Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten kirkuminen. Miksi?

Vierailija
06.01.2023 |

Niin? Ei omassa lapsuudessa noin tehty. Pienet vauva tietysti itkivät silloinkin, mutta se on eri juttu kuin isompien kirkuminen.

t: nimim. Naapurin lasten kirkumista taas kuunnellut

Kommentit (112)

101/112 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalla kirkuu aikuisetkin 😂 

Vierailija
102/112 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa millä sen huudon saa loppumaan. Meillä ADHD saa hirveitä raivareita ja kirkuu ja huutaa suoraa huutoa. Kaikkeni yritän naapureita ajatellen mutta kun ei tyttöön saa mitään kontaktia kun tuo kohtaus on päällä. Kestää ehkä 20min kerrallaan ,alkaa alusta muutaman kerran..

Jos et muuta tapaa keksi, niin tilaa seksikaupasta lukittava suukapula ja laita se tytölle. Lukittava siksi, ettei saa sitä itse pois. Kerrot, että kapula poistetaan 10 minuutin täydellisen hiljaisuuden jälkeen. Jos sitten möly alkaa uudelleen, kapula tulee takaisin suuhun. Parilla kerralla oppii tehokkaasti. Sen jälkeen, ei tarvitse kuin kysyä "hiljeneekö vai haenko suukapulan?"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa käy yökylässä muutaman vuoden ikäinen lastenlapsi joka kiljuu ja kirkuu koko ajan ja pitää sellaista outoa ölinää. Juoksee ja kiljuu ja muutenkin älyttömän levoton kakara. Kiljuu muttei osaa puhua mitään. Oliskos alkoholia käytetty tekovaiheessa kun niiden suvut on molemmin puolin alkkiksia jo ties kuinka monessa polvessa. Oikeastaan eka lapsi jonka olen eläissäni nähnyt käyttäytyvän noin sekavasti. Mikähän mahtaa tulla kun kasvaa isommaksi huhhuh. 

Vierailija
104/112 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisaikaan olisi sanottu, että jatkuuko kirkuminen vai haetaanko vyö.

Ai sikskö susta tuli tollanen?

Vierailija
105/112 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen opetettiin, että kirkua ja huutaa pitää sitten jos on oikea hätä tai vaara eikä kokoajan. 

Ehkä nykyvanhemmat ei välitä opastaa enää lapsiaan vaan keskittyvät someen mieluummin. 

Vierailija
106/112 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v tyttömme ilmaisee tyytymättömyyttään ilmeisesti, kirkumalla. ihan hirveästi.vähintään kerran tunnissa viedäänkö tutkimuksiin?

Vierailija
107/112 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vituttaa kuunnella sitä kirkumista. Naapurissa tuntitolkulla, ruokakaupassa, pihalla. Ihmeellistä jatkuvaa kirkumista. Ei vaan jaksa kuunnella. Harvassa on ne fiksun kasvatuksen saaneet lapset, jotka osaavat käyttäytyä. Nytkin naapurin kirkuva pentu hyppii meidän ikkunan alla kirkuen ja sisään kurkkien. Mitä tekee isukki? Ei yhtään mitään. Mikä näitä nykyajan vanhempia vaivaa?

fiksut lapset on vähenevä luonnonvara. kaikki ovat normaaleja nykyisin eikä mihinkään voi puuttua.

Vierailija
108/112 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen olimme Ikeassa ja pieni ihminen sai leluosastolla raivokohtauksen kun ei saanutkaan haluamaansa lelua:

Huuto oli aivan mieletön.

Sitä ihan lamautuu siinä metelissä.

Lapsilla on aina ollut raivokohtauksia jossain iässä. Ennen puhuttiin "uhmaiästä". Ei kuitenkaan kaikilla lapsilla, mutta joillakin. Tuo Ikea-juttu on minusta selvä "uhmakohtaus". Menee iän myötä ohi yleensä se vaihe.

Vierailija
109/112 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen minäkin sitä suoraa huutoa kirkumista. Ymmärrän kyllä, jos ääneen liittyy sanoja ja jonkun asian selittämistä, mutta kun enimmäkseen se ääntely on pelkkää huutoa ja kirkumista ilman mitään tolkkua.

Luulen kirkumisen johtuvan siitä että kotona ei puhuta, tuijotetaan vain puhelimia. Eihän lapset siinä opi sanoja ja puhumista. Niistä tulee tällaisia luolassa eläneitä, joista olen joskus lukenut. Ovat eläneet täysin vailla ihmiskontaktia ja osaavat vain huutaa ja mölistä.

Vierailija
110/112 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on tyhmiä, sivistymättömiä.

Vierailija
111/112 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona opetetaan käytöstavat...

Vierailija
112/112 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä ne useimmat kirkui ennenkin. Mä olen 1970-luvulla syntynyt, ja muistan jo lapsuudessani ihmetelleeni sitä kirkumista, en voinut sietää sitä alkuunkaan. Mä olin jo lapsena hiljainen, vakava, introvertti tosikkolapsi, ja aika aistiyliherkkä, ja varsinkin tyttöporukoita välttelin koska niillä oli tapana kirkua milloin mistäkin syystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi