Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaahas, 8. kesä edessä lihavana, ei jaksa! :( Koska tämä oikein onnistuu?

Vierailija
07.01.2023 |

Taas paino 96kg.

Seilaa 94kg-102kg, vaikka jatkuvasti yritän laihduttaa.

Nyt oli tauko,kun heitin puntarin roskiin heinäkuussa, syy: maaliskuussa paino 93,jee! Heinäkuussa 98kg. Itku tuli.
Joulukuun alussa 94kg,nyt taas noussut.

Vinkkejä?
N37

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 70kiloo.

Luulen että olen lihonut salakavalasti kun juon niin paljon coca cola mutta se on niin hyvää

Vierailija
42/68 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta laihduttaminen ja ala tekemään pieniä elämäntapamuutoksia. Laihduttaminen on usein niin kuurimuotoista. Aloitetaan hurjia laihdutuskuureja, joita ei kauaa jaksa ja kuurin jälkeen paino tulee takaisin. Toki elämäntapamuutoksetkin vaativat uhrauksia, mutta, kun aloittaa pienistä jutuista, ne eivät tunnu niin pahalta. Toki laihtuminen näin vie aikaa eikä pienillä muutoksilla päästä fitnessmallikuntoon, se vaatii tarkempaa dieettiä ja kuntoilua, mutta itse sain painon tippumaan 75kg ja pysymään siinä pienillä muutoksilla. Olen suht pitkä, joten paino on mielestäni minulle ok. En ole laiha, vähän pehmeä, mutta näytän sopusuhtaiselta, M-koko vaatteissa ja terveys kunnossa. Aloitin sillä, että en syön herkkuja vain seurassa. Eli en osta itselleni mitään karkkeja, kakkuja tai sipsejä, mutta voin syödä niitä esim. illanvietoissa. En myöskään tilaa tai hae "roskaruokaa" kotiin, mutta taas ystävien kanssa voidaan silloin tällöin pitää leffailta ja tilata pizzaa. Itselleni pahinta oli juuri tämä herkuttelu, joten nämä jutut vaikuttivat suuresti. Mieti mikä sulla on se juttu, mistä niitä ylimääräisiä kaloreita eniten kertyy ja ala vähentämään siitä. Pikkujutuista se alkaa, mutta niistä täytyy pitää kiinni vuosia.

Tuo olisi hyvä laihduttaessa ettei ota epärealistista tavoitetta ja ajattelisi vähemmänkin painonpudotuksen olevan hyvä asia. Moni haluaa pudottaa painostaan puolet ja ihmettelee kun se ei onnistukaan. Ollaan vuosikausia satakiloisia ja sitten pitäisi yhtäkkiä painaa 50 kg ja pysyä siinä. Mikään vähempi ei riitä vaan se tarkoittaa epäonnistumista ja sitten ahmitaan masentuneena. Ihan älytöntä! Jokainen ylipainoinen voisi vaikka kokeilla nostaa jotakin 10 kg painoista ja miettiä sitten olisiko se kuitenkin hyvä asia saada pudotettua vaikka sen verran. Jokainen pudotettu kilo on onnistuminen, ei epäonnistuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lääkäriltä resepti. Mulla on takana 25 vuoden jojottelu ja varmaan 300 pudotettua ja takaisin lihottaa kiloa. Ekan kerran nyt ei ole nälkä eikä mielitekoja. Ruokien antabus on nimeltään Rybelsus.

Vierailija
44/68 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesijuoksua tai jumppaa joka päivä. Kaikki herkut pois. Varmasti olet kesään mennessä 10 kiloa hoikempi.

Vierailija
45/68 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneskohan aloitus tämä on samalta ap:lta? Etkö voisi pysyä yhdessä ketjussa? Kaikki mahdolliset vinkit on jo annettu.

Vierailija
46/68 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologin kautta tai itse. Ydin on joka tapuksessa tuo ajatuskuviosi.

Lue vaikka: Päästä irti tai se vanha Sisäinen sankari

Toiselle ladulle loikkaaminen voisi helpottaa kaikkea olemisessa.

Vierailija
47/68 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesijuoksua tai jumppaa joka päivä. Kaikki herkut pois. Varmasti olet kesään mennessä 10 kiloa hoikempi.

Niin. Suo hyvä olo.

Ja syödä pitää. Ei muuten jaksa.

Vierailija
48/68 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mitä tapahtui silloin 8-9 vuotta sitten kun ilmeisesti aloit lihoa? Onko sinulta otettu esimerkiksi kilpirauhaskokeet? Tuliko ylipaino äkkiä vai vähitellen?

Muutin vieraalle paikkakunnalle, olin kotona kh tuella lasten kanssa. Ei sosiaalista elämää,syöminen toi hyvän olon.

Minulla ei edelleenkään ole ystäviä ja turvaverkkoa täällä. Elän lähinnä lapsilleni ja syödäkseni. Töissä käyn, ei sieltä ystävää saa. Ap

Masennusta siis.

Pienten lasten kanssa on vaan annettava itselle se lupa olla.

Käy jossain juttelemassa. Työpsykologin vastaanotolle lääkärin kautta.

Alat huomioida itseäsi.

Vierailija
49/68 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuva miltä näyttää ap:n painoinen?

En hahmota.

T. 75kg.

😂

Mitä sinä sillä tiedolla teet? Googlaa.

Aapeen ongelma on pään sisällä. Saa näyttää semmoiselta kun näyttää.

T: 74,5kg- Miltähän semmonen näyttää?

Vierailija
50/68 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yöks, varmaan haisetkin pahalle. Ja paskot ämpärillisen 5 krt päivässä.

Sinä ainakin haiset- Aivopieru. Onko se kokopäiväistä?

Vierailija
51/68 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole ihminen. Ap on automaatti. Automaatti joka kauhoo ruokaa suuhun vaikka sille ei ole fysiologista tarvetta.

Ap voi tulla normaalipainoiseksi vain jos Ap muuttuu ihmiseksi, eli jotenkin muuttuu automaatiolla toimivasta koneesta itsestään ja toiminnastaan tietoiseksi ihmiseksi jolla on oma tahto.

Silloin ap, ihmisenä toimii näin: lisää liikuntaa ja vähentää syömistä, sekä parantaa syödyn ruoan laatua, ravintoarvoja ja syömisen ajallista rytmiä. Sen jälkeen ap muuttuu pikkuhiljaa normaalipainoiseksi ja pysyy sellaisena.

Mutta hyvin, hyvin harva meistä on ihminen jolla on oma tahto ja tietoisuus itsestä ja omasta toiminnasta. Lähes kaikki ovat koneita.

Vierailija
52/68 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole ihminen. Ap on automaatti. Automaatti joka kauhoo ruokaa suuhun vaikka sille ei ole fysiologista tarvetta.

Ap voi tulla normaalipainoiseksi vain jos Ap muuttuu ihmiseksi, eli jotenkin muuttuu automaatiolla toimivasta koneesta itsestään ja toiminnastaan tietoiseksi ihmiseksi jolla on oma tahto.

Silloin ap, ihmisenä toimii näin: lisää liikuntaa ja vähentää syömistä, sekä parantaa syödyn ruoan laatua, ravintoarvoja ja syömisen ajallista rytmiä. Sen jälkeen ap muuttuu pikkuhiljaa normaalipainoiseksi ja pysyy sellaisena.

Mutta hyvin, hyvin harva meistä on ihminen jolla on oma tahto ja tietoisuus itsestä ja omasta toiminnasta. Lähes kaikki ovat koneita.

Miten tuo onnistuu, ilman epämukavuutta?ap

Vierailija
53/68 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

VHH, Keto tai 18:6 intermit fasting. Itse tein sekä keto/vhh ja lisäksi söin lähes kaiken tietyn aikaikkunan sisällä.

Netti pullollaan ohjeita, reseptejä jne.

Yx hyvä, jonka videoita kannattaa netistä katsoa on Dr. Berg. Selittää hyvin, perustelee ja kertoo mikä vaikuttaa mihinkin.

Alussa syöt enemmän ja ruokahalu alkaa aika pian vähenee. Tarpeeksi vettä juomana ja ettei tule "himoja", katso et elektrolyyttitasapaino ok. Saa valmiita elektrolyyttijauheita sokerittomina. Tosi helppoa jauheella.

Jos haluat olla tosi tarkka, laske makrot. Myfitnesspal ilmaisella versiolla helppo homma.

Ja unohda muu liikunta paitsi kävely. Ainakin alkuun.

Tsemppiä, ku alat heti toimeen, oot kesällä jo toooosi tyytyväinen. Aluksi voi lähteä ekalla viikolla jopa 3-5 kg. Sit menee vähemmän, välillä tökkii ja sit taas humpsahtaa alaspäin.

Vierailija
54/68 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule tuonne Painonpudotushaaste 2023 -ketjuun :-)

https://www.vauva.fi/keskustelu/4945973/painonpudotushaaste-vuodelle-20…

Vierailija
55/68 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tule tuonne Painonpudotushaaste 2023 -ketjuun :-)

https://www.vauva.fi/keskustelu/4945973/painonpudotushaaste-vuodelle-20…

Olin jo viime vuotisessa... Ja sitä edellisessä.. ei mitään apua

Ap

Vierailija
56/68 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli paino just tuo 94kg, (ja välillä enemmän) mistä se ei tippunu millään,

itellä tuo paino pitää hormonitoiminnan niin sekasena että painoa todella vaikea saada tuosta alaspäin,

mulle iski sitten todella paha mania päälle(oon bipolaari) ja siinä tilassa yksinkertasesti lopetin syömisen,

söin ekat kymmenen päivää joka toinen päivä, ja silloinkin tosi vähän, ja joka toinen päivä en syönyt mitään,

kahdessa kuukaudessa lähti 10kg ja sen jälkeen se paino tippui pikkuhiljaa, ja sai jo syödäkkin,

oli ilmeisesti hormonitoiminta sen verran parantunut että kroppa alkoi toimimaan, eikä vain kerännyt rasvaa,

mulla ei ois auttanu mikään muu kuin tuo todella raju syömättömyys

Vierailija
57/68 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun täytyy tehdä elämäntapamuutos eikä mitään pikakuureja. Minä olen laihduttanut vuodessa 40kg ihan muutamilla muutoksilla.

Lopetin leivän syömisen, en syö enää iltapäivisin klo 16 jälkeen, herkkuja vain kerran kuukaudessa ja silloinkin pieni määrä, esimerkiksi keksi tai suklaapatukka kahvin kanssa ja päivittäin ainakin 45min lenkkeilyä.

Vettä juon suunnilleen 5 litraa päivän aikana ja lisäksi vihreää teetä.

Ei saisi sanoa näin mutta minulla on auttanut myös nikotiinikorvaustuotteet, tabletit ja purkka.

Nikotiini vähentää ruokahalua merkittävästi ja kiihdyttää aineenvaihduntaa.

Olen ollut lapsesta asti lihava ja nyt jo painoindeksin alapäässä.

Olen monta kertaa aloittanut elämäntapojen muutoksen. Lopulta sitä taas päätyy ahmimaan,kun nälkä on hirveä.

Nälän tunne menee ohi. Minä sairastin pitkään enkä voinut syödä. Monta päivää oli 'hirveä nälkä', mutta lopulta sen unohti. 

Kysyt otsikossa "milloin tämä onnistuu?". Se onnistuu sitten, kun olet aidosti valmis tekemään muutoksia ja kärsimään niiden aikana. Nyt et taida vielä olla siinä vaiheessa. 

Voit valita: kärsitkö painostasi vai kärsitkö muutoksen aikaisista ikävistä tunteista. Jompi kumpi kärsimys sinulla joka tapauksessa on päällä. 

Vierailija
58/68 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun täytyy tehdä elämäntapamuutos eikä mitään pikakuureja. Minä olen laihduttanut vuodessa 40kg ihan muutamilla muutoksilla.

Lopetin leivän syömisen, en syö enää iltapäivisin klo 16 jälkeen, herkkuja vain kerran kuukaudessa ja silloinkin pieni määrä, esimerkiksi keksi tai suklaapatukka kahvin kanssa ja päivittäin ainakin 45min lenkkeilyä.

Ei saisi sanoa näin mutta minulla on auttanut myös nikotiinikorvaustuotteet, tabletit ja purkka.

Olen monta kertaa aloittanut elämäntapojen muutoksen. Lopulta sitä taas päätyy ahmimaan,kun nälkä on hirveä.

Nälän tunne menee ohi. Minä sairastin pitkään enkä voinut syödä. Monta päivää oli 'hirveä nälkä', mutta lopulta sen unohti. 

Kysyt otsikossa "milloin tämä onnistuu?". Se onnistuu sitten, kun olet aidosti valmis tekemään muutoksia ja kärsimään niiden aikana. Nyt et taida vielä olla siinä vaiheessa. 

Voit valita: kärsitkö painostasi vai kärsitkö muutoksen aikaisista ikävistä tunteista. Jompi kumpi kärsimys sinulla joka tapauksessa on päällä. 

En kärsi,jos en katso peiliin tai käy puntarissa.

Tällä taktiikalla sain painon salakavalasti ylös 88kg-----102kg

Mutta olin kyllä onnellinen enkä miettinyt painoa

Ap

Vierailija
59/68 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli paino just tuo 94kg, (ja välillä enemmän) mistä se ei tippunu millään,

itellä tuo paino pitää hormonitoiminnan niin sekasena että painoa todella vaikea saada tuosta alaspäin,

mulle iski sitten todella paha mania päälle(oon bipolaari) ja siinä tilassa yksinkertasesti lopetin syömisen,

söin ekat kymmenen päivää joka toinen päivä, ja silloinkin tosi vähän, ja joka toinen päivä en syönyt mitään,

kahdessa kuukaudessa lähti 10kg ja sen jälkeen se paino tippui pikkuhiljaa, ja sai jo syödäkkin,

oli ilmeisesti hormonitoiminta sen verran parantunut että kroppa alkoi toimimaan, eikä vain kerännyt rasvaa,

mulla ei ois auttanu mikään muu kuin tuo todella raju syömättömyys

Löytyykö diabetes sairauslistalta?

Vierailija
60/68 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihdutus on elämäntapojen muutosta; naposteltavat, makeat ja rasvaiset pois. Ensin voi olla tuntevinaan nälkää, kun ei enää tunnista muuta kuin täpötäyden vatsan. Sitä ei kannata pelästyä, jatkaessa keho ja aivot tottuvat uusiin syömistapoihin. Kyllä varmaankin kestät vähän aikaa "nälkää"?

Tätä jatkuu pari päivää, sitten palaan esim 1800kcal dieetille.

Tulee joku vastoinkäyminen, koko motivaatio katoaa pöntöstä alas ja taas ahmitaan.

Kunnes itseinho ajaa taas testaamaan jotain pt dieettiä netistä, johon ei kuitenkaan itsekuri riitä

Tällainen kehä. Viimeiset 8 vuotta. Tämä paino pilaa mun elämän.ap