Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan sektion enkä aio imettää - olenko huono äiti?

Vierailija
15.11.2006 |

Minulla on tosi alhainen kipukynnys, enkä kestä nähdä verta enkä muitakaan eritteitä pyörtymättä. Lisäksi rintani ovat jo nyt kuin kaksi roikkuvaa rusinaa, osaan vain kuvitella miltä ne näyttäisivät imetyksen jälkeen. Suhteessamme on seksi aina ollut erittäin tärkeä elementti ja intohimo yksi suhteemme koossapitävä voima. Pelkään, että alapääni " tuhoutuminen" ja rintojeni rupsahdus pilaisi tämän kaiken, eikä minulla ole varaa mennä kauneusleikkaukseen. Olen raskaana nyt, eli there is no going back...mietityttää vaan se kun joka paikassa toitotetaan alatiesynnytyksen ja imetyksen puolesta kiivaasti...tunnen itseni huonoksi äidiksi kun en halua kumpaakaan...onko minulla kohtalotovereita?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei siinä alatiesynnytyksesä kyllä normaalisti alapää " tuhoudu" , itseasiassa meilla seksielämä parani huomattavasti synnytyksen jälkeen, myös miehen mielestä.

Sen sijaan jos et imetä, et anna vauvallesi sitä parasta mahdollista ravintoa, etkä vasta-aineita ympäristön pöpöjä vastaan.

Vierailija
2/38 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään imetys ei rupsauta rintoja kaikilla. Toisekseen, aika säälittävää, jos imetys tuhoaa seksielämänne. Alatiesynnytyskään ei mitenkään tuhoa alapäätä. Mieti nyt vähän, suurin osa meistä kuudesta miljardista synnytetty alakautta, ei meitä niin paljon olisi, jos synnyttäneen naisen kanssa ei voisi seksiä harrastaa.

Otan osaa lapsesi puolesta, että saa äidin, joka ei välitä hankkia oikeaa tietoa, vaan uskoo huhupuheita ja tekee sen perusteella lapsensa terveyteen vaikuttavia päätöksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kukaan kertonut, että äitiys on luopumista? luovutaan monista asioista, mutta tilalle tulee jotain paljon tärkeämpää?

sitäpaitsi, millainen idiootti kuvittelee että SUURI VATSAN ALUEEN LEIKKAUS on jotenkin kivuton, veretön ja helppo? oletko ihan tyhmä?

se ettei imetä ei tee äidistä huonoa, se tekee ettei edes yritä. hyvä äiti tekee kaikkensa lapsensa parhaaksi, eli yrittää myös rintaruokintaa jos vain mahdollista. eri asia jos maitoa ei tule tai imetys ei muuten onnistu.

yksi neuvo: KASVA AIKUISEKSI!

Vierailija
4/38 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastelulihaksiksikin niitä sanotaan. Mulle sano kätilö kun 3 olin tekemässä että ei uskoisi että täältä jo kolmas tulee on tiukka kuin ensisynyttäjällä... että treeniä naiset treeniä...

Ja jos on alhainen kipukynnys niin synnytyksestä saa kivuttoman puudutteilla, mutta sektio haava on kipeä piiiiitkään ei pysty yskimään/ nauramaan ei edes kunnolla kävelemään kuns e haava on kipeä. että silain niin ja mun rinoille ei ainakaan ole mitään kaynyt vaikka olenkin imettänyt.

Ja jos asenne on itsellä se että pitää olla " seksiobjekti" niin kannattaa kyllä miettiä kaksi kertaa miksi haluaa äidiksi? Minusta ap:n kaltainen ihminen ei todellakaan ole kypsä äitiyden vaativaan rooliin.

(sääli, kun äityteen ei tarvitse suorittaa " ajokorttia" )

Vierailija
5/38 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos intohimo ja seksi on elämän tai parisuhteen kantavat tai perustavaa laatua olevat pilarit niin se kaatuu vauva-arjessa todennäköisesti muistakin syistä vaikka et rupsahtaisikaan. Anteeks vaan tää korni kommentti, mutta jotenkin kuulostaa säälittävältä.

Siks toisekseen jos maito kerkee nousta rintoihin ne saattavat rupsahtaa joka tapauksessa. Imetys todennäköisesti antaa rinnoillesi hehkeyttä ja kokoa ainakin joksikin aikaa.

Ja itse 4 lasta synnyttäneenä alateitse en voi ainakaan sanoa seksielämämme mitenkään kärsineen siitä. Toipumiseen menee aikaa, mutta menee sektiostakin toipumiseen.

Mieti vielä kaks kertaa ja keskustele miehesi kanssa peloista ja ajatuksistasi...

Mitäpä tähän sanoisin... toivon että saat vatsanahkasi täyteen arpia ja se roikkuu sit rintojen kera, hahaa.... nojoo!!

Ihan oikeesti, keskity olennaiseen, älä pinnallisuuksiin.

Vierailija
6/38 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus, imetys ja synnytys muuttavat useimmilla vartaloa. Muutokset ovat kuitenkin lyhytaikaisia ja monesti muutokset ovat jopa parempaan päin. Seksielämään ei synnytyksellä ole mitään vaikutusta tai jos on, niin seksielämänne perustuu johonkin muuhun kuin keskinäiseen rakkauteen ja todelliseen kumppanuuteen. Monilla pienirintaisilla imetys tekee rinnat täyteläisimmiksi.

Mielestäni olet erittäin itsekäs ja lapsellinen. Lapsen syntymä muuttaa sinun elämäsi aivan täysin ja se ettet ole kypsä tällaisiin pieniin muutoksiin vartalossa osoittaa sen, ettet ole ylipäätään kypsä äidiksi.

Vierailija
7/38 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se selviää vasta kun lapsi on syntynyt ja alat kasvattaa häntä, on laaja ja monimutkainen asia, millaiseksi vanhemmaksi kasvaa. Sektiolla ja imetyksellä ei ole suoraa yhteyttä tähän.

Vierailija
8/38 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä, mistä tää urbaanilegenda section kivuttomuudesta on kotoisin!? Synnytyksessä on kovat kivut pahimmillaan 10-20 minuuttia (ponnistusvaihe), sectiossa on kovat kivut 2 viikkoa leikkauksesta. Että vähemmällä pääset, kun normaalisti synnytät.

Ja usko mua kun sanon, että kun pieni vauva on talossa, intohimon katoamiseen ei tarvita tikkejä alapäässä, vuotavia rintoja tai jälkivuotoa. Se katoaa ihan yleiseen väsymykseen ja hormoonikaaokseen:) Ja palaa sitten taas takaisin, kun aika on kypsä.. ja silloin se alapääkin on taas ihan normaali.

Vierailija
9/38 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta seksielämä voi myös jatkua samanlaisena kuin ennen lastakin, tai jopa parantua niinkuin meillä.

Joten imettämättömyydellä ja sektiolla et seksielämääsi pelasta.

Vierailija
10/38 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, synnytystavan pitäisi olla naisen ihan oma valinta. Tosin aina ei voi valita alatiesynnytystä, vaikka haluaisi, mutta sektion voi valita aina. Sektiossa on riskinsä, kuten alatiesynnytyksessäkin ja elämässä yleensä.

Imetä tai ole imettämättä, sekin on ihan oma päätöksesi. Mieli voi muuttua rutkastikin sitten kun sinulla on vauva sylissäsi ja rinnoista tulvii maitoa. Siinä vaiheessa ainakin itsestä tuntui aika oudolta olla imettämättä...

On muuten aikamoinen voima naisilla käsissään, kun pystyvät kokonaisen ihmiselämän pitämään hengissä omalla maidollaan, omalla kehon tuotannollaan. Sitä ei sovi väheksyä.

Omasta seksielämästään huolestuminen on ihan normaalia, ei sitä muuten kehitettäisi miehille viagroita sun muita. Ainoastaan naiset jostain syystä syyllistetään tyydyttävän seksielämän haluamisesta.

