Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä tänne on syntyä ja kuolla?

Vierailija
28.01.2023 |

Toiset elää vain hetken ja toiset pitkään, toiset kärsien, toiset yltäkylläisyydessä ja toiset siltä väliltä. Sitten ei mitään tietoa onko tämän kaiken jälkeen mitään vai pelkkä ei mitään ja kaikki tai ei mitään on vain täällä. Ja kun tuurilla on suuri merkitystä ja toisten päätöksillä, omat valinnat vie vain tiettyyn pisteeseen ja pienikin väärä valinta voi pyyhkiä kaiken pois.

Minä en ymmärrä enkä tule koskaan ymmärtämään tätä tai mitään.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elämässä mitään järkeä olekaan. Suurta sattumaa ja sattumien summia kaikki. Turha yrittää saada siihen jotain tarkoitusta.

Vierailija
2/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on matka itsessään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen löytänyt elämääni tarkoitusta stoalaisesta filosofiasta.

Muista kuolema ja rakasta kohtaloa.

-m

Vierailija
4/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri mitään.

On kuin yksi puoli-interaktiivinen elokuvanäytös. Mauttomissa kohdissa vedet silmissä.

Vierailija
5/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämällä voi kyllä olla tarkoítus ja päämäärä, kunhan löytää aidon uskon Jeesukseen. Elämä ei pääty kuolemaan, on muuta...

Vierailija
6/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippu hyvä aloitus teksti. Samoja asioita pohtinut..

Vierailija
7/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs synnyit. pimpeli pom.

Vierailija
8/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kysymyksesi kuuluu, oliko vanhempiesi korvien välissä järkeä, kun yhtyivät ilman ehkläisyä? Tuskin.

Vierailija
9/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielu kiertää useissa tomumajoissa. Muuten ei olisikaan mitään järkeä.

Vierailija
10/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tehtäväsi on luoda sille sun omalle elämällesi tarkoitus.

Vierailija
11/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä jonkun oli luoda pahat iho-ongelmat joillekin ihmisille. Sitä joskus mietin.

Vierailija
12/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu jotenkin väärältä, että on syntynyt Suomeen. Täällä kun on mihin tahansa muuhun valtioon verrattuna tosi hyvät puitteet onnelliseen ja turvalliseen elämään. Ja minä käytän tätä lottovoittoa väärin, kun olen pohjattoman masentunut ja itsetuhoiset ajatukset ovat mielessä päivittäin.

Vierailija
13/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei elämässä mitään järkeä olekaan. Suurta sattumaa ja sattumien summia kaikki. Turha yrittää saada siihen jotain tarkoitusta.

Itse sain tarkoitusta elämään siitä, että jätin sattumauskonnon, ja nyt pidän jokaista pienintäkin asiaa merkityksellisenä ja niin tarkoitettuna. Sattuman olemassaolostahan ei ole tietoa/todisteaineistoa, se on niinkuin mielipide tai suhtautumistapa.

Vierailija
14/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puhutaan elämän tarkoituksesta, onko silloin kyse yksittäisen yksilö, koko lajin, vai peräti koko eliökunnan elämän tarkoituksesta?

Omasta mielestäni yksilön elämän tarkoitus on olla osa luonnon kiertokulkua. Yksittäisen lajin elämän tarkoitus on olla osa evoluutiojatkumoa. Mutta mitä merkitystä on elämällä yleensä? 

Vierailija
15/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu jotenkin väärältä, että on syntynyt Suomeen. Täällä kun on mihin tahansa muuhun valtioon verrattuna tosi hyvät puitteet onnelliseen ja turvalliseen elämään. Ja minä käytän tätä lottovoittoa väärin, kun olen pohjattoman masentunut ja itsetuhoiset ajatukset ovat mielessä päivittäin.

Tämän maailman maat on samaa pas kaa eri purkeissa. Täällä meillä on ulkoisesti hyvät puitteet, mutta ihmisten henkinen hyvinvointi ei silti ole kovin 5/5. Jossain on köyhempää ja vaarallisemmat olot, mutta meillä täällä stressitasot ja odotukset on niin korkeita, että voisi sanoa sillä ei-fyysisellä osa-alueella meillä menevän jopa huonosti.

Vierailija
16/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on matka itsessään.

Ja terveyttä ja tervettä elämää kannattaa vaalia.

Jos pystyy näkemään ne hienoudet, mitä elämällä voi olla tarjottavanaan..

Elinmahdollisuudet ja vitaalisuus. Liekkiä kannattaa vaalia.

Meillä mm. korkealla verotuksella pyritään saattamaan kannattamattomaksi lukuisten tuotteiden valmistusta, viemään yrityksiä ja työpaikkoja konkursseihin.

Mitä tästä pitäisi ajatella ?

Mitä lukuisten yrittäjien pitäisi ajatella ?

Vastaus, tehdä ratkaisuja. Työskennellä määrätietoisesti paremman huomisen eteen.

Tehdä muutoksia, siten, että Suomi - riipuvuus vähenee.

Vierailija
17/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin paljoa järkeä. Ehkä elämän ihmettely ylipäätään ja lapsista huolehtiminen.

Vierailija
18/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän maailman maat on samaa pas kaa eri purkeissa. Täällä meillä on ulkoisesti hyvät puitteet, mutta ihmisten henkinen hyvinvointi ei silti ole kovin 5/5. Jossain on köyhempää ja vaarallisemmat olot, mutta meillä täällä stressitasot ja odotukset on niin korkeita, että voisi sanoa sillä ei-fyysisellä osa-alueella meillä menevän jopa huonosti.

Tuossa on suomalaisen yhteiskunnan arvot. Ihmisen sisäiseen kasvuun ei satsata eikä sitä tueta, varsinkaan sitä ei koeta tärkeäksi ja merkityksellliseksi, tärkeämpää on oravanpyörässä pyöriminen, vastasi se omia arvoja tai ei.

Vierailija
19/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin mitään järkeä.

Vierailija
20/72 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elämä ole järkikysymys. Se että täällä saa hetken olla elossa, ilman mitään tarkoitusta tai järkeä, on suuri lahja ja ihme. Ei muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi