Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sosiaalisesti kömpelö ja puhelias työkaveri

Vierailija
23.03.2025 |

Ottaa kontaktia  ja juttelee, mutta se on kömpelöä ja huomaa ettei hän osaa puhua luontevasti. Välillä päästää suustaan sammakoita joita ei ehkä itse tiedostakaan. On pohjimmiltaan mukava, mutta aiheuttaa välillä kiusaantuneita hetkiä kun ei osaa lukea tilanteita tai olla ns. luonteva. Onko jollain kokemusta tällaisesta ihmisestä? Millaiset välit ovat?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. En tiedä. Välillä toivon ettei huomaisi. Välillä on mukava jutella vaikka se on jäykkää.

Vierailija
2/34 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Veikkaan autistiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä?? :D mä oon tollainen, jos ihmiset ei vaikuta sosiaalisilta/iloisilta..

Vierailija
4/34 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai noissa työkavereissa on jos sun jonkinlaista tallaajaa, mutta eivät työkaverit ole minulle niin tärkeitä ihmisiä, että alkaisin heidän piirteitään analysoimaan tai käytöstään ihmettelemään. Teen työni ja siinä se.

Eikö aloittajalla ole oikein  omaa elämää?

Vierailija
5/34 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. On työpaikan fiksuin tyyppi eikä oikein osaa olla vähemmän fiksujen kanssa luonteva. Eikä siis itse ajattele noin, ulkopuolelta havainnoin.

Vierailija
6/34 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai noissa työkavereissa on jos sun jonkinlaista tallaajaa, mutta eivät työkaverit ole minulle niin tärkeitä ihmisiä, että alkaisin heidän piirteitään analysoimaan tai käytöstään ihmettelemään. Teen työni ja siinä se.

Miksi sinulla on noin hyökkäävä ja negatiivinen asenne kysymykseen? Minä välitän työkavereista. He ovat osa elämääni työajan puitteissa. Työssäkäyvä ihminen viettää enemmän aikaa työkavereidensa kuin omien ystäviensä kanssa.

Vierailija
7/34 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäydyn kohteliaasti, keskustelen hetken ja palaan töihini. Turha häntä nolata vaikka keskustelut joskus kiusallisia (kunhan ei tietysti mitään hävytöntä)

Vierailija
8/34 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäydyn kohteliaasti, keskustelen hetken ja palaan töihini. Turha häntä nolata vaikka keskustelut joskus kiusallisia (kunhan ei tietysti mitään hävytöntä)

Ei kukaan fiksu nolaakaan toista tarkoituksella.

Vierailija
9/34 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinullakin on jotain häikkää sosiaalisessa kanssakäymisessä jos kiusaannut tuollaisesta. Etkö ymmärrä hänen huumoriaan tms.

Vierailija
10/34 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelen jos hän tulee juttelemaan mutten ole itse kovin aktiivinen aloittamaan keskustelua.

Vierailija
11/34 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulla on noin hyökkäävä ja negatiivinen asenne kysymykseen? Minä välitän työkavereista. He ovat osa elämääni työajan puitteissa. Työssäkäyvä ihminen viettää enemmän aikaa työkavereidensa kuin omien ystäviensä kanssa.

En ole sama kommentoija, mutta minkälaisia vastauksia sitten odotat? Sitä, että kauhistellaan yhdessä toistemme työkavereiden sosiaalista hankaluutta?

Itse olen aspergerina varmaan joidenkin mielestä tuollainen ja toivon etteivät muut kummeksu käytöstäni tai tökeryyttäni toisilleen selän takana kuin jotkut koulukiusaajat. Ja auta armias, jos EI ota kontaktia muihin mitenkään, silloinhan vasta friikki on!

Vierailija
12/34 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinullakin on jotain häikkää sosiaalisessa kanssakäymisessä jos kiusaannut tuollaisesta. Etkö ymmärrä hänen huumoriaan tms.

Tunnetko sinä kyseisen henkilön?

Vierailija
13/34 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, me savustettiin se ulos.

Vierailija
14/34 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sama kommentoija, mutta minkälaisia vastauksia sitten odotat? Sitä, että kauhistellaan yhdessä toistemme työkavereiden sosiaalista hankaluutta?

Itse olen aspergerina varmaan joidenkin mielestä tuollainen ja toivon etteivät muut kummeksu käytöstäni tai tökeryyttäni tois

Miksi tämä keskustelu lähti heti negatiivisen kautta? Miksi pitäisi kauhistella tai haukkua? Tein kysymyksen positiivisella mielellä. Ihmisiä on erilaisia enkä haluaisi loukata ketään joten olisi mukava tietää miten muut tällaisessa tilanteessa toimivat.

Vierailija
15/34 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on työpaikalla tuollainen miespuolinen omituinen höpöttäjä. Hänestä kuitenkin tykätään tosi paljon, koska hän on kiltti ja avulias. Olen jo tottunut siihen, että hän poikkeaa normaalista, mutta välillä jos on itsellä valmiiksi huono päivä, hänen jutut ottaa päähän.

Ilmeisesti hänellä on jokin diagnoosi, koska hänellä oli suuria vaikeuksia saada töitä ja asui vanhempiensakin luona kolmekymppiseksi. 

Vierailija
16/34 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Jos ei haittaa omaa työntekoasi, move on. Ei sinne töihin mennä rupattelemaan ja seurustelemaan. Käydään ne keskustelut, jotka tarpeen omien työtehtävien suorittamiseksi.

Vierailija
17/34 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttelen jos hän tulee juttelemaan mutten ole itse kovin aktiivinen aloittamaan keskustelua.

Mikset? Oletko sinä siis se sosiaalisesti taitavampi? 

Vierailija
18/34 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa suomalaisista just tuommosia.

Vierailija
19/34 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aspergerina varmaan joidenkin mielestä tuollainen ja toivon etteivät muut kummeksu käytöstäni tai tökeryyttäni tois

Tämä ei minulta.

En ole osa

minkäänlaista

'työyhteisöä'

nykylokaatiossani.

Teen kaikki freelancer-

attitudella etänä.

Talon asukkaatkin

vaihtuneet -

osa senioreista

kuollut ja osa muuten

vaihtunut. En kahvittele

kenenkään kanssa.

Vierailija
20/34 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset? Oletko sinä siis se sosiaalisesti taitavampi? 

Tavallaan. Tiedän milloin ei kannata jutella ja milloin lopettaa. Osaan väistyä mikäli huomaan ettei toinen ole juttelutuulella tai ei vain halua puhua kanssani.