Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvätuloinen sinkkunainen - Helsingin deittimarkkinat olemattomat

signumsi201
07.01.2023 |

Otsikko provokatiivinen, sori siitä.

En halua kuulostaa ylimieliseltä, mutta Helsingin miestarjonta akateemisesti koulutetulle, hyvätuloiselle (ylin tulodesiili) ja varakkaalle sinkkunaiselle on luokattoman huonoa mikäli nainen haluaa tasoisensa miehen. Koulutettuja miehiä ei löydy juuri mistään ja ne vähät koulutetut miehet

- ovat kiinnostuneita ennemminkin yksinkertaisista naisista kuin tasoisistaan yliopistokoulutetuista,
- ovat olleet varattuja opiskeluajoistaan asti tai muutoin löytäneet jo puolisonsa tai
- pyörittävät useita naisia samanaikaisesti.

Olen käynyt muutamilla onnettomilla deiteillä, joilla kaikilla miehen kiinnostus on ennemmin tai myöhemmin lopahtanut kertoessani ammattini. Tämä on onnetonta; missä Helsingissä korkeastikoulutettuja miehiä voi tavata?

-kolmeakymmentä lähestyvä nainen Bulevardin eteläpuolelta

Kommentit (1218)

Vierailija
741/1218 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitset esittäytymiseesi, koko olemuksesi esittäytymiseen, kaksi sanaa, valitsit toiseksi hyvätuloisen.

Tuo vetää sinut marginaaliin. Ei houkuta.

Tuli sama vika kuin puolitutustani. Nainen kertoi kuinka oli treffeillä kysynyt aluksi keskeiset jutut, kuten sijoittaako. Mies oli noussut pöydästä ja jättänyt täyden tuopin siihen.

Hieno voimafantasia :D. Jos on totta siinä kaksi tyyppiä väisti kaksi luotia. Oikeasti hyvä kumppani ei järjestä tollasia draama queen -tempauksia vaikka ei keskustelukumppanistaan pitäisikään.

Vierailija
742/1218 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitset esittäytymiseesi, koko olemuksesi esittäytymiseen, kaksi sanaa, valitsit toiseksi hyvätuloisen.

Tuli sama vika kuin puolitutustani. Nainen kertoi kuinka oli treffeillä kysynyt aluksi keskeiset jutut, kuten sijoittaako. Mies oli noussut pöydästä ja jättänyt täyden tuopin siihen.

Ap, oletko miettinyt koskaan mitä on rakkaus?

Mikä tekee jostakusta rakastettavan?

Näetkö itse ihmisen edustuspinnan takaa?

Elämäni paras suhde alkoi vahingossa miehen kanssa, joka ei ollut "yläluokkaisesti kovinkaan edustava". Mutta se miten hän näki minut ihmisenä... Se oli merkittävä ihmissuhde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1218 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ainakaan tolla asenteella. m28

Ei tuossa asenteessa mitään vikaa ollut. Minä ainakin ymmärrän, että tuo asenne on tullut SEN JÄLKEEN, kun on treffaillut monia, monia miehiä, jotka ovat edellä kuvatun kaltaisia.

Kyllä sinunkin turhautumisesi olisi käsin kosketeltavaa, jos et löytäisi kumppania, jollaista haluat rinnallesi.

Vierailija
744/1218 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koulutettu varakas mies ei etsi samanlaista naista, vaan seksikkään bimbon. He eivät hae samaa asiaa, ja siinä ap tekee virheen. Jos on itse "tasokas" on pakko tulla sieltä vähän alaspäin jos haluaa ikinä pariutua. Valitettavasti moni nainen joutuu tekemään kompromissin. Eli ottaa jonkun paljon vanhemman, ja ei niin komean. Eli jos raha on se pääasia, miehen tulot. 

Niin, kyllä kun katsoo vaikkapa linnanjuhlien kättelyjonoa niin pörssiyritysten johtajilla, korkeimman oikeuden tuomareilla, kenraaleilla ja yliopistojen rehtoreilla tai teollisuuden nokkamiehillä on järjestään ne nuoret bimbo-vaimot kainalossa. vai oliko sittenkään?

no ne on jotain 60+ ikäloppuja, totta kai se vaimokin lihoo ja mummoutuu vanhetessaan ja päästessään lihapatojen ääreen ja rahan makuun. Mut ap ja mä puhun nuorista ihmisistä.20-30 vuotiaista, sillon kun se puoliso yleensä on hankittu . kukaan heistä ei taatusti ole teollisuuden nokkamiehinä vielä. Vaimotkin vanhenee you see...Perustan mielipiteeni vuosien nettideitti ilmotusten sisältöön. Järestään 50 v "varakkaat, menestyneet" ukot hakee MAX 35 vuotiaita naisia. Nämähän on yleensä paremmannäköisiä ja hoikempia jne,

Ehkä nuo ilmoituksen miehet eivät kuitenkaan oikeasti edusta ihan sitä miesten kermaa mitä luulevat itse edustavansa. Jos nyt mietin millaisilla "menestyneillä" miehillä on niitä bimbo-vaimoja niin kyllä ne tahtovat olla niitä varsin alhaalta omalla työllään ponnistaneita yrittäjiä tyyliin Sukari. Mutta jos katsoo niitä koulutuksen ja uraputken kautta menestyneitä miehiä niin kyllä he ottavat puolisot siitä samasta sosiaaliluokasta eikä mitään silikoniblondeja,

Vierailija
745/1218 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi moni näistä huipumiehistä on todella pariutunut jo lukiossa. Se on ihme juttu.

Olisi kannattanut olla nopea. Muutoin suosittelen siirtymistä Tukholman miesmarkkinoille.

Ja voi miettiä, tuliko niistä niitä huippumiehiä juuri sen takia ,että on se kumppani kannustamassa ja motivoimassa. Jää sellainen tyhjänpäiväinen haahuilu, kännäily ja tietsikallapelailu väliin.

Vierailija
746/1218 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi moni näistä huipumiehistä on todella pariutunut jo lukiossa. Se on ihme juttu.

Olisi kannattanut olla nopea. Muutoin suosittelen siirtymistä Tukholman miesmarkkinoille.

Ja voi miettiä, tuliko niistä niitä huippumiehiä juuri sen takia ,että on se kumppani kannustamassa ja motivoimassa. Jää sellainen tyhjänpäiväinen haahuilu, kännäily ja tietsikallapelailu väliin.

Kuinka surkeita suomalaiset naiset onkaan jos tuhjänpäiväinen haahuilu, kännäily ja tietsikalla pelailu voittaa naisen ja naisen avut....

Vierailija
747/1218 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno voimafantasia :D. Jos on totta siinä kaksi tyyppiä väisti kaksi luotia. Oikeasti hyvä kumppani ei järjestä tollasia draama queen -tempauksia vaikka ei keskustelukumppanistaan pitäisikään.[/qote]

Kumppani? Kyseessä oli ensitreffit.

Osapuolena tasokkaana itseään pitävä nelikymppinen nainen, joka ihmettelee sinkkuuttaan.

(Minulle vain tuttu, sillä nainen on puuduttavan epäkiinnostava)

Vierailija
748/1218 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä alkuperäisen kirjoittajan, varakkaan akateemisen naisen tuskailua asiassa.

Minä olen seurustellut akateemisesti koulutetun naisen kanssa, jolla oli julkinen virka, ja joka kuului yhteen Suomen 20:stä varakkaimmasta perheestä. Hänen tulotasonsa vuodessa vastasi tavallista lottovoittoa ja varallisuutensa laskettiin kymmenissä miljoonissa, jos ulkomailla olevat varat otettiin huomioon.

Meillä ei ollut mitään suurempia ongelmia. Hän ei koskaan keikaroinut varallisuudellaan. -Hän saattoi kävellä kadulla ilman, että kukaan tunnisti häntä. Ainoat ulkoiset seikat mistä varallisuuden saattoi huomata oli se, että hän vaihtoi tavallisen perheautonsa 2-3:n vuoden välein ja hän pukeutui korostetun asiallisen siististi. Edes hänen työkaverinsa ja asiakkaansa eivät osanneet yhdistää hänen sukunimeään heidän perheyritykseensä. Hän ei milloinkaan puhunut rahasta julkisesti.

Se ainoa kerta kun meille tuli riita rahasta oli se, kun yritin tinkiä autokorjaamon laskusta mekaanikon kanssa. Silloin hän löi nyrkin pöytään ja karjaisi kun armeijan vääpeli: "Työmies on palkkansa ansainnut, eikä työmiehen palkasta tingistä tai tingata, ymmärrätkö !!!"

Viime kädessä kyse on siis siitä miten itse esiintyy. Tunnen muitakin varakaita ihmisiä, jotka eivät tuo varakkuuttaan mitenkään esille tai muutenkaan keikaroi sillä. -Mutta, kaikki he edustavatkin nk. "vanhaa rahaa", siis perheitä ja sukuja joiden ei tarvitse tuoda koulutustaustaansa tai varallisuuttaan esiin itseään korostaakseen tai itsetuntoa kohottaakseen. Terveet asenteet ovat heille itsestäänselvyys.

Meidän suhteemme päättyi monen vuoden jälkeen minun aloitteestani, muuttaessa työni vuoksi ulkomaille. En halunnut kuluttavaa etäsuhdetta, vaikka olisinkin voinut luottaa häneen 100%:sti.

no, sekotata nyt vellit ja puurot keskenään. Miljoonia perineet ei ole itse taistelleet tietään sinne minne ovat päätyneet. Ovat perimiensä yritysten johdoissa ja siksi saavat isot tulot, ja tietty perintö- Ei ne oo kauniita, ei erityisen älykkäitä, koska ei ole tarvinut fiksuuntua omin avuin. Sanoisin jopa  pahnanpohjimmaisia usein-  mutta rahan kanssa.

Vierailija
749/1218 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä etsit tasoistasi miestä eli yhtä koulutettua ja saman verran/enemmän tienaavaa. Ongelma on, että ko. Mies ei etsi naista samoilla kriteereillä, vaan hän etsii feminiinistä, mukavaa, NUOREMPAA naista, jolla on jotain koulutusta ja joku työ. Miehelle paljon tärkeämpää on se, että nainen on miellyttävä ihmisenä, hyvännäköinen, seksuaalisesti tyydyttävä, nuorempi ja lapseton. Uraohjusnaiset eivät usein ole mitään näistä.

T. M34, 100k e+ /v. maisteri

Tässä se tuli. Nyt voimme päättää koko keskustelun, ja jättää aloittajan tekemään tykönään uudenlaisen suunnitelman pariutumiselleen tämän uuden informaation voimin.

Mikäli aloittaja oli tosissaan, on hänelle kerrottu jo kaikki tarpeellinen tieto. Laitetaan se tähän vielä kerran:

"Sä etsit tasoistasi miestä eli yhtä koulutettua ja saman verran/enemmän tienaavaa. Ongelma on, että ko. Mies ei etsi naista samoilla kriteereillä, vaan hän etsii feminiinistä, mukavaa, NUOREMPAA naista, jolla on jotain koulutusta ja joku työ. Miehelle paljon tärkeämpää on se, että nainen on miellyttävä ihmisenä, hyvännäköinen, seksuaalisesti tyydyttävä, nuorempi ja lapseton. Uraohjusnaiset eivät usein ole mitään näistä.

T. M34, 100k e+ /v. maisteri"

Tämä ketju on käsitelty loppuun jo useita kertoja, mutta silti vain pitää jatkaa? Lainasin tuohon ylle vielä kerran sen, mistä tässä on kyse.

Ja huippumieshän ei laita vastaan, jos nainen on lääkäri, juristi, miljoonaperijätär ja niin edelleen. Nämä asiat eivät vain ole valintakriteerinä, kun huippumies naista rinnalleen katselee.

Vierailija
750/1218 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kaikki korkeasti koulutetut fiksut naiset vaikkapa muuttaa tänne Kuopioon. Täällä on ihan liikaa junttinaisia, niin saataisiin tätä suhdannetta vähän tasoitettua. Ei mulla muuta, kiitos.

Vierailija
751/1218 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koulutettu varakas mies ei etsi samanlaista naista, vaan seksikkään bimbon. He eivät hae samaa asiaa, ja siinä ap tekee virheen. Jos on itse "tasokas" on pakko tulla sieltä vähän alaspäin jos haluaa ikinä pariutua. Valitettavasti moni nainen joutuu tekemään kompromissin. Eli ottaa jonkun paljon vanhemman, ja ei niin komean. Eli jos raha on se pääasia, miehen tulot. 

Niin, kyllä kun katsoo vaikkapa linnanjuhlien kättelyjonoa niin pörssiyritysten johtajilla, korkeimman oikeuden tuomareilla, kenraaleilla ja yliopistojen rehtoreilla tai teollisuuden nokkamiehillä on järjestään ne nuoret bimbo-vaimot kainalossa. vai oliko sittenkään?

no ne on jotain 60+ ikäloppuja, totta kai se vaimokin lihoo ja mummoutuu vanhetessaan ja päästessään lihapatojen ääreen ja rahan makuun. Mut ap ja mä puhun nuorista ihmisistä.20-30 vuotiaista, sillon kun se puoliso yleensä on hankittu . kukaan heistä ei taatusti ole teollisuuden nokkamiehinä vielä. Vaimotkin vanhenee you see...Perustan mielipiteeni vuosien nettideitti ilmotusten sisältöön. Järestään 50 v "varakkaat, menestyneet" ukot hakee MAX 35 vuotiaita naisia. Nämähän on yleensä paremmannäköisiä ja hoikempia jne,

Ehkä nuo ilmoituksen miehet eivät kuitenkaan oikeasti edusta ihan sitä miesten kermaa mitä luulevat itse edustavansa. Jos nyt mietin millaisilla "menestyneillä" miehillä on niitä bimbo-vaimoja niin kyllä ne tahtovat olla niitä varsin alhaalta omalla työllään ponnistaneita yrittäjiä tyyliin Sukari. Mutta jos katsoo niitä koulutuksen ja uraputken kautta menestyneitä miehiä niin kyllä he ottavat puolisot siitä samasta sosiaaliluokasta eikä mitään silikoniblondeja,

Ilkka Kanerva-ja vahakabinetti nukke, tää halvaantunut mustatukka. Plus Tukianen Dollr dancer strip---

"oletko hoitanut puutarhaasi".?.....

Vierailija
752/1218 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka surkeita suomalaiset naiset onkaan jos tuhjänpäiväinen haahuilu, kännäily ja tietsikalla pelailu voittaa naisen ja naisen avut....

Näinhän se on ,että niissä naisenpuuteketjuissa ulisee juurikin se jämäporukka ,joka on tuhlannut kriittiset vuotensa tyhjänpäiväiseen haahuiluun, kännäilyyn ja tietsikallapelailuun. Näiden ongelma on se, etteivät naisille kelpaa. Naiset haluaa sen mukavan, koulutetun , töissäkäyvän ja vuorovaikutustaitoinen yksilön eikä mitään kasvatusprojektia.

Vierailija
753/1218 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhauttaa kirjoitti:

Voisiko kaikki korkeasti koulutetut fiksut naiset vaikkapa muuttaa tänne Kuopioon. Täällä on ihan liikaa junttinaisia, niin saataisiin tätä suhdannetta vähän tasoitettua. Ei mulla muuta, kiitos.

täällä Kuopion seuduilla "korkeastikoulutettujenkin" miesten taso on täys nolla. Valitettavasti. Tai, sit en ole tärmänny niihin. Olen kyllä jo vähn vanhempaa ikäluokkaa

Vierailija
754/1218 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhauttaa kirjoitti:

Just nyt voisin vakavasti harkita (tilanne töissä turhauttaa). Kuopiosta saisi varmaan ostettua velatta hyväntasoisen asunnon ja sit ois aika sama mitä pientä kivaa kikkailis töikseen sen verran, että jotain tekemistä olisi.

Vierailija
755/1218 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilkka Kanerva-ja vahakabinetti nukke, tää halvaantunut mustatukka. Plus Tukianen Dollr dancer strip---

"oletko hoitanut puutarhaasi".?.....

Juurihan tässä on kerrottu että kaikki miehet haluaa nuoren 20-35 vuotiaan naisen. Kanervan ja Sukarin tapaukset osoittaa ettei näin ole . Molempien muijat kulahtaneita 50+ v.

Vierailija
756/1218 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä etsit tasoistasi miestä eli yhtä koulutettua ja saman verran/enemmän tienaavaa. Ongelma on, että ko. Mies ei etsi naista samoilla kriteereillä, vaan hän etsii feminiinistä, mukavaa, NUOREMPAA naista, jolla on jotain koulutusta ja joku työ. Miehelle paljon tärkeämpää on se, että nainen on miellyttävä ihmisenä, hyvännäköinen, seksuaalisesti tyydyttävä, nuorempi ja lapseton. Uraohjusnaiset eivät usein ole mitään näistä.

T. M34, 100k e+ /v. maisteri

Tässä se tuli. Nyt voimme päättää koko keskustelun, ja jättää aloittajan tekemään tykönään uudenlaisen suunnitelman pariutumiselleen tämän uuden informaation voimin.

Mikäli aloittaja oli tosissaan, on hänelle kerrottu jo kaikki tarpeellinen tieto. Laitetaan se tähän vielä kerran:

"Sä etsit tasoistasi miestä eli yhtä koulutettua ja saman verran/enemmän tienaavaa. Ongelma on, että ko. Mies ei etsi naista samoilla kriteereillä, vaan hän etsii feminiinistä, mukavaa, NUOREMPAA naista, jolla on jotain koulutusta ja joku työ. Miehelle paljon tärkeämpää on se, että nainen on miellyttävä ihmisenä, hyvännäköinen, seksuaalisesti tyydyttävä, nuorempi ja lapseton. Uraohjusnaiset eivät usein ole mitään näistä.

T. M34, 100k e+ /v. maisteri"

Tämä ketju on käsitelty loppuun jo useita kertoja, mutta silti vain pitää jatkaa? Lainasin tuohon ylle vielä kerran sen, mistä tässä on kyse.

Ja huippumieshän ei laita vastaan, jos nainen on lääkäri, juristi, miljoonaperijätär ja niin edelleen. Nämä asiat eivät vain ole valintakriteerinä, kun huippumies naista rinnalleen katselee.

Epäilen että määritelmäsi huippumiehelle on hieman erilainen kuin minulle. Joku miesmallin näköinen menestynyt kuntosaliyrittäjä ei ole läheskään kaikkien naisten näkökulmasta mikään huippumies vaan juuri se "miesbimbo" joka ansaitseekin naispuolisen vastineensa. 

Ne oikeasti koulutuksen ta uraputken kautta menestyneet miehet valitsevat kumppanin yleensä niin että se sopii siihen rinnalle ja se harvoin on vain ulkonäön perusteella valittu. Kyllä siihen halutaan ulkonäön lisäksi myös älyä ja hyvää taustaa.

Vierailija
757/1218 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä juttelee selvästi ne Helsingistä, jotka eivät ole sieltä. Ei ihme mikä meininki.

Vierailija
758/1218 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä alkuperäisen kirjoittajan, varakkaan akateemisen naisen tuskailua asiassa.

Minä olen seurustellut akateemisesti koulutetun naisen kanssa, jolla oli julkinen virka, ja joka kuului yhteen Suomen 20:stä varakkaimmasta perheestä. Hänen tulotasonsa vuodessa vastasi tavallista lottovoittoa ja varallisuutensa laskettiin kymmenissä miljoonissa, jos ulkomailla olevat varat otettiin huomioon.

Meillä ei ollut mitään suurempia ongelmia. Hän ei koskaan keikaroinut varallisuudellaan. -Hän saattoi kävellä kadulla ilman, että kukaan tunnisti häntä. Ainoat ulkoiset seikat mistä varallisuuden saattoi huomata oli se, että hän vaihtoi tavallisen perheautonsa 2-3:n vuoden välein ja hän pukeutui korostetun asiallisen siististi. Edes hänen työkaverinsa ja asiakkaansa eivät osanneet yhdistää hänen sukunimeään heidän perheyritykseensä. Hän ei milloinkaan puhunut rahasta julkisesti.

Se ainoa kerta kun meille tuli riita rahasta oli se, kun yritin tinkiä autokorjaamon laskusta mekaanikon kanssa. Silloin hän löi nyrkin pöytään ja karjaisi kun armeijan vääpeli: "Työmies on palkkansa ansainnut, eikä työmiehen palkasta tingistä tai tingata, ymmärrätkö !!!"

Viime kädessä kyse on siis siitä miten itse esiintyy. Tunnen muitakin varakaita ihmisiä, jotka eivät tuo varakkuuttaan mitenkään esille tai muutenkaan keikaroi sillä. -Mutta, kaikki he edustavatkin nk. "vanhaa rahaa", siis perheitä ja sukuja joiden ei tarvitse tuoda koulutustaustaansa tai varallisuuttaan esiin itseään korostaakseen tai itsetuntoa kohottaakseen. Terveet asenteet ovat heille itsestäänselvyys.

Meidän suhteemme päättyi monen vuoden jälkeen minun aloitteestani, muuttaessa työni vuoksi ulkomaille. En halunnut kuluttavaa etäsuhdetta, vaikka olisinkin voinut luottaa häneen 100%:sti.

Niin eli sä olet joku duunari? Varastomies?

Vierailija
759/1218 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä juttelee selvästi ne Helsingistä, jotka eivät ole sieltä. Ei ihme mikä meininki.

Tarkoitatko, että Helsingin deittimarkkinat sisältävät vain ne, ketkä ovat syntyneet ja kasvaneet siellä? Varsinkin korkeakoulutetuissa on aika paljon sellaisia, ketkä ovat muuttaneet kaupunkiin opintojen tai töiden perässä ja sinkkuina ovat kyllä varmasti osa Helsingin deittimarkkinoita.

Vierailija
760/1218 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että Helsingin deittimarkkinat sisältävät vain ne, ketkä ovat syntyneet ja kasvaneet siellä? Varsinkin korkeakoulutetuissa on aika paljon sellaisia, ketkä ovat muuttaneet kaupunkiin opintojen tai töiden perässä ja sinkkuina ovat kyllä varmasti osa Helsingin deittimarkkinoita.

Ei vaan että on vaikeampaa ymmärtää kulttuuria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi