiset miehet on usein sosiaalisempia ja puheliaampia ja huomaavaisempia kuin suomalaiset. Ja pitävät parempaa huolta itsestään. Ei siihen mitään aivopesua tarvita.
Luulen, että jotkut naiset ovat oppineet vihaamaan miehiä negatiivisten kokemuksien kautta. Yleensä ovat saaneet siipeensä parisuhteissa ja sen jälkeen ovat mahdollisesti katkeroituneet tms ja katkeruus on muuttunut vihaksi. Siinä sitä sitten puretaan huonoa oloa kaikkia miehiä kohtaan, eikä aina ymmärretä, että miehetkin ovat yksilöitä. Joskus näillä naisilla useita huonoja suhteita, monesti omista syistä johtuen esim huono miesmaku ja väärät valinnat.
Mutta tuosta katkeruudesta voi päästä poiskin. Jonkun näköistä terapiaa joko itsehoitona tai vertaistukena ja oppia tunnistamaan ongelma, joka useasti johtuu itse ja omista ajatuksista, jotka kiertää kehää.
Kaikki olisi helpompaa jos naiset luopuisivat naurettavasta itsenäisyyden tavoittelustaan. Nyt kun naiset on maistaneet vapautta, on vaikeaa enää palata aikaan, jossa mies oli herra. Siksi miehet on onnettomia nykyisin. Pitää muistaa, että mies on kuitenkin aina vähän enemmän ihminen kuin nainen.
Mielenkiintoista kun naisia on vihattu vuosituhansia eikä se ole haitannut yhtään. Päinvastoin siitä tehtiin kulttuurinen normi. Mutta auta armias kun pari vuotta nostetaan esiin kaikkea sitä pahuutta mitä miehet tekee maailmassa itse itselleen kirjoittamien lakien suojassa, niin nyt puhutaan miesvihasta. Miehille miesvihaa on se, että joutuu ottamaan vastuun omasta käytöksestään ja muuttamaan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki olisi helpompaa jos naiset luopuisivat naurettavasta itsenäisyyden tavoittelustaan. Nyt kun naiset on maistaneet vapautta, on vaikeaa enää palata aikaan, jossa mies oli herra. Siksi miehet on onnettomia nykyisin. Pitää muistaa, että mies on kuitenkin aina vähän enemmän ihminen kuin nainen.
Millä logiikalla? Olet puoliksi nainen. Vietit naaraana ensimmäiset elinkuukautesi äitisi kohdussa. Sinä olet mutatoitunut nainen. Sinulla ei ole mitään ominaisuuksia jotka tekisi sinusta erityisen.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista kun naisia on vihattu vuosituhansia eikä se ole haitannut yhtään. Päinvastoin siitä tehtiin kulttuurinen normi. Mutta auta armias kun pari vuotta nostetaan esiin kaikkea sitä pahuutta mitä miehet tekee maailmassa itse itselleen kirjoittamien lakien suojassa, niin nyt puhutaan miesvihasta. Miehille miesvihaa on se, että joutuu ottamaan vastuun omasta käytöksestään ja muuttamaan sitä.
Vaihda sukupuolta niin saat kaikki miesten edut. Taitaisi vain 99:llä 100 naisesta päästä itku tavismiehen saappaissa aika nopeasti. Toisaalta niillä kyllä pääsee itku omissa etuoikeutetuissakin korkokengissä...
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä, että miten nimenomaan mies ei joudu ottamaan vastuuta käytöksestään tilanteessa jossa nainen joutuu? Vai onko sitä neitokaisella tullut taas katsottua liikaa tiktokeja? Syrjäytyneissä, hautausmailla ja vankiloissa on paljon miehiä, jotka ovat joutuneet ottamaan vastuuta.
Olisit nainut ylöspäin.