Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelinmyyjät: Onko parempi sanoa ei heti alussa vai kuunnella myyntipuhe?

Maailman Matkaaja
10.01.2023 |

Minulla ei ole mitään työtään tekeviä vastaan joten vastaan aina puhelinmyyjien soittoihin ystävällisesti. Jos on kiire niin kerron etten ehdi nyt kuunnella, mutta jos aikaa on niin voin kuunnella esittelyn loppuun. En kuitenkaan koskaan mitään tilaa koska jos jotain tarvitsen niin sen tilaan itse netistä tai ostan suoraan kaupasta. Mutta en halua toisen työtä tai päivää pilata.

Saako puhelinmyyjä enemmän palkkaa siitä jos ehtivät esittää asiansa, vaikkei kohde mitään ostaisikaan? Vai onko parempi heti alkuun keskeyttää myyntipuhe ja kertoa etten osta mitään, jotta myyjä voi siirtyä seuraavaan kohteeseen?

Jos puhelinmyyjä saa enemmän palkkaa siitä että kuuntelen esityksen läpi, niin ajan salliessa voin sen tehdä. Olisi vain kiva tietää onko asia noin.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Parempi sanoa heti.

Vierailija
2/69 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun järkeen kävisi, että lopettaisi puhelun alkuunsa (teen niin jo itsenikin takia). Sitten puhelinmyyjä pystyy hylkämään toteutumattoman kaupan nopeammin ja pääsee uuden uhrin kimppuun. Jos haluaa oikein kiusaa tehdä, niin sittenhän sitä vaan pitkittäisi ja pitkittäisi puhelua ja vasta lopuksi sanoisi ei kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti luuri kiinni jos ei kiinnosta, pääsee nopeammin yrittämään seuraavaa.

Vierailija
4/69 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut innostuu sitä enemmän mitä pitempään saavat puhua. Kerran kun oli aikaa niin kuuntelin ja vastailin vain, jos myyjä kysyi jotain. Vastaukseni aivan kaikki kysymyksiin oli, että en ole kiinnostunut. Ajattelin piruttain kokeilla kuinka tyhmä se puhelinmyyjä oikein on ja kauanko se viitsii tuhlata aikaansa. Se puhelu kesti puolituntia.

Vierailija
5/69 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa palkan vain myynnistä joten älä hukkaa aikaa kuuntelemalla.

Vierailija
6/69 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanotaan EI NYT KIINNOSTA, niin sitä juttua ei jatketa. Uittu monelle pakko lyödä poikki kun ei usko js estoon samantien.

Vierailija
7/69 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä soitetaan uudestaan "puhelu katkesi äsken..."!

Vierailija
8/69 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet näistä puhelinmyyjistä luulevat väsyttävänsä asiakkaan ja heille ei riitä, että sanoo monta kertaa ettei kiinnosta. Juttu vaan jatkuu ja jatkuu. Ihan oma vika, jos aikaansa haluavat tuhlata. Minä en mielelläni lyö luuria kenenkään korvaan. Joskus on tosin pakko, jos muu ei auta.

Vierailija
9/69 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan pöytälevyn hoitaa keskustelun ;-)

Vierailija
10/69 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä puljusta soittaa seuraavana päivänä toinen myyjä.

Vierailija
11/69 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan aina sönköttää ja venytän itse puhelua kunnes sanon ei kiitos.

Vierailija
12/69 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä puljusta soittaa seuraavana päivänä toinen myyjä.

Niin tekee, ja eri numerosta. Numeroiden estolistalla on pitkä rimpsu samanalkuisia numerosarjoja, kun eivät ymmärrä sanaa ei. Jokainen päätyy estolistalle. Enää en vastaa niihin ollenkaan, siinähän tuhlaavat aikaa. 

Vierailija
13/69 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon aina heti alkuun, että ei kiitos, en ole kiinnostunut. Usein siinä vaiheessa päästään toivottelemaan hyvät päivänjatkot puolin ja toisin. Jos myyjä jatkaa myyntipuhettaan, toistan etten ole kiinnostunut. Jos edelleen jatkaa, kolmatta kertaa en sano, vaan lyön luurin korvaan.

Vierailija
14/69 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa miettinyt, että jos puhelinmyyjä saa peruspalkan ja sen päälle  provikan myynnistä kannattaako kuunnella ihan vain antaakseen puhelinmyyjälle jotakin tekemistä? Olen luullut, että peruspalkka kuitenkin on?

Kuuntelen(?)  myyntipuhelut loppuun asti. Touhuan siinä samalla muuta ja miksi se ei ole niin kauhean hankalaa, jos toinen jotakin selittää. Suurin osa puheista menee ohi korvieni ja joskus pitää lopussa tarkistaa, että mitäs sä olitkaan mulle kauppaamassa. Joskus on vaan jääty jotakin juttelemaan ja kerran sovittiin yhden myyjän kanssa ihan tapaaminenkin, koska oli niin hauska tyyppi muuten. (Ei deittejä, vaan juhlittiin useampi kerta kapakoissa.)

Vierailija
15/69 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen toisinaan siten, että jätän puhelimen auki pöydälle ja markkinoija saa siellä pulista keskenään. Luonnollisestikaan en osta mitään.

Toivoi tämän tavan leviävän laajemmalle, koska tällöin puhelinmyynti kuolisi omaan mahdottomuuteensa sekä myyjän että hänen työnantajansa ajanhukkana.

Vierailija
16/69 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi he siis eivät usko, kun sanoo että ei voisi vähempää kiinnostaa? Pajatus vaan jatkuu. Onko tämä joku työnantajan määräys, että myyjä ei saa missään olosuhteissa lyödä luuria korvaan? No, on sitäkin tapahtunut, kun on sanonut tarpeeksi monta kertaa ei, kun nyt on saanut edes sen puheenvuoron.

Vierailija
17/69 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole missään antanut suostumustani siihen, että minua saa häiriköidä joillain diipadaapa markkinointipuheluilla.

Luuri korvaan heti.

Vierailija
18/69 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä soitetaan uudestaan "puhelu katkesi äsken..."!

Höpö höpö, ei todellakaan soiteta. Lyön aina luurin heti korvaan eikä ole tuollaisesta kokemusta.

Vierailija
19/69 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä syyllistää sitä, jolle soitetaan. Vaikka kuinka sanoo että EI KIINNOSTA niin juttu vaan jatkuu ja jatkuu.

Vierailija
20/69 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tunnet tarvetta mielistellä tyyppejä jotka häiritsee kotirauhaasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi