Kuivat ja halkeilevat kantapäät. APUA!
Kun ikää tulee niin alkaa jatkuvasti ilmetä uusia vaivoja. Nyt tänä talvena uudeksi vaivaksi on ilmestynyt kuivat ja halkeilevat kantapäät. En oikeasti enää kohta jaksa olla koko ajan puunaamassa ja hoitamassa eri vaivoja! Sukkiakin laittaessa kuuluu sellainen tosi kova jalkoja repivä ääni. Mikä tähän auttaa? Kiitos
Kommentit (778)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hautomalla ruokasoodassa saat kuivan ihon pois.
Ruokasoodalla saat myös tehokkaasti kaiken ihon pois. Siitä ei ole kiistämistä. Mutta haluatko todella hauduttaa jalkojasi aineessa, jota käytetään vessan pesuun?
Ruokasoodaa käytetään jopa leipomisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hautomalla ruokasoodassa saat kuivan ihon pois.
Ruokasoodalla saat myös tehokkaasti kaiken ihon pois. Siitä ei ole kiistämistä. Mutta haluatko todella hauduttaa jalkojasi aineessa, jota käytetään vessan pesuun?
Jalkahoitaja suositteli mulle CCS jalkavoidetta joka ilta ja sukat yöksi jalkaan. Auttoi!
https://www.amazon.de/-/en/CCS-Foot-Care-Cream-60/dp/B001DZVEHY
Jyy äär cörrect. Wee äär veri sÖrry
Jalkakylpy, vettä ja ruokasoodaa. Pehmenee kantapäät, ei saa raspata.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kantapäät kovettuvat kuin hevosen kavioksi, ja siinä vaiheessa kun alkaa halkeilu, leikkaan ne kovat kohdat ja sieltä paljastuu uusi pehmeä iho alta, jonka rasvaan. Ei varmaan pitäisi tehdä, mutta muu ei tunnu auttavan ja vähentävän kovettumista.
Yök. Kannattais mennä ammattimaiselle jalkahoitajalle joson noin paha tilanne. Enkä siis tarkoita mitään kauneushoitolan jalanrasvaajaa vaan ihan oikeata jalkahoitajaa.
Tuo Veera käkättää tosi paljon!
Nauratti oikein koko ketju ei voi muuta sanoa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä nyrkkisääntö on, että vähemmän raspaamista ja enemmän rasvaamista. Raspilla saat kaikki pahimmat kuivat otettua pois, mutta rasvausta voin suositella tehtäväksi ainakin sen noin kerran päivässä. Esimerkiksi rasvaa aamulla ja illalla ennen nukkumaanmenoa. Esim. https://tinyurl.com/bdd63253 tuo karbamidi jalkavoide on ihan huipputuote kuiville kantapäille. Ja muista nyt vielä, että älä ikinä raspaa märkiä jalkoja! Se vain tulee pahentamaan ongelmaa.
Karbamidi on ihan parasta kuivalle iholle! Mulla just toi jalkavoide on tähän mennessä ainoa joka on auttaneet mun korppukantapäihin.
Sama kokemus että jalkavoiteessa pitää olla karbamidia (ureaa), mitä enemmän sen parempi ja 20-25% pitoisuus on tarvittu. Joka ilta laitettava että pysyy pehmeinä. Viime vuosien suosikki CCS cracked heel sos apteekista.
Ei hitto et me voimaannuttiin! Kaikki stagella inspiroitu ihan SAIRAASTI!
VIINA ON VIINAA VIISASTEN AIVOILLE
Halkeilu on ainakin oire diabeteksesta. Jos on ylipainoa, niin kannattaa nyt tehdä jotain sille.
Luepa Raamatusta Ilmestyskirjan 13.luku.
Älä laita kaikkia munia samaan koriin.
EIKÖ VAUVELIN PÄÄ KESTÄ KOVAA MAAILMAA?