Ihminen, joka riitatilanteissa ei puhu mitään - miksi hän tekee niin?
On vain mykkä. SIlti ei hakeudu näistä ihmissuhteistaan eroon, joiden kanssa on mykkä. J amuuten on niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Onko tämä joku manipulointikeino vai mikä?
Kommentit (120)
Joskus voi olla syy siinä toisessakin osapuolessa. Jos toinen ei halua kuulla mitä sanottavaa minulla on, niin silloin voi olla pakko vaieta. Etenkin, jos sillä toisella osapuolella on enemmän valtaa, esim. jos hän on pomoni työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opittu tapa, eikä ymmärretä sitä että tuo on väkivaltaa. Mieheni oli tuollainen, ymmärsi asian itse, ja siitä alkoi toipuminen pikkuhiljaa. Avainsana on kuitenkin se oma ymmärrys omasta surkeasta toimintamallista. Minulla taas on ollut ne omat huonot mallini, ja olen niisät päässyt mieheni kanssa eroon.
Kumpi on väkivaltaa, huutaminen vai se että ei huuda takaisin?
Tämä video on vähän kuin esimerkki tuosta:
Siinä nainen tekee aivan oikein eli menee asiallisesti keskustelemaan tärkeistä asioista miehen kanssa. Mutta kesken keskustelun mies vain vaikenee ja häippäsee! Kylläpäs mies tekee rumasti! Törkeetä henkistä väkivaltaa, kuin luja isku suoraan vasten kasvoja! Miten tuo nainen tuon oikein kestää? Huh, käy sääliksi tuota naista, jonkun pitäisi mennä tuohon kyllä väliin tukemaan häntä, pitäisi antaa opetus tuolle miehelle että oppisi edes jotain rajoja. Ei noin saa tehdä! Onneksi tuo on tuollainen moderni vahva nainen niin hän kestää noin hirveän väkivallan murtumatta. Jonkun heikomman naisen luota jos mies kävelisi pois kesken keskustelun niin nainen ei varmaan ikinä toipuisi siitä, olisi varmaan hermoraunio koko loppuelämän ajan.
Mike Tysonin pitäisi mennä lyömään tuota miestä nyrkillä täysillä päin naamaa, niin tuo mies oppisi että miltä tuosta naisesta tuntui kun mies käveli pois naisen luota noin. Oppisi miltä se tuntuu, ei tekisi niin enää! Tuolla lailla Mike Tyson voisi opettaa tärkeitä tunnetaitoja, empatiaa ja muiden huomioonottamista miljoonille miehille maailmanlaajuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni meni kaikissa ristiriitatilanteissa mykäksi. En siis tarkoita mitään huutoriitoja, vaan erimielisyyksiö joita yritin alkaa selvittämään ihan puhumalla. Vastaus oli pääsääntöisesti vain "ei minulla ole mitään sanottavaa tähän", ihan sama mistä oli kyse, tai sitten ei sanonut edes sitä. Totta kyllä, että lopulta saatoin menettää myös hermoni ja korottaa ääntäni kun mitään vastetta ei ikinä saanut.
Lopulta en jaksanut mykkäkoulua ja lähdin. Nyt uudessa suhteessa on ihan uskomattoman helpottavaa, että toinen osaakin avata suunsa, kertoa mielipiteensä ja näkemyksensä ja kuunnella! Ei ole itselläkään sitten mennyt enää ikinä hermo, koska toinen ei väistele kaikkia ongelmia vaan on valmis puhumaan niistä. Vieläkin jsoksu melkein tulee itku helpotuksesta, kun muistan että ei tämäkään ongelma x ole mikään ongelma kun siitä voidaan puhua ja asia voidaan selvittää.
Se minulle ei koskaan selvinnyt, että mikä eksästä tuollaisen teki. Kysyin sitä vuosien mittaan useamman kerran myös täysin rauhallisessa tilanteessa, ihan vain ymmärtääkseni, mutta miehen mielestä mitään puhuttavaa ei (koskaan) ollut.
Ei ehkä ole parempi huutaa kuin olla hiljaa, mutta kyvyttömyys käsitellä mitään ristiriitatilanteita on kyllä oikeasti osan näiden mykkien kohdalla totta - kyse ei ole pelkästä rauhaarakastavuudesta aina.
Ei kaikki ihmiset vaan jaksa alkaa riitelemään ja väittelemään. Minullekkin on opetettu että jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin kannattaa olla hiljaa.
Jokaisella on toki lupa etsiä haluamansa kaltaista parisuhdetta. Koska en pidä kovin todennäköisenä vuosikymmenien suhteita, joissa mitään erimielisyyttä ei ikinä olisi, otan totaalimykkäsuhdetta mielummin suhteen, jossa erimielisyyksistä tai ongelmista voidaan rakentavasti keskustella kuin suhteen, jossa ongelmista ei pystytä puhumaan. Mutta jokainen tyylillään :)
Minulla on takana melkein 40 vuotta pitkä suhde Jeesuksen kanssa, eikä meidän välillämme kertaakaan ole ollut mitään tuollaista erimielisyyttä tai ongelmaa. Sinulla on ollut? Kenties sinä olet Juudas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olet päällekäyvä ja raskas riitelijä, joka ei osaa lopettaa, ja joka on aina oikeassa.
EHKÄ. Siksi teenkin tälle mykälle palveluksen ja jätän hänet rauhaan. En hoida enää hänen lastaan tai auta ikävissä paikoissa tms. Olkoot mykkänä, hel vetti.
Pitäisi siis lunastaa ihmismäinen kohtelu olemalla agressiivisempi? Saako bonuksen jos huitaisee hampaat kurkkuun?
Mitäpä, jos välttäisi kaikkea äärimmäistä käytöstä? Väkivallan ja mykkyyden väliltä luulisi löytyvän vaihtoehtoja rakentavampaan vuorovaikutukseen.
Sinä et niitä vaihtoehtoisia keinoja näköjään ole löytänyt kun sun vuorovaikutustilanteet päätyvät siihen että sinä riitelet ja toinen on vain hiljaa ja sen jälkeen loppuukin suhde kokonaan. Eli sulla on huonot sosiaaliset taidot, tai siis "kapea sosiaalisten keinojen arsenaali".
Ja lisäksi, jos sun käyttämät sosiaaliset tekniikat tai siis sosiaaliset menettely-/etenemistavat aina johtaa samaan huonoon lopputulokseen niin sun toimintatavassa on jokin vika, sun ajattelumalleissa on jokin vika, mene terapiaan.
Molemmillahan se tuossa tapauksessa on, eikä vaan toisella osapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni meni kaikissa ristiriitatilanteissa mykäksi. En siis tarkoita mitään huutoriitoja, vaan erimielisyyksiö joita yritin alkaa selvittämään ihan puhumalla. Vastaus oli pääsääntöisesti vain "ei minulla ole mitään sanottavaa tähän", ihan sama mistä oli kyse, tai sitten ei sanonut edes sitä. Totta kyllä, että lopulta saatoin menettää myös hermoni ja korottaa ääntäni kun mitään vastetta ei ikinä saanut.
Lopulta en jaksanut mykkäkoulua ja lähdin. Nyt uudessa suhteessa on ihan uskomattoman helpottavaa, että toinen osaakin avata suunsa, kertoa mielipiteensä ja näkemyksensä ja kuunnella! Ei ole itselläkään sitten mennyt enää ikinä hermo, koska toinen ei väistele kaikkia ongelmia vaan on valmis puhumaan niistä. Vieläkin jsoksu melkein tulee itku helpotuksesta, kun muistan että ei tämäkään ongelma x ole mikään ongelma kun siitä voidaan puhua ja asia voidaan selvittää.
Se minulle ei koskaan selvinnyt, että mikä eksästä tuollaisen teki. Kysyin sitä vuosien mittaan useamman kerran myös täysin rauhallisessa tilanteessa, ihan vain ymmärtääkseni, mutta miehen mielestä mitään puhuttavaa ei (koskaan) ollut.
Ei ehkä ole parempi huutaa kuin olla hiljaa, mutta kyvyttömyys käsitellä mitään ristiriitatilanteita on kyllä oikeasti osan näiden mykkien kohdalla totta - kyse ei ole pelkästä rauhaarakastavuudesta aina.
Ei kaikki ihmiset vaan jaksa alkaa riitelemään ja väittelemään. Minullekkin on opetettu että jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin kannattaa olla hiljaa.
Jokaisella on toki lupa etsiä haluamansa kaltaista parisuhdetta. Koska en pidä kovin todennäköisenä vuosikymmenien suhteita, joissa mitään erimielisyyttä ei ikinä olisi, otan totaalimykkäsuhdetta mielummin suhteen, jossa erimielisyyksistä tai ongelmista voidaan rakentavasti keskustella kuin suhteen, jossa ongelmista ei pystytä puhumaan. Mutta jokainen tyylillään :)
Minulla on takana melkein 40 vuotta pitkä suhde Jeesuksen kanssa, eikä meidän välillämme kertaakaan ole ollut mitään tuollaista erimielisyyttä tai ongelmaa. Sinulla on ollut? Kenties sinä olet Juudas.
PS. Tai kenties sinä olet hankkinut itsellesi kumppaniksi jonkun muun kuin Jeesuksen. Miksi olet niin tehnyt? Miksi olet tehnyt niin pahasti itsellesi?
Vierailija kirjoitti:
Totta, tollasia miehiä tosiaan on olemassa. Riitatilanteessa on hiljaa. Mutta silti ei lopeta sitä suhdetta sen naisen kanssa, ei poistu suhteesta. Outoja miehiä. Elokuvassa Misery (Piina, vuodelta 1990) päähenkilömies on tollanen kun se on päähenkilönaisen kanssa. Tässä leffan traileri:
Trailerin kohdassa 1.15 on tosiaan just tollanen tyypillinen riitatilanne. Nainen suuttuu jostain asiasta ja huutaa "I dont want her spirit, I want her!..." Mutta mies ei vastaa mitään vaan vain makaa sängyssä hiljaa. Eihän tollasen miehen kanssa voi puhua yhtään mitään!
No okei, toi mies on just tosi outo, kun se ei edes poistu. Mutta, tärkeä kysymys: kun tuo suhde on selvästi niin huono niin miksei tuo nainen jätä tuota miestä? Miksi nainen pysyy tuollaisessa suhteessa miehen kanssa?
Ootko sä ihan järjissäsi? Et vissiin ole tota leffaa edes nähnyt..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuuntele huutoa. En pomolta, en televisiosta, en naiselta, en kaverilta, en teatterin lavalta. Onko kamalaa?
Ei. Kunhan kenenkään ei tarvitse kuunnella myöskään sinun huutoasi.
En ole tuo edellinen, mutta eikö tuo nyt ole sanomattakin selvää kahden aikuisen suhteessa?
Vai olenko vain sattumalta löytänyt kaltaisiani lehmänhermoisia puolisoita?
Siinä vaiheessa jos joku joutuu omassa kodissaan kuuntelemaan huutoa, on minusta mennyt jo monia asia peruuttamattomasti pieleen.
Jos asut toisen ihmisen kanssa, politiikkasi tarkoittaa, ettei toisella ole koskaan, missään tilanteessa lupaa huutaa kotonaan. Aika harva ihminen suostuu siihen diiliin.
Onko sun suhteet sun läheisten kanssa oikeesti jotain sellasia että niissä on jotain "politiikkaa", "lupia" ja "suostumista" johonkin "diileihin"? Oletko sairas? Tiedätkö mitä "läheinen" on? Sun ihmissuhteet kuulostaa täysin arvottomilta.
Sä olet aikuinen ihminen. Miksi sä puhut jostain "luvista", että onko sulla "lupa" tehdä jotain, häh? Lapset tarvitsee lupia, aikuiset ei tarvitse. Onko sun kumppani sulle sama kuin sun äiti? Sun parisuhteet on sitä että sä olet sun kumppanin lapsi?
Tee ihan mitä vain haluat koko elämäsi ajan, huuda niin paljon kuin haluat, et sinä kenenkään "lupaa" siihen tarvitse. Mutta arvelen että et ikinä mitenkään koko elämäsi aikana voi saavuttaa aitoa läheisyyttä yhdenkään ihmisen kanssa. Sinulta puuttuu kyky siihen. Luultavasti vihaat itseäsi niin paljon ettet voi ketään rakastaa. Olet tuominnut itsesi loppuelämän yksinäisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuuntele huutoa. En pomolta, en televisiosta, en naiselta, en kaverilta, en teatterin lavalta. Onko kamalaa?
En ole tuo edellinen, mutta eikö tuo nyt ole sanomattakin selvää kahden aikuisen suhteessa?
Siinä vaiheessa jos joku joutuu omassa kodissaan kuuntelemaan huutoa, on minusta mennyt jo monia asia peruuttamattomasti pieleen.
Jos asut toisen ihmisen kanssa, politiikkasi tarkoittaa, ettei toisella ole koskaan, missään tilanteessa lupaa huutaa kotonaan. Aika harva ihminen suostuu siihen diiliin.
Onko sun suhteet sun läheisten kanssa oikeesti jotain sellasia että niissä on jotain "politiikkaa", "lupia" ja "suostumista" johonkin "diileihin"? Oletko sairas? Tiedätkö mitä "läheinen" on? Sun ihmissuhteet kuulostaa täysin arvottomilta.
Sä olet aikuinen ihminen. Miksi sä puhut jostain "luvista", että onko sulla "lupa" tehdä jotain, häh? Lapset tarvitsee lupia, aikuiset ei tarvitse. Onko sun kumppani sulle sama kuin sun äiti? Sun parisuhteet on sitä että sä olet sun kumppanin lapsi?
Tee ihan mitä vain haluat koko elämäsi ajan, huuda niin paljon kuin haluat, et sinä kenenkään "lupaa" siihen tarvitse. Mutta arvelen että et ikinä mitenkään koko elämäsi aikana voi saavuttaa aitoa läheisyyttä yhdenkään ihmisen kanssa. Sinulta puuttuu kyky siihen. Luultavasti vihaat itseäsi niin paljon ettet voi ketään rakastaa. Olet tuominnut itsesi loppuelämän yksinäisyyteen.
🤔🥴
Oookkei. Erikoinen avautuminen.
Vierailija kirjoitti:
Ei psykoottisena huutavalle naiselle aleta huutaa takaisin, vaan ollaan rauhallisia!
Totta! Muistaakseni ihan alan ammattilaisillakin se ohje on että kun ne kohtaa aggressiivisia hulluja (psykootikkoja? skitsofreenikkoja? tms?) niin ne ei todellakaan saa lähteä mukaan siihen touhuun millään lailla. Toki ammattilaisilla on myös jotain keinoja joilla ne sitten saa sen "tilanteen hallintaan" tai siis saa sen hullun akan rauhalliseksi ja vaarattomaksi, mutta maallikolla ei niitä keinoja ole, joten maallikon täytyy vain poistua paikalta ettei hullu satuta häntä. Toki jos maallikko arvelee että sen jälkeen hullu saattaa satuttaa itseään niin maallikon täytyy soittaa 112. Näinhän se menee vaarallisten hullujen kanssa:
1. Pelasta ensin itsesi poistumalla paikalta.
2. Soita sitten 112 että ammattilaiset pelastaa sen hullun.
Ei ainuttakaan maallikkoa voida velvoittaa jäämään paikalle hullun seuraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opittu tapa, eikä ymmärretä sitä että tuo on väkivaltaa. Mieheni oli tuollainen, ymmärsi asian itse, ja siitä alkoi toipuminen pikkuhiljaa. Avainsana on kuitenkin se oma ymmärrys omasta surkeasta toimintamallista. Minulla taas on ollut ne omat huonot mallini, ja olen niisät päässyt mieheni kanssa eroon.
Siinä nainen tekee aivan oikein eli menee asiallisesti keskustelemaan tärkeistä asioista miehen kanssa. Mutta kesken keskustelun mies vain vaikenee ja häippäsee! Kylläpäs mies tekee rumasti! Törkeetä henkistä väkivaltaa, kuin luja isku suoraan vasten kasvoja! Miten tuo nainen tuon oikein kestää? Huh, käy sääliksi tuota naista, jonkun pitäisi mennä tuohon kyllä väliin tukemaan häntä, pitäisi antaa opetus tuolle miehelle että oppisi edes jotain rajoja. Ei noin saa tehdä! Onneksi tuo on tuollainen moderni vahva nainen niin hän kestää noin hirveän väkivallan murtumatta. Jonkun heikomman naisen luota jos mies kävelisi pois kesken keskustelun niin nainen ei varmaan ikinä toipuisi siitä, olisi varmaan hermoraunio koko loppuelämän ajan.
Mike Tysonin pitäisi mennä lyömään tuota miestä nyrkillä täysillä päin naamaa, niin tuo mies oppisi että miltä tuosta naisesta tuntui kun mies käveli pois naisen luota noin. Oppisi miltä se tuntuu, ei tekisi niin enää! Tuolla lailla Mike Tyson voisi opettaa tärkeitä tunnetaitoja, empatiaa ja muiden huomioonottamista miljoonille miehille maailmanlaajuisesti.
Tekisit meille kaikille palveluksen, jos pitäisit väkivaltafantasiasi omana tietonasi.
Yst. Trv. N.N.
Det finns folk som vill gräla om så obetydliga saker att det är bättre at inte delta överhuvudtaget.
Mä nyt en tajua tätä aloitusta ja keskustelua ollenkaan. Tuo riiteleminen on siis esim sitä että joku puhuu mulle. No, jos joku puhuu mulle niin enhän mä voi tietää miksi hän mulle puhuu, eihän se hänen puhumisensa muhun mitenkään liity. Hänen aivonsa luovat hänen puheensa. Eli se hänen puheensa on lähtöisin ihan vain hänestä, liittyy vain häneen, koskee vain häntä, se on vain jokin hänen juttunsa.
Kenties hänen aivonsa antavat hänelle jonkin syyn puhua. Mutta sehän ei sitä tarkoita että minun aivoni antaisivat minulle syyn puhua tai kuunnella tai pysyä hänen lähellään. Minä voin jatkaa elämääni, jääköön hän puhumaan itsekseen jos hänen aivonsa sitä puheen tuottamista edelleen jatkavat. En tiedä jatkavatko ihmiset puhumista vielä sen jälkeen kun olen poistunut paikalta, en tiedä puhuvatko ihmiset itsekseen tasan yhtälailla kuin minun lähelläni.
En ole neurologi, en tiedä miksi joidenkin ihmisten aivot tuottavat puhetta. Mutta niin: se on heidän omien aivojensa sisäinen juttu, se ei liity minuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisit meille kaikille palveluksen, jos pitäisit väkivaltafantasiasi omana tietonasi.
Yst. Trv. N.N.
Ei opetusten antamisen suunnitteleminen ole mikään väkivaltafantasia. Pitäähän ihmisiä opettaa! Pitää vain ensin kehitellä hyvät keinot joilla ne opetukset saa annettua, keinot joilla ne viestit menee oppilaille perille. Mike Tysonin nyrkillä viesti menisi perille, kukaan ei ole niin paksukalloinen ettei ottaisi siitä opikseen! Jos eläin oppii niin oppii myös ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miestenkin kannattaa riitatilanteessa vetää mykkäkoulua jos asioita ei päästä yksimielisyyteen Ei edes katso toista vaikka hän jotain yrittää sanoa ja on kuin toista ei olisikaan.
Joo. Jos jää riitatilanteessa argumentteineen alakynteen, niin alkaa vaan selailla älypuhelinta ja vaikka vihellellä viis veisaten toisesta osapuolesta. Onnea yritykseen miehet.
Nalkuta ja kilju vaan kunnes löydät itsesi teholta.
Nää on pahimpia. Mykkäkoulutusta, mutta jossain vaiheessa napsahtaa ja kumppania onkin vedetty turpiin. Hups,se siitä rauhallisuudesta.
Vihan sisälleen patoavissa kytee usein aikapommi, kun ei ole kykyä sanoittaa tunteita ja ajatuksia.Kiljuvassa naisessa on tikittävä aikapommi ja sen räjähtäessä on tapahtumapaikkana suljettu osasto.
Naiset ovat miehiä väkivaltaisempia ja maassamme yleisin mur ha-a se on leipäveitsi - se kun on kotona aina lähellä. Noin hillitön nainen voi sen riidellessään keittiön pöydältä siepata ja lyö dä lehteä lukevan miehensä niskaan. Suosittelisin hankkiutumista eroon riitaisasta muijasta, kun vielä ketään ei ole sattunut!
Entisen työkaverini entinen vaimo heilui riidellessään juurikin leip äveit sen kanssa ja l öi sen rai vop äissään pöytään ja haavoitti siinä ilkeästi omat sormensa.
Entinen koulukaverini meni yksiin mus alais tyt ön kanssa ja - kuka olisi arvannut - tyttö l öi sitä puuk olla, haav oittaen häntä pahasti, mutta ei onneksi saanut henk eä pois! .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miestenkin kannattaa riitatilanteessa vetää mykkäkoulua jos asioita ei päästä yksimielisyyteen Ei edes katso toista vaikka hän jotain yrittää sanoa ja on kuin toista ei olisikaan.
Joo. Jos jää riitatilanteessa argumentteineen alakynteen, niin alkaa vaan selailla älypuhelinta ja vaikka vihellellä viis veisaten toisesta osapuolesta. Onnea yritykseen miehet.
Nalkuta ja kilju vaan kunnes löydät itsesi teholta.
Miksi tänne tuli joku mt-tapaus uhkailemaan?
Moraali on yksi asia ja hyvä käytös toinen, mutta on myös viisasta ottaa elämän realiteetit huomioon. Matokin kääntyy, jos sitä kidutetaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yst. Trv. N.N.
Ei opetusten antamisen suunnitteleminen ole mikään väkivaltafantasia. Pitäähän ihmisiä opettaa! Pitää vain ensin kehitellä hyvät keinot joilla ne opetukset saa annettua, keinot joilla ne viestit menee oppilaille perille. Mike Tysonin nyrkillä viesti menisi perille, kukaan ei ole niin paksukalloinen ettei ottaisi siitä opikseen! Jos eläin oppii niin oppii myös ihminen.
Miksi sinä Tysonia tähän vedät? Tyson elää omaa elämäänsä niin kuin taitaa ja sinun on ihan itse ratkaistava oman elämäsi ongelmat, mukaanlukien väkivaltafantasiasi ja ongelmasi vihanhallinnassa!
Sitäpaitsi: Nyrkki ei ole ratkaisu, sillä nyrkkiin vastataan raudalla ja rautaan lyijyllä. Olisi toivottavaa, että väkivaltamonopoli pysyisi yhteiskunnalla, jolla on varmasti viimekädessä keinot pitää sinutkin lain oikealla puolella.
Vaikene, siis, ja häpeä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nainen sanoo "haluavansa keskustella", mies vetää korvansa luimuun ja valmistautuu kuuntelemaan kahden tunnin saarnan...
Todellisuudessa naiset eivät pysty "keskustelemaan", jolla termillä yleensä tarkoitetaan kahdensuuntaista, kompromissiin pyrkivää viestintää ( Hegel: Teesi -> antiteesi => synteesi ), vaan yrittävät irrationaalisilla argumenteilla tunkea väkisin oman tahtonsa läpi.
Miehen aivot ovat kehittyneet metsästyksen ja taistelun tarpeisiin.
Niitä tukemaan on kehittynyt myös yksiselitteinen ja selkeä kommunikointi, jossa asiat on sanottava kuten ne ovat.
Naisten aivot puolestaan ovat kehittyneet puhekyvyttömän vauvan hoivaamiseen ja tämän tarpeiden tulkitsemiseen.
Siksi naiset tulkitsevat toistensa ja miesten puheita, huonoin seurauksin;
he eivät vaan ymmärrä, että mies tarkoittaa sitä mitä sanoo.
Vastaavasti mies ei ymmärrä, että kun nainen sanoo jotain hän ajattelee jotain muuta ja tarkoittaa kolmatta.
Näistä syistä miehet perustivat valtioita ja ymmärsivät kauan olla antamatta naisille niissä valtaa, koska he eivät kykene käyttämään sitä.
Mies hoiti valtion yhteiskuntineen ja nainen kodin lapsineen.
Liian kauan jatkuva rauha ja hyvinvointi antaa naisille pikkuhiljaa jalansijaa ja äänivaltaa, kunnes lopulta vain naiset puhuvat ja päättävät, mistä saa puhua miesten muututtua naisistuneiksi vätyksiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset kiukuttelevat, etteivät miehet puhu tunteistaan.
Siihen on oikein hyvä syy:
nainen ei ole vastuussa sanoistaan eikä teoistaan.
Siksi nainen voi sanoa ja tehdä sellaista, mistä mies saisi turpaansa pahemman kerran.
Jos mies erehtyy avautumaan naiselle elämänsä tuskallisimmista kipupisteistä, mikään ei estä naista seuraavan kerran Ison Ihanan Naisellisen Riidan tarpeessaan ottamasta niitä esiin lyödäkseen miestä vyön alle niin, että todella tuntuu.
Tästä voi seurata nyrkin heilahdus, johon syyllinen on vain ja ainoastaan mies.
Kun mies tekee jotain, se on hänen syynsä ja hänen on kannettava siitä vastuu.
Kun nainen tekee jotain, se on miehen syy ja miehen on kannettava siitä vastuu.
Tämä olikin mielekäs asetelma silloin, kun naisilla ei ollut mitään poliittista valtaa.
Nyt naisilla on kaikki oikeudet ja vapaudet vailla vastuita ja velvollisuuksia.
Ne ovat edelleen miehen taakkana.
Vierailija kirjoitti:
Joskus voi olla syy siinä toisessakin osapuolessa. Jos toinen ei halua kuulla mitä sanottavaa minulla on, niin silloin voi olla pakko vaieta. Etenkin, jos sillä toisella osapuolella on enemmän valtaa, esim. jos hän on pomoni työpaikalla.
Miehiä yleensä syytetään puhumattomuudesta, mutta toksisen feminiinisyyden edustajat vasta keskustelukyvyttömiä ovatkin, jos puhutaan hait tama ahanmuu tosta,trans uista,ho moista ja sukupuolten välisistä eroista. He ominaista on, että he bannaavat somessa heti sellaisen tyypin joka on heidät kanssaan erimieltä kyseisistä asiosita ja heittelevät leimakirveitä päälle. Se että heitetään omia ajatuksia ilmoille, mutta ei kestetä sitä jos joku kertoo eriävän mielipiteen, on osa tyypillistä vih ervasem mistolaista ajatusta siitä, että ihmisellä pitää olla lähinnä oikeuksia mutta ei velvollisuuksia. Tällainen toiminta ei voi olla viemättä yhteiskuntaa taaksepäin
Sinä et niitä vaihtoehtoisia keinoja näköjään ole löytänyt kun sun vuorovaikutustilanteet päätyvät siihen että sinä riitelet ja toinen on vain hiljaa ja sen jälkeen loppuukin suhde kokonaan. Eli sulla on huonot sosiaaliset taidot, tai siis "kapea sosiaalisten keinojen arsenaali".
Ja lisäksi, jos sun käyttämät sosiaaliset tekniikat tai siis sosiaaliset menettely-/etenemistavat aina johtaa samaan huonoon lopputulokseen niin sun toimintatavassa on jokin vika, sun ajattelumalleissa on jokin vika, mene terapiaan.