Kuivat ja halkeilevat kantapäät. APUA!
Kun ikää tulee niin alkaa jatkuvasti ilmetä uusia vaivoja. Nyt tänä talvena uudeksi vaivaksi on ilmestynyt kuivat ja halkeilevat kantapäät. En oikeasti enää kohta jaksa olla koko ajan puunaamassa ja hoitamassa eri vaivoja! Sukkiakin laittaessa kuuluu sellainen tosi kova jalkoja repivä ääni. Mikä tähän auttaa? Kiitos
Kommentit (778)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki sellaiset "läskisukat". Niiden sisäpinta on geelimäinen ja ne laitetaan jalkoihin.
Saako laittaa käsiin jos haluaa?
veljeni kuoli tuolla tavalla...
Käy säännöllisesti oikealla jalkahoitajalla, ei millään kosmetologilla, joka tekee jalkahoitoja. Ja sitten vaan rasvausta, rasvausta ja yöksi sukat jalkaan. Kun käytät oikein paksua jalkavoidetta, voit myös laittaa muovipussit jalkoihin ja sukat päälle joksikin aikaa, mutta muista sen jälkeen kuivata varpaanvälit hyvin, ettei tule hautumia.
Kukahan ja miksi on keksinyt että ei saa raspata. Turha sen elefantti-ihon päälle on ravoja levitellä kun siinä on kuivaa kerrosta monta milliä.
Jalat likoamaan lämpimään veteen jossa 1dl etikkaa. Liota 30min. Kuivaa pyyhkeellä ihoa hangaten jotta kuollut solukko irtoaa. Sileähköllä raspilla pinta tasaiseksi. Ei käytetä niitä raastinrautaraspeja. Tässä vaiheessa jo on iho usein melko pehmeä ja siihen päälle voidetta yöksi ja paljon. Kyllä toimii!
Vierailija kirjoitti:
Apteekista saa tosi hyvää voidetta, nimeä en muista valitettavasti. Apteekissa kyllä tietävät kun kerrot mikä vaiva. Itsellä tehosi vuorokaudessa.
Siellä ne kauppaavat kalleinta. Puuilosta saa ostaa sellaisen sini-valkoisen tuubin, alle 10 e viimeksi, 500 g, on hevostarvikkeissa ainakin, jos ei siellä missä muut voiteet. Paras voide
Elä rapsuta ensinnäkään. Äläkä vaan aloita mitään jalkakylpyjä. Ensimmäinen askel on aina kosteutus, kosteutus, kosteutus. Tiedän että haluat kuoria ja rapsuttaa - ÄLÄ! Siitä voi seurata tulehdus.
Osta apteekista nimenomaan kantapäille tarkoitettua voidetta. Pese eka jalat huolella (jotta mahdolliset sieni-infektiot lähtee) ja sitten se voide päälle. Toista joka päivä! Silloinkin kun oireet lakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä nyrkkisääntö on, että vähemmän raspaamista ja enemmän rasvaamista. Raspilla saat kaikki pahimmat kuivat otettua pois, mutta rasvausta voin suositella tehtäväksi ainakin sen noin kerran päivässä. Esimerkiksi rasvaa aamulla ja illalla ennen nukkumaanmenoa. Esim. https://tinyurl.com/bdd63253 tuo karbamidi jalkavoide on ihan huipputuote kuiville kantapäille. Ja muista nyt vielä, että älä ikinä raspaa märkiä jalkoja! Se vain tulee pahentamaan ongelmaa.
Märkinä lähtee helpommin karsta. Miksi ei muka saisi niin tehdä ? Minä olen tarvittaessa raaputtanut veitsen terällä, pyyhkii tasaisesti karstan, Raspi raapii epätasaisesti
Parafiiniöljy. Halvimmalla löytää esim. Puuilosta tai Tokmannilta.
Raspaaminen kokonaan pois. Jalkakylpy silloin tällöin, lämpimään veteen merisuolaa ja pari tippaa eteeristä öljyä.
Sen jälkeen jalkojen huolellinen kuivaus ja o'keeffe's jalkavoidetta (sininen purkki).
Näillä keinoilla olen saanut pysymään jalkani kunnossa.
Täällä on nyt kyllä ihan sekoa porukkaa.
Hakemaasi sivua ei voida näyttää
Teillä ei taida olla paljon muuta elämää kuin kommentoida Vauva-palstalla?
itse koen sen suunnattomana rikkautena.
Urea- ja lanoliinipitoiset voiteet ovat auttaneet itsellä. Muista ei ole ollut hyötyä.
🇺🇦🇮🇱
Jyy äär cörrect. Wee äär veri sÖrry
Ilmankostutin kotiin. Iho on suurin elimemme, ja se kuivuu talvisin. Kun ilmankosteus on kotona hyvä, ei iho kuivu. Ilmankostutin, osta jo. Olen sanonut monta kertaa, mutta aina vain näitä vinkkejä jaksetaan kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä nyrkkisääntö on, että vähemmän raspaamista ja enemmän rasvaamista. Raspilla saat kaikki pahimmat kuivat otettua pois, mutta rasvausta voin suositella tehtäväksi ainakin sen noin kerran päivässä. Esimerkiksi rasvaa aamulla ja illalla ennen nukkumaanmenoa. Esim. https://tinyurl.com/bdd63253 tuo karbamidi jalkavoide on ihan huipputuote kuiville kantapäille. Ja muista nyt vielä, että älä ikinä raspaa märkiä jalkoja! Se vain tulee pahentamaan ongelmaa.
Märkinä lähtee helpommin karsta. Miksi ei muka saisi niin tehdä ? Minä olen tarvittaessa raaputtanut veitsen terällä, pyyhkii tasaisesti karstan, Raspi raapii epätasaisesti
Et selkeästi ole koskaan kokeillut raspata kastelemattomia kantapäitä. Lähtee, nimittäin, niin paljon paremmin nuo karheudet pois, kun kuiviltaan raspailee. Kannattaa tietysti tehdä suihkutilassa / kylpyammeen päällä, eikä esim. olkkarissa, että saa ne kuivat pölyt huuhdelluksi hygieenisesti pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et selkeästi ole koskaan kokeillut raspata kastelemattomia kantapäitä. Lähtee, nimittäin, niin paljon paremmin nuo karheudet pois, kun kuiviltaan raspailee. Kannattaa tietysti tehdä suihkutilassa / kylpyammeen päällä, eikä esim. olkkarissa, että saa ne kuivat pölyt huuhdelluksi hygieenisesti pois.
Olen kokeillut ,märkänä suihkun tai saunan jälkeen rapsuttelu mukavampaa ja nopeampaa, saa samalla kylppärissä huuhtoa
Älkää analysoiko liikaa!