Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ajanut koskaan sähkö-/hybridiautoa?

Vierailija
07.01.2023 |

Aidot kokemukset kiinnostaa, kerro!

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Priusta joskus kauan sitten, oli huollon sijaisauto. Olihan se ihan jännä kun starttaili ja sammutteli moottoria ihan itsekseen.

Vierailija
2/95 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon vaan istunut kyydissä, takseissa. Välillä tosiaan moottoriäänet häviää, esim. liikennevaloissa. Oli varmaan joku hybridi, en vaan jostain syystä aloittanut keskustelua aiheesta vaikka kiinnosti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyydissä. Oli aika hiljainenn, siitä tykkäsin. Miinuksena hinta, se auto maksoi yli 100 000€.

Vierailija
4/95 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Ovat todella miellyttäviä ajaa

Vierailija
5/95 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataushybridillä olen ajanut ja täyssähkön kyydissä useasti. Kuukauden päästä pitäisi oman sähköisen tulla.

Vierailija
6/95 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva latausrumba ja pelko akun tyhjenemisestä matkanloppumisesta. Ja kylmä talvella kun piti säästää akkua. Vaihdoin takaisin oikeaan vanhankunnon bensavehkeeseen.

Vierailija
7/95 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva latausrumba ja pelko akun tyhjenemisestä matkanloppumisesta. Ja kylmä talvella kun piti säästää akkua. Vaihdoin takaisin oikeaan vanhankunnon bensavehkeeseen.

Ei sinulla ole sähköautoa ollutkaan. Täyssähköistä ladataan normiajossa kerran viikossa.

Vierailija
8/95 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täyssähköauto itsellä. Tykkään kovasti, sillä on mukava ajaa.

Vierailija
9/95 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi hybridiä (ei ladattavia) seisoo pihassa. Oikein hyviä menopelejä ja kulutuksetkin matalia kokoisiksiin.

Vierailija
10/95 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinulla ole sähköautoa ollutkaan. Täyssähköistä ladataan normiajossa kerran viikossa.

Joka päivä joutuu lataamaan jotta pääsee töihin ja takaisin. Pakkaset verottaa rangea ja pitkä työmatka.

Vierailija
11/95 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä joutuu lataamaan jotta pääsee töihin ja takaisin. Pakkaset verottaa rangea ja pitkä työmatka.

Niin tietenkin, vähintään 150 km suuntaansa. Uskomme toki.

Vierailija
12/95 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään ajaa vain traktorilla.

Vierailija
13/95 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle tulee sitten varmaan niin paljon kilsoja, että sähköautolla ajaminen on ainakin edullista. Omallani pääsee talvella ainakin 300 kilsaa lataamatta, ylikin.

Vierailija
14/95 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeiset kolmisen vuotta ajanut vain täyssähköautoilla. Teslalla, mersulla ja nyt skodalla. Minulle sopii kun ajot on olleet ennen näitä sähkönhintoja tolkuttoman halpoja ja en aja kovin pitkiä matkoja. Ajomukavuus on ollut hyvä. En tiedä, en ole mikään autoihminen, ei sillä niin paljon väliä ole millä ajan, mutta kun nyt on latauspiste kotona niin on tullut totuttua sähköautoon.

Teslaa en enää halua. Ensi vuonna varmaan taas vaihtuu, haluaisin sähkövolvon seuraavaksi.

Vierailija
15/95 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota Aurista ajoin hybridinä, samaa autoa myös 1,6-litraisella bensakoneella. Hybridissä oli todella miellyttävä ja hyvä, ilmeisesti portaaton automaattivaihteisto. Auto lämpeni erittäin nopeasti vaikka koeajopäivänä oli -22'C. Moottorimelu oli hyvin vähäinen. Okei kyllähän se bensaversiokin lämpeni hienosti mutta se tuntui hybridin jälkeen tehottomalta eikä ollut vääntöä. Moottori mylvi kiihdytyksissä meluisasti. Automaattivaihteisto oli bensaversiossakin portaaton mutta jotenkin ei niin hyvän oloinen kuin hybridissä.

Vierailija
16/95 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5/5

Vierailija
17/95 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täyssähkö, miehellä diesel. Sähköauto on perheen kaupunkiauto, diesel pitkien matkojen auto. Tämä kombo toimii meillä, sillä sijaintimme ja perheen menojen vuoksi kaksi autoa on oltava. Ajan mieluummin ketterällä sähköautolla kuin isolla dieselillä. Lataus ei ole ongelma, tällään laturin kotipihassa kiinni. Ehkä joka toinen päivä.

Vierailija
18/95 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hybridi, ei ladattava vaan sellainen, joka latautuu ajaessa. Ihan normaali bensa-auto. Akku tyhjenee yön aikana talvella, joten siitä ei ole silloin iloa.

Vierailija
19/95 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan täyssähköllä. Käytän vain julkisia latureita, ja lataan yleensä muun asioinnin ohessa esimerkiksi kaupassa käydessä.

Auto on ketterä ja mukava ajaa. Talvikaudella on miellyttävää, kun auto on lämmin jo heti liikkeelle lähtiessä. Edellisessä oli webasto, joka sai kyllä laulaa aika kauan, ennen kuin oli kiva lähteä liikkeelle. Ja silti joutui skrabaamaan ikkunoita.

Vierailija
20/95 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tottunut ajamaan automaatilla niin eroa on vain äännettömyydessä, ei siis suuri muutos. Manuaalista sähköön voi vaatia vähän enemmän totuttelua. Lisäksi ne näytöt auton sisällä saattavat viedä huomion itse ajamisesta alkuun. Muuten sähköllä ajaminen on vaivatonta, luultavasti seuraava auto on 100% sähkö muutaman vuoden kuluttua, ajetaan entiset ensin loppuun. Kokemusta vain kesäkelistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän