Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuivat ja halkeilevat kantapäät. APUA!

Vierailija
11.01.2023 |

Kun ikää tulee niin alkaa jatkuvasti ilmetä uusia vaivoja. Nyt tänä talvena uudeksi vaivaksi on ilmestynyt kuivat ja halkeilevat kantapäät. En oikeasti enää kohta jaksa olla koko ajan puunaamassa ja hoitamassa eri vaivoja! Sukkiakin laittaessa kuuluu sellainen tosi kova jalkoja repivä ääni. Mikä tähän auttaa? Kiitos

Kommentit (778)

Vierailija
41/778 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää analysoiko liikaa!

Vierailija
42/778 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen aikaisemmin mainittua Calmuril rasvaa. Auttanut hyvin kuivaan ja halkeilevaan jalkapohjan ihoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/778 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

O.o

Vierailija
44/778 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas jotakin. Päästiin vielä yhtaikaa tänne varvihyllylle. Levätään hetken ennen..

Vierailija
45/778 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen valkovaseliini on paras hoito kuiville jalkapohjille ja kantapäille. Kokemusta on.

Vierailija
46/778 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhh....

Vierailija
47/778 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkylpy ja kookosöljy auttaa jalkoihin. Toista monta kertaa päivässä ja nauti tuloksista.

Suosittelen myös pesemään hampaat kookosöljyllä ja purskuttelemaan aamuisin happoisella sitruunalla. Näin pidät hyvää huolta hampaistasi! Auttaa myös kuiviin kantapäihin!

T. Bloggaaja

Vierailija
48/778 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä nyrkkisääntö on, että vähemmän raspaamista ja enemmän rasvaamista. Raspilla saat kaikki pahimmat kuivat otettua pois, mutta rasvausta voin suositella tehtäväksi ainakin sen noin kerran päivässä. Esimerkiksi rasvaa aamulla ja illalla ennen nukkumaanmenoa. Esim. https://tinyurl.com/bdd63253 tuo karbamidi jalkavoide on ihan huipputuote kuiville kantapäille. Ja muista nyt vielä, että älä ikinä raspaa märkiä jalkoja! Se vain tulee pahentamaan ongelmaa.

Ei sun ap jalat ole "kamalat", ne on ainoastaan kuivat! En halua vähätellä ongelmaasi sillä kuivuus on todella ikävä ongelma. Ketjussa mainittiin jo karbamidi jalkavoide, joka on oikea rasva sinulle. Se korjaa sekä kostetuttaa pitkäkestoisesti. Useita rasvauskertoja päivittäin. Ei kirvele vaikka jalat olisi miten hajalla.

Vierailija
49/778 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii hyvin Dermosilin karbamidijalkavoide. Voiteessa on reilu karbamidipitoisuus ja se on edullista. Levitän voidetta nukkumaanmennessä ja laitan löysät puuvillasukat jalkaan. Jo aamulla jalat ovat pehmeämmät ja muutaman päivän käytön jälkeen ero on huomattava. Vielä kun muistaisin ja viitsisin käyttää sitä säännöllisesti...

Raspia en käytä koskaan. Liian usein ja pitkään käytettynä se vaan kovettaa ihoa.

Vierailija
50/778 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sitä Lemon juice & Glyserinen kantapäävoide ja oli tosi tehokasta. Ai juu, pitääkin muuten hakea sitä taas!

Vierailija
51/778 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onkin jo sanottu nämä, mutta kertauksen vuoksi:

1) Hyvä jalkavoide ja säännöllinen rasvaus. Suihkun jälkeen tai illalla rasvaa jalkoihin ja puuvillasukka päälle. 

2) Raspaus vain tarvittaessa ja silloinkin harvoin. Jos on kovin paksu kuiva kerros, niin voi hellävaraisesti kuoria sen pois, mutta raspaus kiihdyttää kovettumien muodostumista joten harkiten ja harvoin.

3) Kannattaa miettiä millaisissa kengissä kulkee. Hyvät kengät eivät estä jalkojen kuivumista, mutta kovettumia ne voivat ehkäistä.

Hyviä rasvoja ovat jo mainitun Dermosilin lisäksi myös Tummelin tai Lemon & Glycerinin jalkarasvat. Myös Weledan jalkarasva on tosi hyvä, jos tykkää käyttää luonnonkosmetiikkaa mielummin, myös sheavoita voi kokeilla. Itse oon myös laittanut jalkoihin joskus  ihan vaan jotain käsivoidetta tai perusvoidetta. Kaikkein liruimmat vartalovoiteet eivät kosteuta riittävästi, mutta hätätapauksessa nekin käyvät.

Ja vielä: jalkojen kuivuus on geneettinen asia. Mulla on monta kaveria jolla on huonot elämäntavat ja huonot kengät ja jalat ovat rasvaamatta silti hyvässä kunnossa. Itsellä taas hyvä ravinto ja liikunnallinen elämäntapa, mutta jalat ovat nuoresta pitäen olleet kuivat. (Ja sille shampootyypille tiedoksi, että käytän suihkussa luonnonkosmetiikkaa ja ei muuten auta :) )

Vierailija
52/778 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi kädessä ei tarvitse varoa.

Vierailija
53/778 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä onkin jo sanottu nämä, mutta kertauksen vuoksi:

1) Hyvä jalkavoide ja säännöllinen rasvaus. Suihkun jälkeen tai illalla rasvaa jalkoihin ja puuvillasukka päälle. 

2) Raspaus vain tarvittaessa ja silloinkin harvoin. Jos on kovin paksu kuiva kerros, niin voi hellävaraisesti kuoria sen pois, mutta raspaus kiihdyttää kovettumien muodostumista joten harkiten ja harvoin.

3) Kannattaa miettiä millaisissa kengissä kulkee. Hyvät kengät eivät estä jalkojen kuivumista, mutta kovettumia ne voivat ehkäistä.

Hyviä rasvoja ovat jo mainitun Dermosilin lisäksi myös Tummelin tai Lemon & Glycerinin jalkarasvat. Myös Weledan jalkarasva on tosi hyvä, jos tykkää käyttää luonnonkosmetiikkaa mielummin, myös sheavoita voi kokeilla. Itse oon myös laittanut jalkoihin joskus  ihan vaan jotain käsivoidetta tai perusvoidetta. Kaikkein liruimmat vartalovoiteet eivät kosteuta riittävästi, mutta hätätapauksessa nekin käyvät.

Ja vielä: jalkojen kuivuus on geneettinen asia. Mulla on monta kaveria jolla on huonot elämäntavat ja huonot kengät ja jalat ovat rasvaamatta silti hyvässä kunnossa. Itsellä taas hyvä ravinto ja liikunnallinen elämäntapa, mutta jalat ovat nuoresta pitäen olleet kuivat. (Ja sille shampootyypille tiedoksi, että käytän suihkussa luonnonkosmetiikkaa ja ei muuten auta :) )

Tummelista ei muuten ole apua. Se kuivattaa vain enemmän!

Vierailija
54/778 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ihanat sileät kantapäät.

Ne on todella pehmeät ja hienot.

Huolehdin niistä paljon.

Rasvaan, rasvaan ja pesen.

Muistan myös kuivata jalkani.

Siksi minulla on täydelliset jalat.

Onko se niin vaikea ymmärtää?

No onhan se nyt aika vaikeaa ymmärtää.

Vierailija
55/778 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi raspaat jalkapohjat kunnolla. Sen jälkeen epsom suolaa reilu desi jalkakylpyveteen ja sinne jalat vartiksi lillumaan. 10minuutin kohdalla voit kevyesti kynsillä yrittää kuoria ylimääräistä, pehmennyttä ihoa kantapäistä pois minkä jälkeen annat jalkojen lillua vedessä vielä 5 minuuttia. Sen jälkeen kuivaat jalat kevyesti pyyhkeellä ja lisäät niihin karbimidia sisältäväö rasvaa. Muista myös öljytä kynsinauhat

Olen samaa mieltä edellisten kanssa, että vähemmän raspausta, enemmän rasvausta. Mikäli kantapäät ovat kuitenkin todella kuivat on hyvä silloin tällöin hankkiutua kaikesta kuolleesta ihosolukosta eroon minkä jälkeen voi keskittyä pehmentämään ihoa sen alla.

Vierailija
56/778 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ihanat sileät kantapäät.

Ne on todella pehmeät ja hienot.

Huolehdin niistä paljon.

Rasvaan, rasvaan ja pesen.

Muistan myös kuivata jalkani.

Siksi minulla on täydelliset jalat.

Onko se niin vaikea ymmärtää?

Todellisuudessa sulla on karmeat silsakoivet.

Vierailija
57/778 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kantapäät kovettuvat kuin hevosen kavioksi, ja siinä vaiheessa kun alkaa halkeilu, leikkaan ne kovat kohdat ja sieltä paljastuu uusi pehmeä iho alta, jonka rasvaan. Ei varmaan pitäisi tehdä, mutta muu ei tunnu auttavan ja vähentävän kovettumista. 

Vierailija
58/778 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokasooda ei ole vessanpesuaine

59/778 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomu lampaanvillasta neulotut sukat jalkaan, hoitaa koska siinä se rasva

Vierailija
60/778 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki sellaiset "läskisukat". Niiden sisäpinta on geelimäinen ja ne laitetaan jalkoihin.

Saako laittaa käsiin jos haluaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi