Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun olen ylipainoinen (bmi 25,8) ja terveyskeskuksesta ei saa apua painonpudotukseen?

Vierailija
08.01.2023 |

Olen hieman ylipainoinen nainen. Ennen olin hoikka, sitten lihoin kahdessa vuodessa 20kg. Niistä karistanut jo 5kg omin avuin. Nyt mitat 161cm 67kg.
Soitin terveyskeskukseen että pääsenkö ravitsemusterapeutille kun paino ei vaan putoa enää, junnannut samassa heinäkuusta 2022. En kuulemma pääse.
Miksen?! Eikö lihavia halutakaan saada terveiksi? Lihavuudesta tulee kaikenlaisia elintapasairauksia, huolestuttaa ettei mun lihavuutta oteta tosissaan. Mistä saa apua kun terveyskeskus ei auta?

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun paino ei putoo sä teet jotain väärin. Turha syytellä muita. 

Vierailija
2/100 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä nu happea. Oot vielä hoikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvinnut apua lihomiseenkaan.

Vierailija
4/100 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hei sun lihavuus tosissaan otetaan hampaisiin vakavana asiana.

Vierailija
5/100 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos menisit kävelylenkille ja jätät mätöt ostamatta. Turha ulista ettei paino putoa. Putoaa jos on tahtoa.

Vierailija
6/100 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sun paino ei putoo sä teet jotain väärin. Turha syytellä muita. 

En syyttele vaan haluaisin apua esim ravitsemusterapeutilta että mitä teen väärin. Haluaisin että paino lähtee taas putoamaan. T ap

Vierailija
7/100 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos menisit kävelylenkille ja jätät mätöt ostamatta. Turha ulista ettei paino putoa. Putoaa jos on tahtoa.

Käyn pilateksessa kolmesti viikossa ja en syö juurikaan herkkuja. Siksi haluan tietää että onko syynä esim se että käytän oivariinia enkä beceliä.

Vierailija
8/100 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn pilateksessa kolmesti viikossa ja en syö juurikaan herkkuja. Siksi haluan tietää että onko syynä esim se että käytän oivariinia enkä beceliä.

Miksi tarvit tähän jonkun asiantuntijan mielipiteen, kun voit vaan koittaa vaihtaa sen levitteen ja katsoa tuleeko muutosta?

Vierailija
9/100 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tarvit tähän jonkun asiantuntijan mielipiteen, kun voit vaan koittaa vaihtaa sen levitteen ja katsoa tuleeko muutosta?

Se on vaan yksi osanen palapeliä, annoin esimerkiksi. T ap

Vierailija
10/100 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän terveyskeskukseen mennä pikkuhaavojenkaan vuoksi, vaan itse puhdistetaan haava ja laitetaan laastari. Ylipainosi on samaa luokkaa. Jos et tiedä, miten voit hoitaa sitä, katso netistä. Tässä yksi linkki https://www.kaypahoito.fi/khp00017

Vierailija
11/100 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä? Mä olin 47 vuotiaaksi asti 50kg (pituus 159cm.) Nyt paino 57kg. ja ikä 51v.Yritän laihduttaa noin neljä kiloa kesään mennessä.

Vierailija
12/100 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä? Mä olin 47 vuotiaaksi asti 50kg (pituus 159cm.) Nyt paino 57kg. ja ikä 51v.Yritän laihduttaa noin neljä kiloa kesään mennessä.

Olen 28. Kaksi vuotta sitten aloin syömään olantsapiini nimistä psykoosinesto lääkettä. Epäilen sen lisänneen ruokahalua ja se myös hidastaa rasva-aineenvaihduntaa.

Vierailija
13/100 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini laihdutti 25 kg ihan ilman mitään ravintoterapeutin apua.

Vierailija
14/100 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provoiletkohan? Jätä levitteet kokonaan pois, kuten se mille niitä levittäisit. Puuroon voit laittaa pienen voisilmän. Syö tarvitsemasi rasva oliiviöljynä.

"juurikaan herkkuja" - ne jätetään tietty pois ja siirrytään askeesiin, kunnes paino on tavoitteesssa. Sen jälkeen syödään mitä halutaan, kunhan paino säilyy.

Kortisonia syödessä jouduin itse siirtymään täysaskeesiin kun ei normaaliaskeesi riittänyt.

Vierailija
15/100 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENE LENKILLE, SYÖ VÄHEMMÄN JA LOPETA VALITUS.

Nainen50

Vierailija
16/100 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 28. Kaksi vuotta sitten aloin syömään olantsapiini nimistä psykoosinesto lääkettä. Epäilen sen lisänneen ruokahalua ja se myös hidastaa rasva-aineenvaihduntaa.

Itsellä on myös ollut tuontyyppisiä sivuvaikutuksia. Täytyy vaan siirtyä askeettisempaan ruokahuoltoon, ainakin sen verran ettei liho lisää.

Vierailija
17/100 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota ei kyllä yksin varmaankaan ratkaista. Selititkö tuon lääkeasian terkkakeskuksessa? Tosin bmi 25 lienee ihan ok, jos vyötärönympärys ei mene yli suosituksen, oliko se nyt jossain 80cm ja toisaalla 90cm, siitäkin pitäisi ottaa selvää.

Jos lääke toimii, älä lähde sitä vaihtamaan. Psykoosi vs. lievä ylipaino, selvä juttu kumpi on parempi.

Tsemppiä!

Vierailija
18/100 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla voit vaihtaa niitä muitakin osasia ja katsoa auttaako. Jos maltat nähdä vähän vaivaa, niin ei se ole niin vaikeaa, työlästä tosin voi olla.

Vierailija
19/100 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule ravintoterapeutilta ratkaisua pohdintoihisi. Ihan viran puolesta suosittelevat Beceliä. Itse olen mieluummin ilman levitettä kuin söisin Beceliä, en ota kantaa terveellisyyteen, mutten pidä mausta. Jos painoni alkaa nousta niin jätän ensin voileivät pois, seuraavaksi jätän suklaan ja makeiset pois. Nyt vaakani kertoo, että saan ostaa suklaata seuraavalla kauppareissulla, leipää ja levitteitä myöskin. Menikin useampi kuukausi ilman.

Vierailija
20/100 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö ensin itsesi satakiloiseksi ja kysy sitten apua.