Poliisi: Isossa Omenassa kuollut nainen ei tukehtunut vartijoita epäillään silti: "Kyllä hyvin suurella todennäköisyydellä henkilö olisi elossa, jos..."
Espoon Isossa Omenassa kuollut nainen ei kuollut tukehtumalla, kertoo poliisi tiedotteessaan.
Poliisin mukaan kuolinsyystä ei kerrota toistaiseksi enempää. Poliisi perustelee tätä sillä, että kuolemansyyn selvittämistä koskevat tiedot ovat salassa pidettäviä.
Poliisin nyt kertomat tiedot naisen kuolemasta perustuvat oikeuslääketieteelliseen ruumiinavaukseen ja siitä tehtyyn alustavaan lausuntoon.
Tutkinnanjohtaja Jyrki Kallio kommentoi MTV Uutisille, että poliisi uskoo edelleen, että voimankäyttötilanteella ja naisen kuolemalla on syy-yhteys.
Kommentit (10574)
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin joku oli koostanut hyvän koosteen tähän asti tulleesta uutisoinnista ja siihen liittyvistä oikaisusta.
Pieni kooste paikallaan, siitä mitä on tiedossa:
Pieni, hento ja hauras (oik: suurikokoinen, pitkä ja roteva) nainen (oik: ei raskaana) kaadetaan väkivalloin (oik: hän laittaa vastaan) täysin syyttä (oik: täysin aiheellisesti) ja täysin väärin taktiikoin (oik: oikeita taktiikoita käyttäen) 7 vartijan toimesta (oik: osa vartijoita) maahan makaamaan.
Odotellaan poliisia tai ambulanssia ja naisen tilaa ei tahalleen huomata (oik: vahingossa) ja lopulta elvytyksen takia (oik: elvytyksestä huolimatta) nainen menehtyy.Kovin on vaikea ymmärtää miten ihmeessä kukaan saa väännettyä asiat näin pahasti vinkasalleen. Siis kaiken täysin nurinkurisesti ja vain koska on hirveet vartija angstit päällä.
Hohhoijaa.
Sattuuko se kun olet noin paha, ilkeä ja kieroon kasvanut?
Oikeasti hulluja ja pahoja jotkut täällä, toivottavasti osuu vielä omaan nokkaan.
Vieläkö tästä jaksetaan jauhaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin joku oli koostanut hyvän koosteen tähän asti tulleesta uutisoinnista ja siihen liittyvistä oikaisusta.
Pieni, hento ja hauras (oik: suurikokoinen, pitkä ja roteva) nainen (oik: ei raskaana) kaadetaan väkivalloin (oik: hän laittaa vastaan) täysin syyttä (oik: täysin aiheellisesti) ja täysin väärin taktiikoin (oik: oikeita taktiikoita käyttäen) 7 vartijan toimesta (oik: osa vartijoita) maahan makaamaan.
Odotellaan poliisia tai ambulanssia ja naisen tilaa ei tahalleen huomata (oik: vahingossa) ja lopulta elvytyksen takia (oik: elvytyksestä huolimatta) nainen menehtyy.Kovin on vaikea ymmärtää miten ihmeessä kukaan saa väännettyä asiat näin pahasti vinkasalleen. Siis kaiken täysin nurinkurisesti ja vain koska on hirveet vartija angstit päällä.
Hohhoijaa.Sattuuko se kun olet noin paha, ilkeä ja kieroon kasvanut?
Miksi asioista pitää kertoa valheellisesti? Ihan kuin tosiasiat ei olisi riittävän traagiset.
Vierailija kirjoitti:
Uhrin toimintaa on liioiteltu ja siitä on sitten kaivettu oikeutus tälle toiminnalle, jonka johdosta nainen kuoli.
Uhrin toimintaa on vähätelty. Nainen kuoli oman toimintansa takia.
Taitaa juttu olla jäävuorenhuippu. Onkohan muitakin epäoikeudenmukaisesti muilutettuja.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa juttu olla jäävuorenhuippu. Onkohan muitakin epäoikeudenmukaisesti muilutettuja.
On.
HS:
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009315763.html
"Securitas-yhtiön palveluksessa olleet järjestyksenvalvojat ja vartijat ovat saaneet tuomioita väkivaltarikoksista viime vuosina pääkaupunkiseudulla.
Helsingin Sanomien selvityksessä löytyi neljä rikostuomiota, joissa Securitaksen työntekijät ovat saaneet pahoinpitelyistä ja vammatuottamuksesta lainvoimaisen langettavan tuomion 2020– 2022."
Iltalehti 30.12.2022:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7d948792-c9b3-4588-90ff-943b058b072f
"Turvallisuusalan ongelmat eivät rajoitu vain juna-asemien läheisyyteen.
Iltalehden haastattelussa vartija kertoo, että toisinaan kamerat suunnataan muualle väkivaltaa sisältävissä tilanteissa.
Toisinaan kohdehenkilöitä provosoidaan tahallisesti, väittää haastateltava.
Provosointia, väkivallan ihailua, rasismia, liiallista voimankäyttöä ja asioiden salailua. Näitä epäkohtia turvallisuusala vilisee, kertoo Iltalehden haastattelema vartija.
– Sanotaanko näin, että kyllä tämä ala on minun osaltani nähty. Työkokemukseni avasi silmiäni, vartija kertoo."
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan, että näitten mt-ongelmaisten läheiset heräisivät..nainen ei ole ainut joka tuolla vaeltaa ja häiriköi ihmisiä, näitä on paljon. Minulla ei ole mitään vammaisia/erityisiä ihmisiä vastaan, mutta osa on oikeasti todella raskaita. Täällä sanotaan, että olisi pitänyt yrittää puhua..puhe ei näihin valitettavasti tepsi, ei millään. Tilannetta ei olisi pitänyt päästää näin pitkälle, huoli-ilmoitusta ja hoitoon ohjaista..tarvittaessa lääkitystä ja suljetulle jos touhu vaan jatkuu. Tiedän kyllä ettei hoitoonkaan helpolla pääse, nostan hattua vartijoille ketkä jaksaa päivästä toiseen samoja tyyppejä paimentaa.
Itse olen saanut sellaisen käsityksen, että tuon kauppakeskuksen läheisyydessä tai samassa rakennuskompleksissa olisi ollut myös mt-asuntola?
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan, että näitten mt-ongelmaisten läheiset heräisivät..nainen ei ole ainut joka tuolla vaeltaa ja häiriköi ihmisiä, näitä on paljon. Minulla ei ole mitään vammaisia/erityisiä ihmisiä vastaan, mutta osa on oikeasti todella raskaita. Täällä sanotaan, että olisi pitänyt yrittää puhua..puhe ei näihin valitettavasti tepsi, ei millään. Tilannetta ei olisi pitänyt päästää näin pitkälle, huoli-ilmoitusta ja hoitoon ohjaista..tarvittaessa lääkitystä ja suljetulle jos touhu vaan jatkuu. Tiedän kyllä ettei hoitoonkaan helpolla pääse, nostan hattua vartijoille ketkä jaksaa päivästä toiseen samoja tyyppejä paimentaa.
Nykyisin tuollaisiin ruuhkaisiin kauppakeskuksiin sijoitetaan myös KELAN toimistoja ja muita yhteiskunnan palveluita. Ei hyvä idea minusta, mutta kaikkea keskitetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhrin toimintaa on liioiteltu ja siitä on sitten kaivettu oikeutus tälle toiminnalle, jonka johdosta nainen kuoli.
Tietääkseni Suomessa ei ole kuolemanrangaistusta. Vai??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa.Sattuuko se kun olet noin paha, ilkeä ja kieroon kasvanut?
Jotenkin kommenteista tulee mielikuva ei niinkään naisen ystävistä vaan vartijoiden vihaajista.
Miksi joku miettii että minä en kyllä selviäisi jos vartijat hyppää niskaan..ei ne kenenkään niskaan hyppää jos käyttäytyy niin ettei ole tarvetta. Ihmiset on ihan hulluja jos kuvittelee, että tuolla käydään normi-ihmisiä maahan laittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku miettii että minä en kyllä selviäisi jos vartijat hyppää niskaan..ei ne kenenkään niskaan hyppää jos käyttäytyy niin ettei ole tarvetta. Ihmiset on ihan hulluja jos kuvittelee, että tuolla käydään normi-ihmisiä maahan laittamaan.
Esimerkiksi minä. Olen sellainen, että jos minua kohdellaan epäoikeudenmukaisesti tai syytään syyttä jostain niin en ole hiljaa vaan alan pitää puoliani suullisesti.
Jos joku henkilö joka ei minusta pidä tai haluaa vain tehdä kiusaa tai pilaa persoonaani kohtaan menee ostarissa kertomaan vartijoille, että tuo nainen (minä) on monta kertaa häirinnyt häntä. Tämä henkilö haluaa, että minut poistetaan ostarin tiloista. Hän sanoo vielä, ettei halua, että tiedän kuka valitti minusta.
No, vartijat tulevat luokseni, ehkä jo valmiiksi ärtyneenä ja provosoivina ja sanovat minun häirinneen ihmisiä/olevan häiriöksi ja minä en saa oleskella ostarin tiloissa. Totta hitossa avaan suuuni ja sanon, ettei todellakaan pidä paikkaansa ja minulla on oikeus olla ostarin tiloissa. Vartijat jatkavat väittelyä ja minä pidän puoliani. En ole häirinnyt ketään ja en poistu.
Siinä vaiheessa voi olla niin, että tilanne eskaloituu, ihan samoin kuin tuolla naisella.
Voisin olla samassa tilanteessa, ihan voisi olla mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen perusterve, mutta lihava ja kankea. Itse luultavasti kuolisin, jos joutuisin raskaassa vaatetuksessa kädet seläntakana raudoissa makaamaan mahallani lattialla monta minuuttia. Käteni eivät edes murtumatta taipuisi selän taakse rautoihin.
No laihduta sitten jumalauta!
Eli lihavat ihmisetkin saa siis ta pp aa. Kohta onkin suuri osa ihmisistä joko pakkohoidossa tai mullan alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartioiden ei olisi saaneet kohdella niin rajusti henkilöä, että laitetaan voimalla maahan. Pettikö sydän heti alussa ja sydämen toiminta ja hengitys salpautui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi minä. Olen sellainen, että jos minua kohdellaan epäoikeudenmukaisesti tai syytään syyttä jostain niin en ole hiljaa vaan alan pitää puoliani suullisesti.
Jos joku henkilö joka ei minusta pidä tai haluaa vain tehdä kiusaa tai pilaa persoonaani kohtaan menee ostarissa kertomaan vartijoille, että tuo nainen (minä) on monta kertaa häirinnyt häntä. Tämä henkilö haluaa, että minut poistetaan ostarin tiloista. Hän sanoo vielä, ettei halua, että tiedän kuka valitti minusta.No, vartijat tulevat luokseni, ehkä jo valmiiksi ärtyneenä ja provosoivina ja sanovat minun häirinneen ihmisiä/olevan häiriöksi ja minä en saa oleskella ostarin tiloissa. Totta hitossa avaan suuuni ja sanon, ettei todellakaan pidä paikkaansa ja minulla on oikeus olla ostarin tiloissa. Vartijat jatkavat väittelyä ja minä pidän puoliani. En ole häirinnyt ketään ja en poistu.
Siinä vaiheessa voi olla niin, että tilanne eskaloituu, ihan samoin kuin tuolla naisella.
Eli et osaa selvittää asiaa asiallisesti, vaan alat riehua.
Vinkiksi: hyökkäys ei ole tuollaisessa tilanteessa paras puolustus.
Nuori nainen, vasta 35 vuotias. Hyvinkin saattoi olla raskaana juuri tuolle miehelle ja vaati miestä vastaamaan tulevasta lapsesta. Jossain oli sellaistakin juttua, että vaaleissa ehdokkaana oleva mies olisi tuo kohde? Mies ilmeisesti kuuluu myös helluntaiseurakuntaan. Olihan nuori nainen tosi kaunis, vaalea pitkät hiukset ym. Kauhea tilanne! Videon kesto on 8 min ennen kuin elvytys alkaa, ja siitä puuttuu varmaan pitkä pätkä kun ei näy esim. milloin ne sermit tuodaan. Talvella myös nainen kuoli työssään Myyrmäessä postia jakaessa, Ullanlinnassa kotona-kaikki naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku henkilö joka ei minusta pidä tai haluaa vain tehdä kiusaa tai pilaa persoonaani kohtaan menee ostarissa kertomaan vartijoille, että tuo nainen (minä) on monta kertaa häirinnyt häntä. Tämä henkilö haluaa, että minut poistetaan ostarin tiloista. Hän sanoo vielä, ettei halua, että tiedän kuka valitti minusta.No, vartijat tulevat luokseni, ehkä jo valmiiksi ärtyneenä ja provosoivina ja sanovat minun häirinneen ihmisiä/olevan häiriöksi ja minä en saa oleskella ostarin tiloissa. Totta hitossa avaan suuuni ja sanon, ettei todellakaan pidä paikkaansa ja minulla on oikeus olla ostarin tiloissa. Vartijat jatkavat väittelyä ja minä pidän puoliani. En ole häirinnyt ketään ja en poistu.
Kuulostat henkilöltä, jolla on vain oikeuksia. Totta hitossa sut poistetaan julkisista tiloista, jos häiriköit muita, mölyät ja riitelet vartijoiden kanssa, etkä noudata poistumiskäskyä.
Vierailija kirjoitti:
Olen perusterve, mutta lihava ja kankea. Itse luultavasti kuolisin, jos joutuisin raskaassa vaatetuksessa kädet seläntakana raudoissa makaamaan mahallani lattialla monta minuuttia. Käteni eivät edes murtumatta taipuisi selän taakse rautoihin.
No jos osaat käyttäytyä asiallisesti, etkä terrorisoi esim. ostareilla muita ihmisiä, niin ei sua kukaan tule raudoittamaan.
Odotellaan poliisia tai ambulanssia ja naisen tilaa ei tahalleen huomata (oik: vahingossa) ja lopulta elvytyksen takia (oik: elvytyksestä huolimatta) nainen menehtyy.
Kovin on vaikea ymmärtää miten ihmeessä kukaan saa väännettyä asiat näin pahasti vinkasalleen. Siis kaiken täysin nurinkurisesti ja vain koska on hirveet vartija angstit päällä.
Hohhoijaa.