Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvätuloinen sinkkunainen - Helsingin deittimarkkinat olemattomat

signumsi201
07.01.2023 |

Otsikko provokatiivinen, sori siitä.

En halua kuulostaa ylimieliseltä, mutta Helsingin miestarjonta akateemisesti koulutetulle, hyvätuloiselle (ylin tulodesiili) ja varakkaalle sinkkunaiselle on luokattoman huonoa mikäli nainen haluaa tasoisensa miehen. Koulutettuja miehiä ei löydy juuri mistään ja ne vähät koulutetut miehet

- ovat kiinnostuneita ennemminkin yksinkertaisista naisista kuin tasoisistaan yliopistokoulutetuista,
- ovat olleet varattuja opiskeluajoistaan asti tai muutoin löytäneet jo puolisonsa tai
- pyörittävät useita naisia samanaikaisesti.

Olen käynyt muutamilla onnettomilla deiteillä, joilla kaikilla miehen kiinnostus on ennemmin tai myöhemmin lopahtanut kertoessani ammattini. Tämä on onnetonta; missä Helsingissä korkeastikoulutettuja miehiä voi tavata?

-kolmeakymmentä lähestyvä nainen Bulevardin eteläpuolelta

Kommentit (1217)

Vierailija
141/1217 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä juristi on monen miehen mielestä luotaantyöntävä. Sairaanhoitaja tai psykologi paljon parempi.

DI

Vierailija
142/1217 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipaan fiksua seuraa parisuhteeseen - jollaista yleensä olen kokenut vain korkeakoulutettujen kanssa. Haluan jakaa elämäni miehen kanssa, jolle ei tarvi selittää auki mitä freudilainen tarkoittaa ja joka osaa käyttäytyä väliajalla ja lämpiössä jne. Toisekseen jokainen koulutetusta tausta tuleva tietää, että perhe- ja ystäväpiirissä herättäisi hilpeyttä, jos koulutettu nainen viihtyy vähän, jos lainkaan koulutetun miehen kanssa.

Ap

Kuulostat raskaalta ihmiseltä. Olen tavannut tällaisen naisen ja kyllähän minäkin hänen kanssaan osasin keskustella fuusioreaktoreista ja hyvin laajasti kirjallisuudesta, mutta lopulta siihen vaan väsyi, että piti koko ajan puhua "fiksuja". Pistin itse homman poikki. Itse haluan naisen kanssa mielummin heittää aivot vapaalle, kun töistä tulen kotiin ja jutella mielummin vaikka kissoista. Ainiin ja kyseinen nainen vielä sanoi, että se ei ole mies eikä mikään, jos ei osaa taskuparkeerata. Joten todennut, että helpompaa kuitenkin olla vähän sellaisen "tyhmemmän" kanssa, jos se on muuten sellaista jatkuvaa terminologialla leikkimistä.

"läheisyys" ja "lähestyttävyys" kiinnostaa miestä enemmän kuin naisen rahat tai koulutus.

Seksi on noissa tietty mukana, mutta vasta noiden kanssa on mahdollista pidempi parisuhde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1217 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä juristi on monen miehen mielestä luotaantyöntävä. Sairaanhoitaja tai psykologi paljon parempi.

DI

Ei se ammatti tai koulutus vaan se laskelmoivuus ja kovuus.

Vierailija
144/1217 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DI

Vai on miehillä luotaantyöntävät ammatit naisille. Selittänee miksi moni mies menee hiljaiseksi kun kuulee ammattini. Mielestäni olen kuitenkin ihan lupsakka nainen, töissä toki jämpti.

Olen tite DI.

Vierailija
145/1217 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tahdo ymmärtää osallistujien vihjailuja. Pitäisikö minun salata koulutustani ja/tai valehdella siitä treffikumppaneille? Haluan ennemminkin korkeastikoulutetun juristimiehen kuin vailla koulutusta olevan.

ap

Alan ymmärtää, miksi olet sinkku. Täällä tuoksahtaa pskantärkeys.

Paskantärkeä junantuoma, heh

En sanoisi pskantärkeyttä vaan ihan kypsymättömyyttä, tai autisminkirjoista, siitä epämiellyttävästä päästä kumminkin.

Vierailija
146/1217 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DI

Vai on miehillä luotaantyöntävät ammatit naisille. Selittänee miksi moni mies menee hiljaiseksi kun kuulee ammattini. Mielestäni olen kuitenkin ihan lupsakka nainen, töissä toki jämpti.

Olen tite DI.

DI nainen on ihan ok, mieluummin ei kumminkaan ihan matematiikka-autisti. Miten osaat pehmeämmät arvot?

Vierailija
147/1217 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 21, yhdyn mainitsemaasi. Nimenomaan yhden yön juttuja yms. kyllä riittäisi, mutta laadukasta miestä parisuhteeseen ei löydy millään. Tuntuu välillä, että "karkoitan" osan miehistä pois olemuksella (olenko liian koulutettu, liian hyvät tulot tms., en tiedä sitten).

Ammattia koskeviin arvailuihin en kommentoi; tämä ei ole puolto eikä kielto.

Ap

Pyörit vaan siinä komeiden miesten gullikarusellissa kuten tähänkin saakka. Siitähän sinä tykkäät.

Vierailija
148/1217 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että homma kaatuu siihen, ettet korosta tarpeeksi sitoutumistasi feminismiin, roolien väliseen tasa-arvoon ja oletpa saattanut jättää muutaman metatyönkin mainitsematta. Katsos nykymiehille pitää heti ekoilla treffeillä pistää luu kurkkuun ja näyttää missä heidän paikkansa on #metoo yhteiskunnassa.

Vierailija
149/1217 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tahdo ymmärtää osallistujien vihjailuja. Pitäisikö minun salata koulutustani ja/tai valehdella siitä treffikumppaneille? Haluan ennemminkin korkeastikoulutetun juristimiehen kuin vailla koulutusta olevan.

ap

Alan ymmärtää, miksi olet sinkku. Täällä tuoksahtaa pskantärkeys.

Paskantärkeä junantuoma, heh

En sanoisi pskantärkeyttä vaan ihan kypsymättömyyttä, tai autisminkirjoista, siitä epämiellyttävästä päästä kumminkin.

Tajusin. Kiitos. Stadi on pyrkyreille, mene kotiin hyvä tyttö hyvä.

Vierailija
150/1217 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DI

Olen tite DI.

Olet sitten todellinen harvinaisuus, Tkk:lla taitaa edelleen olla

Vierailija
151/1217 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen m47, akateeminen ja hyvätuloinen (kai, no listoilla olen ollut vuosia jo), tykkään työstäni. Fiksuksikin sanovat, osaan jutella aiheesta kuin aiheesta, seuraan maailmantapahtumia, en ole minnekään suuntaa kovin äänekäs tai äärimielipiteinen. Osaan kohdella naisia, en pyöritä useita naisia yhtäaikaa ja haluan sitoutua vakavasti. Takana yksi pitkä suhde (20v), lapset aikuisia.

Kaikinpuolin kiltti ja kunnollinen.

Arvatkaapa mikä näistä on naisille se turn-off.

Olen naispuolinen peilikuvasi, sanasta sanaan, enkä näytä löytävän miestä Tampereen seudulta. Sun vikasi naismarkkinoilla on olla kiltti ja kunnollinen. Pitäisi kai olla vauhtia ja vaaratilanteita.

Mä taas etsin nimenomaan kilttiä ja kunnollista, ex mies tarjosi liikaa vauhtia ja vaaratilanteita.

N 47

Vinkkinä niin ei kannattaisi mainostaa tuota aiempaa valintakriteeriäsi vähemmän jännille miehille....

Vierailija
152/1217 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuinka pitkään olet deittaillut? Oletko kuinka selvillä niistä kriteereistäsi, joista et voi joustaa? Ilmeisesti akateeminen koulutus on yksi - onko muuta sellaista jonka voi yksiselitteisesti määritellä?

Itse olen ihan tyytyväinen deittimenestykseeni. Olen helsinkiläinen nelikymppinen ja aloitin hiljattain Tinderin selailun. Viimeksi olin siellä kolmekymppisenä, kuutisen vuotta sitten. Muutama huomio:

i) Kanssani yhteensopivia miehiä on todella harvassa, ihan jo lähtökohtaisesti (mieti kuinka yleisiä hakemasi ominaisuudet ovat, ja kuinka yleistä on että ne kaikki ovat samalla ihmisellä). Heistä suurin osa on tässä iässä onnellisesti varattuja. On siis täysin luonnollista ettei Tinder pursuile juuri minulle/sinulle sopivaa seuraa - siellä kun ovat ihan kaikenlaiset ihmiset! En turhaudu siitä kun sopivaa ei heti löydy, vaan olen henkisesti varautunut selaamaan vähintään 2 vuotta ennen kuin kohtaan ensimmäisen oikeasti kiinnostavan ihmisen. Viimeksi siihen meni muistaakseni noin 18 kk.

Pyrin myös etsimään muistakin kaupungeista kuin Helsingistä. Esim. Tukholma, Lontoo ja muutama Keski-Euroopan kaupunki ovat sellaisia, joissa tuleva kumppanini saattaa majailla. Lisäksi pidän hakualuettani sellaisena että Helsinki-Vantaan lentokenttä osuu siihen, ja profiilini olen laatinut englanniksi.

ii) Tiedätkö noiden helposti määriteltävien speksien lisäksi millaista persoonallisuutta etsit? Minkälainen oma persoonasi on? Mitä asioita toivomasi kaltaiset miehet pitävät sinussa viehättävinä? Tulevatko nämä asiat esiin profiilissasi?

Tunnen muutaman hyvin toimeentulevan akateemisen miehen, joiden deittailua olen seurannut. Heissä turhautumista aiheuttaa naisten profiilien pinnallisuus ja geneerisyys, ja heti seuraavaksi yleisimpänä asiana informaation puute (naisen piiloutuminen salamyhkäisyyden verhon taakse). Nämä miehet ovat erittäin valikoivia, aivan kuten itsekin olen, joten olen nähnyt paljon vaivaa profiilini eteen. Heihin ei tehdä vaikutusta pintaliitämisellä ja yrittämällä sopia erilaisiin ulkoa annettuihin muotteihin. Ne hyvätuloiset ja akateemiset miehet, joille tällainen ei ole ongelma, ovat usein kolmekymppisinä jo pois markkinoilta, koska heidän kriteereihinsä sopivia naisia löytyy joka nurkan takaa.

Vierailija
153/1217 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DI

Olen tite DI.

Lupsakkuus ei sovi edes savolaismiehille...

Vierailija
154/1217 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kuinka pitkään olet deittaillut? Oletko kuinka selvillä niistä kriteereistäsi, joista et voi joustaa? Ilmeisesti akateeminen koulutus on yksi - onko muuta sellaista jonka voi yksiselitteisesti määritellä?

Itse olen ihan tyytyväinen deittimenestykseeni. Olen helsinkiläinen nelikymppinen ja aloitin hiljattain Tinderin selailun. Viimeksi olin siellä kolmekymppisenä, kuutisen vuotta sitten. Muutama huomio:

i) Kanssani yhteensopivia miehiä on todella harvassa, ihan jo lähtökohtaisesti (mieti kuinka yleisiä hakemasi ominaisuudet ovat, ja kuinka yleistä on että ne kaikki ovat samalla ihmisellä). Heistä suurin osa on tässä iässä onnellisesti varattuja. On siis täysin luonnollista ettei Tinder pursuile juuri minulle/sinulle sopivaa seuraa - siellä kun ovat ihan kaikenlaiset ihmiset! En turhaudu siitä kun sopivaa ei heti löydy, vaan olen henkisesti varautunut selaamaan vähintään 2 vuotta ennen kuin kohtaan ensimmäisen oikeasti kiinnostavan ihmisen. Viimeksi siihen meni muistaakseni noin 18 kk.

Pyrin myös etsimään muistakin kaupungeista kuin Helsingistä. Esim. Tukholma, Lontoo ja muutama Keski-Euroopan kaupunki ovat sellaisia, joissa tuleva kumppanini saattaa majailla. Lisäksi pidän hakualuettani sellaisena että Helsinki-Vantaan lentokenttä osuu siihen, ja profiilini olen laatinut englanniksi.

ii) Tiedätkö noiden helposti määriteltävien speksien lisäksi millaista persoonallisuutta etsit? Minkälainen oma persoonasi on? Mitä asioita toivomasi kaltaiset miehet pitävät sinussa viehättävinä? Tulevatko nämä asiat esiin profiilissasi?

Tunnen muutaman hyvin toimeentulevan akateemisen miehen, joiden deittailua olen seurannut. Heissä turhautumista aiheuttaa naisten profiilien pinnallisuus ja geneerisyys, ja heti seuraavaksi yleisimpänä asiana informaation puute (naisen piiloutuminen salamyhkäisyyden verhon taakse). Nämä miehet ovat erittäin valikoivia, aivan kuten itsekin olen, joten olen nähnyt paljon vaivaa profiilini eteen. Heihin ei tehdä vaikutusta pintaliitämisellä ja yrittämällä sopia erilaisiin ulkoa annettuihin muotteihin. Ne hyvätuloiset ja akateemiset miehet, joille tällainen ei ole ongelma, ovat usein kolmekymppisinä jo pois markkinoilta, koska heidän kriteereihinsä sopivia naisia löytyy joka nurkan takaa.

Nyt tänne tuli nelikymppinen sinkku neuvomaan kolmekymppistä sinkkua!

Vierailija
155/1217 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ainakaan Tinderistä ja muista deittisovellutuksista löydy.Ihan elävästä elämästä löytyy, jos löytyy.

Vierailija
156/1217 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DI

Olen tite DI.

DI nainen on ihan ok, mieluummin ei kumminkaan ihan matematiikka-autisti. Miten osaat pehmeämmät arvot?

En ole matikka-autisti vaikka matikka olikin helppoa. Nykyään iän myötä olen muuttunut lupsakammaksi, töissä tosin olen jämäkkä kun vastaan suurista kokonaisuuksista. Niin suurista että tuskin uskoisit jos kirjoittaisin tähän. Enkä tunnistautumisen pelossa viitsi kirjoittaakaan.

Vierailija
157/1217 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pk seudulla yleensäkin alkaa olla jokaista suomalaista miestä kohden 2 naista, siinä väistämättä monet naiset jää ilman

Tämän huomaa hyvin tinderissäkin, tavallinen keskiverto, ehkä lievästi ylipainoinenkin mies saa pk-seudulta paljon tasokaampia naismätchejä kuin muualla maassa. Pk-seudulla niin yliedustus naisista että joutuvat laskemaan tasoaan, ainakin jos haluavat suomalaisen miehen.

Esim itse olen korkeintaan keskiverto ulkonäöltäni ja aika hiljainen, muualla maassa tulee lähinnä työttömiä läskejä matcheiksi, mutta pk-seudulla jopa kauniita lääkäri/lakimies naisia.

Uskokaa tai älkää, mutta näin tinder näyttää minulle.

Sopivalla alalla olevalle keski-ikäiselle ja nuorista naisista tykkäävälle miehelle on kyllä stadissa pöytä katettuna varsinkin jos vain seksiä etsii. Moni näistä alta kolmekymppisistä vastavalmistuneista on tavaransa suhteen varsin höveli jos kuvittelee että vanhan ukon miellyttämisellä avautuu oikeita ovia uran edistämiseen. Ja sitten on tietysti tyhjäpäiset onnenonkijat jotka etsivät rikasta ukkoa elättäjäksi lisäksi.

Vierailija
158/1217 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DI

Olen tite DI.

En ole matikka-autisti vaikka matikka olikin helppoa. Nykyään iän myötä olen muuttunut lupsakammaksi, töissä tosin olen jämäkkä kun vastaan suurista kokonaisuuksista. Niin suurista että tuskin uskoisit jos kirjoittaisin tähän. Enkä tunnistautumisen pelossa viitsi kirjoittaakaan.

Et sattunut huomaamaan, että kysyin niistä pehmeämmistä arvoista, en kovemmista?

-sama

Vierailija
159/1217 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tasoa etsit. Minä olen avioliitossa ja tienaan noin 25000 vuodessa kun vaimoni tienaa  4 kertaa enemmän. Ei ihme kun olet sinkku koska sinulla on liian isot kriteerit.

Vierailija
160/1217 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisten naisten kanssa juristimiehet yleensä ovat?

Omassa tuttavapiirissä puolisot ovat kaikkea kosmetologista kollegaan. Naisjuristien puolisot tuttavapiirissä juristeja, inssejä, ekonomeja ja osalla ihan amistaustaisiakin. Yleensä juristit ja ktm:t eivät tunnu pariutuvan humanistien kanssa. Erityisen hyvin juuri juristi/juristi tai ktm/juristi -parit tuntuvat sopivan yhteen, veikkaan juurikin arvomaailmojen samankaltaisuutta.