Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Prinssi Harry ei taida olla penaalin terävin kynä

Vierailija
06.01.2023 |

Taitaa kulkea suvussa, setänsä Andrew on samanlainen neropatti.

Kommentit (46129)

Vierailija
30981/46129 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni nauratti, kuinka Harry valitteli, kuinka William sai isomman huoneen, jossa oli parempi näkymä KUIN hänellä. 

Isoveli sai paremman huoneen LINNASSA?  

Entäs se kertomus "Sparessa" kun pikku-Harry oli kavereittensa yllyttämänä omin käsin leikannut tukkansa lähes kaljuksi. Kaverit olivat nauraneet Harrylle hirmu ikävästi ja Harry oli rynnännyt itkien isoveljensä  luo palatsiin. MITÄ Oli ISOVELI TEHNYT? Oliko hän lohduttanut Harrya? Oliko hän sanonut että voi sentään! älä sure, hiuksesi kasvavat kyllä ennalleen, ei mitään hätää! EI! William oli Harryn nähdessään purskahtunut hervottomaan nauruun ja naurunkyyneleet silmissä tivannut että näytätpä hassulta miksi ihmeessä leikkasit hiuksesi...? Jo tämä isoveljen reaktio kertoi Harrylle että ihan "mlkku jätkä on kyseessä!!!"

Vierailija
30982/46129 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinähän se niin pontevasti ja tietäväisenä kerroit kuinka usassa tai ainakin Archien kohdalla mennään pienenä kouluun useammaksi vuodeksi ja sitten aloitetaan päiväkoti. Laittamasi artikkeli ei kuitenkaan tue väitettäsi. Tosi kätsyä tuo kommentoida jotain järjetöntä ja pitää siitä kiinni ja jossain vaiheessa uhriutua ja käskeä muita lopettamaan jankuttamisen, ei kun siis nalvimisen. Ikinä et myönnä olleesi väärässä, ollaan kaikki hiljaa aiheesta vaan ja jatketaan eteenpäin."

Miten tuo artikkeli nyt ei tue hänen väitettään? Luitko edes sitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
30983/46129 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan se ja sama mitä sanakirjassi sanoo. Mitä Kindergarten tarkoittaa englanninkielisessä maissa, on aina tarkistettava paikallinen järjestelmä, jotta ymmärtää. missä mennään.

USAn kohdalla pitää vielä checkata asiat osavaltiotasolla.

USAn koulusysteemi on ollut mysteeri ja keskustelun aihe ainakin niin kauan kuin mina olen suomenkielisia keskustelupalstoja lukenut. USAssa asuvat selittavat mutta suomalaiset eivat usko.

Ihan sama kokolattiamattojen kanssa. Yha niita ihmetellaan ja niista keskustellaan vaikka menivat pois muodista 80-90-luvuilla.

Yhtä kokolattiamaton ihmettelijää kohti löytyy aina kaksi amerikkalaista, jotka pohtisivat jääkarhuja Helsinskin kaduilla, jos tietäisivät, että Helsinki on eurooppalainen pääkaupunki ja että Eurooppa ei ole valtio.

Vierailija
30984/46129 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meghan on nähty kerran hakemassa Archie koulusta missä onkaan, ja kuva näytettiin mitä pidettiin julkisuustemppuna. Ja lasten reppu, joka Archiella oli, repun brändi mainosti IG sivuillaan, kuinka heidän reppua käytettiin ja nyt vain kaikki ostamaan sama reppu lapsilleen kuin Meghanin lapsella. 

Muut vanhemmat olivat yllättyneitä nähtyään Meghanin, koska tätä ei ole aikaisemmin nähty hakemassa Archieta. En tiedä mikä nykytilanne, mutta tuolloin vain kerran. 

Vierailija
30985/46129 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan se ja sama mitä sanakirjassi sanoo. Mitä Kindergarten tarkoittaa englanninkielisessä maissa, on aina tarkistettava paikallinen järjestelmä, jotta ymmärtää. missä mennään.

USAn koulusysteemi on ollut mysteeri ja keskustelun aihe ainakin niin kauan kuin mina olen suomenkielisia keskustelupalstoja lukenut. USAssa asuvat selittavat mutta suomalaiset eivat usko.

Ihan sama kokolattiamattojen kanssa. Yha niita ihmetellaan ja niista keskustellaan vaikka menivat pois muodista 80-90-luvuilla.

Sina siella ihmeellisessa ämericän määssä, sinuna olisin hyvin hiljaa kun et itse ymmärrä suomalaisesta varhaiskasvatusjärjestelmästä mitään. Tässä keskustelussa olet sen esiin tuonut. Ja usko jo, kohta kukaan ei periaatteesta ota kuuleviin korviin sanomisiasi vaikka joskus osuisitkin oikeaan, löytäähän sokeakin kana joskus jyvän. Selostuksesi amerikan asioisat on vastenmielistä, sitä ei kukkan ole pyytänyt, päinvastoin.

Vierailija
30986/46129 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama kokolattiamattojeän kanssa. Yha niita ihmetellaan ja niista keskustellaan vaikka menivat pois muodista 80-90-luvuilla.

Yhtä kokolattiamaton ihmettelijää kohti löytyy aina kaksi amerikkalaista, jotka pohtisivat jääkarhuja Helsinskin kaduilla, jos tietäisivät, että Helsinki on eurooppalainen pääkaupunki ja että Eurooppa ei ole valtio.

Viittä miljoonaa USAn koululaitosta värinymmärtänyttä suomalaista kohti on onneksi 300 miljoonaa amerikkalaista jotka ymmärtävät miten systeemi toimii. 

Vierailija
30987/46129 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sina siella ihmeellisessa ämericän määssä, sinuna olisin hyvin hiljaa kun et itse ymmärrä suomalaisesta varhaiskasvatusjärjestelmästä mitään. Tässä keskustelussa olet sen esiin tuonut. Ja usko jo, kohta kukaan ei periaatteesta ota kuuleviin korviin sanomisiasi vaikka joskus osuisitkin oikeaan, löytäähän

Minä voin pyytää, on kiva kuulla miten asiat muualla menee! 

Vierailija
30988/46129 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sina siella ihmeellisessa ämericän määssä, sinuna olisin hyvin hiljaa kun et itse ymmärrä suomalaisesta varhaiskasvatusjärjestelmästä mitään. Tässä keskustelussa olet sen esiin tuonut. Ja usko jo, kohta kukaan ei periaatteesta ota kuuleviin korviin sanomisiasi vaikka joskus osuisitkin oikeaan, löytäähän

Sinun asenteellasi ei koskaan opita mitään. Ja se on nähty.

Vierailija
30989/46129 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sinähän se niin pontevasti ja tietäväisenä kerroit kuinka usassa tai ainakin Archien kohdalla mennään pienenä kouluun useammaksi vuodeksi ja sitten aloitetaan päiväkoti. Laittamasi artikkeli ei kuitenkaan tue väitettäsi. Tosi kätsyä tuo kommentoida jotain järjetöntä ja pitää siitä kiinni ja jossain vaiheessa uhriutua ja käskeä muita lopettamaan jankuttamisen, ei kun siis nalvimisen. Ikinä et myönnä olleesi väärässä, ollaan kaikki hiljaa aiheesta vaan ja jatketaan eteenpäin."

Oon eri enkä kauhean hyvä englannissa mutta sanotaanko siinä artikkelissa että alle viisivuotiaat käy monta vuotta koulua ja sit kun on viis menee esikouluun joka valmistaa koulunkäyntiin?

Vierailija
30990/46129 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai "Sinä" voit pyytää kun olet itse usalainen.

Vierailija
30991/46129 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sina siella ihmeellisessa ämericän määssä, sinuna olisin hyvin hiljaa kun et itse ymmärrä suomalaisesta varhaiskasvatusjärjestelmästä mitään. Tässä keskustelussa olet sen esiin tuonut. Ja usko jo, kohta kukaan ei periaatteesta ota kuuleviin korviin sanomisi

"Sinun asenteellasi ei koskaan opita mitään."

Kuule. Olen hyvin kiinnostunut moninaisista ilmiöistä ja kulttuureista jne mutta sinulta en halua saada yhtään `infoa amerikkalaisista tavoista ja systeemeistä. Et muuten ole lainkaan halukas ottamaan selvää Suomen asioista että paha sinun on soimata muita. Eri.

Vierailija
30992/46129 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten tosiaan halveksi suomalaisia.

Vierailija
30993/46129 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meghan on nähty kerran hakemassa Archie koulusta missä onkaan, ja kuva näytettiin mitä pidettiin julkisuustemppuna. Ja lasten reppu, joka Archiella oli, repun brändi mainosti IG sivuillaan, kuinka heidän reppua käytettiin ja nyt vain kaikki ostamaan sama reppu lapsilleen kuin Meghanin lapsella. 

Muut vanhemmat olivat yllättyneitä nähtyään Meghanin, koska tätä ei ole aikaisemmin nähty hakemassa Archieta. En tiedä mikä nykytilanne, mutta tuolloin vain kerran. 

Ja höpö! kuva näytettiin vain lehdessä. Meghan siis pitkällä raskaana, kantoi "rantapallonsa" päällä Archieta, joka oli tarpeeksi vanha kävelemään omin jaloin. Kukaan Monteciton vanhemmista ei ole tunnustaneet nähneensä Archieta.

Toinen oli video missä Meghan kuljetti koiria ja Archie oli kantorepussa edessä. Archie oli selvästi nukke, koska hän oli liikkumaton. Veltot jalat vain heilui heilurimaisesti kävelyn tahtiin.

Vierailija
30994/46129 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole huomannut että nyt keskustellaan Archien koulunkäynnistä Amerikassa? Suomalaisella varhaiskasvatuksella ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.

Vierailija
30995/46129 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mielelläni kuulisin miksi usassa tai ainakin Kaliforniassa mennään moneksi vuodeksi (monta vuotta = vähintään kolme) kouluun ja sitten vasta esikouluun viisivuotiaana. Tuohan tarkoittaa että koulupolku aloitetaan siellä viimeistään kaksivuotiaana. On se sen verran erikoista suomalaiselle ettei vaan ymmärrä. Joten, usalainen/ääkkösetön, vastaa nyt jo vihdoin tuohon ja selitä miksi siellä toimitaan noin. Siitä tiedonannostasihan koko koulukeskustelu lähti niin jospa sitten saataisiin sille piste kun junttisuomalaisetkin vihdoinkin käsittäisivät mikä mieli siinä on.

Vierailija
30996/46129 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

30991 onhan koska ääkkösetön väittää että Suomessa ei ole esikoulua ja kukaan täällä ei opi lukemaan ennen kuin on 7-vuotias.

Vierailija
30997/46129 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä yllätys. Ääkkösetön toimii samoin kuin Kielipuoli, ei koskaan vastaa niihin kysymyksiin joita hänelle esitetään vaikka muuten on hyvinkin vimmainen kommentoimaan ja valistamaan muita.

Vierailija
30998/46129 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon eri enkä kauhean hyvä englannissa mutta sanotaanko siinä artikkelissa että alle viisivuotiaat käy monta vuotta koulua ja sit kun on viis menee esikouluun joka valmistaa koulunkäyntiin?

Onhan Meghan jo viime vuonna sanonut haastattelussa kuinka Lili tykkaa koulussa varsinkin liikunnasta ja rakastaa tanssimista. Miss Lily taytti 3 v. tana kesana.

Vierailija
30999/46129 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden toisenkin Harryn,  ainakaan hän ei yllä terävinpään kärkeen.  Hyvin rasittava ja itsekeskeinen, minä minä tyyppi.

Vierailija
31000/46129 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan Meghan jo viime

voi tietysti olla etten osaa etsiä oikeaa tietoa mutta googlettelun perustella usassa alkaa koulu kun lapsi on kuusivuotias (tai täyttää sinä vuonna kuusi). erikoista on sussexien kohdalla, lapset aloittaneet viimeistään kaksivuotiaina koulut. ja mustakin on enemmän kun jännää toi että 3-4 opiskeluvuoden jälkeen mennäänkin vuodeksi esikouluun oppimaan koulussa tarvittavia taitoja. mutta kai usalainen kohta avaa meille miksi siellä toimitaan noin ja sit me taas tunnetaan amerikkalaista yhteiskuntaa himpun verran paremmin.

Ketju on lukittu.