Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyörittekö yöpaita päällä pitkin iltaa sohvilla ja sitten menette se päällä sänkyyn??

Vierailija
07.01.2023 |

Oikeasti, tekeekö ihmiset niin että pukevat illalla yöpaidan päälle ja sitten vielä hengailette televisiota katsomassa ja iltapalalla?? Yöpaita laitetaan päälle juuri ennen sänkyyn menoa, muuten se likaantuu ja sänkyyn kulkeutuu ties mitä roskaa. Mä en pidä sitä ikinä muualla kun sängyssä!

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan yövaatteet vasta sitten kun menen sänkyyn, mutta sohvassani ei muuten taatusti ole mitään törkyä tai roskaa. Siellä ei istu kukaan missään paskaisissa ulkovaatteissa eikä sinne ole myöskään koiralla mitään asiaa.

Vierailija
22/57 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaa vähän siivota siellä kotonaan, jos kerran on niin likaista ja roskaista että sohvalla istumiseenkin tarvitsee tuollaiset erilliset "suojavaatteet", jotka on vaihdettava pois nukkumaan mennessä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole sohvaa, mutta en myöskään harrasta laiskottelua. Menen sänkyyn nukkumaan.

Vierailija
24/57 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nukkuu jossain VAATTEISSA?

Paitsi vauvat ja vanhukset. Hyi.

Vierailija
25/57 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sohva on likainen?

26/57 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kaikille kirjoittajille, mutta nauran täällä ääneen!

Onneksi en ole käynyt kylässä luonasi, sinä jonka luona muualla pidetyt vaatteet riisutaan ennen sohvalle istumista - paljaalla pöllönsilmälläkö sinä vierailijat siihen pelmuutat vai onko jotain lainahalatteja?

Sitten kiitän luojaa siitä, että minulla on oma auto enkä joudu matkaamaan niillä julkisilla, joissa joku polo kahlaa ulosteissa ja ties missä eritteissä - kovvoo hommoo, luulen!

Joo, on helppoa kun on näinkin yksinkertainen ihminen kuin minä. En ole koskaan tullut hoksanneeksi, millaisia sääntöjen kudelmia jengi punoo vaatteiden käyttöaikoihin ja -paikkoihin liittyen. Moni olisi ollut elementissään viktorian ajan englannissa tai vastaavassa yhteiskunnassa, missä otettiin hyvin vakavasti pukukoodit.

Tällä menolla minua odottaa tulevaisuus, jossa isovarpaaseeni solmitaan korutan lappu: KUOLINSYY: yöasun virheellisestä käytöstä aiheutunut komplikaatio

Vierailija
27/57 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta mulla on erikseen kotivaatteet. En ikinä mene sohvalle vaatteilla joita käytän kodin ulkopuolella.

Käykö sulla vieraita?

Minäkin vaihdan aina kotiin tullessani päälle jotain rentoa vaatetta jotka päällä ei sitten lähdetä kotoa. Mä en muuten koskaan loju mun olkkarin sohvalla enkä itseasiassa ole tainnut edes istua siinä moneen vuoteen, joskus vieraat siinä istuu ja minä itse istun mieluiten nojatuolissa. Kylmänä kautena käytetään yöpukua ja lämpimänä kautena voi nukkua ilmankin ja alapää tarvitsee suositusten mukaan myös tuuletusta.

Vierailija
28/57 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun alasti.

Vierailija
29/57 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti joo! Pyörin kotonani mikä päällä huvittaa, ja nyt lähden nukkumaan. Öitä.

Vierailija
30/57 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä tarkoita että olisi mitenkään likainen sohva, siinä on kuitenkin sitä näkymätöntä likaa ja päivävaatteista irronnutta bakteereja sun muuta.

Uskallan väittää, että bakteereja löytyy myös sinun sängystäsi petivaatteineen.

Perushygieniasta on hyvä pitää huolen, mutten näe ongelmaksi yöpaidassa viettää iltaa ennen sänkyyn menoa, vaikken niin itse teekään. Kodin epähygienisimmat paikat ovat muuten mm. erilaiset altaat.

https://www.iltalehti.fi/asuminen/a/2013071817275834

Artikkelissa on lähteenä käytetty mm. Marttoja.

Ihmisellä on aika vähän ongelmia, jos jonkun tuntemattoman ihmisen yöpaita päällä iltapalan syöminen on hänelle ongelma. Onnea siitä. Kaikilla ei ole niin hyvin asiat.

Vierailija
31/57 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toosalle ois muuten hyvä antaa välillä ilmakylpyä, öisin ?

Vierailija
32/57 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän sängyssä nukkuu kissat ja koirakin, eiköhän ne tuo mukana enemmän bakteereja kuin joku yöpaita.

Vierailija
33/57 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista yhtään yöpaitaa, koska nukun alasti. Kotona on erikseen kotivaatteet ja joo, kotivaatteissa voi olla sohvalla ja voi myös ottaa sängyn päällä päivätorkut. Meillä ei ole mitenkään saastaista kotona, etteikö sohvalta voisi siirtyä vaikka sänkyyn niine hyvineen. Meillä siivotaan ja vaatteita pestään päivittäin. Lakanatkin vaihtuu kerran viikossa. 

Mikä siis olikaan AP:n ongelma? Onko teillä kovinkin paskainen sohva?

Vierailija
34/57 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan yövaatteet vasta sitten kun menen sänkyyn, mutta sohvassani ei muuten taatusti ole mitään törkyä tai roskaa. Siellä ei istu kukaan missään paskaisissa ulkovaatteissa eikä sinne ole myöskään koiralla mitään asiaa.

No istuuko siinä sohvalla koskaan kukaan esim. housuissa, joilla on istunut. bussissa, jonkin odotushuoneen penkillä, ravintolassa, puiston penkillä?

Vierailija
35/57 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No istuuko siinä sohvalla koskaan kukaan esim. housuissa, joilla on istunut. bussissa, jonkin odotushuoneen penkillä, ravintolassa, puiston penkillä?

Meillä on nahkasohva, jota myös pyyhitään ja puhdistetaan viikoittain.

Vierailija
36/57 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon apn linjoilla. Laitan yöpaidan vasta kun tulen suihkusta ja menen sänkyyn. Otan sen pois aamulla ja puen ennen kuin menen tekemään mitään.

Vierailija
37/57 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin kylmä kotona, että jäätyisin yöpaidassa. Villapaidassa kuljen.

Vierailija
38/57 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotini on puhdas muuallakin kuin vain sängyn kohdalla.

Vierailija
39/57 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yöpaita? Miksi yöllä pitää olla paita? Mä pyörin illan sohvilla kotivaatteissa, ja otan ne pois kun menen sänkyyn.

Aijaaai! Mitä saivartelun mestaruutta! 😂😂😂

Vierailija
40/57 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohva haisee perseelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi