Miesystävän eksä aiheuttaa mussa riittämättömyyden tunteita...mikä avuksi?
Ahdistaa kun olen löytänyt miesystäväni ensiten vaimon instan ja sitä kautta saanut jokseenkin kattavan kuvan siitä millainen hän on...yllätyksekseni meillä on tämän eksän kanssa todella paljon yhteistä, lähes samat harrastukset ja kiinnostuksenkohteet ja ulkoisestikin olemme saman tyylisiä!
Pahinta kuitenkin on, että koska olemme kovin samanlaisia en voi olla vertaamatta itsäni häneen ja kaikki nuo jutut mitä itsessäni pitäisin positiivisena, niin se eksä on parempi jokaisessa! Hän on mua nuorempi, kauniimpi, isorintaisempi, parempi samoissa harrastuksissa jne. Auttaisi edes hitusen jos tietäisin että eksä jätti tämän naisen, mutta ikävä kyllä asia oli juuri päinvastoin.
Tuntuu ihan painajaiselta koko juttu, en mitenkään voi välttyä siltä ajatukselta että miesystävä on varmasti verrannut meitä toisiimme ja aikaisemmat asiat joista ajattelin että juuri ne tekevät minusta kiinnostavan ja erikoisen, niin eivät enää tunnu siltä. Olen jopa miettinyt pääsenkö asiasta yli vai pitäisikö vain sanoa miehelle ettei juttumme toimi ja erota.
Kommentit (44)
Ehkä sun nyxä teki jotain, miksi sen exä jätti sen ja sä olet nyt laastari, koska muistutat hieman ihanaa ex:äänsä.
Tai sitten, lopetat stalkkaamisen ja keskityt omaan elämääsi.
Mietitkö yhtään, miltä miehestä tuntuisi tulla taas jätetyksi? Ja luuletko että miestä kauheasti kiinnostaa kuinka hyvä sinä olet sinun omassa harrastuksessasi? Miksi nuoruus olisi etu parisuhteessa? Kauneuskin on sellanen juttu, että parisuhteessa, kun arkea elellään, sen merkitys pienenee pienenemistään. Sitä paitsi kauneus on katsojan silmässä. Mies ei välttämättä näe asiaa samoin kuin sinä, eikä vertaile.
No, sittenhän sun ei tarvitse olla huolissasi, että miehesi kelpaisi jollekkin muulle naiselle. Mieskin varmaan tietää sen ja pysyy uskollisena.
Huonon itsetunnon kanssa on vaikea saada hyvää parisuhdetta, koska sen vesittä ihan itse.
Selkeästi mies on vain tyytynyt sinuun kun menetti paremman. Tai sitten olet peto sängyssä.
Vertailu on suora tie helv**tiin.
Lopeta siis se. Sinä olet sinä. Miksi olet kumppanisi kanssa? Mikä hänessä on hyvää?
Katosiko se hyvä johonkin, kun sait tietää hänen exnsä erinomaisuudesta?
Kysy mieheltä, miksi on sinun kanssasi ja keskity siihen äläkä vertailuun.
Itseään muihin vertaileva on huono kumppani. Hän alkaa lopulta vertailemaan sitä suhdetta muiden suhteisiin ja kumppania muiden kumppaneihin. Ei tuollaisella suhteella ole tulevaisuutta.
Parisuhteessa tulee aina ongelmia jos toiseen ei ole luottoa, ja sitähön tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Mietitkö yhtään, miltä miehestä tuntuisi tulla taas jätetyksi? Ja luuletko että miestä kauheasti kiinnostaa kuinka hyvä sinä olet sinun omassa harrastuksessasi? Miksi nuoruus olisi etu parisuhteessa? Kauneuskin on sellanen juttu, että parisuhteessa, kun arkea elellään, sen merkitys pienenee pienenemistään. Sitä paitsi kauneus on katsojan silmässä. Mies ei välttämättä näe asiaa samoin kuin sinä, eikä vertaile.
Olemme olleet yhdessä vasta hyvin lyhyen ajan, joten siksikin arvelen ihan yleisestikin että ero on helpompaa parin viikon, kuin parin vuoden jälkeen ja jos suhde ei olisi näin tuore, en varmaan asiaa tällä tasolla pohtisi. Jotenkin kai pelkään että jäisin suhteessa tuon eksän varjoon tai että musta yritettäisiin tehdä hänen "perijäänsä" ja haluaisin vain tulla rakastetuksi omana itsenäni. Tämä on itselleni todella arka aihe, sillä olen tullut verratuksi koko elämäni tai tuntenut että en riitä tällaisena kun olen ja juuri tämä tilanne aktivoi tätä "traumaa".
Ikä asiaan en ota sen kummemmin kantaa, yleisesti kuitenkin tiedossa on että miehet suosii nuorempaa naista vanhempaan verrattuna.
Mitä vertailuun tulee miehen puolelta, niin hän on jopa tuonut muutaman sellaiseksi tulkittavan asian esiin, kuten arvioi kerran että olemme hyvin saman mittaisia tämän eksän kanssa ja muutoinkin joidenkin itseni esiin tuomiin asioihin on sanonut että eksällä oli samoin tmv.
joten noiden perusteella oletan että vertailua tapahtuu muussakin.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti ihmiset etsii saman tapaista seuraa, ne ominaisuudet mitä sinulla on 8n niitä mitä hän arvostaa ja niitä samoja ominaisuuksia on muillakin ihmisillä, sä oot kuitenkin se ihminen kenen kanssa hän haluaa elämänsä jakaa, se on tärkeintä.
Niin, ehkä. Mutta tuossa ei vain voi välttyä nyt siltä ajatukselta että olen ikäänkuin se toiseksi paras vaihtoehto, koska eksä ei halunnut jatkaa. Tuntuu nyt niinkuin olisin tahtomattani joutunut kilpailuun tuon eksän kanssa, koska olemme todella monissa asioissa niin samankaltaisia ettei vertailulta voi välttyä. Tunnen vain itseni täysin riittämättömäksi, enkä tiedä pääsenkö tunteesta eroon, mutta sen ainakin tiedän etten halua kokoe tällaista olotilaa pidemmän päälle.
-ap
No onko pakko stalkata. Onko? Sulla on todella heikko itsetunto ja toi sairas toisen ihmisen seuraaminen ja yhtä sairas vertaaminen ei tiedä hyvää suhteellesi. Kumppanisi ei tule sua jaksamaan, jos tuota linjaa vedät.
Sinun kanssasihan kumppanisi on, vai?
Vierailija kirjoitti:
Tuo on oikeasti aika paha...rehellisesti sanottuna oma itsetuntoni ei ainakaan kestäisi tuollaista. Onkohan mies valikoinut sut juuri sen vuosi että muistutat sitä eksää? Se olisi tosi julmaa
Yllättäen nainen on nyt määrittelemässä kriteereitä millä jonkun randomnaisen random mies pariutuu. Mikä sinua vaivaa?
Arvaapa miltä miehenä tuntuu, kun saa tietää että kumppanin exä on sun pitkäaikainen tuttu. Jonka kanssa olen saunonut lukemattomia kertoja ja pannut merkille järkyttävän paljon omaani suuremman varustuksen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä merkitystä on ylipäänsä exällä, sehän on puolison menneisyyttä ja sille on syynsä miksi ovat eronneet. Sinä seukkaat nyt puolisosi kanssa ja piste. Lopeta exän seuraaminen ja vertailu, keskity omaan elämääsi ja hyvinvointiisi sekä parisuhteeseen :) Älä ruoki huonoja fiiliksiä seuraamalla exää.
Juuh, mutta kun olisivat varmasti yhdessä vielä tänä päivänäkin jos se olisi miehestä kiinni.
Omaan hyvinvointiini yritänkin keskittyä ja ihan aidosti siksi mietin, että kestääkö mun itsetunto tässä suhteessa olemista....tai tietysti se kestää, mutten tiedä onko sillä liian negatiivinen vaikutus itseeni. Tiedän että on itsekästä ja kuulostaa ylireagoinnilta, mutta tunnen itseäni kuitenkin sen verran että voin myöntää tuon eksän yhdenkaltaisuuden kanssa olevan minulle ongelma.
Enkä tuota eksää siis seuraa missään, mutta uteliaisuuttani katsoin mitä hänestä löytyy.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti ihmiset etsii saman tapaista seuraa, ne ominaisuudet mitä sinulla on 8n niitä mitä hän arvostaa ja niitä samoja ominaisuuksia on muillakin ihmisillä, sä oot kuitenkin se ihminen kenen kanssa hän haluaa elämänsä jakaa, se on tärkeintä.
Niin, ehkä. Mutta tuossa ei vain voi välttyä nyt siltä ajatukselta että olen ikäänkuin se toiseksi paras vaihtoehto, koska eksä ei halunnut jatkaa. Tuntuu nyt niinkuin olisin tahtomattani joutunut kilpailuun tuon eksän kanssa, koska olemme todella monissa asioissa niin samankaltaisia ettei vertailulta voi välttyä. Tunnen vain itseni täysin riittämättömäksi, enkä tiedä pääsenkö tunteesta eroon, mutta sen ainakin tiedän etten halua kokoe tällaista olotilaa pidemmän päälle.
-ap
No onko pakko stalkata. Onko? Sulla on todella heikko itsetunto ja toi sairas toisen ihmisen seuraaminen ja yhtä sairas vertaaminen ei tiedä hyvää suhteellesi. Kumppanisi ei tule sua jaksamaan, jos tuota linjaa vedät.
Sinun kanssasihan kumppanisi on, vai?
Ihan kuin nykypäivänä kukaan muu ei olisi koskaan etsinyt kumppaninsa eksää netistä. Veikkaan että aika moni on ja ei, se ei munkaan mielestä ole hyä juttu ja ikävä lieveilmiö nykyajassa mutta näin nyt kuitenkin tulin tehneeksi, eikä se tee musta sairasta, on ihan tervettä olla utelias. Eksää en seuraa missään muodossa.
Ja kuten jo mainitsin niin tuolta vertaamiselta on vaikea välttyä sen jälkeen kun havaitsee että meillä on sattumoisin miltei identtiset kiinnostuksenkohteet ja huomattavaa yhtäläisyyttä ulkoisesti.
-ap
Ehkäpä sun miehesi tykkää pienemmistä tisseistä ja pitää sinua aivan riittävän kauniina hänelle.
Voi olla, että mies pitää sinusta jopa luonteesi takia eikä ulkonäköön liittyvistä syistä! Se onkin lohduttavaa, sillä kauneus on katoavaista ja rumuus sen kuin lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä merkitystä on ylipäänsä exällä, sehän on puolison menneisyyttä ja sille on syynsä miksi ovat eronneet. Sinä seukkaat nyt puolisosi kanssa ja piste. Lopeta exän seuraaminen ja vertailu, keskity omaan elämääsi ja hyvinvointiisi sekä parisuhteeseen :) Älä ruoki huonoja fiiliksiä seuraamalla exää.
Juuh, mutta kun olisivat varmasti yhdessä vielä tänä päivänäkin jos se olisi miehestä kiinni.
Omaan hyvinvointiini yritänkin keskittyä ja ihan aidosti siksi mietin, että kestääkö mun itsetunto tässä suhteessa olemista....tai tietysti se kestää, mutten tiedä onko sillä liian negatiivinen vaikutus itseeni. Tiedän että on itsekästä ja kuulostaa ylireagoinnilta, mutta tunnen itseäni kuitenkin sen verran että voin myöntää tuon eksän yhdenkaltaisuuden kanssa olevan minulle ongelma.
Enkä tuota eksää siis seuraa missään, mutta uteliaisuuttani katsoin mitä hänestä löytyy.
-ap
Sulle pitää antaa vain uksi neuvo. Eroa ja mene jonnekin omaan yksityisyyteesi kasvamaan aikuiseksi. Ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Arvaapa miltä miehenä tuntuu, kun saa tietää että kumppanin exä on sun pitkäaikainen tuttu. Jonka kanssa olen saunonut lukemattomia kertoja ja pannut merkille järkyttävän paljon omaani suuremman varustuksen.
Jos tuo on totta, niin ymmärrän kyllä erittäin hyvin miltä tuntuu. Mutta kuullut myös että potentiaalista kokoa ei voida päätellä levossa, joten asia ei ole niin yksiselitteinen kuin miltä näyttää.
-ap
Kuulustele mies ystävällisesti. Kysy miksi näin ja näin. Ja miksi exällä on isommat. Tee kirjauksia. Mieti voiko muualle keskittyä vai viekö exä huomion. Kummitteleva asia kyllä tuossa kohtaa.