Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys pojan pissattamisesta kesken pihaleikkien

Vierailija
25.08.2008 |

Miten te kokeneemmat olette toimineet kun poika (kuivaksi opetteleva) ilmaisee pissahädästään kesken pihaleikkien? Tällaisella säällä ei ole enää niin helppoa riisua haalaia ym. ja ottaa lasta syliin istumaan pissaamaan. Vetskarin raosta tuo pissatus on melko hankalaa, mutta jotenkinhan se sieltä olisi tehtävä...

Vinkkejä otetaan vastaan!

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pikkulapsessa mitään, mutta ku kyseessä on isommat..

Eilen kun olin lapseni kanssa puistossa, näin kyllä jotain aika hirveää.

Nimittäin puiston hiekkakentän juurella, kolme noin 10-vuotiasta tyttöä oli

leikkimässä. Yhtäkkiä yksi heistä valitti pissahätää ja kaksi muuta ehdottivat

että mennään pissalle puun juurelle. Niin.. kaikki menivät, laskivat housunsa

ja pissasivat koko puiston nähden puun juureen, joka oli ihan hiekkalaatikon

vieressä. On siinäkin käytöstä..

Vierailija
2/47 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uudestaan kotiin tultaessa, niin sitten ulos pitää laittaa vaippa. Iljettävää kun ihmiset pissattaa lapsiaan ihan leikkipuistojen raunoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä se kaikessa yksinekrtaisuudessaan :D

Tyttö onkin sit vaikempi tapaus. >En ole onnistunut pissattamaan niin et vaan vetäis haalarit nihlkkoihin ja noistais pisaamisasentoon... Aina menee haalareille.

Vierailija
4/47 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojalle enää vaippaa lainkaan. Epäilen vain, että väkisinhän sitä tulee haalaria sotkettua pissaan tällaisissa tapauksissa. Pidättekö itse pippelistä kiinni kun poika pissaa, vai annatteko pissan vain tulla? Pitääkö poika kenties itse pippelistään kiinni vai miten on?

ap

Vierailija
5/47 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedetään housuja puolireiteen alas. Poika pitää itse pippelistä ja mä kallistan kainaloista kiinnipitäen. Ei ihan yhtä jyrkässä etunojassa kuin mäkihyppääjät, mutta tarpeeksi kuitenkin, ettei olla haalaria sotattu :).

Vierailija
6/47 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se muuten menee.

Vierailija
7/47 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housut (ja haalari) kinttuihin. Tyttö ylös (syliin) käsillä polvitaipeista kannatellen ja antaa liristä. Koskaan ei ole pissoja roiskunut vaatteille.

Vierailija
8/47 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä oppivat itse pitämään ja äitiä tarvitaan enää kallistamassa :)

Vierailija
9/47 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsikin pitäisi opettaa siihen, että vessa on se paikka jossa nämä tarpeet hoidetaan. Ei ole ihme, että aikuiset miehet lorottelee porttikonkeihin kun on lapsena opetettu lorettelemaan milloin minnekin.

Kyllä kai nyt lähes 4 vuotias pystyy ulkoilun ajan pidättämään pissaa.

Vierailija
10/47 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

härveli sit erilainen kuin kympin kun en vaan noin onnistu... Tai sit en ole koittanut tarpeeksi montaa kertaa....

Vierailija
11/47 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä matkaa 3,5 km puistoon. Puiston ympäristössä ei ole mitään yleisövessaja lähimaillakaan. Puskaa ja metsää kyllä riittää.

Vierailija
12/47 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä koskaan tullut tilannetta, että lasta pitäisi pissattaa ulos. Ja kolme lasta olen jo opettanut kuivaksi, jokaisen n 2-vuotiaana.

Vierailija
13/47 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei vielä ole kovin kylmä, joten ulkona pissaaminen onnistunee, kunhan oikea asento löytyy. Kylmemmällä säällä uskon itsekin, että pidättäminen onnistuu - johan pojalla silloin on enemmän ikääkin.

t. Ap

Vierailija
14/47 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja parin tunnin (viimeistään kolmen tunnin) kuluttua tullaan takaisin kotiin, niin luulisi nyt lapsen sen aikaa pystyvän pidättämään.

Meillä matkaa 3,5 km puistoon. Puiston ympäristössä ei ole mitään yleisövessaja lähimaillakaan. Puskaa ja metsää kyllä riittää.

Vierailija
15/47 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapset eivät ole samanlaisia, jos sinun lapsesi osaa pidättää ja on oppinut kertalaakista kuivaksi, yritä ymmärtää, että kaikille se ei ole yhtä helppoa. Hätä voi yllättää, vaikka kotona lähtiessä olisikin käyty pissalla. Silloin pissataan puskaan, vaikka kuinka av-mammat mulkoilisivat. Ja sitten kun pidättäminen onnistuu, puskaan pissaaminen loppuu. Älytöntä verrata pienen lapsen pissahätää kännisten äijänköriläiden kuseskeluun. Olette naurettavia.

Vierailija
16/47 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä koskaan tullut tilannetta, että lasta pitäisi pissattaa ulos. Ja kolme lasta olen jo opettanut kuivaksi, jokaisen n 2-vuotiaana.

Sitä että lapselle tulee ulkona pissahätä?

Ulkoiletteko aina vain omassa pihassa, vai niin lyhyitä aikoja että lapsille ei kerkeä tulla edes hätää?

Esikoinen (jolta jäi vaippa pois 1v9kk ikäisenä, eikä sen jälkeen vaippaa antanut edes laittaa )käy ainakin aika usein pissalla. Ja kyllä me ulkoillaan yleensä n. 1½-2 tuntia kerralla. Monta kertaa on puska pissalla käyny ja käy jatkossakin jos pisattaa.

Kuopus on vasta 1v3´kk joten vielä vaipoissa.

Vierailija
17/47 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotoa lähdetään 9.30 ja puistosta lähdetään pois 12.30 ja kotimatkalla nukahtavat autoon joten pakkohan ne on johonkin pissattaa....

2v ja 3,5v ei me aleta kotiin jäämään siksi, ettei kaupunki ole rakentanut vessaa puistoon. Mutta ei myöskään käyttämään vaippoja sen takia.....

Vierailija
18/47 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole tuollaiseen päivärytmiin vielä törmännyt. Ymmärrän että tuossa jo tarvitaan pissattamista. Siltikin olen sitä mieltä, että VESSA on tarpeiden tekoa varten, ei leikkipuiston reunan nurmikkoalueet (niin kuin olen nähnyt monen äidin tekevän).

kotoa lähdetään 9.30 ja puistosta lähdetään pois 12.30 ja kotimatkalla nukahtavat autoon joten pakkohan ne on johonkin pissattaa....

2v ja 3,5v ei me aleta kotiin jäämään siksi, ettei kaupunki ole rakentanut vessaa puistoon. Mutta ei myöskään käyttämään vaippoja sen takia.....

Vierailija
19/47 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai yleensä lapset pyytää eväitä n. 11.30....

Lounasta meillä syödään klo 14.30 kiitos kysymästä :)

Tai voi meillä "lounastakin" olla klo 11.30 mutta yleensä meillä on "välipala" siihen aikaan.

Onko sillä väliä minkänimisiä ruokia meiläl syödään mihinkin aikaan?

Vierailija
20/47 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lähdemme ulos n klo 10 ja palaamme kotiin lounaalle n klo 12. Kotona käymme vessassa uloslähtiessa ja uudestaan kotiin tullessa. Perheen kuopus on nyt 2v5kk (ja kesällä pääsimme eroon vaipasta), keskimmäinen on 4v ja esikoinen aloitti juuri esikoulun.

Käymme noiden kahden nuoremman lapsen kanssa vähintään kolme kertaa viikossa puistossa (johon matkaa n 1,5 km). Muina päivinä ulkoilemme omassa tai jonkun ystäväperheen pihassa. Kertaakaan ei todellakaan ole tarvinnut ketään näistä kolmesta vielä ulkona pissattaa.

Lapsi oppii pitämään normaalina niitä asioita joita saa tehdä. Lapsenne oppii siis pitämään normaalina sitä, että kesken ulkoilun käydään kuseskelemassa milloin mihinkin. Ei oikein mene perille minulle.

Sitä että lapselle tulee ulkona pissahätä?

Ulkoiletteko aina vain omassa pihassa, vai niin lyhyitä aikoja että lapsille ei kerkeä tulla edes hätää?

Esikoinen (jolta jäi vaippa pois 1v9kk ikäisenä, eikä sen jälkeen vaippaa antanut edes laittaa )käy ainakin aika usein pissalla. Ja kyllä me ulkoillaan yleensä n. 1½-2 tuntia kerralla. Monta kertaa on puska pissalla käyny ja käy jatkossakin jos pisattaa.

Kuopus on vasta 1v3´kk joten vielä vaipoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän