Miten tulkitset, jos deitti ei halua nähdä kahvilassa?
On kuulemma huono puhumaan asioistaan kahvilassa. Kävelyllä käyminen sensijaan olisi ok.
Kommentit (328)
Muakin ahdistaisi treffit kahvilassa. Se pienen pöydän ääressä istuminen, jos ei olekaan mitään puheen aiheita. Kävely oisi kiva etenkin jossain virikkeellisessä paikassa, missä on paljon nähtävää ja kommentoitavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mua inhottaa kahvilatreffeissä se, jos jossain vieruspöydässä huomataan, että olen ensitreffeillä. Että ongelmansa kullakin.
No, varsinkin korona-aikaan kävelyllä ihan harrastuspohjalta bongailtiin ensitreffeillä olevia pareja. Siellä poluilla niihin tuli kiinnitettyä ihan eri tavalla huomiota, hauskuutettiin itseämme kuvittelemalla treffien kulkua ja osapuolten ajatuksia toisistaan. Kahvilassa en tätä ole koskaan harrastanut.
No, tämän keskustelun perusteella kannattaa ehdottaa " omanlaisiaan" treffejä. Sittenpähän näkee, että natsaako.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan normaalia. Minkä takia treffien pitäs olla kahvilassa?
Kahvilatreffit on ei-niin-luovan ihmisen ratkaisu. Treffeille mennään yleensä kahvilaan, joten ehdotanpa treffejä kahvilaan.
Eiköhän ekoille treffeille ainakin tuntemattoman kanssa mennä lähinnä katsomaan, onko se normaali ja onko mikään suhde edes teoriassa mahdollinen. Ei siinä ole tarkoitus sen ihmeempää tehdä tai varsinkaan päätyä olemaan väkisin pitkään yhdessä. Ihan sama, kuinka persoonatonta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin. Kahvilatreffit on usein paljon kiusallisemmat kuin kävely.
Tämä. Kahvilassa joutuu olemaan naamatusten toisen kanssa mikä voi tuntua ahdistavalta, eikä tilanteesta poistuminen myöskään käy yhtä helposti kuin kävelytreffeillä. Lisäksi ympärillä on aina enemmän tai vähemmän hälinää, ja joku voi kuunnella mitä keskustelette. Ainakaan itse en haluaisi kertoa itsestäni toiselle tilanteessa, jossa joku ulkopuolinen voi kuulla.
Ja itse en suoraan sanottuna ymmärrä, mikä kahviloissa ylipäätään vetää ihmisiä puoleensa. Menen vain olosuhteiden pakosta. Jos mies ehdottaa kahvilatreffejä, se on hyvä merkki siitä, ettemme ole samalla taajuudella.
Voisiko joku avata että miten kävelytreffeiltä poistuminen on helpompaa, kuin kahvilassa? Lähdetään vain vetämään kävelytreffeillä ja kävellään eri suuntaan tai pysähdytään liikennevaloissa kun toinen jatkaa matkaa? :D
On munkin mielestä kahvilatreffit helposti vähän tönköt mutta toisaalta julkinen paikka on turvallinen. Yhden kahvikupin vetäisee huiviinsa vaikka kymmenessä minuutissa jos niikseen tulee ja sen verran nyt seisoo vaikka päällään. Juo kahvin, sanoo toiselle että tästä ei nyt taida oikein tulla mitään jos oikein paha tilanne on ja lähtee pois. Ahdistavampi ajatus se kävellessä poistuminen tuntuu kun ei välttämättä ole mitään "ihmisvilinää" mihin kadota.
Vierailija kirjoitti:
Entä julkinen parkkipaikka pihassa, josta kumpikin voi paeta äkkiä.
paeta? tsunamia? karhua? poliisia?
Kahvilat ovat rahastuspaikkoja. En kannata mennä niihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Kahvilassa joutuu olemaan naamatusten toisen kanssa mikä voi tuntua ahdistavalta, eikä tilanteesta poistuminen myöskään käy yhtä helposti kuin kävelytreffeillä. Lisäksi ympärillä on aina enemmän tai vähemmän hälinää, ja joku voi kuunnella mitä keskustelette. Ainakaan itse en haluaisi kertoa itsestäni toiselle tilanteessa, jossa joku ulkopuolinen voi kuulla.
Ja itse en suoraan sanottuna ymmärrä, mikä kahviloissa ylipäätään vetää ihmisiä puoleensa. Menen vain olosuhteiden pakosta. Jos mies ehdottaa kahvilatreffejä, se on hyvä merkki siitä, ettemme ole samalla taajuudella.
Voisiko joku avata että miten kävelytreffeiltä poistuminen on helpompaa, kuin kahvilassa? Lähdetään vain vetämään kävelytreffeillä ja kävellään eri suuntaan tai pysähdytään liikennevaloissa kun toinen jatkaa matkaa? :D
On munkin mielestä kahvilatreffit helposti vähän tönköt mutta toisaalta julkinen paikka on turvallinen. Yhden kahvikupin vetäisee huiviinsa vaikka kymmenessä minuutissa jos niikseen tulee ja sen verran nyt seisoo vaikka päällään. Juo kahvin, sanoo toiselle että tästä ei nyt taida oikein tulla mitään jos oikein paha tilanne on ja lähtee pois. Ahdistavampi ajatus se kävellessä poistuminen tuntuu kun ei välttämättä ole mitään "ihmisvilinää" mihin kadota.
Kävellessä on helpompi sanoa että lähden nyt menemään kuin kahvilassa, jossa olet naamatusten toisen kanssa ja näet hänen pettyneen reaktionsa. Ja treffikumppani saattaa kahvilassa viivytellä oman kahvikuppinsa juomista, ja kokisin epäkohteliaaksi lähteä, ennen kun hänkin on saanut juotua.
Jos ehdotan kahvilatreffejä uudelle ihmiselle ja vastaus on ei, niin ensivaikutelma on huono. Etsin joustavaa ihmistä, joka ei ala vaikeilla joka jumalan asiassa. Normaalille ihmiselle on ihan sama, nähdäänkö kävelyllä, museossa vai kahvilassa. Joo, joka juttu ei ole lemppari, mutta sellaista se on. Normaalit sosiaaliset taidot omaava ihminen myös ymmärtää, ettei ole fiksua aiheuttaa kiusallista tilannetta kieltäytymällä uuden ihmisen ihan tavallisesta asiasta. Haluan käydä toisinaan kahvilassa kavereiden ja kumppanin kanssa joka tapauksessa, joten joku kahvilakammoinen tai tyyppi jolla ei ole varaa siihen, ei kiinnosta.
Pitäisin kummallisena. Kävelytreffit ovat täysin ok, kävelyllä kävin omankin puolisoni kanssa, mutta minua ihmetyttäisi suuresti se, että joku ei halua nähdä kahvilassa, koska on huono puhumaan asioistaan siellä. Miten sitten jatkossa, jos kehittyisi parisuhde, eikö sittenkään käytäisi kahviloissa? Entä ravintoloissa, baareissa...?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin kummallisena. Kävelytreffit ovat täysin ok, kävelyllä kävin omankin puolisoni kanssa, mutta minua ihmetyttäisi suuresti se, että joku ei halua nähdä kahvilassa, koska on huono puhumaan asioistaan siellä. Miten sitten jatkossa, jos kehittyisi parisuhde, eikö sittenkään käytäisi kahviloissa? Entä ravintoloissa, baareissa...?
Ei enää yli 30-vuotiaana käydä kahviloissa paitsi ulkomailla.
Minusta on paljon kivempaa kävellä ympäriinsä rennosti jossain kodin lähistöllä. Siinä samalla voi hörppiä mukavia juomia. Tulee puheenaiheitakin, kun ohi menee muita ihmisiä, autoja ja voi tapahtua jotain yllättävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei enää yli 30-vuotiaana käydä kahviloissa paitsi ulkomailla.
Tuo 60+ mieheni on innokkaampi kahviloissa kävijä kuin minä. Ja puhun nyt kahviloista, en ABC:stä tai Shellin baarista.
Pihi, varaton, varattu tai pelkoinen /estoinen.
Mies on varattu, jos ei halua kahvilaan. Mitä muita typeriä rajoituksia on, jos ekoilla treffeillä ei halua kahvilaan? Unelmien naisen kanssa käy treffit kuin treffit.
Vierailija kirjoitti:
Minä menisi mieluummin sinne kahvilaan. Kokisin sen helpompana. Tykkään käydä lenkillä yms yksin.
Minä myös. Mutta jos toinen ehdottaisi kävelyä, tuntuisi tyhmältä alkaa nihkeillä. Samaa ajattelisin toisinpäin, jos itse olisin ehdottanut treffejä kahvilaan.
Vessanlattialla on tympiää nusaista, puskass mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Kuvitelkaa tilanne, jossa treffeille ilmestyy selkeästi aineissa ja sekaisin oleva henkilö. Onko helpompaa keskeyttää kahvilatreffit vai kävelytreffit? Kävelytreffeillä voi alkaa seurata ja eikä henkilökuntaa (esim vartijaa) puuttumassa tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Kuvitelkaa tilanne, jossa treffeille ilmestyy selkeästi aineissa ja sekaisin oleva henkilö. Onko helpompaa keskeyttää kahvilatreffit vai kävelytreffit? Kävelytreffeillä voi alkaa seurata ja eikä henkilökuntaa (esim vartijaa) puuttumassa tilanteeseen.
Ei kannata treffata tuntematonta ollenkaan. Tutustu ensin toiseen somessa ja vasta sitten tapaaminen.
Ei tuo kerro ihmisen luovuudesta yhtään mitään.