Puhelinmyyjät: Onko parempi sanoa ei heti alussa vai kuunnella myyntipuhe?
Minulla ei ole mitään työtään tekeviä vastaan joten vastaan aina puhelinmyyjien soittoihin ystävällisesti. Jos on kiire niin kerron etten ehdi nyt kuunnella, mutta jos aikaa on niin voin kuunnella esittelyn loppuun. En kuitenkaan koskaan mitään tilaa koska jos jotain tarvitsen niin sen tilaan itse netistä tai ostan suoraan kaupasta. Mutta en halua toisen työtä tai päivää pilata.
Saako puhelinmyyjä enemmän palkkaa siitä jos ehtivät esittää asiansa, vaikkei kohde mitään ostaisikaan? Vai onko parempi heti alkuun keskeyttää myyntipuhe ja kertoa etten osta mitään, jotta myyjä voi siirtyä seuraavaan kohteeseen?
Jos puhelinmyyjä saa enemmän palkkaa siitä että kuuntelen esityksen läpi, niin ajan salliessa voin sen tehdä. Olisi vain kiva tietää onko asia noin.
Kommentit (69)
Helpoimmalla kyllä pääsee kun ei vastaa tuntemattomiin numeroihin.
Kaikki jekuttaminen ja kikkailu voi tuntua itsestä hauskalta kansalaistottelemattomuudelta mutta on lopulta pelkkää ajanhukkaa joka ei niitä myyjiä sen kummemmin ärsytä kuin huvitakkaan. Jos itsellä ei ole muuta tekemistä niin miksei, mutta vaikuttaa vähän kansanradiohenkiseltä setämiesten "rotestilta"...
Sanon vaan, että hankkisit sinäkin itsellesi kunnon ammatin.
Mä olen joskus pyytänyt soittamaan myöhemmin ja sitten ku vakuutusyhtiön kaveri soitti ja kerroin, etten ota mitään ylimääräisiä juttuja niin sen äänestä kuulosti pettymys. Sellanen nuori kundi. Tuli paha olo :(
Eli parempi vain sanoa heti, että kiitos soitosta, mutta en nyt tarvitse mitään ja toivottaa hyvää päinvänjatkoa.
Mulla ON älytön puhelin missä kuuluu kovaa piip jos painelee nappeja puhelun aikana. On kivaa jäynää kun niitä painelee myyntipuheen aikana, välillä krskeyttävätja sanovat "AIH, MIKÄ TUO OLI?? 😄😄😄
Kaverilleni soitti puhelinmyyjä. Kauppasi lehteä ja kaveri kuunteli nätisti. Kävi niin ettei muistanut tuleeko se lehti jo heille kotiin ja pyysi soittamaan hetken päästä uudelleen kun tarkisti asian. No ei tullut sitä lehteä muttei soitettu takaisin. Puolen vuoden päästä joku uusi reppana yritti myydä samaa lehteä..... Silloin tuli hiukan palautetta kuka keskeyttää työnsä ja olis tullu kaupat muttei toista osapuolta huvittanut hoitaa osaansa. Pitäköön paskansa jo periaatteesta. Tositarina kun olin itse kuulemassa.
Onko heille kotonakaan opetettu mitään tapoja? Ei voi vaatia kohtelua ellei ole sen arvoinen. Tuleeko kenkää jos kysyy kumminkin? Rahaa firmalle kai ollaan tekemässä. Minua ainakin kiinnostaa asiakkaan tarpeet ja kaupan toteutuminen sitä kautta mutta minä en kauppaakaan roskaa humpuukifirmassa.
Soitonsiirto maksulliseen numeroon josta tilittää rahaa itselle. Jaaritelkoon ummet lammet, esitän vielä paljon täsmentäviä kysymyksiä.
Jos olen hyvälä tuulella, katkaisen puhelun heti sanomatta sanaakaan. Jos olen pahalla tuulella, jätän myyjän itsekseen sönköttämään ja tuhlaamaan aikaansa.
Yritän houkutella näitä aina puhelinseksiin
Orpo mainittu. Orpo ei silti kai allekirjoittanut näiden reppanoiden työsopimuksia. Vai onko puhelinmyyjät velvoitetyöllistettyjä? Kaikki? Ennemmin perustan itse semmosen firman johonkin viron rekisteriin kuin menisin semmoiseen per se rais kattavaksi. Tai kerään pulloja. Tietysti kersoilla tulee olemaan hankalaa päästä minkään työn syrjään. Onneksi ehdin elää nuoruuteni 80-luvulla jonka päätti pankkikriisi. Sen jälkeen on Suomi mennyt kaikki vuodet huonommaksi. Väitän että Orpo sai siten valmiiksi paskan maan johdettavaksi. Se, että tämä maa on yksi iso kirpputori on myös ihmisten äänestämä. Mitäs läksit.
Heti vaan ettei osteta mitään, kuulemiin ja luuri kiinni. Eikä jää kuuntelemaan jonkun Renoan puhelinmyyjän kysymyksiä että no miksi ei osteta.
Olen kuullut, että on erilaisia sopimuksia. Tyyliin "päivässä/tunnissa pitää soittaa (vastattuja) puheluita X kpl" ja "päivässä/tunnissa pitää soittaa Y min kestäneitä puheluita X kpl", että saa peruspalkan. Kysy siis myyjältä onko parempi kuunnella myyntipuhe vai vapauttaa hänet soittamaan uutta puhelua.
Tervehdin ja pyydän kertomaan lisää.
Laitan puhelimen pöydälle.
Tulen noin vartin päästä katsomaan, puhelu on yleensä päättynyt.
Keskeytän aina alkuunsa. Kysyn mistä ovat saaneet tietoni ja sitten käsken heidän poistamaan kaikki tietoni minusta GDPR:n mukaan.
Jos ensinkään vastaatte rekisteröityy puhelinnumero aktiiviseksi ja ihmisen käyttämäksi (eikä esim. mokkulan tai riistakameran simmiksi). Pelkästään vastattujen numeroiden lista on kauppatavaraa seuraavalle riivaajalle ja sen voi myös pölliä yritysten koneelta etänä. Semmonen lista kiinnostaa ulkomaillakin, missä eu:n tietosuojat ja gdpr ei rasita ketään. Lisätään joukkoon vielä valetukiasemat saadaan matriisiajolla ja boteilla tehtyä big dataa ihmisten liikkeistä ja toiminnasta. Konehan nämä hoitaa eikä kenenkään tarvitse käsin kytätä. Jos minä pystyn tämmöistä kuvittelemaan niin pystyy joku muukin. Ja minä olen vielä täysin harmiton.
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on opiskelijan sivutyö? Useampi opiskelukaveri teki puhelinmyyntiä opintojen ohessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on opiskelijan sivutyö? Useampi opiskelukaveri teki puhelinmyyntiä opintojen ohessa.
Ja yhtä köyhänä lähti hommista kuin saapuikin
Vierailija kirjoitti:
Jos olen hyvälä tuulella, katkaisen puhelun heti sanomatta sanaakaan. Jos olen pahalla tuulella, jätän myyjän itsekseen sönköttämään ja tuhlaamaan aikaansa.
Jos puhelun pitää kestää tietyn aikaa, että se lasketaan puheluksi teet myyjälle palveluksen.
Hyvä aloitus ap:ltä. Itsekin olen miettinyt samoja pointteja.
Minulla on yksi ainoa ehto, että kuuntelen mainospuheen ja ostan tuotteen, että kysytään ihan ensimmäiseksi minulta, onko minulla nyt aikaa tähän puheluun?
Jos ei kysytä, niin saatan olla epäkohtelias, kun lopetan puhelun. Kerran huomautin, ettet kysynyt sopiiko nyt puhua, niin vastaus oli, että heille on opetettu, että ei tarvitse kysyä.
Olettaminen on yksi nykyajan vitsauksista. Useimmiten oletetaan väärin.
Puhelinmyyntiin pitäisi kehittää jotain turvallisuutta lisäävää.