Hyvää vointia sinulle! Mitä ikinä päätätkin.

Vierailija
11/38 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kerran sektionvastaisille äideille (jollainen ap provoilijanakin taitaa olla):

synnytystavalla ja imetyksellä ei suoranaisesti mitata kykyjä äitinä. Niitä kykyjä on vaikeampi muutenkin mitata ennenkuin aika kuluu.

AP, mitä voitit tällä provolla? OIet ilmeisesti yksi näistä harvinaisen sitkeistä sektiovastaisista mammoista, jotka keinolla millä tahansa haluavat herättää ikävää ja agressiivista sektiokeskustelua ja arvostelua.

Vierailija
12/38 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En käsitä, mistä tää urbaanilegenda section kivuttomuudesta on kotoisin!? Synnytyksessä on kovat kivut pahimmillaan 10-20 minuuttia (ponnistusvaihe), sectiossa on kovat kivut 2 viikkoa leikkauksesta. Että vähemmällä pääset, kun normaalisti synnytät.

Ja usko mua kun sanon, että kun pieni vauva on talossa, intohimon katoamiseen ei tarvita tikkejä alapäässä, vuotavia rintoja tai jälkivuotoa. Se katoaa ihan yleiseen väsymykseen ja hormoonikaaokseen:) Ja palaa sitten taas takaisin, kun aika on kypsä.. ja silloin se alapääkin on taas ihan normaali.

Minulla oli sektiohaavan kipeä tasan 2 päivää, ja siihenkin sai kipulääkkeitä, joka vei kivut ja pystyi liikkumaan normaalisti. Sektiohaava oli kipeä vain kun yritti liikkua, ei jos makasi paikoillaan.

Tämän jälkeen haava ei enää edes aristanut. Ainoastaan yskiminen ja aivastaminen kirpaisivat.

Kaikki on siis AINA TAPAUSKOHTAISTA.

Vierailija
13/38 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä synnytyksessä mitenkään veri " lennä" , jos sitä kuvittelet. Kyllä sektionkin jälkeen tulee kohtuverenvuotoa ihan niinkuin alatiesynnytyksenkin jälkeen.

Itse olen kolme synnyttänyt ja neljättä odotan eikä alapääni ole todellakaan mitenkään tuhoutunut! Mieskin on erittäin tyytyväinen. Ja niistä rinnoista, joo, kyllä ne ensimmäisen raskauden jälkeen vähän rupsahti, mutta ei imetyksen seurauksena vaan raskauden seurauksena. Ja ensimmäistä en imettänytkään nuoruuden tyhmyyttäni kuin kuukauden. Seuraavia lapsia olen imettänyt lähes vuoden, mutta mitään lisämuutoksia rintoihin ei ole tullut.

Siitä sektiosta vielä että, siitä saattaa jäädä todella epäeroottinen arpi mahaan. Onko se sitten hyvä? Se on iso leikkaus.

Vierailija
14/38 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei siellä synnytyksessä mitenkään veri " lennä" , jos sitä kuvittelet. Kyllä sektionkin jälkeen tulee kohtuverenvuotoa ihan niinkuin alatiesynnytyksenkin jälkeen.

Itse olen kolme synnyttänyt ja neljättä odotan eikä alapääni ole todellakaan mitenkään tuhoutunut! Mieskin on erittäin tyytyväinen. Ja niistä rinnoista, joo, kyllä ne ensimmäisen raskauden jälkeen vähän rupsahti, mutta ei imetyksen seurauksena vaan raskauden seurauksena. Ja ensimmäistä en imettänytkään nuoruuden tyhmyyttäni kuin kuukauden. Seuraavia lapsia olen imettänyt lähes vuoden, mutta mitään lisämuutoksia rintoihin ei ole tullut.

Siitä sektiosta vielä että, siitä saattaa jäädä todella epäeroottinen arpi mahaan. Onko se sitten hyvä? Se on iso leikkaus.

Vierailija
15/38 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se pienokaisen saa syliin,ni ei kyllä ihan heti ole mielessä miltä mun rinnat näyttää ja alapäätä ei siinä enää kamalasti mieti..

Miten sä voit edes raskaana olla,kun se maha kasvaa??

Noi on ihan toisarvoisia asioita siinä vaiheessa kun lapsi syntyy... ja ette te sitä seksiä harrasta 24/7 kun on lapsi olemassa,siinä on niin paljon muutakin,hormonit heittää,väsyttää jne...

Vierailija
16/38 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

> kivuton synnytys puudutteilla

joskus jopa synnytyslääkäri väitti noin lehdessä alatiesynnytystä puolustaessaan.

valitettavasti se ei pidä paikkaansa. itse sain epiduraalin, mutta se ei toistettunakaan auttanut. tuloksena oli terve poika ja äitikin jäi henkiin, mutta minulle jäi synnytyksestä kammo. sain sairaalassa jutella kallonkutistajan jne. kanssa, mikä helpotti, mutta olen miettinyt jälkikäteen, olisiko pitänyt tavata kallonkutistajaa enemmän, että olisi päässyt paremmin asian yli. pojan yksivuotissyntymäpäivä oli minulle lähinnä suuren tuskan muistopäivä. kaksivuotispäivää lähestyttäessä saatoin vielä purskahtaa itkuun, kun joku sivusi puheessaan omaa synnytystään. nyt lähestytään kolmevuotispäivää, ja asia on ajan myötä laimentunut, mutta olen silti herkällä mielellä. asia ei kuitenkaan ole tällä hetkellä erityisen merkittävä elämässäni eikä usein mielessä.

maailmassa on merkittävämpiäkin asioita kuin synnytystapa tai saako länsimainen puhtaissa oloissa elävä vauva ravintonsa äidinmaidon vastikkeesta.

onnittelut raskaudesta! Iloitse siitä ja tulevasta vauvasta!

Vierailija
17/38 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sitä ei pystytä jemmaamaan. Varsinkin, jos sektio ei ole suunniteltu.

Rinnoista sen verran, että kyllä ne tosiaan saattaa rupsahtaa yhtä lailla vaikkei imetäkään. Rinnat kuitenkin turpoavat ja venyvät raskauden aikana, ja kokemusta on siitä, että vaikka en pystynytkään " valuvirheestä" johtuen imettämään, niin kyllä rintojen muoto muuttui synnytyksen jälkeen siltikin, vaikkei noita rintoja kauheasti aluen alkaenkaan ollut.

Ja tosiaan se vauva-arki on jotain sellaista, missä erotiikalle ja romantiikalle ei juurikaan ole sijaa. Sen aika tulee myöhemmin. Joillain ei suhde palaa ikinä sellaiseksi mitä se oli ennen raskautta, ja sillä ei ole kyllä mitään tekemistä alatiesynnytyksen tai imettämisen kanssa.

Vierailija
18/38 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kuunnella katkeria mammoja (joka itsekin olen). Faktahan on että alapää rupsahtaa alatiesynnytyksessä ja rinnat roikkuu jo parin kuukauden imetyksen jälkeen. Jos joku ei halua tätä, hänet lyödään heti lyttyyn. Joo, " treenaa alapäälihaksia kyllä palautuu jopa paremmaksi" , niitä pitäis treenata paljon ja joka päivä. En mä ainakaan ole muistanut/jaksanut ja en todellakaan rupea pitämään jotain palloa sisälläni montaa tuntia päivässä, että mies rupeis nauttimaan seksistä. Mutta se on kyllä tosi, että ilman näitä rupsahtamisiakin seksielämä tulee ainakin hetkellisesti kärsimään vauvan tulon jälkeen.

Vierailija
19/38 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu tehdäänko viiveetön sektio vai suunniteltu

1 x viiveetön ja 1 x suunniteltu

Vierailija
20/38 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rintasi ovat jo nyt kuin rusinat, tuskin se imetys niitä enää voi pilata. Get a life ja anna vauvallesikin paras mahdollinen alku!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä