Jaahas, 8. kesä edessä lihavana, ei jaksa! :( Koska tämä oikein onnistuu?
Taas paino 96kg.
Seilaa 94kg-102kg, vaikka jatkuvasti yritän laihduttaa.
Nyt oli tauko,kun heitin puntarin roskiin heinäkuussa, syy: maaliskuussa paino 93,jee! Heinäkuussa 98kg. Itku tuli.
Joulukuun alussa 94kg,nyt taas noussut.
Vinkkejä?
N37
Kommentit (68)
Syö jotain raakaa järvikalaa, saat lapamadon ja johan lähti paino tippumaan.
Silloin aikojen alussahan hienot naiset piti painonsa kurissa noin.
Vierailija kirjoitti:
Sinun täytyy tehdä elämäntapamuutos eikä mitään pikakuureja. Minä olen laihduttanut vuodessa 40kg ihan muutamilla muutoksilla.
Lopetin leivän syömisen, en syö enää iltapäivisin klo 16 jälkeen, herkkuja vain kerran kuukaudessa ja silloinkin pieni määrä, esimerkiksi keksi tai suklaapatukka kahvin kanssa ja päivittäin ainakin 45min lenkkeilyä.
Vettä juon suunnilleen 5 litraa päivän aikana ja lisäksi vihreää teetä.
Ei saisi sanoa näin mutta minulla on auttanut myös nikotiinikorvaustuotteet, tabletit ja purkka.
Nikotiini vähentää ruokahalua merkittävästi ja kiihdyttää aineenvaihduntaa.
Olen ollut lapsesta asti lihava ja nyt jo painoindeksin alapäässä.
Älä ainakaan tee näin, leipä el ketään lihota ja klo 16 jälkeen täytyy syödä. Ellet sitten mene nukkumaan klo 27. Ylimääräinen veden litkiminen sairastuttaa:
Ensin pitää muuttaa ajattelua.
Älä laihduta, vaan muuta tapojasi terveellisempään suuntaan.
Ruokailurytmit ensin kuntoon:
Aamupala
Lounas
Välipala
Päivällinen
Iltapala
Tämän ollessa kunnossa alat säätämään sitten näiden aterioiden sisältöä. Herkuttele maltilla, ei siitä kannata kokonaan luopua, mutta pitää sen mahdollisimman vähäisenä.
Käy puntarissa vaikka kuukauden välein.
Jotain mielekästä liikkumista, vaikka reipasta kävelyä jos ei muu nappaa.
Ravinto, lepo ja liikunta tasapainoon.
Tee mielummin hitaita ja pysyviä muutoksia, kuin nopeita ja ohimeneviä.
Ap, mitä tapahtui silloin 8-9 vuotta sitten kun ilmeisesti aloit lihoa? Onko sinulta otettu esimerkiksi kilpirauhaskokeet? Tuliko ylipaino äkkiä vai vähitellen?
Hanki kirja "Laihduttamisen loppu". Noudata siinä olevia ohjeita. Laihdut hitaasti mutta varmasti.
Lopeta laihduttaminen ja ala tekemään pieniä elämäntapamuutoksia. Laihduttaminen on usein niin kuurimuotoista. Aloitetaan hurjia laihdutuskuureja, joita ei kauaa jaksa ja kuurin jälkeen paino tulee takaisin. Toki elämäntapamuutoksetkin vaativat uhrauksia, mutta, kun aloittaa pienistä jutuista, ne eivät tunnu niin pahalta. Toki laihtuminen näin vie aikaa eikä pienillä muutoksilla päästä fitnessmallikuntoon, se vaatii tarkempaa dieettiä ja kuntoilua, mutta itse sain painon tippumaan 75kg ja pysymään siinä pienillä muutoksilla. Olen suht pitkä, joten paino on mielestäni minulle ok. En ole laiha, vähän pehmeä, mutta näytän sopusuhtaiselta, M-koko vaatteissa ja terveys kunnossa. Aloitin sillä, että en syön herkkuja vain seurassa. Eli en osta itselleni mitään karkkeja, kakkuja tai sipsejä, mutta voin syödä niitä esim. illanvietoissa. En myöskään tilaa tai hae "roskaruokaa" kotiin, mutta taas ystävien kanssa voidaan silloin tällöin pitää leffailta ja tilata pizzaa. Itselleni pahinta oli juuri tämä herkuttelu, joten nämä jutut vaikuttivat suuresti. Mieti mikä sulla on se juttu, mistä niitä ylimääräisiä kaloreita eniten kertyy ja ala vähentämään siitä. Pikkujutuista se alkaa, mutta niistä täytyy pitää kiinni vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Edellinen lisää että syön erittäin kevyesti, aamulla viilin myslirouheella ja lounaalla pienen annoksen työpaikan lounasruokalassa ja silloinkin runsaasti vettä ja kahvia päälle.
Työpäivän jälkeen syön taas viilin.
Jos on oikeasti nälkä, syön vielä tomaatin tai omenan.
Olet aliravittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun täytyy tehdä elämäntapamuutos eikä mitään pikakuureja. Minä olen laihduttanut vuodessa 40kg ihan muutamilla muutoksilla.
Lopetin leivän syömisen, en syö enää iltapäivisin klo 16 jälkeen, herkkuja vain kerran kuukaudessa ja silloinkin pieni määrä, esimerkiksi keksi tai suklaapatukka kahvin kanssa ja päivittäin ainakin 45min lenkkeilyä.
Ei saisi sanoa näin mutta minulla on auttanut myös nikotiinikorvaustuotteet, tabletit ja purkka.
Olen ollut lapsesta asti lihava ja nyt jo painoindeksin alapäässä.Olen monta kertaa aloittanut elämäntapojen muutoksen. Lopulta sitä taas päätyy ahmimaan,kun nälkä on hirveä.
Tätä jatkuu pari päivää, sitten palaan esim 1800kcal dieetille.
Tulee joku vastoinkäyminen, koko motivaatio katoaa pöntöstä alas ja taas ahmitaan.
Kunnes itseinho ajaa taas testaamaan jotain pt dieettiä netistä, johon ei kuitenkaan itsekuri riitä
Tällainen kehä. Viimeiset 8 vuotta. Tämä paino pilaa mun elämän.ap
Millaisia tuotteita käytät? Pystytkö vaihtamaan niitä vähäkalorisempiin? Itse yritin pitkään jättää joitain juttuja kokonaan pois ja sitten ratkesin niihin aina. Sitten vaihdoin esimerkiksi kermajuuston viisiprosenttiseen ja paino on hiljakseen pudonnut ilman että tarvitsisi syödä määrällisesti vähemmän.
Kiinnittäisin huomiota annoskokoon, itse söin vuosikausia yksinkertaisesti liikaa vaikka luulin että syön normaalisti.
Tämän korjausliikkeen myötä tulen nykyään täyteen vähemmästä ruokamäärästä ja kahdessa kuukaudessa on pudonnut 7 kg aivan itsestään.
Korjaus edelliseen, siis olen nyt 75kg, en laihduttanut niin paljoa. Laihduin about 15kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut lapsesta asti lihava ja nyt jo painoindeksin alapäässä.Olen monta kertaa aloittanut elämäntapojen muutoksen. Lopulta sitä taas päätyy ahmimaan,kun nälkä on hirveä.
Tätä jatkuu pari päivää, sitten palaan esim 1800kcal dieetille.
Tulee joku vastoinkäyminen, koko motivaatio katoaa pöntöstä alas ja taas ahmitaan.
Kunnes itseinho ajaa taas testaamaan jotain pt dieettiä netistä, johon ei kuitenkaan itsekuri riitä
Tällainen kehä. Viimeiset 8 vuotta. Tämä paino pilaa mun elämän.ap
Eli vika ei ole siinä, etteivät laihdutuskeinot toimisi vaan siinä, ettet noudata niitä.
Vierailija kirjoitti:
Syö jotain raakaa järvikalaa, saat lapamadon ja johan lähti paino tippumaan.
Silloin aikojen alussahan hienot naiset piti painonsa kurissa noin.
Tätä olen miettinyt! Pitää kai mennä kalatiskille tänään..ap
Vaihtoehto 1.
Jos sinä
Olet niitä, jotka ei laihdu?
Vaihtoehto 2. Kaikkein huonoiten laihtuu, kun pistää kaiken keskittymisen laihtumiseen ja stressaa siitä. Stressihormonin taso nousee ja se lihottaa. Lihottaa, vaikket syö.
Vaihtoehto 3
Ala keskittyä sinua kiinnostaviin mukaviin asioihin.
Tällä hetkellä kidutat ja rankaiset itse itseäsi. Tuotat itse itsellesi pettymyksen tunnetta. Asenteen muutos on se juttu.
- suo itse itsellesi hyvä olo
Ideoita:
Tee lista niistä kivoista asioista, mistä nautit ja mitä haluaisit kokeilla.
Jätät sen painon ajattelun kokonaan. Tai saathan sitä ajatella, mutta se ei hallitse sinua.
-Syöt säännöllisesti ja terveellisesti. Teet kivoja juttuja.
Se kokonaisuus on se ydin.
Ala tehdä tutustutumisretkiä lähimaastoon ja lähiseudulle. Ota kartta käteen.
Reitti.idd (selaimessa-ei tarvi ladata) on kiva, kun sinne voimistelu merkata ne missä on kulkenut. Tulee harjoiteltua samalla kartanlukua. Ja helpompi on se sporttracker.
Ai niin., Heia Heia on ihan kiva kans.
Pistä oma hyvinvointi ykköseksi ihan hyvällä
Omallatunnolla.
Voi olla, että kämpän siivoaminen auttaisi olotilaa myös. Ja voisi ottaa tavoitteeksi jonkun ihmisen ilahduttamiseksi myös.
Ne ajatukset voi päästää irti siitä omasta navasta. Olet ihan turvassa. Olet just hyvä. Olet sinä. Saat olla.
Suo itse itsellesi hyvä.
Mitäs tänään voisi tehdä? Käy kurkkaamassa missä on lähiseudun korkein mäki tai korkeimmat portaat- vaikka 2-3kulometdin säteellä siitä, missä nyt olet.
Lämmintä päälle ja menoks.
Muista aamupuuro ja iltapuuro.. muista marjat ka hedelmät. Syö riittävästi.
Ole itsellesi armollinen.
Olet just hyvä. Sitä masua ja niitä omia muotoja voi vaikka silittää. Sinä olet semmoinen. Hieno.
Vierailija kirjoitti:
Kuva miltä näyttää ap:n painoinen?
En hahmota.T. 75kg.
Netistä löytyy sivustoja jotka esittelevät eri painoisia ja -pituisia ihmisiä. Todella kiinnostavia, samoilla mitoilla voi kropan malli olla aivan eri.
Sä ap olet täällä vähänväliä ruikuttamassa ja selittelemässä. Mitään neuvoja et ihan oikeasti kuuntele vaan jatkat märinää. Kyllä sä tiedät mitä tehdä elämäntavoillesi ja päällesi. Minäkin olen pudottanut painoa, ihan itse se pitää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mitä tapahtui silloin 8-9 vuotta sitten kun ilmeisesti aloit lihoa? Onko sinulta otettu esimerkiksi kilpirauhaskokeet? Tuliko ylipaino äkkiä vai vähitellen?
Muutin vieraalle paikkakunnalle, olin kotona kh tuella lasten kanssa. Ei sosiaalista elämää,syöminen toi hyvän olon.
Minulla ei edelleenkään ole ystäviä ja turvaverkkoa täällä. Elän lähinnä lapsilleni ja syödäkseni. Töissä käyn, ei sieltä ystävää saa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuva miltä näyttää ap:n painoinen?
En hahmota.T. 75kg.
My Body gallery
Herkut nyt ainakin kokonaan pois loppuelämäksi. Sama kova linja kuin alkoholisteilla.
Alkoa korkeintaan siideri kerran parissa kuukaudessa.
Vaikea muuten sanoa mitään kun ei tiedä missä muodossa ne ylikalorit menevät suusta sisään.