Minun eläke nousi vuodenvaihteessa 110e per kk
Mites muilla? Kokonaiseläkkeeni nyt 1960e netto.
Kommentit (96)
No, edes syöpäsairas 90-vuotias ei saa ilmaista kodin siivousta, että monella alkaa jossain kohtaa maksut palveluista.
Hirveän suuria eläkkeitä ihmisillä. Tätini eläke oli 1150 e netto. Oli töissä yli 40 vuotta.
Kaikkiaan eläkeläisiä on Suomessa verottajan mukaan noin 1,5 miljoonaa. Heistä lähes puolilla eli 48,6 prosentilla yhteenlasketut tulot jäävät vuodessa alle 20000 euron (1666€/kk). Esimerkiksi lähes joka neljännellä eläkeläisellä yhteenlasketut vuositulot jäävät 1000014999 euroon. (HS, 20.1.23)
Alkaa kyllästyttää tämä eläkeläisten syyllistäminen. Eihän meille mitään pitäisi maksaa, kuopan reunalle vaan kun ei ole enää tuottava. Tätäkö PS ja kokoomus toivoo?
Vierailija kirjoitti:
Nousi 148€ brutto.
Nyt Eläkkeeni 1993 netto
Taidat puhua pötyä. MaksIsit veroja n. 180 € kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, joista 20 miljardia nyt työssäkäyvien palkoista, 3 miljardia verorahoista ja loput rahastosta.
Kuinka sen haluaa ymmärtää.
Rahastojen arvo nousee nousee n. 10 miljardia vuodessa. Ne on nyt n. 240 miljardia.
Minulla keskimääräistä parempi eläke.
Brutto 2502 e
Mulla Työmarkkinatuki nousi 42e eli nyt saan 745e.
Nousi 197€/kk, netto n. 159€/kk. Nyt kk brutto 3067€/kk. Veroprosentti 27,5.
Noni. Mulla nousi eläke 150€ netto. Saa nähdä mitä eläke loppuvuodesta on, kun vero% muuttuu helmikuusta alkaen.
Nyt maksetussa eläkkeessä oli vielä viime vuoden kotitalousvähennystä mukana, eli en vieläkään tiedä varmasti, paljonko brittoeläkneeni on kokonaisuudessaan. Reilu 34t€/v kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
Nousi 197€/kk, netto n. 159€/kk. Nyt kk brutto 3067€/kk. Veroprosentti 27,5.
Aika kova % sulla. Oma bruttoeläke on n. 2800€ ja veroa menee 23%.
Vierailija kirjoitti:
Hirveän suuria eläkkeitä ihmisillä. Tätini eläke oli 1150 e netto. Oli töissä yli 40 vuotta.
No hyvänen aika. Eläke lasketaan palkasta/työansioista: hyväpalkkaisen eläke on suurempi kuin pienipalkkaisen. Ja työkyvyttömyyseläkkeissä on tulevan ajan lisä, mikä lasketaan ikään kuin henkiö olisi vastaavassa työssä normaaliin elkeikään asti.
Sain verotoimistosta korjatun veroprosentin.
Viime vuonna 21,5%
Helmikuun alusta 20%
Olipa kiva tieto.
Vierailija kirjoitti:
Etkö tiennyt, että täällä laadukkaalla Vauva.fi-keskustelupalstalla kirjoittevat pääasiassa taloudellisesti hyvin menestyneet ihmiset? Muualta on niin vaikea löytää tasokasta juttuseuraa ja mielenkiintoisia keskustelunaiheita.
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömyyseläke nousi 36€ ja nyt 922€. Eipä paljon naurata. (Vuokra nousee maaliskuun alussa 46€ ja sähkön hinta yli viisinkertaistuu 1.2. joten... )
Minun työeläkkeeni tulee laskelmien mukaan olemaan vuosikymmenien työnteon jälkeen bruttona 1300 € (jos jaksan työskennellä 66-vuotiaaksi asti, mitä epäilen näillä nivelillä). Eiköhän se ole nettona tuhannen euron pintaan. Anteeksi, mutta en jaksa sääliä sinua.
Eipä yllätä, että eläkeläiset elelevät leveästi meidän muiden rahoilla.🙄
Helmikuun netto eläke 1998€
Veroprosentti 20%
Työeläkkeistä taitavat puhua. Tänään oli maksussa esim. leskeneläke ja mulla se nousi 6 euroa. Saan sitä nyt 89 euroa nettona.