Poliisi: Isossa Omenassa kuollut nainen ei tukehtunut vartijoita epäillään silti: "Kyllä hyvin suurella todennäköisyydellä henkilö olisi elossa, jos..."
Espoon Isossa Omenassa kuollut nainen ei kuollut tukehtumalla, kertoo poliisi tiedotteessaan.
Poliisin mukaan kuolinsyystä ei kerrota toistaiseksi enempää. Poliisi perustelee tätä sillä, että kuolemansyyn selvittämistä koskevat tiedot ovat salassa pidettäviä.
Poliisin nyt kertomat tiedot naisen kuolemasta perustuvat oikeuslääketieteelliseen ruumiinavaukseen ja siitä tehtyyn alustavaan lausuntoon.
Tutkinnanjohtaja Jyrki Kallio kommentoi MTV Uutisille, että poliisi uskoo edelleen, että voimankäyttötilanteella ja naisen kuolemalla on syy-yhteys.
Kommentit (10574)
Traagista, että nainen itse ei voi enää kommentoida tapahtumia. Toivottavasti totuus kuitenkin tulee julki.
Olen perusterve, mutta lihava ja kankea. Itse luultavasti kuolisin, jos joutuisin raskaassa vaatetuksessa kädet seläntakana raudoissa makaamaan mahallani lattialla monta minuuttia. Käteni eivät edes murtumatta taipuisi selän taakse rautoihin.
Kyllä, näyttää siltä, että poliisi tutkii naisen kuoleman ja mahdollista syy-yhteyttä voimankäyttötilanteeseen. Kuolemansyy ei ole tukehtuminen, ja poliisi pitää lisätietoja kuolemansyyn selvittämisestä salassa. Tutkinnanjohtaja Kallio ilmoitti edelleen uskovansa, että tilanteessa ja naisen kuolemassa on syy-yhteys. Tämä tarkoittaa, että poliisi jatkaa tutkimuksiaan saadakseen tarkempia tietoja tapahtumista ja mahdollisista syy-yhteyksistä.
Minkä takia vartijat eivät reakoineet asiaan aiemmilla kerroilla. Olisivat taluttaneet hullujen huoneelle jo ekasta häirinnästä. Ei tollasia hulluja saa pitää vapaana.
Te vart ijat, jotka tämän aih eutitte tälle naiselle ja aih eutitte hänen perheelleen tus kaa, toivottavasti ette ikinä pääse eroon tunnontuskist anne , jos teillä sellaista edes onkaan? Tätä naista ei mitkään katumukset takasin tuo ja kun vaikuttaa siltä , että teko oli tahallinen.
Tiedän että vartijoissa ja niin kuin poliiseissakin, sotilaissa on paljon sellaisia , joilla on vain pätemisen tarve ja ovat perusluonteeltaan empatiakyvyttömiä eli tunteettomia ja nauttivat väk ivallasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen perusterve, mutta lihava ja kankea. Itse luultavasti kuolisin, jos joutuisin raskaassa vaatetuksessa kädet seläntakana raudoissa makaamaan mahallani lattialla monta minuuttia. Käteni eivät edes murtumatta taipuisi selän taakse rautoihin.
Siihen kun laitetaan vielä painoa selälle niin selviäisitköhän edes noilla haitoilla.
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan, että näitten mt-ongelmaisten läheiset heräisivät..nainen ei ole ainut joka tuolla vaeltaa ja häiriköi ihmisiä, näitä on paljon. Minulla ei ole mitään vammaisia/erityisiä ihmisiä vastaan, mutta osa on oikeasti todella raskaita. Täällä sanotaan, että olisi pitänyt yrittää puhua..puhe ei näihin valitettavasti tepsi, ei millään. Tilannetta ei olisi pitänyt päästää näin pitkälle, huoli-ilmoitusta ja hoitoon ohjaista..tarvittaessa lääkitystä ja suljetulle jos touhu vaan jatkuu. Tiedän kyllä ettei hoitoonkaan helpolla pääse, nostan hattua vartijoille ketkä jaksaa päivästä toiseen samoja tyyppejä paimentaa.
Yhteiskunnan resurssit ei millään riitä hoitamaan ihmisten ärsyttäviä piirteitä, sittenhän pitäisi jokainen työpaikkakiusaaja, koulukiusaaja, vaikea naapuri, uskovainen tuputtaja, rasistinen, netissä trollaava, alkoholisti, muistisairas, mielenterveyshäiriöinen jne laittaa pakkohoitoon koska puhe ei heihinkään tepsi. Kolmasosa tai yli kansasta pakkohoidossa.
E-nainen ei millään asteikolla ole ollut vaikeimmasta päästä ihminen. Eikä huoli-ilmoituksen tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa. Kaikki kertovat, että nainen oli kiltti ja hyväntahtoinen. Erittäin epätodennäköistä että nainen olisi häiriköinyt ketään. Kuka ihmeessä mennyt hälyttämään vartijat, jonkun mitättömän asian vuoksi???
- Joku on hälyttänyt vartijat
- Vartijat ovat jututtaneet ja sen perusteella pyytäneet postumaaan
- Kiltti ja viaton nainen on alkanut vänkäämään (ei siis yhtään hänen luonteensa mukaista) ja vartijat ovat pyrkineet poistamaan naisen tiloista. Nainen on sitäkin vastustellut joten vartijat laittoivat maihin, rautoihin ja soittivat poliisit paikalle.
Usko pois, ei kukaan raudoita ketään huvikseen, siitä tulee paperitöitäkin.
Jokainen vartija on oikein tyytyväinen jos he selviävät vuorosta ilman mitään hässäkkää. Huonolla tuurilla se "kiltiksi luonnehdittu" ottaakin saappaasta teräaseen ja iskee kohti kasvoja...
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ab615973-7af5-42e3-801e-1a036a0c3703
Vartijan kertomana löytyy todistusta että jotkut vartijat vievät ihmisiä maahan ilman sen ihmisen syytä. MTV uutisten sivulla on juttu siitä. Sitä todella tapahtuu.
Itseäni on alle 60 kiloisena, lyhyenä naisena rieputeltu vartijoiden toimesta kuin ihmisnukkea aikoinaan.
Olin joutunut lievän manian vuoksi osastolle viedyksi ja näköjään "hulluuteni vuoksi" olin sen arvoinen, että minut sai paiskata osaston ovesta sisälle niin, että kaaduin ja polveni aukesi.
eivät jääneet katsomaan perään sen jälkeen, kun viskasivat minut maahan.
Tämä tapahtui Vantaalla ja itseäni tämäkään uutinen ei sisällään yllättänyt, kun jo omasta kokemuksesta on vartijoista huonohko kuva.
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan, että näitten mt-ongelmaisten läheiset heräisivät..nainen ei ole ainut joka tuolla vaeltaa ja häiriköi ihmisiä, näitä on paljon. Minulla ei ole mitään vammaisia/erityisiä ihmisiä vastaan, mutta osa on oikeasti todella raskaita. Täällä sanotaan, että olisi pitänyt yrittää puhua..puhe ei näihin valitettavasti tepsi, ei millään. Tilannetta ei olisi pitänyt päästää näin pitkälle, huoli-ilmoitusta ja hoitoon ohjaista..tarvittaessa lääkitystä ja suljetulle jos touhu vaan jatkuu. Tiedän kyllä ettei hoitoonkaan helpolla pääse, nostan hattua vartijoille ketkä jaksaa päivästä toiseen samoja tyyppejä paimentaa.
Ei pääse hoitoon varsinkaan jos ainoa rike on käydä kaupassa ja puhua muille.
Vierailija kirjoitti:
Uhrin toimintaa on liioiteltu ja siitä on sitten kaivettu oikeutus tälle toiminnalle, jonka johdosta nainen kuoli.
Patologin lausunto ja videotallenteet kuitenkin ovat ne ratkaisevat todisteet, ei siihen loanheitto vaikuta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Samoin itselle olisi kova suoritus olla minuuttiakaan tuolla tavalla ja kiinnipito olisi myös ihan turhaa, kun saisin korkeintaan päätä käännettyä vaivalloisesti. En ole kovin lihava, vähän selkävaivainen kyllä.
Ikään kuin naisen häiriköinnillä oikeutettaisiin ylikovia otteita ja tappamista. On toki ikävää, jos hän on toistuvasti häirinnyt jotain mieshenkilöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan resurssit ei millään riitä hoitamaan ihmisten ärsyttäviä piirteitä, sittenhän pitäisi jokainen työpaikkakiusaaja, koulukiusaaja, vaikea naapuri, uskovainen tuputtaja, rasistinen, netissä trollaava, alkoholisti, muistisairas, mielenterveyshäiriöinen jne laittaa pakkohoitoon koska puhe ei heihinkään tepsi. Kolmasosa tai yli kansasta pakkohoidossa.
E-nainen ei millään asteikolla ole ollut vaikeimmasta päästä ihminen. Eikä huoli-ilmoituksen tarpeessa.
Puhumattakaan Suomen älyttömistä naapuri- tai tieriidoista. Siinäkään ei järkipuhe toimi kummallakaan ja tehdään vuosikausia kiusaa toisilleen. Kuitenkin ovat monesti työssäkäyviä ja ns. normaaleja ihmisiä.
Mutta monen ulkopuolisen mittapuulla täysin järjettömiä ja eivät usko mitään. Oikeudenkäyntejä jatketaan niin kauan kuin pystytään ja uusia ilmoituksia poliiseille tehdään solkenaan.
Täytöisiskähän heillekin kutsua muutama var tija niin alkaisivat uskoa puhetta.
EveIiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Traagista, että nainen itse ei voi enää kommentoida tapahtumia. Toivottavasti totuus kuitenkin tulee julki.
Minä olen täällä kuumassa paikassa ja näen kaiken. Ainoa toiveeni että TOTELKAA, pyydän. Ette joudu tänne missä minä olen aaaaargh..
Oletkos vähän sairas?
Vierailija kirjoitti:
No laihduta sitten jumalauta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin itselle olisi kova suoritus olla minuuttiakaan tuolla tavalla ja kiinnipito olisi myös ihan turhaa, kun saisin korkeintaan päätä käännettyä vaivalloisesti. En ole kovin lihava, vähän selkävaivainen kyllä.
No sitten ei kannata tehdä vastarintaa kiinniottaessa.
Miksi uhria pitää haukkua ? Oli ihmisellä mitä tahansa mielenterveys juttuja niin kuolemaa ei ansainnut. Ei todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi uhria pitää haukkua ? Oli ihmisellä mitä tahansa mielenterveys juttuja niin kuolemaa ei ansainnut. Ei todellakaan.
Mistä sinä sen tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Tutuus ei vain kelpaa kaikille. Mielummin kehitellään vaikka millaista salaliittoteoriaa.