Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon asunnosta kehtaa tarjota?

Vierailija
07.01.2023 |

Olen mahdollisesti ostamassa asuntoa. Se ollut myynnissä koko syksyn. Kuinka monta prosenttia pyyntihintaa alemman tarjouksen kehtaa tehdä?

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut pitkään myynnissä, voi olla, että myyjä ei huoli alhaisempia tarjouksia. Mutta itse kokeilisin -10%. Ei se ota jos ei annakaan.

Vierailija
42/100 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n olisi syytä hakea itsensä holhoukseen jos se on kykenemätön arvioimaan käypäistä hintaa millekään artikkelille ja ostelee sen sijaan "alennusprosentteja"

Alennusprosentteja kertyy täsmälleen sen verran kuin mitä tarvitaan että euromääräinen hinta on se joka kämpästä kannattaa maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen basaariakaupanteko on suomalaisille vähän vierasta, mutta asuntokaupoilla vielä voimissaan.

Pahaa on aina tehnyt sekä myyjänä, että ostajana, mutta sen verran isot rahat että kannattaa harjoitella.

-15% kuulostaa minusta ihan hyvältä aloitukselta.

Vierailija
44/100 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajalla ja myyjällä eri näkökulmat ko. asiaan. Se on itsestään selvää.

Vierailija
45/100 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjänä mua ei kiinnostaisi sun remonttisuunnitelmat pätkääkään.

Eikä minua ostajana sinun epärealistiset kuvitelmat asuntosi arvosta tässä markkinatilanteessa tai se kuinka paljon itse maksoit tai kuinka paljon sinulla on velkaa jäljellä. Ne on sinun omia murheitasi, ota tai jätä. Asuntosi arvo laskee nyt koko ajan, myy nyt halvalla tai puolen vuoden päästä otat takkiin vielä enemmän.

Vierailija
46/100 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tarjonnut 180k pyyntihinnasta 150k, eivät suostuneet mutta mitä se minua haittaa, en maksanut ylihintaa ja myyjä jäi jumiin ylikalliin asuntonsa kanssa. Myyjän ongelmahan tuo on, ei oma.

Koska pyynnit on asunnoissa vielä korona hintoja jopa korkeammalla. Oli tarjouksesi järkevä. Myyjä vaan sattui olemaan ahne. Varaudu siihen että jossain vaiheessa menee tarjous jossain kohteessa läpi. Hyvän tarjouksen esitit joka ei vaan kelvannut.

Vierailija
47/100 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Välittäjä soitti kyynelsilmin, että myyjä on loukkaantunut tarjouksesta jota pitää lähes loukkauksena."

Krokotiilinkyyneleitä...

Onko vaikea tajuta, että myyjä voi oikeasti loukkaantua. jos kotia yritetään ostaa alihintaan, vaikka hinta on asetettu kohtuulliseksi? Ei taida sinulla olla kokemusta asuntokaupoista.

Mitä sitten? Siinäpä loukkaantuu.

Kyse oli tuossa tapauksessa mökistä, joka oli ollut pitkään myynnissä ja jonka siskoni halusi lähinnä tontin ja saunan vuoksi. Mökki mallia tulitikku nurkan alle.

Vierailija
48/100 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkölämmitteisistä asunnoista kannattaa tarjota 60-80% alle pyyntihinnan.

Vierailija
49/100 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin talon niin tarjosin 85000 vähemmän mitä pyysivät ja sain 75000 halvemmalla mitä pyysivät.. Taloissa on aina jotain piilo vikaa joten kannattaa tarjota reilusti alakanttiin. Sauna ainakin piti remontoida heti, siihen meni 16000 euroa.

Vierailija
50/100 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen basaariakaupanteko on suomalaisille vähän vierasta, mutta asuntokaupoilla vielä voimissaan.

Pahaa on aina tehnyt sekä myyjänä, että ostajana, mutta sen verran isot rahat että kannattaa harjoitella.

Mikä ihmeen basaarikaupanteko? Ehkä se ahneus myyjien puolelta. Tottakai ostajalla joka on se kohteen maksaja laskee mikä on järjevä ostohinta ja tarjoaa sen ja se voi poiketa ahneen myyjän pyyntihinnasta vaikka kuinka paljon jopa satoja tuhansia.

Vierailija
51/100 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Välittäjä soitti kyynelsilmin, että myyjä on loukkaantunut tarjouksesta jota pitää lähes loukkauksena."

Krokotiilinkyyneleitä...

Onko vaikea tajuta, että myyjä voi oikeasti loukkaantua. jos kotia yritetään ostaa alihintaan, vaikka hinta on asetettu kohtuulliseksi? Ei taida sinulla olla kokemusta asuntokaupoista.

Mitä sen myyjän tunteet tähän kuuluu? En minä mitään ystävyyttä ole ostamassa, vaan asuntoa ja nyt on myyjän kannalta kammottavat markkina-ajat käsillä ja edessä. Siinähän märisee.

Se riippuu tietenkin siitä, haluatko asunnon vai et. Kannattaa muistaa, ettei myyjänkään ole mikään pakko hyväksyä alhaista tarjoustasi, tai edes korkeampaa. Olen oikeasti myynyt ja ostanut asuntoja, en vain unelmissani.

Vierailija
52/100 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tarjonnut 180k pyyntihinnasta 150k, eivät suostuneet mutta mitä se minua haittaa, en maksanut ylihintaa ja myyjä jäi jumiin ylikalliin asuntonsa kanssa. Myyjän ongelmahan tuo on, ei oma.

Mistä sinä toisten jumit tiedät, vai tiedätkö varmuudella, mihin hintaan asunto lopulta meni? Jos hän joutui myymään sen 145 000 eurolla jollekin muulle, niin sinun 150 000 olisi silloin ollut viisi tuhatta liian paljon, eikö niin? Olisit saanut vielä halvemmalla kuin halusit, muttet jäänyt odottamaan. 

Minä en ainakaan jaksaisi seurailla niiden asuntoja hintoja, joista olen hylätyn tarjouksen tehnyt. Ne ovat mennyttä ja ollutta.

Vierailija
53/100 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että kyllä nyt ollaan näkemyksissä kaukana ja tarjoat puolet hintapyynnöstä. Perään toteat, että se on kyllä sitten minun maksimi, että pitää minullekin jäädä elämisenvara.

Vierailija
54/100 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelisin jos joku tässä tilanteessa löisi suoraan pyydetyn hinnan tarjoukseensa.

Olin myyjänä. En saanut hyviä tarjouksia, joten pistin asunnon vuokralle.

Hyvää stretchaamista. Kaikille vuokraaminen ei kuitenkaan ole mahdollista rahoitusriskin takia. Moni asunnonvaihtaja joutuu myymään asunnon ennen uuden ostoa, koska pankki ei suostu rahoittamaan molempia.

Vierailija
55/100 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Krokotiilinkyyneleitä...

Mitä sen myyjän tunteet tähän kuuluu? En minä mitään ystävyyttä ole ostamassa, vaan asuntoa ja nyt on myyjän kannalta kammottavat markkina-ajat käsillä ja edessä. Siinähän märisee.

Se riippuu tietenkin siitä, haluatko asunnon vai et. Kannattaa muistaa, ettei myyjänkään ole mikään pakko hyväksyä alhaista tarjoustasi, tai edes korkeampaa. Olen oikeasti myynyt ja ostanut asuntoja, en vain unelmissani.

Ei tietenkään ole pakko hyväksyä. Olen ostanut ja myynyt itse parikymmentä asuntoa.

Vierailija
56/100 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä minua ostajana sinun epärealistiset kuvitelmat asuntosi arvosta tässä markkinatilanteessa tai se kuinka paljon itse maksoit tai kuinka paljon sinulla on velkaa jäljellä. Ne on sinun omia murheitasi, ota tai jätä. Asuntosi arvo laskee nyt koko ajan, myy nyt halvalla tai puolen vuoden päästä otat takkiin vielä enemmän.

Ei minuakaan myyjänä kiinnosta sinun epärealistisen alhaiset hintakuvitelmasi, joten tasoissa ollaan.

Vierailija
57/100 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sen asunnon arvoa laskea senkin jälkeen kun sinä sen ostat, vaikka niin luulit tekeväsi hyvät kaupat. 

Vierailija
58/100 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos myyjä ei ole pakkotilanteessa, voi nyös loukkaantua alhaisesta tarjouksesta.

No ei kai sillä ole mitään väliä!

Mä miettisin itse niin, että miten paljon olisin valmis maksamaan asunnosta ja sitten tarjoaisin vähän vähemmän. Tällöin olisi mahdollisuus tulla sitten vastaan myyjää jos ei suostu heti tarjoukseen.

Esim. jos pyynti on 380t ja ite olisi valmis maksamaan 360t niin tarjoaa vaikka 345t.

Usein puhutaan myös siitä että myyjä ja ostaja "tapaavat siinä puolivälissä".

Just noin, mietit paljon olet valmis maksamaan ja tarjoat alle sen, jos myyjä todellakin on myymässä, tekee vastatarjouksen

Vierailija
59/100 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen basaarikaupanteko? Ehkä se ahneus myyjien puolelta. Tottakai ostajalla joka on se kohteen maksaja laskee mikä on järjevä ostohinta ja tarjoaa sen ja se voi poiketa ahneen myyjän pyyntihinnasta vaikka kuinka paljon jopa satoja tuhansia.

Hohhoijaa. Ihan kuin ostaja ei voi olla se ahne osapuoli. 

Vierailija
60/100 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos myyjä ei ole pakkotilanteessa, voi nyös loukkaantua alhaisesta tarjouksesta.

No ei kai sillä ole mitään väliä!

Mä miettisin itse niin, että miten paljon olisin valmis maksamaan asunnosta ja sitten tarjoaisin vähän vähemmän. Tällöin olisi mahdollisuus tulla sitten vastaan myyjää jos ei suostu heti tarjoukseen.

Esim. jos pyynti on 380t ja ite olisi valmis maksamaan 360t niin tarjoaa vaikka 345t.

Usein puhutaan myös siitä että myyjä ja ostaja "tapaavat siinä puolivälissä".

Just noin, mietit paljon olet valmis maksamaan ja tarjoat alle sen, jos myyjä todellakin on myymässä, tekee vastatarjouksen

Olen tällaisille tyypeille yleensä tehnyt vastatarjouksen pyyntihintaan. Asuntokauppa kun ei ole mitään basaarikauppaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme