Millä varpaat lämpimäksi, aina iltaisin nukkumaan mennessä ihan jäässä!
Taas ovat kuin jääkalikat🥶 sitten alkaa vetää suonta. Illalla/yötä kohden tämä ongelma kun ei liiku, päivällä liike laittaa veren kiertämään eikä varpaita palella mutta annas olla kun pitäisi nukkumaan käydä. Mitkään villasukat tai turkistossutkaan ei auta. Joskus käyn laskemassa kuumaa vettä jaloille että lämpiävät ja pystyn nukkumaan.
Olen harkinnut lämpötyynyn tms ostamista mutta johtoviritykset tuntuu hankalalta. Tai pitää tehdä niin kuin ennen vanhaan ja ostaa antiikkikaupasta sellainen hiilillä täytettävä sängynlämmitin.
Kommentit (108)
Säärystimet auttaa pitämään jalat lämpiminä.
Hanki kuumavesipullo. Laita se sänkyyn peiton alle ainakin 15 min ennen nukkumaan menoa.
Lisäksi lämmin jalkakylpy ja sen jälkeen jalkojen rasvaus hyvällä voiteella, kahdet villasukat ja hieman nilkkojen pyöritystä ja jalkaterien jumppaliikkeitä. Pikkusen kun lisäksi vaikka imuroit ( saat pientä liikuntaa), niin veri kiertää jo paremmin.
Nahasta tehdyt tossut joiden sisällä on vuoraus, lampaanvillaa ?
Nämä ovat reinoja paremmat sillä niillä askellus on äänetöntä, joustavaa.
Mä laitoin pellavasukat, kahdet villasukat ja kietaisin vielä fleecepeiton koko paketin ympärille niin johan lämpeni. Jotkut suosivat kuumavesipulloja, toiset untuvatossuja. Suonenvetoon magnesiumia tai suolaa.
Magnesiumsuolakylpy jaloille. Ostat epsomsuolaa ja kylvetät jalkojasi ennen nukkumaan menoa 15-20 min. Auttaa.
Lämmin suihku ennen nukkumaan menoa. Untuvatossut ja paksun untuvapeiton alle nukkumaan.
Kuumavesipullo on ihana näin talvisin. Olen itsekin viluvarvas eivätkä kahdet villasukatkaan riitä pitämään varpaita lämpimänä. Laitan toisen lämmikkeeksi ristiselkään ja toisen jalkoihin ja nukun ihanasti.
Villasukat tai pörrösukat jalkaan .
Vierailija kirjoitti:
Nahasta tehdyt tossut joiden sisällä on vuoraus, lampaanvillaa ?
Nämä ovat reinoja paremmat sillä niillä askellus on äänetöntä, joustavaa.
Mulla on tuollaiset ei auta, niin kuin ei mitkään villasukatkaan vaikka kerrostaisi yms. Joku lämmitin se kai on hommattava. Ap
Mulla on valkoinen fleecehuopa lakanan päällä jalkojen kohdalla eli jalkojen alla. Lämpöpatja on sängyssä 15 min. ennen nukkumaan menoa. Ota sen pois ennen nukkumaan menoa. Sänky on ihanan lämmin, mutta ei kuuma enää aamuyöstä.
Meinaatko, että edes villasukat eivät riitä pitämään jalkoja lämpimänänä nukkuessa? Vai ennen nukkumaanmenemistä?
Suonevetoon auttaa magnesium. Ota päivittäin, eron huomaa.
Alhainen hemoglobiini voi heikentää ääreisverenkiertoa. Rautatablettia kuuri.
Ja tarpeeksi monet sukat.
Sellainen mikrossa lämmitettävä jyväpussi on hyvä, ja se pitää melko pitkään lämmön peiton alla. Mulla käytössä, suosittelen.
Kahdet polviin ylettyvät villasukat. Jalkojen ympärille villapeitto. Ja sitten sen virallisen peiton alle.
Ostat jyväpussin/turvepakkauksen tmv., jonka voit lämmittää mikrossa. Se sinne peiton alle 30min ennen sänkyyn kömpimistä.
Kannattaa myös kokeilla magnesiumvoidetta tai jotai icepower hottia tai vastaavaa.
Samoin jalkateräjumppa 10min, tennispallon pyörittely jalkapohjan alla 5min jalka ja päälle huolellinen venyttely pohkeille ja jalkaterälle joka suuntaan auttaa.
Kokeile näillä ja jos ei auta, osta lämpöpeitto/petari.
Terv. Sairauden takia kylmäkoipi
Minkälaissa saakelin pakastimessa te oikein asutte?
Suonenvetoon saattaa auttaa monivitamiini/hivenaine tabletti