Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuivat ja halkeilevat kantapäät. APUA!

Vierailija
11.01.2023 |

Kun ikää tulee niin alkaa jatkuvasti ilmetä uusia vaivoja. Nyt tänä talvena uudeksi vaivaksi on ilmestynyt kuivat ja halkeilevat kantapäät. En oikeasti enää kohta jaksa olla koko ajan puunaamassa ja hoitamassa eri vaivoja! Sukkiakin laittaessa kuuluu sellainen tosi kova jalkoja repivä ääni. Mikä tähän auttaa? Kiitos

Kommentit (778)

Vierailija
61/778 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää analysoiko liikaa!

Vierailija
62/778 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki sellaiset "läskisukat". Niiden sisäpinta on geelimäinen ja ne laitetaan jalkoihin.

Saako laittaa käsiin jos haluaa?

veljeni kuoli tuolla tavalla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/778 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy säännöllisesti oikealla jalkahoitajalla, ei millään kosmetologilla, joka tekee jalkahoitoja. Ja sitten vaan rasvausta, rasvausta ja yöksi sukat jalkaan. Kun käytät oikein paksua jalkavoidetta, voit myös laittaa muovipussit jalkoihin ja sukat päälle joksikin aikaa, mutta muista sen jälkeen kuivata varpaanvälit hyvin, ettei tule hautumia.

Vierailija
64/778 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan ja miksi on keksinyt että ei saa raspata. Turha sen elefantti-ihon päälle on ravoja levitellä kun siinä on kuivaa kerrosta monta milliä. 

Jalat likoamaan lämpimään veteen jossa 1dl etikkaa. Liota 30min. Kuivaa pyyhkeellä ihoa hangaten jotta kuollut solukko irtoaa. Sileähköllä raspilla pinta tasaiseksi. Ei käytetä niitä raastinrautaraspeja. Tässä vaiheessa jo on iho usein melko pehmeä ja siihen päälle voidetta yöksi ja paljon. Kyllä toimii!

65/778 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekista saa tosi hyvää voidetta, nimeä en muista valitettavasti. Apteekissa kyllä tietävät kun kerrot mikä vaiva. Itsellä tehosi vuorokaudessa.

Siellä ne kauppaavat kalleinta. Puuilosta saa ostaa sellaisen sini-valkoisen tuubin, alle 10 e viimeksi, 500 g, on  hevostarvikkeissa  ainakin, jos ei siellä missä muut voiteet. Paras voide 

Vierailija
66/778 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä rapsuta ensinnäkään. Äläkä vaan aloita mitään jalkakylpyjä. Ensimmäinen askel on aina kosteutus, kosteutus, kosteutus. Tiedän että haluat kuoria ja rapsuttaa - ÄLÄ! Siitä voi seurata tulehdus.

Osta apteekista nimenomaan kantapäille tarkoitettua voidetta. Pese eka jalat huolella (jotta mahdolliset sieni-infektiot lähtee) ja sitten se voide päälle. Toista joka päivä! Silloinkin kun oireet lakkaa.

Vierailija
67/778 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä nyrkkisääntö on, että vähemmän raspaamista ja enemmän rasvaamista. Raspilla saat kaikki pahimmat kuivat otettua pois, mutta rasvausta voin suositella tehtäväksi ainakin sen noin kerran päivässä. Esimerkiksi rasvaa aamulla ja illalla ennen nukkumaanmenoa. Esim. https://tinyurl.com/bdd63253 tuo karbamidi jalkavoide on ihan huipputuote kuiville kantapäille. Ja muista nyt vielä, että älä ikinä raspaa märkiä jalkoja! Se vain tulee pahentamaan ongelmaa.

Märkinä  lähtee helpommin karsta. Miksi ei muka saisi  niin tehdä ? Minä olen tarvittaessa raaputtanut veitsen terällä, pyyhkii tasaisesti karstan, Raspi  raapii epätasaisesti

Vierailija
68/778 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parafiiniöljy. Halvimmalla löytää esim. Puuilosta tai Tokmannilta.

Vierailija
69/778 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raspaaminen kokonaan pois. Jalkakylpy silloin tällöin, lämpimään veteen merisuolaa ja pari tippaa eteeristä öljyä.

Sen jälkeen jalkojen huolellinen kuivaus ja o'keeffe's jalkavoidetta (sininen purkki).

Näillä keinoilla olen saanut pysymään jalkani kunnossa.

Vierailija
70/778 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt kyllä ihan sekoa porukkaa.

Vierailija
71/778 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemaasi sivua ei voida näyttää

Vierailija
72/778 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei taida olla paljon muuta elämää kuin kommentoida Vauva-palstalla?

Vierailija
73/778 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on rahaa

Vierailija
74/778 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse koen sen suunnattomana rikkautena.

75/778 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urea- ja lanoliinipitoiset voiteet ovat auttaneet itsellä. Muista ei ole ollut hyötyä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
76/778 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyy äär cörrect. Wee äär veri sÖrry

Vierailija
77/778 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankostutin kotiin. Iho on suurin elimemme, ja se kuivuu talvisin. Kun ilmankosteus on kotona hyvä, ei iho kuivu. Ilmankostutin, osta jo. Olen sanonut monta kertaa, mutta aina vain näitä vinkkejä jaksetaan kysellä.

Vierailija
78/778 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä nyrkkisääntö on, että vähemmän raspaamista ja enemmän rasvaamista. Raspilla saat kaikki pahimmat kuivat otettua pois, mutta rasvausta voin suositella tehtäväksi ainakin sen noin kerran päivässä. Esimerkiksi rasvaa aamulla ja illalla ennen nukkumaanmenoa. Esim. https://tinyurl.com/bdd63253 tuo karbamidi jalkavoide on ihan huipputuote kuiville kantapäille. Ja muista nyt vielä, että älä ikinä raspaa märkiä jalkoja! Se vain tulee pahentamaan ongelmaa.

Märkinä  lähtee helpommin karsta. Miksi ei muka saisi  niin tehdä ? Minä olen tarvittaessa raaputtanut veitsen terällä, pyyhkii tasaisesti karstan, Raspi  raapii epätasaisesti

Et selkeästi ole koskaan kokeillut raspata kastelemattomia kantapäitä. Lähtee, nimittäin, niin paljon paremmin nuo karheudet pois, kun kuiviltaan raspailee. Kannattaa tietysti tehdä suihkutilassa / kylpyammeen päällä, eikä esim. olkkarissa, että saa ne kuivat pölyt huuhdelluksi hygieenisesti pois.

79/778 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et selkeästi ole koskaan kokeillut raspata kastelemattomia kantapäitä. Lähtee, nimittäin, niin paljon paremmin nuo karheudet pois, kun kuiviltaan raspailee. Kannattaa tietysti tehdä suihkutilassa / kylpyammeen päällä, eikä esim. olkkarissa, että saa ne kuivat pölyt huuhdelluksi hygieenisesti pois.

Olen kokeillut ,märkänä suihkun tai saunan jälkeen rapsuttelu  mukavampaa ja nopeampaa, saa samalla kylppärissä huuhtoa 

Vierailija
80/778 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi kädessä ei tarvitse varoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan