Kuivat ja halkeilevat kantapäät. APUA!
Kun ikää tulee niin alkaa jatkuvasti ilmetä uusia vaivoja. Nyt tänä talvena uudeksi vaivaksi on ilmestynyt kuivat ja halkeilevat kantapäät. En oikeasti enää kohta jaksa olla koko ajan puunaamassa ja hoitamassa eri vaivoja! Sukkiakin laittaessa kuuluu sellainen tosi kova jalkoja repivä ääni. Mikä tähän auttaa? Kiitos
Kommentit (778)
Hautomalla ruokasoodassa saat kuivan ihon pois.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö myös kuiville kantapäille saada oma emoji kun naisten kuukautisten vuoksi piti tehdä oikein kansalaisaloite että saatiin veripisara emoji kun menkoista kertominen on kuulemma niin noloa. Mun mielestä toi ap:n ongelma on vielä vähän nolompi, joten voitais laittaa kansalaisaloite siitä, että saadaan oma emoji kuiville kantapäille. Ketkä on mukana, jos laitan hankkeen vireille?
idiootti
Ceridal-kylpyöljy oli, mutta se poistui. Itse olen saanut jopa päänakani sököksi jatkuvalaa shampoopesulla.
Vierailija kirjoitti:
Hautomalla ruokasoodassa saat kuivan ihon pois.
Ruokasoodalla saat myös tehokkaasti kaiken ihon pois. Siitä ei ole kiistämistä. Mutta haluatko todella hauduttaa jalkojasi aineessa, jota käytetään vessan pesuun?
Ei ole täällä päin kokemusta kuivista kantapäistä.
Siihen auttaa kun ei lilluta vedessä joka päivä, välillä voi puhdistaa pelkästään pyyhkimällä kostealla pesulapulla jos tuntuu inhottavan likaiselta.
Kokeile muutaman päivän kahvilakkoa. Mulla auttoi kummasti kun lopetin kofeiinin juonnin.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö myös kuiville kantapäille saada oma emoji kun naisten kuukautisten vuoksi piti tehdä oikein kansalaisaloite että saatiin veripisara emoji kun menkoista kertominen on kuulemma niin noloa. Mun mielestä toi ap:n ongelma on vielä vähän nolompi, joten voitais laittaa kansalaisaloite siitä, että saadaan oma emoji kuiville kantapäille. Ketkä on mukana, jos laitan hankkeen vireille?
hahahah 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Hyvä nyrkkisääntö on, että vähemmän raspaamista ja enemmän rasvaamista. Raspilla saat kaikki pahimmat kuivat otettua pois, mutta rasvausta voin suositella tehtäväksi ainakin sen noin kerran päivässä. Esimerkiksi rasvaa aamulla ja illalla ennen nukkumaanmenoa. Esim. https://tinyurl.com/bdd63253 tuo karbamidi jalkavoide on ihan huipputuote kuiville kantapäille. Ja muista nyt vielä, että älä ikinä raspaa märkiä jalkoja! Se vain tulee pahentamaan ongelmaa.
Karbamidi on ihan parasta kuivalle iholle! Mulla just toi jalkavoide on tähän mennessä ainoa joka on auttaneet mun korppukantapäihin.
Mulla kantapäät parenee kuin itsestään aina kun maltan olla syömättä maitotuotteita.
Esimerkiksi juuston syönnin vuoksi käsien ja kantapäiden iho kuivuu niin että ne halkee.
Kesällä tuhosin kantapääni nukkuessani liian pitkään altaassa. Seurauksena kantapäät, päkiät ja isovarpaat halkeilivat kaikkialla. Kävin kuorimassa pois kuolleet ihokerrokset kivellä ja pedikyyri-laitteella, mutta halkeamia oli vielä jäljellä. Sitten käytin kuorintasukkia, ja kuollut iho putosi pois parin viikon ajan. Seuraavaksi tein jalkakylpyjä ja hiontaa, ja jalat alkoivat näyttää paremmalta. Lopuksi rasvoin niitä säännöllisesti paksuilla voiteilla. Vaikka se oli raskasta, jalat ovat nyt lähes täysin parantuneet.
Säännöllisellä liikunnalla olen saanut kantapäät pysymään kunnossa. En tiedä, mistä johtuu, mutta näin kävi ainakin minulla.
Olin parikymppisenä ylipainoinen sohvaperuna ja kantapäät olivat kuin vanhalla mummolla. Nyt olen nelikymppinen ylipainoinen liikuntaa harrastava matami ja kantapäät kuin vauvan pylly. En käytä rapsia enkä rasvaa.
Jos iho on paksua ja halkeamat syviä niin kunnon höylällä tai raspilla on ainakin halkeaman kohdalta saatava paksuuntunut nahka pois. Sen jälkeen rasvaus.
Paksuuntumisen syynä voi olla myös psoriaattinen ihosairaus. Siihenkin on apuna lähinnä ihon höyläys ja rasvaus.
Sokeritautisen pitäisi mennä jalkojenhoitajalle.
Itse kokeilin kaikenlaisia raspeja ja höyliä, tämä oli ainoa joka toimi:
https://i.ebayimg.com/00/s/NzAwWDcwMA==/z/bwkAAOSwKPNTyCq-/$_12.JPG
Vierailija kirjoitti:
Kesällä tuhosin kantapääni nukkuessani liian pitkään altaassa. Seurauksena kantapäät, päkiät ja isovarpaat halkeilivat kaikkialla. Kävin kuorimassa pois kuolleet ihokerrokset kivellä ja pedikyyri-laitteella, mutta halkeamia oli vielä jäljellä. Sitten käytin kuorintasukkia, ja kuollut iho putosi pois parin viikon ajan. Seuraavaksi tein jalkakylpyjä ja hiontaa, ja jalat alkoivat näyttää paremmalta. Lopuksi rasvoin niitä säännöllisesti paksuilla voiteilla. Vaikka se oli raskasta, jalat ovat nyt lähes täysin parantuneet.
Nukuit altaassa?
Omiin kantapäihin on auttanut tummeli rasva ja työkenkien vaihto paljasjalkakenkiin. En ole kohta vuoteen joutunut edes rasvaamaan.
Laita jalkarasvaa, jossa on ureaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä nyrkkisääntö on, että vähemmän raspaamista ja enemmän rasvaamista. Raspilla saat kaikki pahimmat kuivat otettua pois, mutta rasvausta voin suositella tehtäväksi ainakin sen noin kerran päivässä. Esimerkiksi rasvaa aamulla ja illalla ennen nukkumaanmenoa. Esim. https://tinyurl.com/bdd63253 tuo karbamidi jalkavoide on ihan huipputuote kuiville kantapäille. Ja muista nyt vielä, että älä ikinä raspaa märkiä jalkoja! Se vain tulee pahentamaan ongelmaa.
Aivan paras jalkojenhoitoaine
Vierailija kirjoitti:
Mun jalkapohjien kuivuminen loppui kun seinään, kun vaihdoin shampooni merkkiä astetta luonnollisempaan. Shampoon vaahto vaikuttaa aika paljon myös jalkojen ihoon kun seisot sen päällä. Hyviä rasvavinkkejä on jaettu täällä, mutta suosittelisin myös shampoon vaihtoa jos haluatte kaikkia eri konsteja kokeilla. Tuo auttoi nimittäin minulla suuresti.
Totta! Mulla auttoi energiahoito sillai kun sen antaja kuiskaili koko ajan " pois kaikki vaivat" niin nyt en kärsi enää mistään vaivasta.
Mutta siskolla on toi sama, pesee hiukset vain ja ainoastaan luonnontuotteilla, joista paras eli kaikkiin vaivoihin, mm kuiviin kantapäihin tehoava on pesukarhu syljestä valmistettu shampoo pala!
miten ne jalkapohjat tietää minkä merkkistä shampoo on?