Kuivat ja halkeilevat kantapäät. APUA!
Kun ikää tulee niin alkaa jatkuvasti ilmetä uusia vaivoja. Nyt tänä talvena uudeksi vaivaksi on ilmestynyt kuivat ja halkeilevat kantapäät. En oikeasti enää kohta jaksa olla koko ajan puunaamassa ja hoitamassa eri vaivoja! Sukkiakin laittaessa kuuluu sellainen tosi kova jalkoja repivä ääni. Mikä tähän auttaa? Kiitos
Kommentit (778)
Suurin ongelma on kateelliset ja tyhmät ihmiset jotka eivät osaa keskittyä omiin asioihinsa.
Minulla on ollut tuo ongelma vuosia. En rapsuttele eikä säännöllinen raivaaminen auta mitään. Lopulta kantapäät on jo ihan kipeät, kun on niin paljon paksua kuollutta ihoa. Ratkaisuna olen käyttänyt kuorintasukkia n. 4kk välein. Näin jalat pysyy ok kunnossa eikä tule kipuja.
Lennä Playa del Inglesiin Gran Kanarialle ja kävele Inglesistä Maspalomakseen ja takaisin hiekkarantaa ( dyynejä) pitkin edestakaisin. Toimii.
Säälittävintä vaan tuossa aloituksessa on että sen kirjoittaja on joku tällä palstalla vakituisesti pyörivä... Ja myös moni vastaaja sen verran hyvin oli jutut tiedossa ;)
Viha minua kohtaan on pöyristyttävää!
Jos ei itse osaa tai pysty hoitamaan niin marssii jalkahoitajalle. Jalat ovat kaikkein tärkeimmät, niissä ei kannata alkaa säästelemään. Opiskelija jalkahoitoloissa on edullisimmat hinnat.
Itse käyn nykyään 60+, kun hankalaa jo itse hoitaa, parin kuukauden välein ja jalat pysyy kunnossa.
Ei saa päästää niin huonoon kuntoon että tulee kovettumat jotka alkavat halkeilemaan.
Ennen itse höyläsin partakone jalkahöylällä kovettumat pois, raspasin ja liotin saippuavedessä sekä rasvasin säännöllisesti. Hoitamatta menisi niin kivuliaiksi jalat että tuskallista olisi kävellä.
Alttius kovettumiseen on perintötekijöissä eikä siihen mikään ylipaino, ruokavalio tms. vaikuta mitä jotkut väittävät.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei itse osaa tai pysty hoitamaan niin marssii jalkahoitajalle. Jalat ovat kaikkein tärkeimmät, niissä ei kannata alkaa säästelemään. Opiskelija jalkahoitoloissa on edullisimmat hinnat.
Itse käyn nykyään 60+, kun hankalaa jo itse hoitaa, parin kuukauden välein ja jalat pysyy kunnossa.
Ei saa päästää niin huonoon kuntoon että tulee kovettumat jotka alkavat halkeilemaan.
Ennen itse höyläsin partakone jalkahöylällä kovettumat pois, raspasin ja liotin saippuavedessä sekä rasvasin säännöllisesti. Hoitamatta menisi niin kivuliaiksi jalat että tuskallista olisi kävellä.
Alttius kovettumiseen on perintötekijöissä eikä siihen mikään ylipaino, ruokavalio tms. vaikuta mitä jotkut väittävät.
Täähän on joku ylipainoisten ongelma. Miksei kukaan kehota ap:ta laihduttamaan?
Ystävät hyvät rauhoittukaaa ja lopettakaa minun alapeukuttaminen
Mitä ajattelee ihminen joka menee noin huonoon provoon mukaan? Medialukutaito -haloo!
Veteen karkeaa suolaa ja liotat jalkoka siellä, ei mitään ruokasoodaa. Googlaa! Apteekista myös hyviä voiteita saatavilla kun pyydät halkeileviin kantapäihin, ilman resua.