Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisilla asioilla saa sisustuksessa aikaan ns. vau-efektin?

Vierailija
10.01.2023 |

Ihastusta, ihmettelyä hyvällä tavalla? Miten saisi tavalliseen kotiin tuollaista?

Kommentit (462)

Vierailija
81/462 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmennä kodissa itseäsi. Persoonallisuus on vau.

En näe omaa huusholliani mitenkään ihmeellisenä, mutta kyläilijöiltä saan aina kiittävää palautetta jostain. Taulut, ryijyt ja tapetit/maali. Valaisimet, tekstiilit.... Näillä jo saa ilmennettyä hyvin omaa makua.

Vierailija
82/462 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen päällystänyt kaikki pinnat meripihkalla ja kullalla. 

Kutsun tätä meripihkahuoneeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/462 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksentamalla lattialle ja maalaamalla seinät omilla ulosteilla. VAU on varma.

Mikä saa ihmisen kirjoittamaan tällaisen kommentin? Ei voi kun ihmetellä. Heitätkö jossain työpaikan kahvipöydässäkin tms tuollaisia aivopieruja?

Vierailija
84/462 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla joku lempiväri? Itsellä on ollut jo vuosia neutraali pohja (valkoiset ja ruskeat huonekalut) ja väriä tuon verhoilla, tyynyllä, peitolla, tauluilla ja viherkasveilla. Myös täällä mainittu valaistus, etenkin talvella, on tärkeää. Kattolamppujen lisäksi siis jalkalamppu ja pöytävalaisimia.

Sisustuslehdistä ja blogeista kannattaa etsiä ideoita. Onnea sisustamiseen 😊

Vierailija
85/462 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks olis tärkeetä et joku MUU sanoo vau? Sun koti, sun maku.

Vierailija
86/462 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näkisin millaisesta kodista on kyse, voisin sanoa mikä minulle tekisi siitä kodista ainutlaatuisen.

Mieti millaisessa tunnelmassa viihdyt. Materiaalit, värimaailma, äänimaisema jne.

Sitten etenet kohti sitä, suunnitellusti. Jos tulee vastaan jotain mitä koet oikeaksi valinnaksi muttei sovi siihen suunnitelmaasi olet ehkä löytänyt sen wow-juttusi.

Eli mun mielestä se selviää matkalla tai ehkä vasta kun koti on mieluisa.

Muussa tapauksessahan se koti muotoutuu sen wow'n ympärille.

Meillä on vielä kahden talouden yhdistäminen kesken, paljosta luovuttiin ja uutta (lähinnä vanhaa huutokauppakamareilta) vasta haetaan. Tässä kodissa mulla on ensimmäistä kertaa upea näkymä luontoon, jätin sitten olohuoneen verhoitta (sälekaihtimet on).

Ja jokaikinen kerta kun astun olohuoneeseen, siinä on erilainen maisema ihailtavana. Tänään valuvia sadepisaroita harmaa maisema taustana. Vau!

Vierailija
87/462 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiteella. Oikealla taitella.

Vierailija
88/462 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu minusta myös siitä, minkä tyyppinen ja -ikäinen talo on kyseessä. 

Vierailija
89/462 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä videopätkässä ainakin minun huomioni kiinnittyi erityisesti sisustukseen.

Vierailija
90/462 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla ikäsidonnaistakin, nuorempana mietti paljon miltä itse ja myös koti näytti muiden silmiin. Nyt tekee päätökset oma tahto edellä, mun koti on mun pesä ja mulle mieluinen. En ole iskenyt huonekaluihin taikka designesineisiin rahaa vaikka varaa olisi. En ole myöskään sisustanut pelkällä ikealla. Mielestäni saisi mennä jo toi instakotihullutus ohi missä koti on kuin näyttely. Valtaosa ei varmaan näin elääkään, mut jokunen saattaa siitä ottaa sen kuvitelman että tämä on yleistäkin.

Vierailija
91/462 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustuksen yhtenäisyys, punainen lanka säilyy läpi koko sisustuksen.

Sama lattiamateriaali koko asunnossa tekee tilasta yhtenäisen ja isomman.

Lattia puuta, ei laminaattia.

Asunnon rakentamisaikaa noudattava sisustus, ajattomuus.

Valitsee vain kauniita ja mieleisiä huonekaluja, valaisimia, tekstiilejä, joissa silmä lepää.

Vanhojen ja uusien huonekalujen, valaisimien ym. esineiden yhdistäminen.

Uudet design-huonekalut, muotoilu.

Matolla saa koottua sohvaryhmän ikään kuin yhteen. Mattojen koolla on paljon merkitystä.

Suuret viherkasvit.

Valaistus, paljon yksittäisiä valonlähteitä eli pöytälamppuja, sisustusvaloja ym.

Kauniit design-valaisimet.

Taide, taulut.

Aidot materiaalit, puu, rottinki, puuvilla, villa, pellava, silkki, keramiikka.

Kodikkaat, pehmeät materiaalit, jotka pehmentävät akustiikkaa.

Tuoksut, raikkaus.

Siisteys, karsi kaikki turha tilpehööri pois.

Vierailija
92/462 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhun talja takan edessä lattialla ja vielä parempi jos jääkarhun talja, minusta se oli aika vau.

Vierailija
93/462 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siihen tiettyjä sääntöjä, tärkein on katseen kiinnittäjä, toinen oleellinen värien ja muotojen kokonaisuus, valaistus enempi viihtyvyystekijä, apua on yllin kyllin tarjolla jos vaan viitsii etsiä. 

Vierailija
94/462 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ruuvasin olohuoneen kaikki huonekalut kattoon ylösalaisin. Huone on käyttökelvoton, mutta en koskaan ole saanut mistään sisustusratkaisusta yhtä paljon ihmettelyä osakseni, joten kannatti tehdä.

Vierailija
95/462 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dynaamiiti on nopea sisustuksen uusija.

Vierailija
96/462 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä wau efekti suljetaan ovilla pois vieraiden katseilta.

Vieraat saavat oleskella ja nähdä talostamne sisällä ainoastaan alakerrasta osion. Tuulikaapin, ison aulan portaikolla, valtavan olohuoneen yhdistettynä isoon ruokailu tilaan ja keittiön, sekä yhden wc huoneistamme.

Meidän wau on upea iso SPA osasto jossa 10x4m uima-allas joka on yhdistetty avaraan takkatilaan noin 120m2, lisäksi iso sauna osasto.

Tuosta, emme ole kellekkään kertoneet, emmekä esitelleet, mutta on todella wau.

Vierailija
97/462 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraat saavat oleskella ja nähdä talostamne sisällä ainoastaan alakerrasta osion. Tuulikaapin, ison aulan portaikolla, valtavan olohuoneen yhdistettynä isoon ruokailu tilaan ja keittiön, sekä yhden wc huoneistamme.

Meidän wau on upea iso SPA osasto jossa 10x4m uima-allas joka on yhdistetty avaraan takkatilaan noin 120m2, lisäksi iso sauna osasto.

👏 vauvau

Vierailija
98/462 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis wau. Mutta turhaan tuosta kerroit koska ei siitä tule kenellekään wau-efektiä, jos ei sitä kukaan näe. Eli ei kuulu tähän ketjuun.

Vierailija
99/462 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. 82", jos mahtuu. Alle 60" ei käy. Talvipimeällä projektorikin käy.

Vierailija
100/462 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valaistuksella. Laadukkaasti asennetut epäsuorat valot ainakin saa asunnon vaikuttamaan kalliilta. Amme kylppärissä (siro amme, ei mikään puoli huonetta syövä porehirvitys, etenkään jos tila on pieni). Rohkeus sisustamisessa, jos on tehty hyvä tyylivalinta ja viety se pitkälle.. Yleensäkin jotain erilaista, mutta tyylikästä joka pysäyttää.

Miten valot asennetaan laadukkaasti?